بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۷
در گفتگو با مشاور مدیر عامل شرکت کارگزاری مبین سرمایه عنوان شد:

علت عدم حضور "پدیده" و "تبرک" در بورس/صنعت پرپتانسیل حال حاضر بازار سرمایه

فعالیت و جذب نقدینگی شرکت هایی همچون پدیده شاندیز و تبرک در خارج از بازار سهام به دلیل عدم تمایل شرکت های مذکور به شفاف سازی صورت های مالی است. اکثر سهام شرکت های بورسی پایین تر از ارزش ذاتی خود معامله می شوند که این امر می تواند نشانگر پتانسیل مثبت بازار برای ایجاد روندی صعودی در آینده باشد.
کد خبر : ۱۴۴۲۴۷
نویسنده :
محمدآموخته
فعالیت و جذب نقدینگی شرکت هایی همچون پدیده شاندیز و تبرک در خارج از بازار سهام به دلیل عدم تمایل شرکت های مذکور به شفاف سازی صورت های مالی است به گونه ای که میزان رشد قیمت سهام دو شرکت فوق براساس خواسته سهامدار عمده انجام گرفته و نه واقعیات مالی و سودآوری شرکت.

مشاور مدیر عامل شرکت کارگزاری مبین سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: در حال حاضر شرکت های فعال در بازار سهام، بایستی سالیانه در چهار مرحله اقدام به ارایه گزارش صورت مالی های خود به سازمان بورس نمایند که در نهایت منجر به ارزش گذاری سهام شرکت های بورسی می گردد، این در حالی است که شرکت هایی همچون پدیده شاندیز و تبرک با انتشار برگه سهام و جذب نقدینگی در خارج از بازار سهام، خود را معاف از ارایه گزارش صورت مالی قرار می دهند.

حسین مرادی، مشکلات حال حاضر بازار سرمایه را تحت تأثیر شرایط اقتصادی حاکم بر کشور از جمله، کاهش جهانی قیمت نفت، کمبود نقدینگی در سطح جامعه و همچنین روابط بین المللی خارجی دانست و افزود: اکنون نگاه دولت و وزراء به بورس، بیشتر جنبه تأمین مالی دارد به گونه ای که برنامه ریزی برای بازار ثانویه در دستورکار دولت قرار نگرفته است.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر، اکثر سهام شرکت های بورسی پایین تر از ارزش ذاتی خود معامله می شوند که این امر می تواند نشانگر پتانسیل مثبت بازار برای ایجاد روندی صعودی در آینده باشد.

مرادی در خصوص دلایل اقدام بانک ها در افزایش نرخ سود سپرده گذاری ها گفت: اکنون بانک مرکزی ارایه تسهیلات به بانک های زیرمجموعه خود را با نرخ سود 34 درصد محاسبه می نماید که این امر منجر در جذب نقدینگی بانک ها از افراد جامعه با نرخ سودهای کمتر از مصوبه بانک مرکزی شده است و در حال حاضر تنها راهکار کاهش نرخ سود سپرده های بانکی نیز کاهش نرخ سود تسهیلات بانک مرکزی است.

این کارشناس بازار سرمایه، چشم انداز بازار سهام را در گرو شرایط اقتصادی کشور دانست و افزود: اگر در سال آینده رشد اقتصادی کشور، مثبت گردد این امر در رونق بازار سهام و همچنین شاخص بورس به عنوان دماسنج اقتصادی کشور، اثرگذار خواهد بود.

وی سرمایه گذاری در شرکت های لیزینگی را الویت شرایط کنونی بازار سهام عنوان کرد و افزود: در حال حاضر برخی از شرکت های خودرویی و قطعه سازان از پتانسیل بالایی در افزایش سودآوری برخوردار می باشند.

مرادی، نرخ کنونی دلار آزاد را در پایین ترین سطح ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: اکنون کنترل نرخ تورم و همچنین سیاست خارجی کشور از جمله الویت های دولت یازدهم است که این امر می تواند منجر به عدم رشد نرخ دلار آزاد علیرغم تقاضای حداکثری در شب های عید گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
با سلام اگر پدیده یا تبرک به بورس وارد می شدند قیمت سهم انها حتی 100 تومان هم خریدار نداشت
امین
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
حالا ایشالا وارد که شدند همه انگشت به دهن خواهند موند...
محمد
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
روزی که سهام پدیده با قیمت بالا وارد بورس بشه قیافه دشمناش دیدنیه
تبرک رو که ول کن اون سهام نیست ربه !!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
شفافیت بورس رو هم دیدیم. همش سفته بازی و کلاه برداری از سهمادارن جزء

بورس نیوز بیچاره بجای گیر دادن به پدیده برو مشکلات سهامداران بورس رو بررسی کن.
hoseyn
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
ايراد تعهدنامه پديده اينست كه در صورت بد قولي شركت بعد از هفت ماه جريمه ديركرد در نظر گرفته نشده مثل جريمه ديركرد اقساط وام بانكها و قبوض---- فرم تعهدنامه بايد به شرح ذيل تصحيح شود:
ملاك محاسبه تا هفت ماه شامل (سود سالانه 30 درصد) و بعد از هفت ماه (جريمه ديركرد + سود سالانه 30 درصد)
استدعا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
درخواست كمك
لطفا دوستاني كه در مورد نقد شدن سريعتر پول سهام پديده (كمتر از يكماه) و بدون ضرر شديد سهامداران نظرات و ايده هايي دارند اعلام نمايند واقعا افرادي سهامدار هستند كه آخر سالي شديدا گرفتارند و چك دارند با تشكر
گره گشا
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۸
دوست عزیز.ایده اول چندتا از این بچه اجاره ایها قد ونیم قد پیدا می کنی می ری درب خانه آقای پهلوان بست می شینی تا هم پولتو نگرفتی تکون نمی خوری البته در هنگام تردد ایشان از منزل اگه بتونی بطور حرفه ای اول خودت رو بزنی و بعد غش کنی و مقداری کف هم از دهان مبارک بیاید .زودتر به نتیجه می رسی .ایده دوم فکر کنی خواب دیدی که پولت رو در پدیده سرمایه گذاری کردی با همین وضع موجود به زندگی ادامه بدی وخدا رو هم شکر کنی که جای مدیرعامل پدیده نیستی که باید چوابگوی هزاران نفر طلبکار باشی .ایده سوم بیا یی تالار حافظ پای درد دل سرمایه گزارن بورس بشینی ووقتی حسابی اشکت در اومد غم خودت فراموش کنی.
سردار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
چرا نظراتمو نمیذاری؟؟؟
چرا از بین انبوه نظرات فقط نظرای مخالف پدیده را میذاری؟؟؟
مصاحبه وزیر دادگستری درباره پدیده که همش داره پدیده را حمایت و تایید میکنه را چرا نذاشتی؟؟؟ مصاحبه معون اول قوه قضائیه را چرا نمیذاری
باز بورس شیب نزولی پیدا کرده ارجیف مینویسی؟
قسم میخورم از شما پست تر خبرگزاری ندیدم
اگه بورس هم مث شما باشه بخدا درشو تخته کنن بهتره
اما مطمئنم تو همین بورس هم ادمهای درست پیداشون میشه اما خبرگزاریهایی عین شما فراریش میدین
درود بر همت هر ایرانی که واسه مملکتش داره تلاش میکنه
همه با هم برای ایران عزیز همگامیم و حسودانی چون شما زیر دست و پا له خواهند شد
همگامیم با پدیده
سرباز
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
بورس نیوز عزیز ممنون از اینکه با صحه صبر نظرات

این مال باختگان رو منتشر می کنه این بنده خداهاکه دست شون جای بند نیست لااقل بشما توهین می کنند تا مقداری فشار روحیشون کم بشه و بنوعی تخلیه بشوند.شما هم انشاالله ثواب شو ببرید
ناشناس
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
جالبه که وقتی سهام رو می فروشند یک کلمه از این صحبتهای سازندگی و غیرت ایرانی و ... نیست. وقتی گیر کرده اند زمین و زمان را به هم می بافند که توجیه کنند خرید برگه کاغذ به ده تا بیست برابر ارزش واقعی را و هر کس که بر این رویه نادرست خرده گرفت را به باد فحش و ناسزا می گیرند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
سلام دوستان من قصد خرید سهام پدیده دارم میشه یه مشورت بدید. اینو فهمیدم هرجا اینقدر برای زمین زدنش سعی میشه حتما چیز با ارزشیه.
راستی، بورس نیوز اینقدی که اسم پدیدرو تو آوردی تلویزیون تبلیغشو نکرد.
دیگه کوچیک و بزرگ تو ایران پدیدرو میشناسن.
سهامداران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
به نظر بنده بهترين راه حل نقد شوندگى سهام پديده اينه که مردم نزارن شرکت 7 ماه ديگه اونارو معطل کنه چون هيچ تضمينى نى شرکت از اول هدفش همين بود که سهام رو با قيمت فضايى به مردم بفروشه بعد با يه سناريو از قبل تايين شده پاشو بکشه کنار بعد بنداز تقصير دولت و دولت هم مقصر رو پديده اعلام کنه اينا همش بازيهاى دولت و پديده است .الانم که مردم شب عيدى پول لازم دارن کارگزارا و همون دلالاوابسته به پديده با سو استفاده به قيمت زير 1000 تومن خريدارى ميکنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
lمن همه را خریدارم نقد هر سهم 12000تومان
ایلیا
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۳
مقداری دارم میخوام بفروشم.. فقط به دلیل نیاز دارم میفروشم اونم فقط و فقط 2385 عدد رو... بقیش رو که حدود 19000 هزار سهم هست تا 2 سال دیگه 100% نگه خواهم داشت...
اگر به قیمت روز خریداری ایمیل یا آیدی یا شماره بگذار مرسی..
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
پدیده اگرشفاف سازی کند ارزش حقیقی سهامش از ۱۲۰۰۰ به ۸۰۰ تبدیل میشود ولی بعضی سهامداران در توهم گذشته وتاثیرات تبلیغات میلیاردی گیر کردن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱
در جواب استدعا .. باید گفت متاسفانه پدیده با بدهیهای کلان به موسسات مالی و مردم به نوعی ..... شده است نه پولی هست که ادامه پروژه بدهند نه پولی هست که به مردم یا همان سهامدارها بدهند بدتر از همه اینکه کسی خریدار املاک پدیده نخواهد بود چون ارزش ندارند و هم طبق اسناد موجود زمینهای شاندیز متعلق به وزارت جهاد است .. راه حل موضوع این است کل اموال منقول و غیرمنقول و حسابهای نقدی داخلی و خارجی مدیران پدیده توقیف و با فوریت اول بین سهامداران تقسیم شود واگر چیزی ماند به بانکهای طلبکار بدهند و سپس اشد مجازات برای مدیران پدیده درنطر بگیرند تا منبعد کسی با دارو ندار زندگی مردم بازی نکند. درخواست کمک از دادستان مشهد باشد زیرا ایشان ماهیت و هدف پدیده را کاملا می دانستند و آشکار کردند.
كلاه قرمزي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۸
متاسفانه شفاف سازي شركتهاي بورسي هم چندان واقعي نيست!!
ناشناس
UNITED KINGDOM
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
لعنت به تو ای سنگ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
نرخ اضافه برداشت شبانه بانک مرکزی حالت جریمه دارد برادر برای این است که جلوی افزایش بی حد و حصر نقدینگی گرفته شود.
بانک مرکزی در تمام کشورهای دنیا که بانکداری نمی کند یک سازمان انتفاعی است که فقط و فقط به فکر کاهش تورم و ثبات اقتصادی است!!
از طرفی کاهش نرخ سود سپرده در بانکها( نه نرخ جریمه بانک مرکزی) باید در بازار بین بانکی و با کاهش تورم و انتظارات تورمی شکل بگیرد نه دستوری و زورکی!!!

بهترین کار این است که وقتی موضوعی را بلد نیستیم وارد آن موضوع نشویم!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
تجارت و کاسبی یک طرفش سوده یک طرفش ضرر ، یادبگیرین و رو تمام سرمایه زندگیتون قمار نکنید .
اونایی که باتجربه تر و سرد و گرم کشیده روزگار بودند گول یکشبه ثروتمند شدن بعضیها را نخوردند و تمام سرمایه زندگیشونو ندادند سهام بخرند . الان با خیال راحت همین سهامهای موجودشونو نگه داشتند و میدانند که ارزش واقعی سهام پدیده خیلی بیشتر از اینهاست .
از طرف دیگه با اعلام رسمی وزیر دادگستری و سخنگوی قوع قضاییه مشخص شد که پروژه متوقف نمیشه ، کسی دستگیر نشده ، حسابها بازه و به سهامدارها هم کاری ندارند ، فقط تا زمان ورود به بورس سهام جدیدی توسط شرکت به بازار عرضه نمیشه و این یک خبر خیلی خوب برای سهامدارانه چون یک مشهد ، یک شاندیز و یک شهر رویایی پدیده که بیشتر نداریم و بطور قطع دیگه تا سالها یک همچنین پروژه ای به تنها قطب منحصر بفرد زیارتی و سیاحتی کشور اضافه نخواهد شد ، این یعنی سهامی که دست مردم هست حکم طلا پیدا میکنه ، فقط باید کمی صبور بود .
تا الانم بسیاری از تهرانیها و زرنگ ترها سهامهای مفت را از دست مردم جمع کرده اند
ناشناس
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
مردم رو گول نزن در مورد پدیده هرطرفش ضرره تا عید صبر کن میفهمی چرا ضرره
خبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
وزیر دادگستری درباره سرنوشت شرکت پدیده شاندیز توضیح داد
جامعه > قضایی - ایرنا نوشت:


وزیر دادگستری گفت: فعالیت های شرکت سرمایه گذاری پدیده متوقف نخواهد شد.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در خرم آباد گفت: دفاتر پدیده از این جهت بسته شده که هیچگونه سپرده گذاری جدیدی صورت نگیرد.

