بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱
کد خبر : ۱۴۴۰۴۷
بهروز خدا رحمی، با بیان اینکه بازار سرمایه، تافته جدا‌بافته از سایر عناصر اقتصاد کشور نبوده، به نسیم گفت: در حوزه املاک، مستغلات و ارز نیز وضعیتی مشابه وضعیت بازار سرمایه بر آن حاکم است. به گفته خدارحمی، داشتن رونق و رشد واقعی منهای حباب در بازار سرمایه، منوط به ایجاد رونق درصنایع زیربنایی بورس است.
این کارشناس ارشد بازار سرمایه احتمال داد که بخشی از آنچه که قرار است بعد از گشایش بین‌المللی توافقات رخ بدهد، چند ماه زودتر در بازار سرمایه پیش‌خور شده است و ادامه داد: ممکن است برخی از ریزش‌های کنونی در بازار سرمایه برخاسته از اصلاح ذهنیت افراد در این زمینه باشد.
وی، ریسک متغیر ناشناخته را یکی از علایم ریسک‌هایی دانست که درحال حاضر مشابه ریسک نتایج مذاکرات بین‌المللی بوده که اثرات آن تا اکنون در بازار سرمایه مشاهده نشده و اثرات آن چندان مشخص نیست.
دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران اذعان داشت که در دیگر حوزه های اقتصادی، وضعیت خوشایندی در حال حاضر حاکم نیست و تصریح کرد: بهم خوردن موازنه افت قیمت به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر صنایع پالایشی و پتروشیمی تاثیر خود را گذارده است.
وی، با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بودجه کشور وابسته به نفت بوده، افزود: فشار وارده به بودجه و دولت باید به ناچار در نقطه‌ای تخلیه شود، چراکه دولت توان تحمل این همه فشار راندارد.
زیان 18 درصدی سهامداران
بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته برخلاف انتظارات روند نزولی در پیش گرفت و با افت 931 واحدی شاخص و قیمت‌ها مواجه شد.
به گزارش ایسنا، فعالان تالار شیشه‌ای در هفته گذشته شاهد ادامه روند نزولی بورس و شدت آن بودند به طوری که قیمت سهام شرکت‌ها افت بیشتری را تجربه کرد و میانگین زیان سهامداران بر اساس ارقام شاخص به 18 درصد رسید. بر این اساس طی 4 روز معاملاتی هفته گذشته شاخص بورس 1/42 درصد افت کرد و از کانال 65هزار و 771 واحد مجددا به کانال 64 هزار واحد برگشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر