بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
نکته قابل توجه معاملات این گروه تعداد بالای فروشندگان حقیقی و تعداد اندک خریداران حقوقی است، به نظر می رسد عکس العمل سهامداران عمده این گروه برای بازگردان تعادل به سهام شرکت های خود غیر قابل اجتناب است.
کد خبر : ۱۳۹۸۰۰
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 93.09.11 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 30 واحد افت به رقم 53038 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1140 واحد افزایش عدد 143378 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 137 واحد رشد به رقم 72258 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 190 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "رمپنا" با 15 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحد افزایش به رقم 818 واحد رسید.

در این شرایط امروز "پترول" با 2 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "زاگرس" با 1 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2428 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2197 میلیارد ریال رسید.

امروز بازار سرمایه روند متعادل تر و نسبتاً بهتری نسبت به معاملات روز گذشته در پیش گرفت، امروز هم شاخص بورس مثبت بود و هم اغلب سهام شرکت ها روندی متعادل و بعضاً صعودی در پیش گرفتند که این موضوع بی ارتباط با کاهش مجدد نرخ ارز در بازار امروز نبود.

بنابر گزارش بورس نیوز، همچنان حجم معاملات در گروه خودرویی بورس قابل توجه است که همانند روزهای گذشته عمدتاً حقیقی ها فروشنده و حقوقی ها خریدار بودند اما نکته قابل توجه معاملات این گروه تعداد بالای فروشندگان حقیقی و تعداد اندک خریداران حقوقی است، به نظر می رسد عکس العمل سهامداران عمده این گروه برای بازگردان تعادل به سهام شرکت های خود غیر قابل اجتناب است.

در گروه بانکی نیز امروز هم روند تعادلی قابل رؤیت بود هم روند صعودی که در این بین سهم "وگردش" از اقبال بازار بیش از بقیه شرکت های گروه بود. در سهام این شرکت 94 درصد خریداران را حقیقی ها تشکیل می دهند.

در گروه بیمه ای های بورس همچنان روند نزولی قابل مشاهده است علی رغم جمع آوری صف های فروش اما همچنان تمایل فروشنده ها برای خروج از سهم در نوسان حداکثری منفی تداوم دارد. به نظر می رسید این گروه با اندکی تأخیر نسبت به گروه بانکی به تعادل باز گردد که فعلاً این موضوع رخ نداده است.

از سویی دیگر در گروه ساخت محصولات فلزی "فاراک" تنها سهام سبز گروه بود که توانست معاملات امروز را با صف خرید به پایان ببرد، اما "فاذر" که تا هفته های پیش یکه تاز این گروه بود پس از انتشار اطلاعیه شفاف سازی مدیر عامل شرکت روندی نزولی در پیش گرفت و راه نزول را برگزید اما نکته قابل تأمل در این نماد تداوم حجم معاملات بسیار درخور توجه پس از انتشار اطلاعیه بود بطوریکه این نماد از 28 آبان ماه گذشته تا به امروز با حجم معامله بیش از 243 میلیون سهمی مواجه شده است که در این میان سهم حقیقی های بازار بیش از حقوقی ها بوده که این موضوع همچنان نشان از وجود متقاضی برای این سهام دارد، صبر و زمان دلیل این اتفاقات را مشخص خواهد کرد.

چند نکته صرفاً جهت اطلاع

"تکمبا": روند سهام شرکت پس از اعمال افزایش سرمایه این قدر تعجب برانگیز بود که سهامداران را به فکر فرو برد اما تعجب ما بیشتر از زمان انتشار اطلاعیه شفاف سازی شرکت هست، چون این شرکت از تاریخ 3 آبان ماه تا 27 همین ماه بیش از 60 درصد بازدهی نصیب سهامداران کرده حال چرا طی این مدت مدیران محترم به فکر شفاف سازی نیافتادند جای سوال دارد، تازه یک نکته دیگه اینکه نماد این شرکت 2 آذر به جهت بررسی بیشتر اطلاعات متوقف شده، نکنه یک وقت اطلاعات مالی شرکت علی رغم اطلاعیه شفاف سازی که حاکی از عدم تغییر اطلاعات بود ... نه اصلاً فکرش هم نکنید.

"تایرا": هنوز حجم میلیونی معاملات ادامه دارد روند هم امروز صعودی بود فقط یک نکته باقی می ماند، اون 100 هزار سهمی که دیروز توسط "ونیکی" خریداری شده برای اهالی تالار خیلی قابل توجه بود، مهم نیستا فقط سوال پیش میاره که خرید 100 هزار سهم "تایرا" برای "ونیکی" که 36 میلیون از سهامش را داره آن هم در حجم معامله 21 میلیون سهمی دیروز یعنی چی ؟؟؟ آقا سواله دیگه.

"فارس": خدا عمرش بده هر وقت لازمش داریم حاضر و آماده هست البته از حق نگذریم حقوقی ها هم خوب دیروز و امروز به پتانسیل های این سهم پی بردند، دمت گرم خدا از بزرگی کمت نکند.

"قاسم": می خواهم امروز لوطی ترین سهم بورس را بهتون معرفی کنم، "قاسم" سهمی که در بدترین روز بورس پشت سهامدارانش روخالی نکرد، خیلی مردی "قاسم". البته خدا نکنه این لوطی کوچیکه حافظ یه روز قاط بزنه اون موقع دیگه مرد میخواد جلوش بایسته. 

"غصینو": ظاهراً که خبریه، میگن قراره دستش رو بزاره روی شونه قاسم و بلند بشه البته داداش دیگه اش غپینو هم امروز کلی حجم زد اونجا چه خبره ؟ 

پست بانک: یه چند وقتی بود که اقبال بازار به این سهام بیشتر شده، کمی که پیگیری کردیم متوجه این اتفاق شدیم، بخشی از مطالبات این سهام از دولت که در سال 90 به صورت سهام هلدینگ خلیج فارس و چند نیروگاه و پالایشگاه به این شرکت پرداخت شده بود در صورت های مالی 6 ماهه امسال نیست، کمی ریزتر شدیم دیدیم که بله دولت پس گرفته. نگاه نکنین که خبر منفی ها، اینجا اینطوریه خبر منفی یعنی رشد قیمت، خبر مثبت یعنی صف فروش، حالا خبرهای دیگه ای هم هست اختلاس کوچولوی هشت میلیارد تومانی آخه ما با سه هزار خو گرفته ایم ! این رقمها افت کلاس دارد کاش اصلا مطرح نمی شد .

گروه شرکت های سرمایه گذاری: رئال مادرید بورس ایران این گروهه، هرچی ستاره در حرفه مالی و بازار سرمایه بوده در این گروه جمع شده اما به نتایج که میرسیم، ته جدول. آقا شموشک باش اما بالا باش.

کنتورسازی ایران: حیف بود از این همه شرکت گفتیم اما از این یکی چیزی نگیم. خودتون رو آماده کنین می خوام به چیزی بگم، کنتور 980 تومان، آخ که آدم یاد شعر "چی شد اون خونه، چی شد اون کوچه، خودش کجاهاس خدا میدونه" میوفته. ای بابا روزگار بالا و پایین داره دیگه.

در پایان این خبر، یادتون نره منتظر صرفاً جهت اطلاع های شما اهالی تالار عزیز هستیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بهنام فرهادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
جای سمگای من که تک سهمشم خالیه سمگاخواهر قاسم است
حسین عبدی زنجان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
درود بر شرفت بورس نیوز ... بخدا که حق گفتید...شما را به خدا ادامه بدین ...
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
سلام نه دوست عزیز امروز هم شاخص منفی بود شما فارس کنار بذار بعد ببین چقدر شاخص ریزش کرده با دست کاری یا کلک بازی نمیشه بورس مثبت کرد مردم خودشون کارشناسند و همه چیزو بهتر می فهمند
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۱
حالا که دیدی شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
بورس نیوز جان
10روز پیش تا رتکو چندتا مثبت خورد همتون شروع کردین به کارشناسی اونقده گفتین که زیر چای سهم رو خالی کردین.حالا که تو یک هفته قیمتش هر روز منفی میخوره و از 1670به 1200رسیده (30درصد)کاهش قیمت داشته دیگه کسی از این سهم چیزی نمینویسه دیگه
اشعه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
قاسم درصد سهامی را که قول داده بود به بازار عرضه کرد حالا خریداران اندک حقوقی و حقیقی در حال عرضه به صورت قطره چکانی هستند .
مدیران قاسم صداقت را به دیگر حقوقی ها نشان دادند و سهم در حال خشک شدن میباشد .
یادش بخیر قبل از عرضه اولیه کارشناسان چه منفی بافی کردند .
بنابراین دوستان خود تحلیل کنید و به گردن کسی نیندازید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
اقا من این قسمتو منظورتونو نفهمیدم یعنی چی؟( که خرید 100 هزار سهم "تایرا" برای "ونیکی" که 36 میلیون از سهامش را داره آن هم در حجم معامله 21 میلیون سهمی دیروز یعنی چی ؟؟؟)
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
این حقیقیا سایپا امروز هی سهام ارزون میفروختن حقوقیا می خریدن. واقا دارم دیوانه می شم از دست این حقیقیا. بعدشم میان به زمین و زمان بد و بیراه می گن و دولت رو مقصر جلوه میدن. آخه مگه کسی زورتون کرده سهاماتون رو زیر قیمت اصلی بدید بعد به ماهایی که داریم مقاومت می کنیم ضرر بزنید. خدا از سر تقصیراتون نگذره. بخدا تو اون دنیا برا آتیش زدن به مالتون باید جواب پس بدید.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
تازه روزای قشنگتر قاسم تو راه قبل از عید افزایش سرمایه داره هرکی داره نگه داره واقعا سهم با ارزشیه خیلی مرده مرسی بورس نیوز قاسم خیلی مرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
جالب بود واقعا صورتهای مالی در بورس ما جز کم اهمیت ترین چیزاست فقط موندم خارجیا بیان میگرخن!
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
اشعه جان!مدیران شرکت صنعتی مینوکه سهامدارعمده قاسم است،صداقت رابه دیگرحقوقیهانشان دادندونه مدیران قاسم!!!!!!!!!!!!!!!
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
یک قاسم بود که مثبت میخورد اونوهم که ازش تعریف کردی بورس نیوز صفش ریخت....ودیگرهیچ..
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۴
يعني كلا سركاريم
تيتر اختلاس ربطي به مطالب بعدي نداشت وبرايجلب توجه زده شده بود