بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸
کد خبر : ۱۴۳۹۱۷

رصد‌خانه «تابناک» جایی است که خبرهایی‌‌ گاه غیررسمی و‌‌ گاه اخباری ‌که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ تیتر‌ها و خبرهایی همچون معنای ممنوع القلمی را متوجه نمی شوم!/یک نماینده مجلس رئیس جمهور را غرب گرا و غرب زده نامید/تن ماهی 1200 تومانی از کجا آمد؟ /حال مهدی هاشمی در دادگاه به هم خورده است/اختلاف بر سر ادعای سانسور نظر رهبر انقلاب در باره فردو و اراک و.. رصد خانه امروز تابناک را تشکیل می دهد.

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که‌ گاه مورد توجه قرار می‌گیرد و‌‌ گاه همه به راحتی از کنار آن می‌گذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک» جایی است که خبرهایی ‌‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که‌‌ گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، خبرهایی هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آنان ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


حرکت مشکوک در شهر سلماس

در پی تغییر نام میدان فردوسی شهر سلماس واقع درآذربایجان غربی، روز دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ماموران شهرداری با جرثقیل و ماشین آلات سنگین، مجسمه فردوسی واقع در میدان این شهر را جابجا کردند.شهرداری سلماس، تغییر نام این میدان به «انقلاب»، را دلیل جابجایی مجسمه فردوسی دریکی از میدان های اصلی این شهر اعلام کرد و طی اطلاعیه ای از مسابقه برای آن‌چه«طراحی معماری و ساخت یادمان متناسب با نام میدان انقلاب»، عنوان شد، خبر داد.





احمدی‌نژاد کاندیدای انتخابات مجلس نمی‌شود

یک فعال سیاسی اصولگرا بر این عقیده است احمدی نژاد شخصا برای انتخابات مجلس کاندیدا نخواهد شد ولی از اطرافیان خود حمایت خواهد کرد.ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا در در خصوص سخنرانی اخیر محمود احمدی‌نژاد در مسجد شهرری گفت: بیشترین پایگاه مردمی احمدی‌نژاد در گذشته در میان اقشار ضعیف جامعه از نظر مالی بود. اکنون نیز مسلما اگر بخواهد پایگاه رای خود را بازسازی کند باید در میان مردم ضعیف به دنبال آن باشد.ایمانی در خصوص نامزد شدن محمود احمدی نژاد برای مجلس اینده، عنوان کرد: به اعتقاد بنده ایشان خودشان برای انتخابات مجلس کاندید نخواهند شد، اما از کسانی که دیدگاهی نزدیک به وی دارند حمایت خواهد کرد.


پورنجاتی: دولت یازدهم لکنت زبان دارد

احمد پورنجاتی، نماینده مطرح اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس ششم، و قائم‌مقام سابق رئیس سازمان صداوسیما در گفتگو با روزنامه آرمان ضمن وارد کردن انتقاداتی به دولت یازدهم گفته است: دولت آقای روحانی دچار نقصان درساماندهی ارتباط خود با مردم است. این دولت همچنان در ارتباط مستقیم با افکار عمومی دچار لکنت زبان است.وی همچنین در ادامه گفته است: متاسفانه مهم‌ترین رسانه دولت شخص آقای روحانی است که آن هم گاهی اوقات دچار رفتارها و سخنان کلیشه‌ای می‌شود. به نظر من دولت روحانی باید در این زمینه تجدیدنظر کند.

روحانی مستاجر اکرمی بود!

مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری دولت دهم گفت: پس از روی کار آمدن دولت جدید، جناب حجت الاسلام اکرمی چون مدتی صاحبخانه آقای دکتر روحانی در سمنان بوده اند و با ایشان رودربایستی داشتند، پست گرفت.حجت الاسلام عباس امیری فر با اشاره به نامه اخیر دفتر ریاست جمهوری مبنی بر اینکه پست حجت الاسلام اکرمی به عنوان رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، دولتی محسوب نمی شود اظهار داشت: از روز اول که آقای اکرمی را برای این عنوان استفاده کردند، به ایشان به عنوان فردی که در جایگاه رئیس شورای فرهنگی نهاد است، خیلی میدان ندادند و آن اختیارات سابق را دیگر به ایشان واگذار نکردند.

توریسم زایمان در آمریکا!

تعداد زنان چینی که برای زایمان به آمریکا می‌روند تا فرزندان آنها تابعیت و پاسپورت امریکایی دریافت کنند، به سرعت در حال افزایش است. این تعداد از 4200مورد در سال 2008 به بیش از ده هزار مورد در سال 2012 افزایش یافته است. داشتن فرصت مهاجرت به آمریکا در نتیجه نگرانی از وضعیت آلودگی در چین و همچنین جریان مبارزه با فساد رئیس‌جمهور جدید چین از جمله دلایل تشدید این روزند دانسته شده است.

شخم زدن سوابق حسین فریدون ادامه دارد!

حسین فریدون برادر رییس جمهور که در کارنامه کاری خود مسئولیت هایی چون فرمانداری نیشابور و کرج، سفیر ایران درمالزی در دوران اصلاحات و مشاورت برادر در مرکزتحقیقات مجمع تشخیص مصلحت و دستیار ویژه رییس جمهور کنونی داشته است این روزها مسايل مختلفي در مورد وي مطرح گردیده است.

درجدیدترین مطلب، سندی دراختیار «پارس» قرارگرفته است که حسین فریدون به همراه علی صدقی مدیرعامل اسبق بانک ملی و مانی مهاجان از اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی اسدیان دربهمن 1390 اقدام به راه اندازی و تاسیس شرکت خرید وفروش نقدی ارز و مسکوکات و طلا ونقره درمحل صرافی نموده است.

برخي اخبار حكايت از آن دارد كه «علي صدقي» از گزينه هاي مطرح براي مديرعاملي بانك رفاه كارگران است كه حسين فريدون، سيف رييس كل بانك مركزي و اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور از پشتيبانان جدي وي هستند.



آقای روحانی تو را به آن خدایی که می‌پرستی کاری بکن

یکی از نمایندگان شهر اهواز در تذکری به رئیس‌جمهور نوشته: جناب آقای رئیس‌جمهور، تو را به آن خدایی که می‌پرستی چرا به سلامتی میلیون‌ها مردم شریف خوزستان در هجوم ریزگردها توجه نمی‌کنید و چرا به صورت اورژانسی دستور تشکیل کمیته بحران برای مقابله با این پدیده وحشتناک را نمی‌دهید و چرا بودجه کافی برای این امر مهم اختصاص نمی‌دهید و آیا ارزش جان 5 میلیون نفر مردم خوزستان از دریاچه ارومیه کمتر است؟


در "اسکار" هم مثل "فجر" لباس نمی‌پوشند!

سعید راد، بازیگر مطرح سینمای ایران در بخشی از برنامه هفت گفته است که سینماگران و هنرمندان این عرصه بهتر است در جشنواره فجر با لباس رسمی و کت و شلوار حضور پیدا کنند. .. چه کسی مرحوم خسرو شکیبایی را به یاد می آورد که با لباس غیر رسمی در جشنواره ها حاضر شده باشد؟!


کبری خزعلی: چین به دلیل کثرت جمعیت دارای حق وتو شد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، شعار فرزند کمتر را در خدمت پروژه جنگ جمعیتی و نابود کردن نسل جهان اسلام دانسته و گفته: کنترل جمعیت یک جنگ تمام عیار علیه جهان اسلام است. کبری خزعلی با اشاره به اینکه جمعیت زیاد در یک مدیریت کارآمد اقتصادی نه تنها تهدید نیست، بلکه یک فرصت بی نظیر برای رشد جامعه است، مدعی شده که کشور چین به دلیل کثرت جمعیت دارای حق وتو در سازمان ملل شد.


مرد در خانه نمی‌تواند دمپایی زن را بپوشد

حجت‌الاسلام‌ حسین وحید پور، کارشناس رسانه ملی در برنامه زمزم معرفت با اشاره به این‌که مردان به دلیل شبیه شدن به زنان نمی‌توانند مانند زنان آرایش ‌کرده یا لباس و کفش آن‌ها را بپوشند، گفته: حتی در خانه پوشیدن لباس‌هایی که مخصوص زنان است برای مردان جایز نیست و زنان هم نمی‌توانند لباس مردان را بپوشند و حتی بعضی از مراجع به حدی بر این موضوع تأکید دارند که حتی مرد در خانه نمی‌تواند دمپایی زن را بپوشد.

وی یادآور شده که مردانی که مانند زنان زیر ابروی خود را برداشته یا لباس‌های جلف زنانه می‌پوشند کار آن‌ها شرعاً جایز نیست و به دلیل شبیه شدن به زنان حرام است.


اختلاف بر سر ادعای سانسور نظر رهبر انقلاب در باره فردو و اراک

چگونگی انتشار بخشی از سخنان اخیر رهبر انقلاب در باره مذاکرات هسته‌ای سبب اختلاف برخی رسانه‌ها شده است. ایشان در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی گفته‌اند « ک نکته‌ی خوبی را رئیس‌جمهور محترم، چندی پیش در یک سخنرانی‌ای برزبان آوردند و آن اینکه مذاکره معنایش این است که دو طرف سعی کنند به نقطه‌ی مشترک برسند؛(۳) خب این معنایش این است که یک‌طرف نخواهد همه‌ی آنچه را مورد علاقه‌ی او و مورد توقّع اواست تحقّق پیدا کند. آمریکایی‌ها این‌جورند. آمریکایی‌ها و چند کشور اروپایی - که مثل بچّه دنبال آمریکا در حرکتند و واقعا اشتباه هم دارند میکنند، دچار یک اشتباه راهبردی هستند این کشورهای اروپایی تابع آمریکا - با پرتوقّعیِ تمام، حرفشان این است که همان‌چه آنها میخواهند، با همان خصوصیات که آنها میخواهند بایستی تحقّق پیدا کند؛ خب این غلط است، این راه مذاکره نیست. طرف ایرانی، برخی از کارهایی که میتوانست او را به توافق نزدیک کند انجام داده است. کارهای متعدّدی را انجام داده: گسترش و توسعه‌ی ماشین‌های غنی‌سازی را متوقّف کرده، خب این را لازم دانستند که یک برهه‌ای متوقّف کنند؛ تولید اورانیوم بیست درصد را - که یک کار بسیار بزرگی است رسیدن به دانش و فنّاوری بیست درصد، کار بسیار بزرگی بود؛ این را کسانی که اهل فنّند میدانند که رسیدن از پنج درصد به بیست درصد، اهمّیتش خیلی بیشتر است از رسیدن از بیست درصد به بالا؛ این کار بزرگ را جوانان ما و فنّاوران متعهّد ما انجام دادند - متوقّف کردند، اقتضای مذاکره این بود که متوقّف بکنند؛ کارخانه‌ی اراک را که یکی از کارهای بسیار بزرگ و مهمّ فنّاوری و یک هنر بزرگ فنّاوری است، فعلا متوقّف کرده‌اند؛ فردو را که یکی از برترین ابتکارهایی است که نیروهای ما و عناصر داخلی ما آن را برای امنیت دستگاه‌های سانتریفیوژ ما توانستند تأمین بکنند و تضمین بکنند، فعلا متوقّف کرده‌اند. این همه کارهای بزرگ انجام داده‌اند، طرف ایرانی بنابراین منطقی عمل کرده است، طبق منطق مذاکره عمل کرده است؛ طرف مقابل زیاده‌خواهی می‌کند، پررویی می‌کند، باج‌خواهی می‌کند؛ خب مسئولین ما اگر چنانچه در این زمینه‌ها ایستادگی نشان بدهند، حق با آنها است، کسی نباید آنها را ملامت بکند، باید ایستادگی به خرج بدهند و دارند به خرج میدهند، ایستادگی به‌خرج می‌دهند. »

تفاوت بین متن کامل بیانات ایشان کهkhamenei.irمنتشر شده و متن خلاصه آن که درleader.irمنتشر شده، ریشه این سوء تفاهم است.


حال مهدی هاشمی در دادگاه به هم خورده است

اخذ آخرین دفاعیات مهدی هاشمی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به دلیل کسالت او به تعویق افتاد. محمود علیزاده طباطبایی، وکیل او می‌گوید موکلش باید طبق تجویز پزشک، سه روز استراحت کند.

در ‌جلسه دفاع دوشنبه ۲۰ بهمن، حال مهدی هاشمی به هم خورده است. مهدی هاشمی از دادگاه درخواست کرده که در خصوص اسناد و مدارک موجود در پرونده از وزارت اطلاعات استعلام شود. علیزاده طباطبایی از وکلای وی به تسنیم گفته «از دادگاه تقاضا کردیم فایل صوتی موجود در پرونده برای سنجش واقعی یا غیرواقعی بودن صوت به کارشناس ارجاع شود.»


کشورهای مقصر رسیدن قیمت نفت به بیست دلار

سیتی گروپ که یک مجموعه چندملیتی بانکداری و خدمات مالی است از احتمال رسیدن قیمت نفت به بیست دلار خبر داده و افزایش قیمت نفت در چند روز گذشته را مقطعی دانسته است. در گزارشی در این باره، ادوارد مورس رئیس یکی از بخش‌های تحقیقاتی در سیتی گروپ گفته است که برزیل و روسیه در بی‌سابقه‌ترین شکل ممکن مشغول تولید هستند و عربستان سعودی، ایران و عراق هم در تلاشند تا سهم خود از بازار را حفظ کنند. قیمت نفت وست تگزاس اینتر مدیت اکنون حدود 52 دلار در هر بشکه است ولی طبق این گزارش ممکن است در مقطعی تا سطح بیست دلار هم پایین بیاید.

سیتی گروپ برای دومین مرتبه در سال جاری میلادی پیش‌بینی خود از قیمت نفت را پایین آورده است. طبق این گزارش محدوده فعلی 45 تا 55 دلاری قیمت نفت باثبات نیست و باعث کاهش سرمایه‌گذاری‌ها شده و در نتیجه قیمت نفت احتمالا به حدود 75 دلار خواهد رسید. پیش‌بینی شده است که متوسط قیمت نفت در سال جاری 54 دلار باشد.


مشوق‌های قابل توجه دولت ترکیه برای ازدواج سریع و فرزندآوری

برنامه‌های دولت ترکیه برای زودتر ازدواج کردن جوانان این کشور و رساندن تعداد فرزندان هر خانواده به سه نفر وارد مرحله جدیدی شده است. دولت این کشور به طور گسترده مشغول تبلیغ این است که مادری مهم‌ترین نقش زنان در جامعه است و انها باید این تقش را به کار در بیرون از خانه ترجیح دهند.

وزارت خانواده و سیاست‌های اجتماعی به زوج‌هایی که زود ازدواج کنند وعده یارانه چهار هزار دلاری داده است و وزارت ورزش و جوانان نیز گفته است که برای دانشجویانی که ازدواج کنند، وام‌های دانشجویی تبدیل به هدیه شده و نیازی به بازپرداخت آن نیست. دواوداوغلو نخست‌وزیر ترکیه نیز وعده داده است که مادران بعد از به دنیا آوردن اولین، دومین و سومین فرزند خود به ترتیب 120، 160 و 240 دلار هدیه دریافت خواهند کرد.

تن ماهی 1200 تومانی از کجا آمد؟
دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران می گوید هفتاد درصد واحد‌های تولید کنسرو ماهی تن غیر مجاز هستند.به گفته محمد میررضوی، در ایران ۱۲۰ واحد تولید کنسرو ماهی تن فعالیت می‌کنند که بسیاری از این واحدها تمایلی به نظارت و کنترل سندیکا ندارند. در روزهای اخیر کنسرو ماهی تن در ایران به قیمت ۱۲۰۰ تومان عرضه شده در حالیکه قیمت مصوب هر قوطی ماهی تن "۵۶۰۰ تا ۵۷۰۰ تومان" است. آقای میررضوی می‌گوید: "واحدهای تولید ماهی تن که استاندارد و تحت نظر وزارت بهداشت هستند چنین تخفیف‌هایی را ارائه نمی‌کنند.""تخفیف‌ ۵۰ درصدی واحدهای تولیدی غیر مجاز که اصطلاحا زیر پله‌ای نامیده می‌شوند، برای افزایش فروش است و خریداران باید هنگام خرید به برند و علامت استاندارد تن ماهی توجه کنند." این در حالیست که دیروز محمد آقاطاهر رییس اتحادیه بنکداران موادغذایی گفته بود کنسرو ماهی تن "حدود ۲۵۰۰ تومان به دست عمده فروش می رسد ولی ۵۰۰۰ تومان فروخته می شود و اگر هم تخفیفی ارائه شود، بسیار ناچیز است."

خاک بر سر نماینده ای که شماره به وزیر می دهد!
احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس، روز‌گذشته با حضور در اردوی «جهاداکبر» اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در مشهد مقدس برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره افشاگری‌های خود و نیز منابع آنان در مجلس گفت: «من عمده مطالب خود را از اینترنت می‌گیرم. کمیسیون بررسی اوراق بهادار آمریکا در امور بورس مثل دادگاه عمل می‌کند. حکم این کمیسیون 12صفحه است که این سند واقعا خواندنی است؛ مثلا در موارد این‌چنینی می‌گویند آقای رحیمی به‌دلیل فلان‌و‌فلان باید محاکمه شود. من به‌عنوان نماینده ملت ایران وظیفه دارم افکارعمومی را روشن کنم. متاسفانه ریشه برخی اتفاقات هم در مجلس است که تنها چاره آن این است که چشمانتان را خوب باز کنید. بله عده‌ای هم اول خوب هستند و بعد بد می‌شوند. خاک بر سر آن نماینده‌ای که به وزیر شماره‌حساب می‌دهد!»

به قرآن قسم فرزند من هیچ کاری به وزارت اطلاعات ندارد
حجت‌الاسلام سید محمود علوی در جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی جبهه پیروان خط امام و رهبری استان قم در مسجد حضرت زین العابدین(ع) برگزار شد، با تبریک یوم‌الله 22 بهمن، گفت: می‌گویند که جلسه‌ای میان فلانی، دکتر روحانی و فلان وزیر صورت گرفته که فلان صحبت‌ها بیان شده است، به این کلام‌الله مجید به این قرآن اصلا چنین جلسه‌ای نبوده است که چنین صحبت‌های بیان شود؛ من نمی‌دانم اینها چگونه می‌خواهند با دروغ گفتن ولایت، انقلاب و اسلام را حفظ کنند؛ پسر بنده نیز به کارهای وزارت هیچ کاری ندارد، فقط وزارت بنده باعث دردسر او شده است، وکیل پایه یک دادگستری است که بیچاره شده است و به من می‌گوید پدر کدام کار را بپذیرم و کدام را نپذیرم، گفتم هر کاری مربوط به وکالتت است بپذیر و هر کاری که به سبب پسر فلانی بودن مراجعه کردند قبول نکن، گفت منم این اساس را قرار داده‌ام؛ گفتم تحمل کن، این‌ها برای خدمت است؛ بعدش از پسرم پرسیدم گفت من نه چنین کسی را می‌شناسم و نه چنین حوزه‌ علمیه‌ای را بلدم و نه چنین دیداری بوده است.

انتقاد هاشمی به کسانی که امام را سانسور و بایکوت می کردند
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، جوانان را سرمایه‌های نظام و کشور خواند و گفت: بعضی‌ها براساس یک تفکر غلط و با عنوان «ولایتیون» هرگونه مبارزه علیه رژیم پهلوی را تلاش برای برافراشتن پرچم ضلال در زمان غیبت می‌دانستند.این گروه آن‌قدر در افکار خود پافشاری می‌کردند که مبارزین را تحقیر و اخبار امام(ره) را سانسور و بایکوت می‌کردند و حتی می‌گفتند جواب خون کشته شدگان در مبارزه را چه کسی خواهد داد. پس از پیروزی انقلاب و مخصوصاً بعد از رحلت امام(ره) به گونه‌ای حرف می‌زنند و ادعا می‌کنند که اگر سابقه آنها در تاریخ روشن نبود، چه بسا مردم و مبارزین را متهم به همراهی با رژیم پهلوی می‌کردند که الان گاهی چنین نیز می‌کنند.

واکنش یک نماینده به سخنان آیت الله یزدی
در حالی که چند روز پیش آیت الله محمد یزدی در انتقاد به وزارت ارشاد تک خوانی زنان را حرام اعلام کرده بود. امروز مسعود پزشکیان در پی لغو پی در پی کنسرت های موسیقی در کشور و بی توجهی به حضور نیروی انتظامی در ایجاد نظم، گفت: متأسفانه همچنان موسیقی در تیررس اتهام قرار دارد و در حالی که علمای دین موسیقی را نفی نکرده اند عده ای در پی تحمیل سلیقه های شخصی خود بر دیگران هستند. این نماینده مجلس در گفت و گو با خانه ملت گفت، این سخت گیری ها در حالی است که موسیقی در اسلام منفی و حرام نیست و هیچ مرجعی نیز چنین فتوایی نداده است لذا مطابق شرع و قانون هنگام اجرای کنسرت های موسیقی مجوزدار نیازی به حساسیت بیش از حد برخی افراد نیست.

چرا دختران بعد از انقلاب بیشتر دانشگاه می روند؟!
آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری ظهر دیروز نماینده ولی فقیه در خوزستان در آئین افتتاح پارک بانوان اهواز اظهار کرد: در دوران شاه میزان دانشجویان دختر 16 درصد بود و 84 درصد دانشجویان پسر بودند اما امروز در جمهوری اسلامی این درصد 60 به 40 شده است. در زمان شاه، دانشگاه‌ها محل فساد بود و مردم اعتماد نمی‌کردند لذا دختران خود را به دانشگاه نمی‌فرستادند.نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه تا زمان انقلاب در نهضت‌های سابق از جمله نهضت مشروطه و نهضت ملی شدن نفت، نهضتهای منطقه‌ای و اقلیمی مانند جنگل و تبریز، زنان هیچ مداخله‌ای نداشتند تصریح کرد: یک ویژگی خاصی که انقلاب اسلامی داشت، حضور زنان بود زنان نیز به دفاع از اسلام آشکارا پرداختند.

یک نماینده مجلس رئیس جمهور را غرب گرا و غرب زده نامید
حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون اصفهان در مدرسه علمیه دارالحکمه، با بررسی برخی معضلات و انحرافاتی که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند پرداخت و ضمن قابل تأمل دانستن مقدمه رییس جمهور در سال 84 در ابتدای کتاب سریع القلم گفت: رییس جمهور دولت اسلامی در ابتدای چنین کتابی مقدمه ای می‌نوسید که مانند محتوای کتاب قابل تأمل است و اگر رییس جمهور چنین تفکراتی را قبول دارد باید برای همه مردم به خوبی روشن شود. این که بر حضور رجال غرب نشین و مسلط به زبان انگلیسی تأکید می‌شود و از آنها به عنوان با سواد بین المللی تعبیر شود در حقیقت مصداق بارز و عینی غرب گرایی و غرب زدگی است.

عسگراولادی: فرصت‌طلبان در دولت گذشته زدند و بردند و خوردند
اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در خصوص بررسی چگونگی ظهور و بروز رانت‌خواران و افرادی که از منافذ موجود در دولت سابق به ثروت رسیده‌اند، گفت: این فرصت‌طلبان با شرایطی که برای‌شان مهیا شد، به قول معروف زدند و بردند و خوردند.وی با بیان اینكه سهم تولید به جیب این فرصت‌طلبان رفت،درباره ضرورت پرداخت سهم اقتصاد كشور از سوی این طبقه نوظهور تصریح كرد:حق مردم به‌گونه‌ای نیست که بتوان آن را مستقیم از آنها گرفت، خودشان هم توانایی این کار را ندارند و تنها نهادی که مسئول گرفتن حق مردم است، قوه قضاییه است. رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین ادامه داد: البته گفتنی است که خیلی از این افراد گیر افتادند و عده‌ای هم فرار کردند. انتظار می‌رود قوه قضاییه در برابر افرادی که گیر کرده‌اند، جدیت به خرج داده و حق مردم را از این افراد بگیرد.

مشاور رئیس جمهور: معنای ممنوع القلمی را متوجه نمی شوم!
یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه عنوان می‌شود در زمان وزارت شما لیست سیاهی به عنوان ممنوع‌القلم وجود داشت،‌ گفت: من معنای ممنوع‌القلمی را خیلی متوجه نمی‌شوم که یک نویسنده مطلقا ممنوع‌القلم باشد اما باید ببینیم اثرش چیست. اگر خوب و منطبق با قانون است باید منتشر شود. وی درباره همین لیست پاسخ را به وزیر ارشاد ارجاع داد اما در برابر این سؤال که حضور شما در وزارت اطلاعات باعث شد بعدها عنوان شود که چنین لیستی وجود داشته، عنوان کرد: نه ما چنین لیستی نداشتیم و اعتقادی هم به لیست سیاه نداریم. ممکن است یک راه اشتباه یا مطلب اشتباهی باشد اما اینکه یک نفر همه آثارش ممنوع باشد را قبول ندارم.

احمدی‌نژاد و دیگران عضو «ارشد» مجمع نیستند

مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام دارای یک رئیس ، دبیر و اعضای دیگر است که در این میان هیچ عضو ارشدی در میان اعضا وجود ندارد.در مراسم سخنرانی محمود احمدی نژاد که در شهری ری برگزار شد بنرهایی با محتوای محمود احمدی نژاد عضو «ارشد»! مجمع تشخیص مصلحت نظام مشاهده شد و این در حالیست که این عنوان در مراتب مسئولیتی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تعریف نشده است. محمد سلیمانی مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در تصریح عنوان یاد شده برای محمود احمدی نژاد در گفتگو با ایسکانیوز اظهار داشت: همه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک سطح هستند و این اقدام بیشتر جنبه تبلیغاتی و سلیقه ای بوده و در هر صورت کار درستی نبوده و خلاف است.وی ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام دارای یک رئیس ، دبیر و اعضای مختلف است که در این میان هیچ عضو ارشدی وجود ندارد. سلیمانی بیان داشت: این اقدام اصلا درست نبوده و مشخص نیست که ارشد نامیدن محمود احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام با چه نیتی صورت گرفته و این مسئله برای ما شبهه است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سعید
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
خب خدا روشکر مشکل مردم سلماس هم حل شد . میدون فردوسی شد میدون انقلاب!!!!!!!! مجسمشم که برداشتن!!!!!! الان سلماس شد بهشت روی زمین چون دیگه مشکیل وجود نداره
علی
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
خداوندا این مردم را از جهل و فریب نجات بده
ناشناس
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳
چقدر ادم بیکار پیدا میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
بورس نیوز لطفا یک گزارش در مورد مجسمه و علت مخالفت با ان تهیه کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
بسی رنج بردم در این سال سی / عجم زنده کردم بدین پارسی م/نمیرم از ین پس که من زنده ام / که تخم سخن را پراکنده ام / خدا لعنت کند دشمن فردوسی و این ملت را
رضا
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
چرا فکر مي کنيد فردوسي و انقلاب با هم مشکل دارن؟ فردوسي مبلغ روح حماسي و جوانمردي بود تاسف براي شهرداري سلماس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
اتفاقا چند سال پیش هم مجسمه آریوبرزن رو می خواستند از میدان آریوبرزن یاسوج بردارند (البته به خوبی اطلاع ندارم که این کار رو کردند یا نه ) اما من و همسرم برای زنده نگه داشتن نام این سردار بزرگ اسم پسرمون رو آریوبرزن گذاشتیم . و پیشنهاد می کنم همه ما برای حفظ میراث ملی خودمون دست به کار شیم . هر کس با هر کاری که می تونه از خواندن شاهنامه و آموزش اون به فرزندانش تا نام های ایرانی و حماسی . چ