بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر : ۱۴۲۴۳۷


با تصویب شورای نگهبان، سرانجام نرخ خوراک و آزاد سازی قیمت اورهمشخص شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی با بیان اینکه بالاخره تمام تلاش های انجمن در این باره به بار نشست، گفت: قانون نرخ خوراک پتروشیمی ها سرانجام در شورای نگهبان تصویب شد و به زودی توسط رییس جمهوری به دولت برای اجرا ابلاغ می شود.

فریبرز کریمایی، درباره مکانیزم تعیین قیمت نرخ خوراک پس از تصویب این قانون گفت: نرخ خوراک پتروشیمی ها از این پس بر اساس میانگین وزنی مصارف داخلی و صادراتی تعیین می شود؛ به عبارتی دیگر از آنجا که 90 درصد گاز تولیدی کشور مصرف داخلی و 10 درصد مابقی نیز صادراتی است در نتیجه قیمتی مابین این دو برای خوراک محاسبه می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصرف 90 درصدی گاز تولیدی کشور در داخل و 10 درصدی در خارج، می توان رقمی زیر 10 سنت را برای نرخ خوراک پیش بینی کرد.

کریمایی تاکید کرد: به طور مسلم نرخ خوراک طوری تعیین خواهد شد که نسبت به نرخ های منطقه ای ، برای سرمایه گذاران جذاب بوده و قیمت های حوزه خلیج فارس نیز مدنظر قرار می گیرد.

کریمایی اضافه می کند: از سویی دیگر، این نرخ گذاری قابلیت رقابت پذیری را به طور مسلم برای صنعت پتروشمیی به همراه خواهد داشت.

قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی قانون نرخ خوراک را قانونی مدرن و جامع و کامل عنوان کرد و گفت: این قانون دایمی بوده و بدین ترتیب از بحث بودجه ای کشور برای همیشه خارج می شود.

کریمایی اظهار داشت: آزاد سازی نرخ خوراک، ساز و کار یک فضای خصوصی و غیر دولتی را در بازار پتروشیمی منجر می شود و به طور حتم از این پس شاهد اتفاقات بسیار خوب در صنعت پتروشیمی خواهیم بود.

وی از دیگر تصمیمات شورای نگهبان را آزاد سازی قیمت اوره دانست و گفت: با آزاد سازی نرخ اوره نیز واحدهای پتروشیمی تولید کننده اوره سودآوری های قابل توجهی را شاهد خواهند بود.

پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، یادآور می شود که در حال حاضر هر کیلو اوره به وزارت جهاد کشاورزی 612 تومان فروخته می شود که با ورود به بورس، قیمت اوره آزاد شده و افزایش می یابد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
ROMANIA
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
در عف لذتی است که در انتقام نیست: انشاالله دست اندرکاران پتروشیمی ها و سهامداران محترم، افرادی را که باعث رکود یکساله صنعت پتروشیمی شدند (اعم از دولتی و مجلسی) را می بخشند و اگر هم نبخشیدند به خداوند متعال واگذار می کنند. من الله التوفیق
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
خبر بسیار خوبی ست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
خوب این خبر خوبی برای بازار سرمایه است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
حالا ببینیم در حمایت از بازار سهامهای سیمانی را میبندید یا نه جناب فطانت ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
خوبه برای معدنی ها هم یه فکری بکنن.
ژاندارک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
دوستان عجله نکنید
فعلا فقط توپ را توی زمین دولت فرستادن مجلسی ها.
میخواهند اق والیدنیش واسه دولت باشه.
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
آقا كجاش خوبه ؟ موقعي كه نرخ 13 سنت را تصويب كردند قيمت نفت جهاني بيش از 2 برابر حالا بود ، حداكثر قيمت گازبه نسبت آن موقع بايد 5 سنت باشد .
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
تو این مملکت فقط قیمت ها بال می رود و مردم به نون شب محتاج هستند .به قول دوستمان ارزش قیمت گاز باید بر اساس روز تعیین شود نه اینکه بخاطر منافعشان هر وقت دلشان خواست قیمت را تغییر دهند