بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
در حالی متوسط قیمت هر برگه اوراق حق تقدم مسکن حدود ۸۷۰۰۰ تومان است که برخی کارگزاری‌های پایتخت این اوراق را با قیمت بیش از ۹۲۰۰۰ تومان بفروش می رسانند.
کد خبر : ۱۴۴۶۷۱
به گزارشافکارنیوز،بر اساس آخرین معاملات فرابورس قیمت هر برگه اوراق حق تقدم مسکن بهمن ماه امسال ۸۷ هزار و ۴۰۰ تومان بود و قیمت هر برگه اوراق تسهیلات مسکن دیماه ۹۳ حدود ۸۷ هزار و ۸۰۰ تومان ثبت شد.

همچنین هر برگه اوراق حق تقدم مسکن آبان‌ماه ۹۳ حدود ۸۷ هزار و ۹۰۰ تومان، هر برگه اوراق حق تقدم آذرماه ۹۳ حدود ۸۸ هزار و ۹۴۰، هر برگه اوراق فروردین ۹۳، ۸۷ هزار و ۷۰۰، هر برگه اوراق مهرماه ۹۳، ۸۷ هزار و هر برگه اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن شهریور ۹۳، ۸۸ هزار تومان ثبت شد.

با احتساب وام جعاله (تعمیرات) هر فرد می‌تواند نسبت به دریافت ۴۵ میلیون تومان وام مسکن اقدام کند که برای این کار باید ۹۰ برگه اوراق حق تقدم را تهیه کند. اگر به‌طور میانگین قیمت هر برگه اوراق حق تقدم را ۸۷ هزار و ۸۰۰ تومان در نظر بگیریم هزینه خرید ۹۰ برگه ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

این در حالی است که در دو روز گذشته برخی افراد در مراجعه به کارگزاری‌های بورس باید هر برگه اوراق حق تقدم مسکن را به قیمت حدود ۹۲۰۰۰ تومان خریداری کنند. به‌عبارت دیگر ۹۰ برگه اوراق حق تقدم مسکن ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

یکی از متقاضیان خرید اوراق تقدم در این‌باره به تسنیم گفت: در دو روز اخیر برای خرید اوراق حق تقدم مسکن به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه کردم اما موفق به خرید نشدم چراکه به گفته کارمندان امکان خرید از سایت وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حالی قیمت هر برگه اوراق حق تقدم مسکن حدود ۸۷ هزار تومان است که کارگزاری این اوراق را با قیمت هر برگه بیش از ۹۲۰۰۰ تومان به مردم می فروشد.

وی تاکید کرد:‌ در این‌که باید کارمزد فروش اوراق حق تقدم به کارگزاری‌ها پرداخت شود شکی نیست اما به نظر می‌رسد پس از اختلال در خرید اوراق تقدم برخی کارگزاری‌ها کارمزد بیش از معمول را مطالبه می‌کنند.

عضو هیات مدیره بانک مسکن اواخر بهمن ماه امسال با بیان این‌که ماهانه ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ میلیارد ریال اوارق حق تقدم مسکن منتشر می‌شود، گفته بود: هنوز برای ضریب انتشار اوراق مذکور در سال آینده تصمیم‌گیری نشده و اوایل سال آینده پس از جمع‌بندی این ضریب را اعلام می‌کنیم.

رحیمی انارکی اظهار کرد: بانک مسکن ماهانه حدود ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ میلیارد ریال اوراق حق تقدم مسکن منتشر می‌شود که این برنامه بر اساس ضرایبی که تعیین می‌شود در حال انجام است.

وی با اشاره به نوسانات قیمت اوراق مذکور تصریح کرد: نوسانات قیمت اوراق به تقاضا بستگی دارد و اگر تقاضا بالا برود قیمت نیز افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: سپرده ممتاز بر اساس میزان سپرده‌گذاری توزیع می‌شود و بانک مسکن فقط می‌تواند ضرایب را بالا یا پایین کند که آن هم ابتدای هر سال ضریب را تعیین می‌کنیم و بر اساس آن اوراق را توزیع می‌کنیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر