بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
مستطيل شيشه اي تالار

همینه که هست!

امروز هم روند معاملات چنگی به دل نزد و تابلوی بورس بازهم قرمز پوش بود. آنچنان که در صفحه اصلی سامانه TSETMC تنها یکی دو نماد با اندک رشد قیمتی سهام خود همراه شدند.
کد خبر : ۱۴۲۷۴۹
نویسنده :
کیوان فر
با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 93.10.29 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 391 واحد کاهش به رقم 48488 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 723 واحد کاهش عدد 129537 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 484 واحد افت به رقم 65835 واحد رسيد.

همچنین در این روز "بکام" با 0.83 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وبملت" با 37 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 17 واحد افت به رقم 729 واحد رسید.

در این شرایط امروز "میدکو" با 0.57 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "مارون" با 5 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 750 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1382 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، امروز هم روند معاملات چنگی به دل نزد و تابلوی بورس بازهم قرمز پوش بود. آنچنان که در صفحه اصلی سامانه TSETMC تنها یکی دو نماد با اندک رشد قیمتی سهام خود همراه شدند.

امروز شاخص بورس هم که طی دو روز گذشته به مدد پتروشیمی ها توانسته بود قدری از ریزش های اخیر خود را جبران کند، تاب نیاورد و دوباره با تأثیرپذیری از کاهش قیمت سهام در نمادهای بانکی و پتروشیمی و نیز تک نماد "خودرو" و "رمپنا" به مدار 65 هزار واحدی بازگشت.

از مهمترین خبرهایی که امروز در میان تالارنشینان دهان به دهان چرخید، می توان به موضوع به تعویق افتادن طرح کیفی سازی پالایشگاه ها برای مدت پنج سال طبق مصوبه هیأت دولت در روز گذشته و نیز صدور مجوز برای بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری غیر دولتی جهت سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مشترک توسط بانک مرکزی اشاره کرد تا از این پس این نهادهای مالی نیز بتوانند به صورت غیر مستقیم در بورس سرمایه گذاری کنند.

با صدور مصوبه دیروز هیأت دولت مبنی بر به تعویق افتادن طرح کیفی سازی محصولات پالایشی ها، این احتمال قوی تر شده که آخرین مانع بر سر اعلام قیمت خوراک و فرآورده های آنها توسط پالایش و پخش فرآورده های نفتی نیز برداشته شود و با فراهم شدن امکان تهیه صورت های مالی عملکردی و بودجه های برآوردی، نماد شرکت های مذکور بزودی مورد بازگشایی قرار گیرد.

از دیگر اخبار امروز سخنان معاون وزیر نفت بود که تأکید کرد پتروشیمی ها با نرخ خوراک 13 سنت هم سودآور هستند و این نرخ، قیمتی بسیار مناسب برای گاز پتروشیمی ها است.

اما جدا از این موارد کلیات بازار سهام این روزها گویای همه چیز هست، از این رو امیدواریم روزهای آتی شرایط بهتر شود. چراکه تاکنون اخبار متعددی با درجه اهمیت متفاوتی در بورس منتشر شده، اما بازهم نتوانسته ورق را برگردانده و موجب بهبود شرایط شود؛ بطوریکه طی یکسال اخیر همین بوده که هست!

وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز تأکید کرد که مشکل بازار بورس ربطی به مدیریت آن ندارد، بلکه از جمله مسایلی است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.

از این رو به نظر می رسد بایستی همچنان منتظر بهبود وضعیت بازار سرمایه و روند معاملات باشیم ولی تا کی ....

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
تمام این حرفا کشکه. حمایت بعدی شاخص در 60 هزار واحد شکل میگیره. من پولمو از بورس بیرون آوردم موقعی که طلا گرمی 98 تومن بود و طلا خریدم(طلا کهنه). الان بیشتر از 105 تومن شده. تا زمانی که تحریمهای جهانی عملا(و نه در حرف) رفع نشن و نفت بالا نره اوضاع همینه.
ناشناس
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
دوست عزیز چیزی به نام حمایت بعدی وجود نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
هنوزم بورس داره سقوط میکنه بخاطر پدیدست.
پدیده که دیگه سهام نمیفروشه، الان چرا بورس داره سقوط میکنه؟
بازم بگردید دنبال یه چیز دیگه، بورسو بندازین گردنش.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
قیمت یک شب اطاق در هتل هما از پارسال 80000 تومان به 420000 تومان رسیده انوقت قیمت سهام اینقدرر پایین اومده این است دولت عدالت ا
احسان
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
آدمی تو که این بورس سرمایه گذاری می کنه باید بره مسافر خونه! البته اگه نره کنار خیابون چادر بزنه!!! شما وضعت خوبه که میری هتل هما!!!!
ناشناس
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
یاده حرف یه بنده خدا افتادم که میگفت اگه گوجه گرون بییاد از محل ما بخرید حالا مگه واجب برید هتل هما برید تو پارک چادر بزنید هر چند شب که میخواید بخوابید همینه که هست
ناشناس
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵
lبنده می خواهم به شما بفهمانم که این دولت چطور برنامه دارد با این ملت رفتار می کند و حالا می بینم که شماها واقعا لایق همین دولت هستید پس بروید در چادر بخوابید که قیمت همین سهم هم برای شماها زیاد ات
ناشناس
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳
واقعا که ملت سطح پایینی هستید همین هست که بورس تان هم سقو ط میکند
ناشناس
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
مگه من در بورس سرمایه گذاری کردم که برم تو چادر بخوابم من تازه می خوام برم هتل اینترکنتیننتال امریکا
ناشناس
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
حرف من این هست که نگذارید این دولت سر شماها کلاه بگذارد
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
روند نزولی قاطع ترین جواب مردم به وعده های الکی وزارت اقتصاد و دولت که نشون میده مردم از شنیدن حرف دیگه خسته شدن بدترین چیز اعتماد بود که از بین رفت و ارزش معاملات روزانه نشون دهنده اینه خیلی ها از این بازار رفتن و اونایی که موندن با درصدی از سرمایه موندن فقط صرفا جهت اطلاح وزیر اثتصاد این که شاخص کف نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
اینقدر همه خسته اند از این وضعیت که گویا کسی حوصله نظر دادن نداره.
تا کی این وضعیت رکود ....
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
بورس نیوز تو هم دیگه کم اوردی اره قشنگ معلومه ها.......نه خدایشش توام کدوم سهم ها رو داری..اصلا سهم داری......فک کنم تو خیلی وقت پیش نقد شدی
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
خدا را شکر که امروز موتور شاخص سازها را روشن نکردن مثل دیروز که 90% بازار فرمز بود ولی به کمک 2 شکرت شاخص را مثبت کردن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
بازار تا 6 ماه آينده هيچ رونقي نداره
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
دوستان تحلیل من اینه که تا شاخص مرز63000 واحد نیاد حمایت نمی شه .هفته پیش هم این را تو کامنت گذاشته بودم.
سولدوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
نیوز عزیز انگار صفهای فروش سهام در صف ( در انتظار بررسی ) و ( غیر قابل انتشار ) شما هم اثر گذاشته ؟
اشکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
با سلام شاید دو ماه پیش بود شاید کمی بیشتر گفتم شاخص تا 65 هزار سقوط میکنه کمتر کسی باور میکرد از جمله خود من چون انسان با امیدواری زندگی میکنه سهام خودمو که بیشتر بانکی هست نفروختم بنظر من اینها تا توافق نکنند با گروه پنچ +یک فعلآ بورس ریزشیه حتآ این بار تا 53هزار میریزه چون پالایشیها هم باز بشه کلی تاثیر منفی میزاره
مهدی
ROMANIA
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
به نظر میرسه فردا روزه گروه خودرو از رفتار معاملات امروز کاملا مشخصه فردا روزه خوبیه...
یعقوب
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
چیش نظرت رو جلب کرده که اینو می گی؟ نکنه داری بچه گول می زنی؟
علی
ROMANIA
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
پالایشق باز شه بورس رشد میکنه
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
سهامداران عزیز اگر هیچی رو نفروشن اینقدر منفی نمیشه خداقل صفر میمونه چرا اینقدر با ضرر سهامتون رو میدید بازار هم به نفع دولت افت میکنه تو رو خدا دولت تدبیر توافق کنید ما دیگه خسته شدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
واقعا خدابه سهامدارا صبر بده من 2اذر همه رو فروختم خیالم راحت شد
فرزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
با اعتماد کردن به سخنان رییس جمهور ووزیر اقتصاد بعد از 13ماه سرمایه گذاری تو بورس نه تنها 50درصد ضرر کردم بلکه از 30درصد سود بانکی نیز بهرهای نبردیم وپس انداز 10سال را به باد دادم .کسی را مسؤول نمیدانم وتنها مقص خودمم که فریب سخنان شیرین مسؤولین را خوردم.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
به نظر میرسه فردا روزه گروه خودرو از رفتار معاملات امروز کاملا مشخصه فردا روزه خوبیه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
امروز کی بی سی ب پوشش 104 درصدی در 9 ماه صف فروش شد دیگه اینقدر بازار بده که تعدیل هم اثر نداره
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱
عاقبت خونگیری به جای تزریق سرم . واگذاری بورس به سرمایه گذاران خارجی به بهای خیانت به سرمایه سهامداران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰
باز هم سفوط تا کی
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
"وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز تأکید کرد که مشکل بازار بورس ربطی به مدیریت آن ندارد، بلکه از جمله مسایلی است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود"؟!!!!!! آقا وزیر مگه تا حالا شوخی شوخی به مسائل میپرداختید؟!! مردم زندگیهاشون را توی این بازار از دست دادن اونوقت یکی میاد میشینه شعر بازی اشکنک داره را برای مالباختگان میخونه و شما هم طوری صحبت میکنید انگار تا حالا با کسانی که سرمایه و زندگی خودشون را به جرم اعتماد به وعده های دولتمردان از کف دادن سر شوخی داشته اید!! پس کی میخواهید درد و رنج و مصیبت مردم را "جدی" بگیرید و با مسائل "جدی" برخورد کنید؟!!!!
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
سهامدارانی که شغل ندارند وزندگی خودشان را از طریق بورس تامین می کردند با وضع موجود دولت باید هم زیانشان جبران کندوهم شغلی برایشان فراهم ... این حداقل درخواست سهمداران از نظام ودولت هست
ناشناس
-
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
جالب هست همه دارند می نالند،از اون طرف هم همه فکر میکنند عقل کل هستند