بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
مستطيل شيشه اي تالار

ما را به خیر شما امید نیست ...

امروز نیز همچون روز گذشته سهامداران شاهد افت ارزش سرمایه خود و کاهش قیمت سهام شرکت های بورسی بودند و در نهایت شاخص کل در پایان معاملات روز جاری در 170 قدمی مرز جدید یعنی 70 هزار واحدی ایستاد.
کد خبر : ۱۴۰۰۸۶
نویسنده :
جمشیدی

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 93.09.16 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 322 واحد کاهش به رقم 52481 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1571 واحد کاهش عدد 139631 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 542 واحد افت به رقم 71170 واحد رسيد.

همچنین در این روز "ونیکی" با 9 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 127 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 10 واحد افت به رقم 802 واحد رسید.

در این شرایط امروز "وزمین" با 0.42 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "مارون" با 4 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1902 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 779 میلیارد ریال رسید.

امروز نیز همچون روز گذشته سهامداران شاهد افت ارزش سرمایه خود و کاهش قیمت سهام شرکت های بورسی بودند و در نهایت شاخص کل در پایان معاملات روز جاری در 170 قدمی مرز جدید یعنی 70 هزار واحدی ایستاد.

بازار سرمایه طی روز جاری سراسر قرمز بود و اکثر قریب به اتفاق سهام شرکت های بورسی در مسیری نزولی حرکت کردند، به گونه ای که طی معاملات روز جاری از میان بیش از 400 مجموعه فعال در بورس تنها سهام حدود 56 شرکت رشد قیمتی را تجربه کردند و حاکمیت روند نزولی بر کلیت بازار سرمایه و ذوب شدن سرمایه سهامداران ماحصل فعالیت امروز بورس همچون روزهای گذشته بوده است.

اما در این بین وضعیت معاملات امتیاز تسهیلات مسکن با رونق همراه بود و دارندگان این اوراق نظاره گر افزایش سرمایه خود بودند.

براساس گزارش بورس نیوز، امروز لایحه بودجه سال 94 کشور نیز توسط رییس جمهور کشورمان تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و در آن 20 جدول کلان و ماده واحده برای سال 94 به مجلس ارایه گردید که در این بودجه هر بشکه نفت 72 دلار و هر دلار 2850 تومان در نظر گرفته شد.

اما نکته ای که در این بین می توان به آن اشاره کرد، میزان افت شاخص کل و ارزش معاملات بورس طی 9 روز اخیر است. به گونه ای که شاخص کل به عنوان نمادی از وضعیت معاملات بورس طی دوره مذکور معادل 9 میلیارد دلار افت کرده که این رقم با احتساب دلار بازار ارز آزاد مبلغی معادل 30 هزار و 600 میلیارد تومان محاسبه می شود.

این در حالی است که در لایحه بودجه سال 1394 منابع حاصل از واگذاری دارایی های مالی حدود 31 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. برهمین اساس می توان گفت افت 9 روزه شاخص کل و ارزش سهام شرکت های بورسی معادل درآمدهای حاصل از واگذاری دارایی های مالی از سوی دولت طی یکسال می باشد که این امر نیز خود جای تأمل دارد و بیانگر شدت روند نزولی بورس و قیمت سهام شرکت های بورسی و در نهایت میزان ضرر و زیان تحمیل شده بر سهامداران طی این مدت کوتاه می باشد.

براساس این گزارش، فعالان بازار سرمایه امروز شاهد انتشار گزارش شفاف سازی از سوی دو شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و نیز سرمایه گذاری مسکن تهران نیز بودند.

از این رو، در شرایطی که بازار سرمایه یک دست رنگ قرمز به خود گرفته بود، "حسینا" طی نامه ارسالی به سازمان بورس از افزایش سهم خود از 32 درصد به 40 درصد در قرارداد ارایه خدمات در ترمینال شماره 2 کانتینری بندر شهید رجایی شهر خبر داد.

اگرچه روند قیمتی سهام "حسینا" در پی انتشار این گزارش روی سامانه کدال با رشد قیمتی مواجه شد و با صف بیش از 400 هزار سهمی تقاضا برای خرید سهام این مجموعه همراه شد، اما به نظر می رسد در صورتی که این شفاف سازی در شرایط بهتر و مناسبتر از سوی مدیران شرکت انجام می شد، استقبال بیشتری نسبت به خرید سهام "حسینا" می شد و صف خرید آن نیز به مراتب سنگین تر می شد و بدین ترتیب روند صعودی شکل گرفته طی معاملات روز جاری دوام بیشتری می یافت.

علاوه بر این، سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران نیز با انتشار گزارش شفاف سازی مبنی بر انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت انبوه سازان پرتو شهر با موضوع مشارکت دریافت پروژه مسکونی با رشد قیمتی همراه شد که البته صف خرید سهام این مجموعه ساختمانی نیز چندان دوام نیافت و با حجم معاملاتی حدود پنج میلیون سهمی تا پایان معاملات امروز روند قیمتی متعادلی را پشت سرگذاشت.

اما در ادامه به معاملات روز جاری تک سهم صنعت خرده فروشی، یعنی شرکت قاسم ایران اشاره می کنیم. این سهم تازه وارد فرابورس که طی معاملات کمتر از یک ماهه خود حدود 100 درصد بازدهی مثبت به سهامدارانش اعطا کرده بود، طی معاملات امروز همچون روز گذشته با صف فروش مواجه شد، به گونه ای که معاملات "قاسم" با حجم معاملاتی بیش از 55 هزار سهمی و صف فروش بیش از دو میلیون سهمی خاتمه یافت.

همانطور که بدان نیز اشاره شد، امروز اغلب سهامداران شاهد کاهش ارزش سهام شرکت های بورسی بودند و فعالان بازار سرمایه نتوانستند بازدهی مثبتی از معاملات امروز خود کسب کنند و اهالی تالار شیشه ای در پایان معاملات یاد ضرب المثل قدیمی زیر افتادند.

ما را به خیر تو امید نیست، شر مرسان

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
لطفا فردا تیتر بزنید هر روز بدتر از دیروز.
عجیبه که هیچ یک از مدیران دولتی نسبت به افت شدید بازار سرمایه سخنی به زبون نمیارند .
نکنه سرشونو کردن تو برف
بورس نیوز بیدارشون کن.چقدر تحمل اخههههه
ناشناس
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
نگران نیستن چون دوباره میبرنش بالا، شما هم نگران نباش...
محب امیر المومنین
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۳
به نظر من بهتره بجای اینکه بگیم سرشون زیر برفه بگیم ککشون هم نمی گزه
دولت فقط توی فکر جمع کردن مالیاته
حسین
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۹
نابودمون کردید...
خدا نابودتون کنه
ناشناس
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵
اقاجون خلایق انچه لایق حالا هی بری رای بدید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
یک سال و نیم بیچارمون کردید هرچی سرمایه زندگیمون بود اوردیم تو بروس تشویقی شما زندگیمون بباد دادید من که در روز محشر از سر تقصیرات شما که برای رای مردم تشویق به حمایت و سرمایه گذای در بورس میکردید نمیبخشم
وزیر هم معلوم نیست اصلا دوستان ما وزیر اقتصاد هم داریم در این دولت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نور
ROMANIA
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
چرا زرنا (سرنا)را از سر گشادش می نوازید ؟ سقوط بورس منوط به چند علت است . شوینده ها = پافشاری در نرخ گذاری دولتی پتروشیمی = تعیین و افزایش نرخ خوراک و سقوط قیمت فروش . معادن = تعیین بهره مالکانه ظالمانه و سقوط قیمت جهانی . سیمان = رکود ساخت و ساز و ناامنی عراق . فولاد = واردات اقازاده ای و کاهش فروش . خودرو یی = زیان انباشته و عدم اطمینان به اینده . و...... عدم دسترسی به پیش بینی سالیانه عموم شرکتها . ناامیدی از بهبود شرایط سیاسی در اینده و کمرنگ شدن تهدید ها و تحریمها و گزینه های روی میز و زیر میز و...
ناشناس
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
شما به حق دلایل سقوط بورس را بیان کردیدو علت آن هم ورود مجلس به قیمت گذاری خراک پتروشیمی ها از 2.7 سنت به 13 سنت که با چراغ سبز دولت مصوبه آن جهت اجرا به دولت ارسال شد .
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
بورس نیوز لطفا خبر افزایش سرمایه قاسم که قراره تو همین ماه صورت بگیره منتشر کنید این خبرو اقای فرهاد رمظان مالک شرکت ذاذه بودن اگه میشه ما سهامدارارو در جریان بذارید
فرزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
دراین 9روز سرمایه ی بنده 25درصدافت کرده.درحالی که شاخص زیر8درصد افت داشته.وزیر اقتصاد هم فقط خوب حرف میزنه.ضرر مالی مهم نیست روح وروانمان هم دچار آسیب شده.جناب وزیر تنها لطفی که میتونی بکنی اینه که هیچی نگی .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
وقتی که بورس با رشد ارزش سهام همراه میشه شروع به خرید میکنیم و با ریزش شروع به فروش.
بیایید برای یکبار هم که شده برعکس این موضوع عمل کنیم و تو بازار مثبت بفروشیم و تو بازار منفی خرید.
مطمئن باشید اگه سود نکنید خیلی کمتر از این حرفا ضرر میکنید
از ماست که بر ماست!!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
سهامداران باید مانند صاحبان ملک سهام خودرابه قیمت بالا بفروشند
معاملات مسکن وملک رانگاه کنند عبرت بگیرند بچه بازی نکنند.
ناشناس
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۸
دوست من اگه تو بازار مثبت فروشنده باشی چه کسی خریدار باشه ؟؟ و یا بر عکس ..
مشکل از جای دیگست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
3 سهم مطئمن بازار برای خرید و سهامداری
1- ثرود
2- غبشهر
3- غبهنوش
ناشناس
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵
دیگه سهم چی داری ؟!؟!
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
این مسولین کجاین آیا میبینن که وضع بورس چی شده و کاری نمی کنن چرا از این سرمایه مردم حمایت نمیشه نکنه سرشونو کردن زیره برف و از آن زیر تماشا می کنن که چطور پول مردم داره آب میشه و از آن زیر جریان آب تماشا میکنن ولذت می برن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
چند هفته پیش سیدکو عرضه اولیه شد باقیمت 150تومان .همه ناراصی بودن که تو حقشون ظلم شده وبهشون کم سهم رسیده.فرداش برای سهم صف خرید 230میلیونی تشکیل شد .همه میخواستن سیدکو بخرن.فردا سیدکو به قیمت عرضه اولیه میرسه؟؟!!150تومان؟؟!!تو این چند هفته چه اتفاقی افتاده که سهم این جوری خارو ذلیل شده .یا اون 230میلیون صف خرید از رو احساسات بود یا اینکه هنوز ارزش سهم خودمونو نمیدونیم که به این قیمتها هر روز داریم میفروشیمش.واگرنه تو این چند روز نه شرکت ورشکست شده نه خبر بدی ازش شنیدیم .فقط احساساتی شدیم هر روز داریم آتیش میزنیم به مالمان.ماحقیقی ها که دلمون واسه سرمایه خودمون نمیسوزه اونوقت چه انتظاری از دولت باید داشته باشیم.هر روزم میگیم دولت از بازار حمایت نمیکنه..
متضرر بورس ویران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
خودروییها تو همین چند روز 30% ریزش داشتن حالا اگه طی چند ماه انقر رشد داشت خیلیها اعتراض میکردن که حباب شد زهرمار شد ....
ناشناس
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۶
دقیییقاٌ.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
بورس نیوز -- چرا توصا را ندیدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
پسر خوب انقدر تبليغ اون قاسم رو نكن اون همه شارپي رفت بالا كمته ؟ خجالت هم حدي داره تو همين چند روزه همه سهام ها نزديك 25-30% ريزش داشتن حالا هر وقت قاسم شما شد 110-140% ريزش داشت اون موقع شايد به فكر خريدش افتاديم ! نه الان ! برور بابا دلت خوشه ... كي سهام ميخره اون شارپي رفت و حالا هم محكومه شارپي بياد پايين ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
آقایون و خانومهایی که پول بی زبونتون رو تو بورس آوردید، توصیه اکید به خروج پول از بورس دارم ، این دولت با روش ذوب پول مردم سعی در جبران کاهش بودجه اش دارد . بهترین کار خرید دلار می باشد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
سهام مشکلی نداره چون به قول رییس جمهور یه عده اقلیت دلشون بی خود داره میسوزه پس نتیجه میگریم احتمالا ما هم توبورس اقلیتیم همین روزها سهاممون مفت میدیم به اکثریت کارگزاران و اصلاح طلبان اینا کی می خوان سیر بسند خدا میدونه
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
پالایشی ها اگه متوقف نبودن اصلاح شاخص تا حالا تموم شده بود
مپنا و صادرات تا کی باید بریزن که شاخص به کف برسه؟ فارسم که هر روز میبندن
دیگه شورشو در آوردن وساخت چقد باید منفی بخوره تا بتونه جور اصلاح شاخصو بکشه؟
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
ازفردابازارمثبت میشه