بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر : ۱۴۳۱۶۷
ادعای رحیمی مبنی بر این که منابع مالی مورد بحث در پرونده تخلفات را در زمان تبلیغات مجلس هشتم در اختیار برخی نمایندگان برای کار تبلیغات گذاشته شده، تداعی کننده همان سناریوی پوسیده سعید مرتضوی مبنی بر رشوه به نمایندگان در زمان فعالیت در سازمان تامین اجتماعی است. سناریویی تکراری برای تخریب مجلس هشتم که مردان احمدی نژاد کارگردانی می کنند.

خبرگزاری خانه ملت;گروه سیاسی؛شمارش معکوس برای ورود محمدرضا رحیمی به زندان آغاز شده است. معاون اول رئیس‌جمهور در دولت دهم، معاون رئیس‌جمهور در دولت نهم، نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی، رئیس سابق دیوان محاسبات و استاندار دولت هاشمی رفسنجانی، عالی ترین مقامی است که در دهه‌های اخیر به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم شده است. این اما آخرین برگ از دفتر رسیدگی به تخلفات مردان احمدی نژاد نیست. اگر چه گویا سناریویی تکراری در این بین مطرح است.

سعید مرتضوی که از نزدیکان محمود احمدی نژاد و همواره مورد عنایت ویژه وی بود در زمان بررسی پرونده تخلفات سازمان تامین اجتماعی در دوره مدیریت وی و در طی تحقیق و تفحص از این سازمان برای سرپوش گذاشتن بر حجم تخلفات خود و انحراف مسیر توجه رسانه ها وافکار عمومی از حجم غیر قابل تصور تخلف در این سازمان در دوره مدیریت وی، سناریویی را برای مجلس طراحی کرد.

وی مدعی شد که حجم قابل توجهی از منابع مالی را در قالب کارت هدیه در اختیار نمایندگان مجلس هشتم قرارداده است. موضوع اما در کمیسیون اصل 90 مجلس نهم مورد رسیدگی و بررسی قرار گرفت و با وجود اصرار های مکرر و تاکید بر لزوم ارائه لیست و سند قابل قبول برای این ادعا در نهایت تنها لیستی مخدوش مملو از خط خوردگی و لاک گرفتگی بدون هیچ مستنداتی به کمیسیون اصل 90 مجلس رسید که سندیت رسیدگی نداشت.

با وجود این که مرتضوی از این ریسمان پوسیده خیری ندید اما گویا رحیمی نیز تصمیم گرفت با همین حربه تا اندازه ای از بار روانی تخلفات اقتصادی خود بکاهد.

رییس حلقه فاطمی ، سناریویی مشابه را در پیش گرفته است: " به مجلس برای تبلیغات انتخاباتی کمک کرده ام" رحیمی خود در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه مدعی شده است : " فردی که بخشی از کمک مردمی جهت برگزاری انتخابات مجلس هشتم را تقبل نمود و بنده به واسطه آن متهم و محاکمه شدم، توسط ‌چند تن از مسئولان وقت دستگاه قضا و برخی نمایندگان محترم مجلس به اینجانب معرفی گردید ـ که شواهد و مستندات آن به دادگاه ارائه شده است ـ و بنده نیز پس از استعلام از دستگاه‌های نظارتی و دریافت پاسخ مثبت، ایشان را پذیرفتم. قابل توجه آنکه کمک مورد اشاره، هیچ گونه ارتباطی با بحث اختلاس در شرکت بیمه ایران که در سال ۸۲ و به بعد صورت پذیرفته ، نداشته است، زیرا آنچه در پرونده اتهامی در دادگاه مطرح شد، مربوط به اواخر سال ۸۶ می‌باشد. مضافا آنکه مبالغ مذکور برای کمک به تبلیغات داوطلبان نمایندگی در مجلس هشتم بوده که فهرست اسامی آن‌ها به همراه شماره چک و مبالغ دریافتی، موجود و نسخه‌ای از آن به دادگاه محترم تسلیم شده است. کمک‌گیرندگان نیز صرفا توسط اینجانب و برخی از فعالان و مسؤولان سیاسی و شاخص کشور به شخص کمک‌کننده معرفی و چک مربوطه را از ایشان دریافت کرده‌اند و ریالی از وجه مورد بحث در امر دیگری بجز تبلیغات مجلس هشتم مصرف نشده است‌".

ادعای رحیمی مبنی بر این که منابع مالی مورد بحث در پرونده تخلفات را در زمان تبلیغات مجلس هشتم در اختیار نمایندگان برای کار تبلیغات گذاشته شده، تداعی کننده همان سناریوی پوسیده سعید مرتضوی مبنی بر رشوه به نمایندگان در زمان فعالیت در سازمان تامین اجتماعی است. سناریویی تکراری برای تخریب مجلس هشتم که مردان احمدی نژاد کارگردانی می کنند.

ادعایی که از نگاه عوض حیدر پور شهرضایی، نماینده مردم شهرضا در مجلس هشتم و نهم و عضو کمیسیون امنیت ملی ، سندیت ندارد و تنها فرافکنی برای ایجاد جو روانی و به حاشیه راندن تخلفات اقتصادی پرونده اش است.

حیدرپور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به فرافکنی رحیمی در این خصوص می گوید: مساله کمک آقای رحیمی به برخی کاندیداهای نمایندگی مجلس هشتم در همان زمان پیش از انتخابات مجلس هشتم افشا شد و خود بنده از کسانی بودم که این موضوع را افشا کردم و به خاطر دارم که همان زمان این موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت و برخورد شد.

نماینده مردم هشتم و نهم در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: مجلس هشتم مبری از این ادعا است و در همان زمان با این مساله برخورد شده است و تصور می کنم آقای رحیمی سعی در تکرار سناریویی دارد که مرتضوی نیز از آن جواب نگرفت.

وی افزود: ایشان اگر سندی در این خصوص دارند منتشر کنند ، چرا که رویه مردان احمدی نژاد مبنی بر ادعای بدون مدرک در دستگاه قضا کمکی به آن ها نمی کند.

دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده تخلفات احمدی نژاد و مردانش ذره ای کوتاهی نکند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده تخلفات احمدی نژاد و مردانش ذره ای کوتاهی نکند، گفت: انتظار می رود یک به یک ، به تمامی تخلفات احمدی نژاد و نزدیکانش رسیدگی شود و دستگاه قضا اطمینان داشته باشد که ملت و مجلس حامی آن ها در این راه است.

وی تصریح کرد: این اقدام عبرتی برای تاریخ خواهد بود تا ثابت شود تفاوتی در رسیدگی به بی قانونی و تخلف بین مسئول و مردم نیست.

رحیمی و مرتضوی با ادعاهای بی سند راه به جایی نمی برند/ فرافکنی بی نتیجه است

حیدرپور با بیان این که رحیمی و مرتضوی با ادعاهای بی سند راه به جایی نمی برند ، تصریح کرد: مجلس هشتم مورد حمله نزدیکان احمدی نژاد بود چرا که در مقابل بی قانونی های آن ها کوتاه نیامد.

عضو هیات نظارت بر تخلفات نمایندگان تاکید کرد: آقای رحیمی اگر لیستی در خصوص ادعای این موضوعات دارد در اختیار دستگاه قضا بگذارند و البته به نظر می رسد جنس لیست رحیمی نیز همانند لیست مرتضوی باشد.

اقدام دستگاه قضایی تاریخی است

حیدرپور با بیان این که باید به بی قانونی های دولت قبل درتمامی سطوح از رییس دولت قبل تا نزدیکان وی رسیدیگی شود، گفت: نیت نزدیکان رییس دولت نهم و دهم ایجاد حاشیه سیاسی برای انحراف از تخلفات خودشان است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در خاتمه تاکید کرد: دستگاه قضا با محکومیت رحیمی اقدامی تاریخی را انجام داد که قابل تقدیر است و درخواست ما نیز ادامه این رویه است./


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
United Arab Emirates
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
اهای کسانیکه به اینها دور دادید و هر منتقد دلسوزی را ضد انقلاب و خاین به مملکت معرفی کردید.بروید به درگاه خداوند توبه کنید . وقتی میبینم حامیان این جماعت که ادعای دینداری دارند از پیشگاه خداوند و مردم عذر خواهی نمیکنند به دینداری انها شک میکنم .خدایا ریشه منافقینی که در لباس اهل تقوی در امده اند را بخشکان و ما را نجات بده .
ناشناس
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
من با احمدی نژاد و تیمش مخالف بودم ولی یک چیزش رو قبول دارم اونم اینکه ادم ای نیست که کوتاه بیاد و اگر میگه نمایندگان مجلس کاری کردند حتما خبری داره .
امیر
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
به عشق هر چی مرده احمدی بر می گرده.
ناشناس
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۹
آره حتما باید برگرده وجوابگوی این اعمالش باشه ما هم منتظریم برگرده
خلیل
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
اگر زیر میزی داده اند باید بیشتر محاکمه شوند خودش جرم بزرگی است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
یکی از جرایم سنگین اقای سعید مرتضوی این که بحث پیش فروش اپارتمان را شخصا ساماندهی کرد این جرم بزرگی که به این راحتی خیلی از افراد از کنار این امر نمیگذرند!!!! ؟؟؟یک عده سود جو ملک پیش فروش میکردند به تعهدات هم عمل نمی کردند پول مردم را از دستشان می گرفتند وباهاش کاسبی می کردند دست اخر اخر هم بعد از کلی پول دراوردن با پول مردم فوقش اصل پول مردم را بهشون پس میدادند انهم با کلی دوندگی تو دادگاهها وکلی تورم که در اصل پولی نبود دیگه این جرم بزرگی برای اقای مرتضوی
اقای محترم
Germany
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
اقای سعید مرتضوی تحت هیچ عنوان نمی تواند بشخصه مقصر باشد تازه اگر تقیصری به جانب ایشان متوجه باشد. خیلی دوست دارم دولت کنونی در شرایط دولت قبل که از همه سو هجمه جهانی علیه ایران بود قرار بگیرد انوقت خواهید دید کاری از دستش برنمی اید.
اقای مرتضوی از چهره های سرشناش و قدیمی نظام میباشند و این وصله ها به ایشان نمی چسبد.
بروید فکری بحال خودتان بکنید.
ناشناس
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱
کاش مانند آقای رحیمی که توی صدا سیما رسواش کردن و آبروی بدبخت رو قبل از نهایی شدن حکمش بردن ,عکس آقازاده های الف ب ت ج چ ح خ و..... را نیز در تلوزیون رسانه ای میکردن .
علی
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
باید برخورد شفاف قانونی با همه اختلاس گران از هر جناحی انجام شود و قدرت باعث به حاشیه رفتن قانون علی الخصوص از بالا به پایین نشود تا مردم بدانند همه در برابر قانون یکسانند .
حمید
Germany
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
اگر دادگاه این گونه مسئولین علنی برگزار میشد چه میشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۸
ما را به رخت و چوب شبانی فریفته است
این گرگ سال هاست که با گله آشناست

اگه به همین آقای رحیمی تا چند سال پیش انتقاد میکردی ... اما خدا درجای حق نشسته تا ناحقی در آنجا جلوس نکند