بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
در پی تلاش مدیریت و با تصویب اکثریت سهامداران صورت پذیرفت

توزیع 252 میلیارد ریال سود نقدی در مجمع سیمان اردبیل

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان آرتا اردبیل ( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز چهارشنبه مورخ 1393.11.29 درمحل قانونی شرکت با حضور بیش از 98 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۴۴۵۳۵

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان آرتا اردبیل ( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز چهارشنبه مورخ 1393.11.29 درمحل قانونی شرکت با حضور بیش از 98 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای محجوری به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقای فاطمی و سرکار خانم شریف و به دبیری آقای دانشی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم جناب آقای دانشی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.09.30

2- تقسیم 1800 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی رایمند و همکاران به عنوان بازرس و حسابرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

مجمع سیمان اردبیل

توزیع 252 میلیارد ریال سود نقدی در مجمع سیمان اردبیل

مجمع سیمان اردبیل

  • پیام هیئت مدیره

با احترام؛

به نام خدا و با عرض سلام و خیر مقدم حضور سهامداران گرانقدر و حاضرین در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان آرتا اردبیل و قدردانی از کلیه همکاران محترم شاغل در شرکت، که سال مالی منتهی به 1393.09.30 را علی رغم مشکلات اقتصادی و رکود روزافزون حاکم بر بازار، با تلاش و کوشش مضاعف با موفقیت و سود آوری پشت سر گذاشته است.

فعالیت های شرکت در راستای اهداف سازمان و بر اساس نقشه راه تدوین شده بمنظور برتری برند محصولات گروه سرمایه گذاری سیمان اسپندار در هفت حوزه به شرح ذیل استوار گردیده است:

  1.  حاکمیت شرعی
  2.  تعالی مالی
  3.  توسعه منابع انسانی
  4. بهداشت، ایمنی و محیط زیست
  5. تعالی بازاریابی و فروش
  6. بهینه سازی نحوه خرید کالا و خدمات

طی سال مالی مورد گزارشگری، شرکت با تلاش و همت پرسنل زحمتکش، فعالیتهای خود را با محوریت هفت حوزه فوق اجراء نمود که نتایج عملکرد آن به تفکیک هر یک از حوزه ها در ادامه گزارش ارائه می گردد.

با توجه به تحولات اقتصادی کشور از جمله وضعیت رکود در حوزه مسکن علی الخصوص عدم فعالیت در پروژه های مسکن مهر و سایر پروژه های عمرانی از یک طرف و مشکلات صادرات سیمان به کشور هدف به دلیل ورود کارخانجات جدید در آن کشور از طرف دیگر ، و فزونی عرضه بر تقاضا، رقابت منفی رقبا در بازار، شرکت توانست بدون ارائه هرگونه تخفیفی مشکلات فوق را با موفقیت نسبی پشت سر بگذارد.

اما بیانیه ماموریت شرکت:

  • تولید و عرضه انواع سیمان با کیفیت مورد نیاز بازار منطقه و کشور های همجوار یکی از الویتهای ماموریت شرکت می باشد که با تلاش های صورت گرفته توسط کارشناسان زحمتکش بخصوص واحد کنترل کیفیت و همچنین رضایتمندی مشتریان و مصرف کنندگان موجب گردید تا همواره از سوی دست اندرکاران و مسئولان محترم به ویژه سازمان استاندارد استان مورد تقدیر و تشکر قرار گیرد . همچنین با عنایت به معادن غنی و مکفی، استفاده از این مواد در جهت کاهش قیمت تمام شده مواد اولیه نیز جزو دیگر اولیوتهای شرکت بوده است.
  • تامین منافع و حقوق کلیه ذینفعان
  •  رعایت استاندارد های زیست محیطی و بهداشت و ایمنی
  •  ایجاد شور و نشاط و رشد و یادگیری و توسعه کار تیمی

گزارش پیوست با ذکر رئوس و سرفصل های کاری انجام یافته و برنامه های آتی شرکت، تصویری گویا از وضع عمومی شرکت و چگونگی فعالیت های موثر در کسب موفقیت های حاصله می باشد که بدین وسیله به حضور سهامداران محترم تقدیم می گردد.

امید است با تصویب عملکرد سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 1393 ، این شرکت کما فی السابق از رهنمود های ارزشمند و تصمیمات قاطع صاحبان محترم سهام همانند سنوات قبل بهره مند گردد.

  • گزیده اطلاعات

مجمع سیمان اردبیل


  • سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 100 میلیون ریال (شامل تعداد 10000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 10000 ریال ) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 140.000 میلیون ریال ( شامل تعداد 140.000.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال) افزایش یافته است. همچنین به منظور رعایت دستور العملهای بورس اوراق بهادار جهت افزایش سرمایه شرکت تا یقف دویست میلیارد ریال اقدام شده است.

مجمع سیمان اردبیل


سهامداران عمده شرکت در پایان سال مالی جاری و سال مالی گذشته

مجمع سیمان اردبیل


  • شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت در تاریخ 1382.07.28 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه سیمان با نماد "ساربیل" درج شده و سهام آن برای اولین بار در اسفند ماه 1382 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی 3 سال اخیر به شرح زیر بوده است:

مجمع سیمان اردبیل


  • اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی آن

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم شرکت برای دوره مالی منتهی به 1393.09.30 و عملکرد واقعی آن به شرح زیر می باشد:

مجمع سیمان اردبیل


  • جایگاه شرکت در صنعت

شرکت در صنعت کشور فعالیت داشته و در بین شرکتهای فعال در اسن صنعت با حجم فروش معادل 929.007 تن، 1.4 درصد فروش کل کشور را به خود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.2 درصد کاهش داشته است که اهم دلائل آن رکود اقتصادی ، کاهش موثر فعالیت های عمرانی و بالطبع کاهش مصرف داخلی سیمان می باشد همچنین فروش این شرکت از کل بازار داخلی و صادرات به شرح زیر است:

مجمع سیمان اردبیل


  • برنامه های آینده شرکت

برنامه های آتی شرکت در راستای اجرای پروژه ی نقشه راه تدوین شده توسط شرکت سرمایه گذاری سیمان اسپندار به شرح زیر می باشد:

  1.  حفظ سهم بازار داخلی و خارجی با بررسی ها و مطالعات پیوسته از بازار و رفتار رقبا با ارائه راهکارهای متنوع
  2.  تلاش و برنامه ریزی جهت ارتقاء سطح تخصصی و مهارت منابع انسانی از طریق آموزش عملی و کاربردی و افزایش انگیزه کارکنان
  3.  برنامه ریزی مرحله ای جذب نیروهای واجد شرایط جهت جایگزینی بجای نیروهای بازنشسته در سطوح کارشناسی و کاردانی
  4. بهینه سازی زنجیره تامین کالا از مرحله نیاز سنجی تا خرید کالا جهت کنترل هزینه های و افزایش بهره وری به منظور حفظ و افزایش سود
  5.  بهینه سازی و بازسازی ماشین آلات و تجهیزات و افزایش اثر بخشی تجهیزات و برنامه ریزی جهت تداوم و اجرای آن
  6.  اصلاح و بهبود مشکلات گلوگاه های خط تولید در جهت افزایش راندمان بهره برداری از سیستم و کاهش مصرف انرژی با اجرای پروژه های نوین
  7. اصلاح و ارتقاء پایروکلون جهت افزایش زمان تبادل حرارتی بین گاز و مواد با هدف ارتقاء کیفیت پخت و درصد کلسیناسیون
  8. رفع مشکل آسیاب مواد خام از طریق اصلاح طراحی برخی از تجهیزات جهت افزایش راندمان آسیاب و سیستم پخت و کاهش مصرف انرژی
  9.  اصلاح و بهبود راندمان گریت کولر با استفاده از طراحی جدید در جهت کاهش توقفات و افزایش بازیافت حرارتی و به تبع آن بهبود سیستم پخت
  10.  اصلاح و بهبود فن های خنک کن گریت جهت افزایش راندمان عملکرد فن و اثرات مثبت آن در خنک سازی کلینکر و افزایش کیفیت محصول
توزیع 252 میلیارد ریال سود نقدی در مجمع سیمان اردبیل

  • ترازنامه

مجمع سیمان اردبیل

  • صورت سود و زیان

مجمع سیمان اردبیل


آدرس وبسایت شرکت:

http://aacc.espandar.com/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر