بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
کد خبر : ۱۴۴۱۷۷
به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، طبق این گزارش نام آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه و آرکادی باخین، معاون اول وزیر دفاع این کشور روز دوشنبه در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا در زمینه ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌ها به چشم می‌خورد.

این تحریم‌ها 3 مقام روس دیگر از جمله ژوزف کوبزون و والری راشکین، اعضای دومای روسیه را نیز هدف قرار داده است.

نام 14 مقام اوکراینی که همگی از چهره‌های نظامی یا سیاسی جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک هستند و همچنین 9 نهاد اوکراینی نیز در این فهرست به چشم می‌خورد.

توافق بر سر دور جدید تحریم‌های روسیه ماه گذشته در پی حمله به شهر ماریوپول اوکراین که بیش از 30 کشته به جا گذاشت حاصل شد.

هر چند اتحادیه اروپا، نیروهای طرفدار روسیه را در این زمینه مقصر می‌دانست اما به علت تلاش فرانسه و آلمان برای برقراری آتش بس در شرق اوکراین از تحریم این نیروها خودداری کرد.

سران اتحادیه اروپا در نشست 12 فوریه خود تصمیم گرفتند این تحریم‌ها را اجرا کنند.

با این تحریم‌های جدید، شمار افراد و موسساتی که در ارتباط با بحران اکراین از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند به ترتیب به 151 نفر و 37 موسسه رسید.

این تحریم‌ها به رغم برقراری آتش بس در شرق اوکراین بین نیروهای طرفدار روسیه و کی‌یف وضع شد.

آمریکا و اتحادیه اروپا، مسکو را به حمایت از نیروهای طرفدار روسیه در شرق اوکراین متهم کرده و مسکو را هدف چندین دور تحریم قرار داده‌اند با این حال، روسیه قاطعانه این اتهام را رد کرده است.

دو منطقه عمدتا روس‌زبان اوکراین دونتسک و لوهانسک در شرق این کشور از زمان آغاز عملیات نظامی دولت کی‌یف در اواسط آوریل 2014 برای سرکوب اعتراض‌ها، صحنه درگیری‌های خونین بین معترضان حامی روسیه و ارتش کی‌یف بود‌ه‌اند.

درگیری‌ها پس از آن تشدید شد که ساکنان دو منطقه آشوب‌زده دونتسک و لوهانسک در ماه مه همه‌پرسی محلی برگزار کردند و قاطعانه به جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه رای دادند.

براساس گزارش سازمان ملل جنگ داخلی اکراین تا کنون 5300 کشته و 12200 زخمی برجای گذاشته است./پرس تی وی/110
اشتراک گذاری :
ارسال نظر