بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر : ۱۴۰۳۴۰
صنعت بيمه در شرايط کنوني نقش چنداني در حجم و ارزش معاملات بورس ندارد و اين دو نهاد مالي بايد محورهاي جديدي را براي همکاري دوجانبه تعريف کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير عامل شرکت بيمه توسعه با بيان مطلب بالا و اشاره به سخنان و انتقادات معاون اول رئيس جمهور درباره سهم اندک صنعت بيمه در بازار سرمايه گفت: مصداق اين حضور کم، تعداد اندک شرکت هاي موجود بيمه اي در تابلوي تالار شيشه اي است.
جواد سهاميان مقدم، ادامه داد: در حال حاضر تعداد شرکت هاي بيمه اي در تابلوي بورس بسيار محدود است و شرکت هايي که از اين گروه وارد بورس شده اند سرمايه کمي دارند.
سهاميان مقدم با بيان اينکه، هم اکنون شرکت هاي بيمه اي به دليل افزايش هزينه تمام شده خود با کمبود سرمايه لازم براي پوشش انواع بيمه نامه ها مواجه هستند، ابراز داشت: اين در حالي است که بيمه توسعه در نظر دارد به زودي پيشنهاد ورود اوراق مشارکت حوادث فاجعه آميز، را به بورس ارايه دهد.
وي تأکيد کرد: انتشار اوراق مشارکت باعث مي شود سرمايه هايي جديد براي ارايه پوشش بيمه به شرکت هاي بيمه اي تزريق شود. ورود بازار سرمايه به بيمه نيازمند زيرساخت ها و ساز و کارهاي مخصوص به خود است.
وي خبر معافيت شرکت هاي بيمه از ماليات ارزش افزوده را براي شرکت هاي بيمه اي خبري خوش دانست و تصريح کرد: تا زماني که صنعت بيمه در جايگاه اصلي خود قرار ندارد، نبايد بهاي تمام شده اين صنعت را افزايش دهيم.
مدير عامل بيمه توسعه پيش بيني کرد: با حذف اين تعرفه، به طور مسلم هزينه تمام شده صنعت بيمه کاهش مي يابد و مي تواند تأثير خوبي در افزايش درآمدهاي بيمه اي داشته باشد.
به عقيده وي، متأسفانه صنعت بيمه امروز مجبور است پول هايي را بپردازد که وظيفه اش نيست و بخشي از درآمدهايش را به محل هاي ديگر تزريق کند که گام بعدي براي رشد صنعت بيمه حذف چنين پرداخت هايي است.
سهاميان مقدم افزود: ضريب نفوذ صنعت بيمه ايران در مقايسه با استانداردهاي روز و معدل جهاني بسيار پايين است.
وي در پايان تأکيد کرد: ضريب نفوذ بيمه اي ايران کمتر از دو درصد است در صورتي که ميانگين اين رقم در 7 تا هفت و نيم درصد و در کشورهاي پيشرفته 12 تا 13 درصد است.- 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
با این خبر بیمه ای ها قفل میشوند