بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر : ۱۴۴۹۸۱

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد تشکیل بورس ایده ها در کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا، محمد فرهادی صبح امروز (سه شنبه) در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است گفت: در جشنواره ای که اخیرا به عنوان علم تا عمل برگزار شد بحث ایده ها مطرح بود و این که چگونه با دریافت ایده ها آن را تبدیل به محصول و ثروت کنیم و از این رو باید بورس ایده ها تشکیل شود.

فرهادی سرمایه انسانی را موتور محرک کشور توصیف کرد و گفت: وزارت علوم بعد از تغییر نام باید در سه عرصه توسعه علمی و آموزش عالی، عرصه تحقیقاتی و عرصه فناوری فعالیت های خود را دنبال کند.

وی تاکید کرد که دانشگاه های کشور باید از نسل اول و نسل دوم به دانشگاه هایی ماموریت گرا، کارآفرین و نسل سوم تبدیل شوند.

وی خواستار توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری برای تبدیل محصول دانش به ثروت شد و گفت: وقتی که یک محصول تولید می شود باید در شهرک های صنعتی و پارک های علم و فناوری شرکت دانش بنیانی شکل بگیرد تا این محصول جدید را به تولید انبوه و تجاری سازی برسانند؛ این کار شروع شده اما باید فعالیت در آن زمینه افزایش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که با توکل بر خدا و اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید در زمینه های علمی کشور به جایگاه پیش بینی شده در جهان اسلام، منطقه و سطح بین المللی دست یافته تا شاهد جامعه ای توسعه یافته در کشور باشیم.

فرهادی در بخش دیگری از سخنرانی خود به برگزاری اولین اجلاس وزرای علوم و فناوری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران اشاره کرد و گفت: در این اجلاس بیانیه ارزشمندی منتشر شد که به پیشنهاد رییس جمهوری یک قطب علمی در کشور برای همکاری بین کشورهای عدم تعهد تاسیس می شود که در قالب آن موضوع انتقال تکنولوژی بین کشورهای عضو صورت می گیرد.

در این مراسم که سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و محمد مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور داشتند از نفرات برتر جشنواره بیست و هشتم خوارزمی با اهدای لوح تقدیر شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر