بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
مستطيل شيشه اي تالار

اعطای مدال افتخار به دو نماد

شروع اولین روز از هفته جاری بسیار پرهیجان و پر تب و تاب بود و اکثر غریب به اتفاق گروه ها در معاملات امروز با افزایش قیمت و روند صعودی همراه شدند. به گونه ای که صف خرید ماحصل فعالیت اکثر نمادهای بورسی و فرابورسی بود.
کد خبر : ۱۴۳۳۷۸
نویسنده :
جمشیدی
با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 93.11.11 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 218 واحد افزایش به رقم 48250 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 517 واحد افزایش عدد 129117 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 286 واحد رشد به رقم 65542 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وبصادر" با 36 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فخوز" با 107 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 14 واحد افزایش به رقم 737 واحد رسید.

در این شرایط امروز "جم" با 3 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "مارون" با 0.2 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1050 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1538 میلیارد ریال رسید.

شروع اولین روز از هفته جاری بسیار پرهیجان و پر تب و تاب بود و اکثر قریب به اتفاق گروه ها در معاملات امروز با افزایش قیمت و روند صعودی همراه شدند. به گونه ای که صف خرید ماحصل فعالیت اکثر نمادهای بورسی و فرابورسی بود.

براساس گزارش بورس نیوز، امروز در ادامه اخبار رسیده از کنگره سنای آمریکا بر عدم تصویب تحریم جدید تا چهارم فرودین ماه سال 94 حداقل برای دوره دو ماهه خیال فعالان بازار سرمایه از ریسک تحریم جدید راحت شد چراکه با توجه به تغییر نگاه کنگره آمریکا به اکثریت جمهوری خواه این ریسک برای بازار سرمایه ممکن بود که با تحریم های جدید مواجه گردند که البته این اتفاق نیفتاد.

برخی گمانه زنی ها حکایت از احتمال یک توافق سیاسی در ماه جاری دارد. سخنگوی وزارت امور خارجه به این موضوع اشاره داشته که اراده بر این است که بتوان تا پایان بهمن ماه جاری پیش نویس توافق سیاسی نهایی و دور جدید از توافق که از آن به عنوان توافق فنی یاد می شود، آغاز گردد.

صرفاً جهت اطلاع!

پتروشیمی: امروز در گروه پتروشیمی شاهد معاملات پرحجم و رشد قیمت اغلب سهام شرکت های فعال در این گروه بودیم. به نظر می رسد بحث واگذاری تعیین نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی به دولت توسط مجلس تأثیر مثبت خود را به تدریج بر این صنعت نمایان می کند.

خودرو: شرکت ایران خودرو به عنوان عامل اصلی حرکت دهنده به بازار سرمایه با روند صعودی قیمت سهام خود هم بر کلیت بورس تأثیر مثبت بر جای گذاشت و عنوان لیدری را از آن خود ساخت و هم موجب رونق گروه خودرو شد. البته با توجه به گزارش عملکرد 9 ماهه سال جاری "خودرو" چنین روندی قابل پیش بینی بود. قطعه سازان نیز امروز روند مطلوبی را پشت سرگذاشتند.

بانکی: گروه بانکی امروز شاهد روندی مثبت و اقبال خریداران بود. بانک صادرات ایران به عنوان لیدر گروه علیرغم تمامی ناملایمات سهامدار حقوقی در عرضه بی محابای سهام توانست پس از معاملات بیش از 48 میلیون سهمی با صف خرید قابل قبولی مواجه گردد. به هر حال شایعات شکل گرفته در خصوص بحث توافقات سیاسی و حصول نتیجه مثبت از مذاکرات شاید بیشترین تأثیر را بر گروه فوق داشته باشد.

فلزات اساسی: شرکت فولاد خوزستان پس از اعلام تعدیل منفی 27 درصدی سود برآوردی بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص کل بر جای گذاشت. اعلام تعدیل منفی "فخوز" بدبینی ها نسبت به گروه فولادی را بیش از پیش افزایش داد.

البته در این گروه برخی نمادهای سرب و روی همچون "فباهنر" از آینده روشن تری نسبت به مابقی شرکت ها برخوردارند.

براساس این گزارش، از اتفاقات مهم معاملات امروز اعلام تعدیل منفی 93 درصدی شرکت شهد ایران براساس عملکرد 9 ماهه سال مالی جاری بود، "غشهد" دلایل تعدیل منفی سود برآوردی خود را عدم تولید و فروش کنسانتره انگور، عدم فروش کنسانتره سیب تولیدی، هزینه حمل مرتبط با کنسانتره آلبالو فروش رفته منعکس در هزینه های توزیع و فروش، افزایش هزینه های مالی ناشی از عدم فروش ژنراتورهای برق و ساختمان های پروژه گلبهار اعلام نموده است.

جالب است که مدیران این مجموعه در گزارش 9 ماهه شرکت به این نتایج دست یافته اند و در گزارشات عملکرد سه ماهه و شش ماهه خبری از این موارد و تعدیل منفی نبوده است.

"چفیبر": در گزارش 9 ماهه به یکباره متوجه تعدیل منفی 472 درصدی خود شده است.

برخی شرکت ها در بازار وجود دارند که حیفه بهشون مدال افتخار ندیم بعد از 9 ماه فعالیت شرکت به یکباره متوجه تعدیل منفی 472 درصدی می شود. این اتفاق که هیچ نشانه ای از آن در گزارش های سه ماهه و شش ماهه دیده نشده بود طی مدت سه ماهه سوم سال رخداده است.

این موضوع که چه اتفاقی در شرکت فیبر ایران رخداده که موجب اعلام تعدیل منفی این چنینی شده خود جای سوال دارد. به نظر می رسد چیزی شبیه آتش گرفتن کارخانه در این مجموعه اتفاق افتاده است.

"ولبهمن": تازه وارد فرابورس در اولین اقدام خود با اعلام تعدیل مثبت 37 درصدی سود برآوردی مواجه شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
از مسؤولین و سران مملکت خواهش میکنیم در باره بورس حتی یک کلمه هم بر زبان مبارک (مبارکه) خود جاری نفرمایند. به خدا چه تعریف کنید و چه بدگویی هر دو به ضرر سهامداران است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
سایپا لیدر بود.لو دادی بورسی جون
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
یک مدل افتخار هم به حقوقی ها باید داد
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
با عرض سلام .
بورس نیوز در بین فلزات اساسی نماد کبافق یکی از بهترین گزینه هاست. شرکت مذکور در شش ماهه سود هر سهم را از 169 ریال به 483 ریال تعدیل داده و 493 ریال نیز محقق نموده است.در واقع بالای 100 درصد بودجه محقق شده است . این در حالی است که شرکت کبافق تا پایان سال حدود 12000 تن موجودی کنسانتره سرب و روی خواهد داشت . با فرض فروش موجودی مذکور و نرخ دلار 3400 تومانی این شرکت به راحتی قادر خواهد بود برای سال جاری 130 تومان محقق نماید. لازم به ذکر است شرکت نرخ دلار را 3037 تومان در شش ماهه تسعیر نموده که چون گزارش حسابرسی نشده است کاملا جای شک و شبه وجود دارد. در ضمن اگر شرکت موجودی مذکور را به سال دیگه موکول نماید سود سال آینده با جهش قابل توجهی مواجه خواهد شد.
همچنین از نکات جالب توجه برای این شرکت افزایش ظرفیت شرکت معادن بافق می باشد با توجه به گزارش توجیهی افزایش سرمایه خرداد ماه سال جاری ، معادن بافق قصد دارد ظرفیت خود را از 15 هزار تن به 30 هزار تن افزایش دهد. ایا به نظر شما سهمی که 130 تومان سود برای سال جاری دارد و سال 94 نیز به راحتی می تواند بالای 100 تومان سود بسازد روی این نرخ ها نمی ارزد. متاسفانه بازار این روزها اصلا تحلیل نمی کند گرنه این سهم در این قیمت ها واقعا شبیه به جوک هستش. تمام تحلیل ها برای سال اینده نشان از کمبود روی در سطح جهانی دارد . موجودی روی در یکسال اخیر از 1.2 میلیون تن به 630 هزار تن در انیار های لندن رسیده است.
به نظر اینجانب این سهم ارزش بررسی کردن داره .
ناشناس
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
مثل اینکه خیلی از این سهم رو دستت مونده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
چرا منفی و مثبتهای نظرات اعمال نمیشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
دل خوشمان به این کامنت ها بود که دیگه بورس نیوز منتشر نمی کنه و مثبت و منفی را هم قطع کرده همه اش سانسور در مملکت به اصطلاح دموکراسی
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
تا پایان هفته باز هم بر می گردیم به روند منفی. اکثر حقوقی ها با عرضه های سنگین خودشون، این رو گوشزد کردن.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
مثبت در مثبت میشه مثبت +*+=+
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
گول شایعات رو نخورید. هنوز اتفاقی تیوفتاده که این جور سهام رو در صف بخرید. باز پشیمون میشیدا.
هخا
UNITED STATES
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
چفیبر بندر کاسپینی داره در پشت زمینهاش ساخته میشه ، اینا یهو فهمیدن که چینین خبرایی هست و منطقه آزاد و سازمان بنادر و کشتیرانی خواهان کل زمین 20 هکتاری این سهم هستن در جلوی زمین هم الان دارن سه شیفت کریدور شمال جنوب و خط آهن و جاده 4 بانده میزنن . محض شفاف سازی
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
بورس نیوز عزیز خواهشا یک تحقیقی بکنید ببینید این اطلاعات سایت tse رو چه کسانی به روز میکنند. چند وقتی است که در بعضی نمادها میبینیم که قیمت پایانی کمتر از پایینتر قیمت لحاظ میشود و چنین چیزی چطور امکان دارد که قیمت پایانی از حداقل قیمت کمتر باشد و این کار باعث میشود که نمودارها گمراه کننده بشوند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
آقا پیشنهاد بدهید که حقوقی ها حداقل تا مدتی از خرید و فروش با حقیقی ها منع شوند تا سهامداران خرد را لت و پار نکنند
علی شاه
GERMANY
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
بورس نیوز عزیزم
چطور شما داری به مردم سیگنال مثبت از مذاکرات هسته ای میدی ، در حالی که دیروز از تریبون نماز جمعه و در یک اقدام بی سابقه جناب جنتی فرمودند شاید مجبور بشید بعدا روزی یک بار غذا بخورید.

واقعا خودتون را به خواب زدید ؟
تکلیف مذاکرات روشن شده عزیزم
آدم چه زمانی روزی یکبار غذا میخوره ؟
وقتی که از شدت فقر پولی برای تهیه غذا نداشته باشه
وقتی که مذاکرات با حمایت دلواپسان و روسیه ی ... از هم پاشید
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷
سهامداران عزیز
خواهشا از آه و ناله پرهیز کنید و با این خبرهای خوبی که در راه است بگذارید بازار روال عادی خود را طی کند. اگر میخواهید ضررهایتان جبران شود
واقعا یک مدت فروشنده نباشید. به امید جبران زیانهایمان .