بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
با افت 749 واحدی شاخص کل طی معاملات روز جاری شاهد سقوطی دیگر برای نماگر بورس بودیم، ورود به مدار 69 هزار واحدی دستاورد جدید بازار سرمایه برای سرمایه گذاران طی روز جاری بود.
کد خبر : ۱۴۰۶۲۴
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 93.09.24 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 681 واحد افت به رقم 50940 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 622 واحد کاهش عدد 138674 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 749 واحد افت به رقم 69542 واحد رسيد.

همچنین در این روز "بترانس" با 9 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وبملت" با 72 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 8 واحد افت به رقم 788 واحد رسید.

در این شرایط امروز "وزمین" با 0.45 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "میدکو" با 1 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1600 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 683 میلیارد ریال رسید.

با افت 749 واحدی شاخص کل طی معاملات روز جاری شاهد سقوطی دیگر برای نماگر بورس بودیم، ورود به مدار 69 هزار واحدی دستاورد جدید بازار سرمایه برای سرمایه گذاران طی روز جاری بود.

بنابر گزارش بورس نیوز، رکورد فتح دره های نزولی شاخص بورس در حالی امروز رقم خورد که قرار است هیأت های مذاکره کننده ایران و آمریکا امروز و فردا قبل از برگزاری نشست یک روزه در ژنو با یکدیگر در خصوص مسئله هسته ای به گفتگو بنشینند.

از سویی دیگر امروز رییس جمهور در اجلاس سالانه مجمع عمومی بانک مرکزی به تشریح دستاوردهای اقتصادی دولت و این بانک از آغاز دولت یازدهم تا به امروز پرداخت، روحانی با اشاره به 16 ماهی که از فعالیت دولت یازدهم می گذرد گفت: "از روز اول نسبت به افزایش پایه پولی، حجم نقدینگی و نحوه استفاده و بهره برداری از منابع پولی بانک مرکزی حساس بودم و امروز نیز بر دستاورد دولت در اجرای انضباط و ایجاد ثبات تأکید می کنم."

همچنین رییس کل بانک مرکزی نیز در این اجلاس با اشاره به "دستاوردهای دولت در حوزه پولی و ارزی نظیر انتشار به موقع آمار و اطلاعات، کنترل پایه پولی، کاهش رشد نقدینگی، مهار تورم، توقف رشد منفی اقتصادی، مهار نوسانات نرخ ارز، مهار انتظارات تورمی، هدایت ارز به بخش تولید و بهبود وضعیت تأمین مالی تولیدکنندگان در این مدت، اظهار داشته است: توقف رکود اقتصادی پس از چند فصل متوالی، ثبات در بازارهای مالی و اعتماد میان فعالان اقتصادی از علایم خروج از رکورد محسوب می شود."

چند نکته صرفاً جهت اطلاع آقای رییس کل

شاخص کل امروز مدار 69 هزار واحدی را پس از گذشت یکسال و دو ماه مجدداً به خود دید رقمی که یکسال پیش رکورد بود و امروز به عنوان رکود نمایان شد.

شاید آقای رییس کل اگر اوضاع و احوال دماسنج اقتصاد خبر داشت امروز اندکی سخنان خود را تعدیل می کرد، البته سخن ایشان در خصوص کاهش رشد نقدینگی درست است چراکه در دولت یازدهم هیچگاه به بازار سرمایه به عنوان یک بازار مولد نگاه نشده و همیشه این بازار با توجه به افزایش درآمد و نقدینگی فعالان متهم ردیف اول افزایش نقدینگی و تورم در جامعه بوده است. اما منظور ایشان را از ایجاد اعتماد و ثبات در بازارهای مالی متوجه نشدیم، در بازار سرمایه که طی دی ماه پارسال تا به امروز افت 20 هزار واحدی شاخص کل و کاهش 30 تا 50 درصدی قیمت سهام شرکت ها کاملاً مشخص است و هیچ نشانی از ثبات و اعتماد دیده نمی شود.

در بازار ارز نیز رشد هیجانی ماه جاری و رشد نرخ دلار از محدوده 3300 به بیش از 3500 تومانی نیز نشانه ای از ثبات ندارد کما اینکه همچنان این ارز در نرخ های بیش از 3400 تومانی باقی مانده و بازگشتی در آن دیده نمی شود.

در بازار مسکن که علی رغم تلاش های انجام گرفته مسئولین ذیربط هنوز رکود قابل رؤیت است و فعالان این بازار جز نظاره کردن افزایش زمان ساخت واحدهای خود چاره دیگری ندارند.

اما وضعیت بازار مالی با تمامی بازارهای مذکور فرق دارد، به خوبی افزایش حجم نقدینگی و سرازیر شدن آنها به سپرد های بانکی قابل رؤیت است، خوشبختانه بانک ها هم با تبحر خاصی که دارند به خوبی توانسته اند با دور زدن قوانین و مصوبات بانک مرکزی همچنان در ارایه سودهای توافقی به سپرده گذاران در جذب مشتریان بیشتر به خوبی عمل نمایند.

فقط یک سوال می ماند، این بانک ها از چه راهی قادر به کسب سودهای قابل قبول خواهند بود که بتوانند به سپرده های مردم رقم های 25 تا 28 درصد توافق شده یا اصلاً همان 22 درصد ماهیانه اعلام شده را بدهند؟

آقای رییس کل لطفاً سری به تالار حافظ بزنید تا معنی توقف رشد منفی اقتصادی و هدایت ارز به بخش تولید و بهبود وضعیت نقدینگی و تأمین مالی تولیدکنندگان را متوجه شوید، اینجا تمامی صنایع فعال در اقتصاد این کشور با بزرگان خود حضور دارند، اگر سری به تالار حافظ زدید یک نیم نگاهی هم به فعالان این بازار بیاندازید، این افراد کسانی هستند که به عنوان باهوش ترین و حرفه ای ترین فعالان اقتصادی در بازار سرمایه مشغول به کار هستند.

راستی آقای رییس اطلاع از ارزش فعلی بازار سرمایه دارید؟ ارزش بازار سرمایه از 477 هزار میلیارد تومان ابتدای امسال امروز به 314 هزار میلیارد تومان رسید. البته این رقم در 15 دی ماه سال گذشته 535 هزار میلیارد تومان بود که بماند.

اطلاع دارید حتماً که نماگر دماسنج اقتصاد از 79 هزار واحد ابتدای امسال امروز به 69 هزار و 500 واحد نزول کرده.

می خواهیم منطقی باشیم، افت قیمت نفت عامل اصلی مشکلات ایجاد شده است. اما آیا قیمت نفت از دی ماه پارسال روند نزولیش شروع شد؟ اصلاً مسئولان محترمی که دعوت به حضور مردم در بورس می کردند چرا امروز پاسخگوی آنها نیستند؟ اصلاً روند شکل گرفته را منطقی می دانیم و باید چنین می شد اما آیا اگر سدی به علت فرسوده و کهنه شدن در حال ریزش است چون منطق می گوید دیواره های فرسوده شده و باید ریزش کند، ما اجازه می دهیم سیل همه جا را ببرد یا در جهت جلوگیری از یک اتفاق مخرب برای ترمیم آن دست بکار می شویم؟

یادش بخیر ای کاش مدیران و مسئولینی که کمی پیش تر با شاخص 89 هزار واحدی عکس یادگاری می گرفتند امروز هم با همین رقم شاخص به یاری و دلداری سهامداران می شتافتند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
صابر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
دوستان درست الان بازار دچار خیلی از مشکلات شده وشاخص بورس افت کرد ولی ما هم بی تقصیر نیستیم این رفتار هیجانی ما هم بی تاثیر نبوده تو خیلی از سهما ما خودمون باعث افت شدیم خیلی از سهما و شرکتها ربطی به قیمت نفت و دلار مذاکرات ندارن مثل قاسم که یه شرکت توزیع کننده و فروشنده محصولات دیشب بورس نیوز یه اشاره کوچیک به قاسم داشت و میتونید تو خبر دیشب بخونید امروز هم مالک شرکت قاسم خبر از افزایش سرمایه 44 میلیاردی وراه اندازی صندوق زمین ساختمان 350 میلیاردی داد ولی ما بدون توجه به این خبرا و مسائل صف فروش درست میکنیم این هیجان بی مورد ما باعث سقوط خیلی از سهما شده این عادت غلط صف نشینی باید ترک بشه تو همین بازار با همین شرایط خیلی از سهمها در حال رشد هستن تا میبینیم دو نفر میرن تو صف ما هم بدون هیج دلیلی صف نشین میشیم و بعد از چند روز همون سهمو با ضرر میفروشیم این رفتار هیجانی ما تو افت شاخص بی تاثیر نبوده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
بورس نیوز جان:
فردا تیتر بزنید" میخواهم نفس بکشم"
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
متاسفانه باید گفت همه این باصطلاح دستاورد گفته شده توسط ریس کل باجمع آوری نقدینگی و رکودعمیق وقفل شدن بسیاری ازبخشهای واقعی اقتصاد حاصل شد تیم اقتصادی دولت ناتوانه .
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
بیمار لاعلاج فقط احتیاج به معجزه داره، دلداری و لبخند و... فقط مرهمی است،
خود را باهوش ننامیم،
باهوش آنهایی هستند که سرمایه پشت سرشان در حرکت است و ما که مانده ایم به امید واهی فقط...
ddfd
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
رای منو پس بدید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
اینها دارند خدا بیامرزی برای احمدی نژاد درست میکنند
حشمت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
واقعا با این ابهامات در پالایشگاهها که همه چیز دست دولت است دیگه چه توقعی از مجلس ونرخ خوراک پتروشیمی ها و چه توقعی از امریکا و توافق هسته ای داریم
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
با سلام و خسته نباشید بشما برادر بسیار عزیز صد ایواله و خدا نگهدارت با سپاس و تقدیم احترامات.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
حرفت حقه....
ای کاش مسئولین، اینقدر ماله نمی کشیدند...
لفظ (دستاوردهای اقتصادی دولت) واقعا یک پارادوکس است!!!!
سورنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
خسته نباشید .ولی هاونگ در آب کوبیدن است.مسئولین اقتصادی خوابند و بیدار نخواهند شد.و صد بار و صدها بار خداوند را شاکریم که معنی عبور از رکود را فهمیدیم.تمام صنایع در رونق!!!بازار هم عالی!!!!دست روزگار عجب انتقام سختی داره میگیره .حتماً نفت رو باید 150 دلار بفروشند تا پز مدیریتی بدهند.حالا اگه مدیریت بلدین مدیریت کنید.یادمه بنده خدایی فرمود که کم کم باید در چاه های نفت رو ببندیم .آها الان وقتشه .ببینیم عملتان هم مثل اوامراتان بررا و رسا هست.عایا؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
مطالب شمارا خوندم ولی برای حقیر روشن نیست شما دنبال چی هستید اگر شاخص بورس رونق داشته باشد اقتصاد فعال است در غیر اینصورت نه ظاهرا این مدل جای ابهام دارد چون ترجیحات اقتصادی در اختیار صاحیان سرمایه و پول است و انها تصمیم میگیرند در کدام بازار فعالیت کنند نقدینگی مسیر خودرا بدون دخالت دولت طی میکنذ و هدایت انها باید با شرایط کامل بازار همخوانی داشته باشد و جهت گیری ان بسته به درجه چسبندگی و نرخ بازذه دارد ودر شرایط موجود بانکها به کمک دولت و بانکمرکزی امدند تا با تجهیز منابع یعنی جمع اوری سپرده سرگردان و انباشت ان در بانکها و هدایت انها بسمت تولید در مقطع پایانس سال شمسی امری پسندیده است هر چند این کار برای بانکها با هزینه گزاف میباشد ولی بازار سرمایه باید خود اندیشه کند نه دست گدایی بسمت دیکران دراز کند و تقاضای رفع موانع نماید در ضمن تولید کنندگان اگر عاقل و عالم به موضوع بودند امروز به این مشکل (کمبود نقدینگی و بحران بدهی بانکی ) مواجه نمیشدند و شما از این ادمهای فلج اقتصادی تقاضای رشد سهام دارید؟؟؟؟؟
شهرستانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
اقای رییس ارزش شرکنهای بورس بزودی و با سرعت زیاد صفر خواهد شد البته این برای شماها اصلا اهمیتی ندارد چون بیت المال که صاحب نداره نارحت بشه . ولی وقتی سرمایه ناچیز ما سهامداران کوچک از بین بره بالاخره یه کاری خواهیم کرد که شماها را از خواب بیدار کنیم.
علی
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۲
به دل نشست.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
دمت گرم ، حرف دل مارو زدی
رضا
UNITED STATES
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
کاش بورس نیوز تو هم میفهمیدی که دولت برای این هوشمندان بورس کیسه دوخته قیمت بازار را به کف ویا حتی به زیر زمین میکشاند وسهام را از این هوشمندان بقول شما میرباید و بعد با یک خبر کذایی شاخص را بالا میبرد دوباره سهام بی ارزش را دولا سه لا قالب میکند این است تدبیر
ابراهيمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
آقا چاره كار فروش وفرار از اين بازار بي در وپيكر است اين بازار تابع هيچ قانوني نيست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
بورس نیوز تشکر.
همه جا بار کج به مقصد نمیرسه اما انگار درایران فقط باره کجه که به مقصد میرسه
در ایران هم سرمایه گذاری تو بورس ضرره اما خرید و فروش ارزوسفته بازی ی کار پور سود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
به نظر میاد که تو محله آقای وزیر همه چیز روبه راهه
ارز تک نرخی
سود بانکی متناسب با تورم
بورسی با وضعیت متعادل
گوجه فرنگی و نان ارزون
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
### ماییم و نیم جانی از بس ضرر دیدیم -
وقتی که بود سپرده چرا سهام خریدیم.
نارون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
یه پفک بخرید بازش کنید و ببینید توش چندتا دونه پفک داره ،،، حالا ببینید که ارزش هر سهم یک شرکت خودرو سازی بزرگ با قدمت پنجاه ساله از یک دونه پفک هم کمتره ،،، خجالت اوره واقعا چی باید گفت ،،،
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳
احسنت

تو بگو فقط تو بگو که با بازار سرمایه ایران پاک و
پس اندازهای این ملت زجر کشید چطور بازی می کنن و آتیش ندونم کاری های یه عده مرفع کانون گرم خانواده ها را فقط برای 400هزار تومان به جهنم تبدیل کردن !!!

به حق علی (ع) خدا ازشان نگذره
mehdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
از ته دل ما صحبت كرديد اي كاش همينطور كه اين مطالب را مطالعه ميكنند فكري هم بكنند؟اما آيا اصلا مطالعه هم ميكنند ؟!فكر نكنم!!!
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸
این شاخص کف نداره. روحانی میخواد مثال تورم شاخص رو تک رقمی کنه!!!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۴
این خبر رابه رییس جمهور برسانی که از رای منفی 7 میلیون سهامدار به اضافه 15 میلیون خانوادهاشان برای مجلس اینده ورییس جمهوری در اینده روبرو خاهی شد
عبدالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۲
یسمه تعالی همه مسائل ذکرشده حر ف خالی است مقهور گشتگان به دشمن می خواهند به آزادگان ودوستداران استقلال مملکت ثابت کنند که بدون دست دادن به شیطان نمی توان مملکت را اداره کرد
ناشناس
شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۰
بسمه تعالی. نمی شود دیگر. مگر میشود! عجب!! شما تو چار دیواری خانه خودتان نانت را تهیه می کنی؟ گوشت و خوراکت را؟ پوشاکت را؟ خدای نکرده دارویتان را. تمام مایحتاجتان را در همان چار دیواری منزلتان تهیه می کنید؟ سیزده بدر را هم احتمالا در پشت بام منزل می گزرانید. آری اصلا به بیرون احتیاجی نیست.فقط سی و پنج شیش سال اولش سخته.
بیچاره شده بورس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷
فقط میگم احسنت به نویسنده محترم . و خصوصا پاراگراف آخر که گل گل گفته ایشون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴
باور کنید اگه یه آدم معمولی ریس بانک مرکزی بود وضع اقتصاد و بازارهای ما به مراتب بهتر از الان بود. البته تمام این تقصیرها بر عهده رئیس جمهور است که گویا لجبازتر و یکدنده تر از اون خدابیامرزه!
یاور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
کلید ایشان نه تنها هیچ قفلی را باز نکرد بلکه قفل های زیادی را هم بر زندگی مردم زد . حال همه با هم بخوانید . کلید گم گشته و در وا نمیشه نمیشه . امید به بهبود از گروه اقتصادی شیخ حسن سراب است .
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
مسخره کردید خودتون رو با مذاکراتتون .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
بازم خدا پدر پدیدرو بیامرزه. فکر کنم تنها شرکتیه که یه تنه نذاشته مملکت بره تو رکود. سرمایه گذاری این شرکت تو ساخت و ساز باعث جلوگیری از تعطیلی خیلی از این کارخانه ها و اشتغال مردم شده.
خیلی از این شرکتهای بورسی اگه پدیده کارشو تعطیل کنه یه تعدیل منفی گنده تو سودشون میدن.
ان شاء الله که همیشه موفق باشه.
سورن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
با سلام
بسیار زیبا بود،ولی به یاد داشته باشیم کسی که خوابیده راحت میشود بیدارش کرد اما امان از وقتی که کسی خودش را به خواب زده باشد،
و توجه داشته باشید که عمده مشکل بورس ناشی از تصمیمات نادرست مجلس و دولت و بانک مرکزی در رابطه با نرخ خوراک،بهره مالکانه ،تغییر کارمزد شرکتهای psp ،بلاتکلیفی نرخ پالایشی ها ،مطرح کردن سود بانکی و ... می باشد تفکر مشاور آقای ریس جمهور (جناب آقای لیلاز) در مورد بورس همه و همه در راستای یک هدف حرکت می کنند تامین کسری بودجه و نابودی اقتصاد مولد و تولیدی
خوشا به حال برادرانمان در چین
مهدی
GERMANY
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
من ب نوبه خود از مسئولین بخاطر ضرر مالی وارده ب اینجانب کمال تشکر رو دارم. بسیار ممنون هستم از شما. خدا در این دنیا حفظتون کنه بلکم در اون دنیا پاسخگو باشید...
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
اون آقای بهمنی که اقتصاد خونده بود اینجوری کرد چه برسه به سیف که حسابداری خونده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
جناب آقای سیف حرف شما درست. فقط خواهشمندم به شعور مردم توهین نکنید
نارون
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
یه پفک بخرید بازش کنید و ببینید توش چندتا دونه پفک داره ،،، حالا ببینید که ارزش هر سهم یک شرکت خودرو سازی بزرگ با قدمت پنجاه ساله از یک دونه پفک هم کمتره ،،، خجالت اوره واقعا چی باید گفت ،،،
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳
خیلی جالبه برای اینکه نظرت منتشر بشه میتونی حتی فحش هم بنویسی ولی نباید چیزی بنویسی که به کسی بر بخوره. مزدور بودنت ثابت شد بورس نیوز. حیثیت رسانه رو زیر سوال بردی.