او گفت: فعالیت سپرده گذاران قبلی مشکلی ندارد و فعالیت های این شرکت برای همیشه متوقف نمی شود.

او در خصوص سوالی مبنی بر برخی شایعات در مورد انتساب شرکت پدیده با یکی از نزدیکان دولت گذشته گفت: این مساله شایعه است و البته چند بخش خصوصی بوده اند که با یکدیگر ارتباط داشته اند.

او ادامه داد: توسعه بی رویه جذب سرمایه و افزایش سهام این شرکت غیرقانونی بوده و ارزش افزوده سهام که افزایش پیدا کرده، مورد اشکال است.

به گفته وی پرونده در حال بررسی و اقدام است.

وزیر دادگستری 28 و 29بهمن ماه به همراه رییس قوه قضاییه به استان لرستان سفر کرده است.
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
بورس نیوز چرا اخبار وزیر دادگستری در مورد پدیده رو منتشر نمیکنی خبرگزاری زرد؟؟؟مغرض؟؟؟
برو برو از خدا بترس ... یعنی با این اخبار دره پیت دوزاریت بازدیدات باید روزی 15 نفر باشه..
برو یک نون بخور دو تا صدقه بده واسه پدیده که به فرررررررش 2 نفر بیشتر بازدید داری...
خخخخخخخخخخخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
برای جنا ب دادستان متاسفم که اینجوری با سرمایه مردم بازی میکنند. اگه کاری مشکل داره چرا همون اول جلوشو نمیگیرید چرا باید 300 میلیارد تومان تبرک سهام بفروشه بعد حسابشو مسدود کنید من که راضی نیستم و اون دنیا آقای دادستان باید جواب پس بدهند. این وسط بانکها خوب با پولهاب بلوکه شده بشکن میزنند. واقعا مملکت بی قانون و حسابی داریم. آقای بوستانی سابقه درخشانی داشت و کار آفرین نمونه بود ولی متاسفانه دادستان محترم کلا ایشون رو بی آبرو کرد و پول مردم رو هم معلق
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
دلالان سهام پدیده وتبرک که سود بادآورده کسب کردند نگران باشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
به داد مردم برسید ای مسولان حکومتی که زندگی 120000نفر در معرض خطرات بزرگی از قبیل سکته ، طلاق ، تیمارستان ، خودکشی ، قتل و غیره قرار گرفته است . مدیرعامل پدیده از اولش تاکنون داره سیاه نمایی میکنه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۶
از اقای دادستان متشکرم که باعث شد من ضرر نکنم و پایم به بورس باز شود .
من هم پدیده داشتم و هم تبرک ، اما در هیچ کدوم ضرر نکردم چون طمع کار نبودم و زرنگ بودم .
گناه کم هوشیتونو گردن دیگران نزارین.
ادیسون: من 700 بار شکست نخوردم ، من 700 راهی که اشتباه بود را پیدا کردم تا بالاخره موفق شدم
فرهاد
ROMANIA
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
افرادی که طمع نکردند درخصوص سهام پدیده ضرر نکردند مثلا من خودم 1700 سهم داشتم که هر سهم رو 1650خریدم و وقتی قیمت به حدود 10000 تومان رسید همشو فروختم و پولمو شرکت پدیده 40 روزه واریز کرد به حسابم ولی اونایی که طمع کردند و نفروختند دیگه زیاد به فکر پولشون نباشن بعید می دونم پدیده بتونه پولی سهام بهشون بده
پدیده هزاران میلیارد تومان در پروژه هاش هزینه کرده من خودم از نزدیک پروژه پدیده شاندیزو دیدم واقعا هزینه های زیادی اونجا شده و طبیعی که یکدفعه هزاران نفر سهامدار هجوم بیارن و بخوان سهامشون بفروشن شرکت نمیتونه پولشونو بده
بانک مرکزی هم باشه نمی تونه از پس این همه نقدینگی بر بیاد
به نظر من سهامداران پدیده باید صبر کنند تا پروژه به پایان برسه و به بهره برداری برسه تا برگشت سرمایه بشه و پدیده بتونه پول سهامداراشو رو بده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
موسسه آرمان امروز میگفت برای سپرده ها سود روزشمار 25% میده!!!!
یکساله حداقل 27% و اگه مبلغ بالا باشه سودش بالاتر هم میره البته پرداخت سود ماه به ماه است که اگه در سررسید بده مبلغ یکساله به بالای 30% میره!!!!!!!!
آقای وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی خبر دارید تو نظام بانکی چه خبره؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!