بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
بازدهی مثبت بیش از 14.5 درصدی صنعت لاستیک و پلاستیک از ابتدای سال 93 تاکنون در حالی محقق شده که طی این مدت بازار سهام با بازدهی کمتر از شش درصدی همراه بوده است.
کد خبر : ۱۴۴۰۹۴
نویسنده :
کیوان فر
بازدهی مثبت بیش از 14.5 درصدی صنعت لاستیک و پلاستیک از ابتدای سال 93 تاکنون در حالی محقق شده که طی این مدت بازار سهام با بازدهی کمتر از شش درصدی همراه بوده است.

به گزارش بورس نیوز، صنعت مذکور با این عملکرد مثبت و با دارا بودن سه طبقه تایر و تیوپ، محصولات پلاستیکی و قطعات لاستیکی در رده یازدهم صنایع پربازده جای گرفته است که در این میان سهام شرکت های فعال در طبقه تایر و تیوپ عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشته اند.

بدین ترتیب از ابتدای سال 93 تاکنون در طبقه تایر و تیوپ "پتایر" با بازدهی نزدیک به 54 درصدی پربازده ترین سهم بود و این جایگاه در طبقه محصولات پلاستیکی به شرکت پلاستیک شاهین با بازدهی بیش از 157 درصدی اختصاص یافت.

نکته مهم اینکه در میان تایر سازان چهار نماد از پنج نماد معاملاتی با بازدهی مثبت همراه بودند و تنها سهام "پاسا" از سایر رقبایش عقب ماند تا سهامدارانش را با بیش از چهار درصد بازدهی منفی مواجه سازد.

آن روی سکه اما، طبقه محصولات پلاستیکی بیشترین تعداد نمادهای منفی را در اختیار داشت؛ آنچنان که برخلاف طبقه اول چهار نماد از پنج نماد معاملاتی فعال آن با بازدهی منفی خود را برای ورود به ماه پایانی سال 93 آماده کرده اند. بطوریکه "پلاسک" با کسب نزدیک به 50 درصد بازدهی منفی در پایین ترین جایگاه صنعت و طبقه خود قرار گرفت. ضمن اینکه نماد مذکور از نظر رتبه نقدشوندگی در جایگاه سوم از آخر این جدول و قبل از پلاستیک شاهین و آرتاویل تایر ایستاد.

این در حالی است که تک نماد طبقه قطعات لاستیکی یعنی "پسهند" از نظر نقدشوندگی سهام رتبه نخست را از آن خود کرد تا پس از آن "پلاسک" و "پکویر" جایگاه های دوم و سوم را به دست آوردند.

شایان ذکر است طی این بازه زمانی "پسهند" با کاهش نزدیک به 41 درصدی قیمت سهم پس از "پلاست" بیشترین بازدهی منفی را عاید سهامداران خود کرد.

در پایان گفتنی است صنعت لاستیک و پلاستیک در حالی در سال جاری بیش از 14.5 درصد بازدهی مثبت محقق کرده که در این دوره شاخص بورس با پیگیری روند نزولی از محدوده 79 هزار و 13 واحدی در ابتدای امسال، طی روز گذشته پا به مدار 64 هزار تایی گذاشته تا با رسیدن به نقطه 64 هزار و 926 واحدی به طور متوسط نزدیک به 18 درصد بازدهی منفی را برای سرمایه گذاران و سهامداران رقم بزند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر