بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۶
بازدید سرزده رئیس سازمان بورس از تالار شیشه‌ای

سهامداران از دغدغه‌های خود گفتند

کد خبر : ۱۴۱۰۵۸
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار صبح روز دوشنبه، در بازدیدی سرزده به میان حاضران تالار بورس رفت و از نزدیک در جریان دغدغه برخی از سهامداران قرار گرفت. در جریان این بازدید، سهامداران در گفت‌وگو با دکتر فطانت، مسائلی مانند ابهامات شرکت‌های پالایشی که باعث توقف طولانی مدت نماد این شرکت‌ها شده است، برخی ابهامات در صنعت پتروشیمی، لزوم نظارت بیشتر بر شرکت‌های بورسی و برخورد با تخلفات برخی شرکت‌ها، حضور فعال‌تر شرکت‌های حقوقی در بازار، انتشار شاخص‌های بیشتر به منظور افزایش قدرت تصمیم‌گیری سهامداران و ضرورت اتخاذ راهکارهایی برای ثبات بیشتر در بازار سهام را مطرح کردند.

همچنین، فطانت پس از این بازدید که حدود یک ساعت به طول انجامید، در جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد سازمان و شرکت بورس، درخصوص آخرین وضعیت بازار سهام و دغدغه‌های موجود در بازار، به بحث و تبادل نظر پرداخت. وی در این نشست، با بیان اینکه باید مسوولیت‌های بیشتری در حوزه بازار سهام به شرکت بورس واگذار شود، افزود: اعتقاد دارم اگر تفویض اختیار صورت بگیرد، حجم کارهای بیشتری در بازار انجام خواهد شد. فطانت با بیان اینکه انتظار از بورس بالا است، گفت: بازار سهام در یک سال اخیر، با مشکلات متعددی مواجه بوده و در مجموع، وضعیت مناسبی نداشته است که باید با همفکری و همکاری، این وضعیت را بهبود دهیم.

به گزارش «سنا»، در این جلسه همچنین مدیران ارشد شرکت بورس و سازمان به بیان دیدگاه‌های خود درخصوص بازار سهام پرداختند. بهره‌گیری از ابزارها و سازوکارهای متنوع مدیریت ریسک با هدف افزایش جذابیت در بازار، امکان‌سنجی انتشار شاخص‌های بیشتر در بازار به منظور افزایش قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری سهامداران، ضرورت توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری در بازار سهام، از جمله موضوعاتی بود که در این نشست، پیرامون آنها بحث و تبادل نظر شد.

دغدغه‌ها و مشکلات سهامداران و فعالان بازار سرمایه در حالی مطرح شد که رئیس جدید سازمان بورس در اولین اظهار نظر خود و تنها چهار روز پس از انتصاب از طرف وزیر امور اقتصاد و دارایی، پیگیری جدی به منظور رفع برخی ابهامات و مشکلات صنایع کلیدی بورس را اولویت برنامه سازمان در کوتاه مدت دانست.

محورهای چهارگانه بورس که به‌عنوان اولویت برنامه‌های رئیس جدید اعلام شده شامل حل معضلات صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی، معدنی و بانک‌ها بود. معضل تعیین نرخ خوراک برای صنایع پتروشیمی، توقف نماد در صنعت پالایشی در مدت حدود 5 ماه گذشته، چالش تعیین بهره مالکانه، معضلات صادرات محصولات، نحوه قیمت‌گذاری در صنایع معدنی و چالش‌های مربوط به صنعت بانکداری از مهمترین چالش‌های فعلی صنایع مذکور بود که فطانت بهبود عملکرد آنها را باعث رونق بورس دانست.

رئیس سازمان بورس همچنین در ادامه اعلام برنامه‌هایش، تعامل مستمر با ذی‌نفعان بازار سرمایه و نیز نهادهای تصمیم‌گیر در بدنه دولت و مجلس را از راهبردهای محوری سازمان بورس برشمرد و تصریح کرد رویکرد دولت در قبال بازار سرمایه، رویکردی مثبت، حمایتی و در جهت بهبود اعتماد سرمایه‌گذاران به این بازار است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر