بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴
اگرچه بهبود عملکرد سالیانه مجموعه های خودرویی امکان پذیر است، اما با توجه به زیان انباشته قابل توجه خودروسازان به نظر می رسد تقسیم سود نقدی میان سهامداران توسط این مجموعه ها تنها در صورت بروز تحول بنیادی در روابط بین المللی کشور ممکن خواهد بود.
کد خبر : ۱۴۵۴۱۸
نویسنده :
جمشیدی
بودجه سال مالی آینده شرکت های بورسی براساس نگرش خوش بینانه تدوین شده و به نظر می رسد با توجه به اینکه مجموعه ها تمایل ذاتی برای عدم اعلام تعدیل منفی سود برآوردی دارند، پیش بینی درآمدهای منتشر شده براساس عملکرد سال های گذشته ارایه شده است.

سه صنعت دارای پتانسیل طی سال 94

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز، عنوان کرد: از میان صنایع مختلف بورسی بودجه ارایه شده از سوی شرکت های دارویی، لیزینگی و تجهیزاتی واقع بینانه بوده و صنایع مذکور نسبت به سایر گروه ها با مشکل بنیادی کمتری مواجه اند و از این رو از پتانسیل رشد سودآوری برخوردار هستند.

چشم انداز نامناسب صنایع پالایشی و خودرو

محمد اسکندری به وضعیت گروه های مختلف بورسی همچون پالایشی ها اشاره کرد و اظهار داشت: در حالی ابهامات فراوانی پیرامون وضعیت سودآوری این مجموعه ها وجود دارد که کارشناسان و فعالان بازار سرمایه تحلیل های متعددی قبل و بعد از روند کاهشی بهای نفت ارایه کرده اند. از این رو، آنچه در شرایط کنونی مسلم به نظر می رسد این است که دیر یا زود مجموعه های پالایشی طرح کیفی سازی محصولات تولیدی خود را اجرا می کنند و از این بابت چشم انداز مناسبی پیش روی این گروه متصور نیست.

وی با اشاره به وضعیت شرکت های خودروساز، در این خصوص افزود: اگرچه بهبود عملکرد سالیانه مجموعه های خودرویی امکان پذیر است، اما با توجه به زیان انباشته قابل توجه خودروسازان به نظر می رسد تقسیم سود نقدی میان سهامداران توسط این مجموعه ها تنها در صورت بروز تحول بنیادی در روابط بین المللی کشور ممکن خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه به افت قابل توجه بهای جهانی هر بشکه نفت خام اشاره کرد و گفت: روند نزولی قیمت نفت موجب کاهش بهای تمام شده محصولات تولیدی برخی از صنایع مصرف کننده فرآورده های نفتی و صنایع پایین دستی واحدهای پتروشیمی شده که به واسطه این امر می توان چشم انداز مثبتی را پیش روی این مجموعه ها متصور بود.

اسکندری به لزوم اعمال سیاست های حمایتی برای خروج شرکت های فولادی از رکود اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت: صنعت فولاد کشور به دلیل رکود حاکم بر وضعیت اقتصادی با مشکل کاهش تقاضا برای محصولات تولیدی مواجه شده و به نظر می رسد این روند کماکان تداوم خواهد داشت. براین اساس دولت می بایست حمایت های جبرانی همچون افزایش تعرفه واردات محصولات فولادی اعمال کند و در کنار آن میزان ارز تخصیصی برای واردات قطعات مورد نیاز تولید را افزایش دهد.

البته توجه به این نکته لازم است که اختصاص ارز مبادله ای برای واردات محصولات از یک سو موجب افزایش قیمت فروش محصولات تولیدی شرکت هایی که با افزایش تقاضا مواجه اند، می شود و از سوی دیگر آثار منفی بر مجموعه هایی همچون خودرو و قطعه ساز که صادرات کمتری دارند و در مقابل بخش عمده ای از قطعات اولیه را وارد می کنند، برجای می گذارد.

وی در خصوص وضعیت بانک ها و نرخ سپرده های بانکی تصریح کرد: به طور قطع روند رو به رشد افزایش نرخ سود سپرده های بانکی نمی تواند تداوم داشته باشد. چراکه در غیر این صورت بحران اساسی در وضعیت سودآوری بانک ها ایجاد می شود.

روزهای خوشی در انتظار بانک ها نیست

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از یک سو در صورتیکه نرخ سود سپرده های بانکی طی سال آینده کاهش نیابد، ورشکستگی بانک ها دور از ذهن نخواهد بود. مگر اینکه ارزش دارایی های بانک ها در پی افزایش نرخ ارز با رشد همراه شود و در این صورت بانک ها می توانند زیان احتمالی ناشی از سودهای پرداختی با نرخ بالا به سپرده گذاران را جبران کنند.

از سوی دیگر در صورت کاهش نرخ سود سپرده های بانکی با بحران کوتاه مدت این نهادها به دلیل خروج یکباره حجم نقدینگی از آنها مواجه خواهیم شد و فرآیند خروج سپرده ها از بانک ها با بحران و تلاطم انجام می شود. براین اساس می توان گفت در هر شرایطی روزهای خوبی در انتظار سیستم بانکی کشور نخواهد بود.

روند آتی بازار سرمایه منوط به نرخ سود سپرده های بانکی

اسکندری در خصوص روند آتی بازار سرمایه گفت: متغیر مهم واثرگذار بر بورس، نرخ بهره بانکی به شمار می رود. به گونه ای که در صورتیکه نرخ سود بانکی به واسطه بهبود وضعیت سیاسی تعدیل یابد می توان امیدوار باشیم که نقدینگی به سمت بورس سوق یابد و در غیر این صورت این امر محقق نخواهد شد و وضعیت اقتصادی کشور با مشکل مواجه می شود. از این رو به نظر می رسد می بایست برنامه ای جدی برای مهمترین بازار رقیب با بورس یعنی بازار بورس اجرایی کرد.

وی افزود: عدم ساماندهی به وضعیت نرخ های اعلامی بانک ها و جذب نقدینگی به بورس موجب می شود تا اقتصاد کشور به سمت بازار دلالی ها پیش رود. به گونه ای که پول های سرگردان به سمت بازار ارز سوق می یابد و اثر مخرب بر اقتصاد کشور اعمال می کند.

امکان جبران کسری بودجه سال 94 دولت از طریق قطع یارانه افراد پر درآمد

این کارشناس بازار سرمایه به کسری بودجه دولت اشاره کرد و اظهار داشت: موضوعی که در شرایط اقتصادی فعلی بسیار حائز اهمیت بوده کسری بودجه دولت و عدم اقدام اساسی از سوی دولت و مجلس برای قطع یارانه دهک های پر درآمد است.

چراکه به نظر می رسد با اجرای این برنامه سالانه نقدینگی حدود 40 هزار میلیارد تومانی آزاد شود که با حداقل نصف این مبلغ می توان کسری بودجه احتمالی سال آینده دولت از محل درآمدهای نفتی و مالیاتی را جبران کرد. این در حالی است که حتی با فرض عدم کسری بودجه سال آینده دولت می بایست برنامه مذکور اجرایی گردد. چراکه اثرهای مخربی بر اقتصاد کشور بر جای می گذارد و پرداخت یارانه به افراد پردرآمد اشتباهی بود که در دولت دهم شروع شد و علیرغم امیدهایی که از دولت یازدهم جهت معقول کردن فرآیندها و کارهای اقتصادی می رفت، در دولت فعلی نیز تکرار شد.

ایجاد بحران در وضعیت شرکت های کارگزاری و صندوق ها با تأسیس "سپاس"

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه با بیان اینکه تأسیس صندوق سپاس در هر شرایطی موجب بحران در وضعیت شرکت های کارگزاری و صندوق های سرمایه گذاری می شود، در این خصوص اضافه کرد: تأسیس این صندوق ضربه مهلکی بر بازار سرمایه وارد می کند و وضعیت این بازار در صورت عدم تأسیس صندوق مذکور بهتر به نظر می رسید.

در شرایط فعلی می بایست متولیان بازار سرمایه و سهامداران حساسیت خود نسبت به روند شاخص کل را کاهش دهند و اجازه دهند تا روال عادی و طبیعی این بازار سپری شود تا شفافیت اطلاعاتی و واقعی شدن قیمت سهام شرکت ها مشاهده گردد و رکود مستمر در بازار سرمایه آثار منفی بیشتری نسبت به افت های ناگهانی اعمال خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۶
قیمت نفت 5% سقوط کرد


45.00 Down 2.05(4.36%)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸
الکی چشم به مذاکرات دوختید و با تصویب نرخ خوراک دست از جمایت سهامداران برداشتید جالا بکشید
بورس من
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴
بورس نیوز تو هم با این خبر هات در آستانه بازگشایی پالایشی ها همه دست به دست هم دادن تا با ایجاد جو روانی و منفی فاتحه بورس را بخوانند و گر نه یک سهم ایران خودرو قیمت یک آدامسه این رو کجای دنیا باید گفت این از سایتی که بیشترین بازدید کننده رو داره با این کارشناساتون و خبراهای !!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
الکی میگه
پسر خاله
ROMANIA
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
اقای کارشناس شما همچی بازار را تحلیل کردی که آدم میخواد بره خود کشی.از قدیم گفتن
در ناامیدی بسی امید است
پایان شب سیه سفید است.
عطا
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
اتفاقا برعکس دوست من. ایشاله هرروز از این تحلیل های ناامید کننده بشنویم. چون هر بار که تحلیل ها امیدوار کننده بود بورس فروریخت. اما امروز که این بنده خدا اینجوری تحلیل کرده داره پرواز میکنه. تا الان که من اینو مینویسم شاخص 548 صعود کرده.
آقا تحلیل ناامید کننده منتشر کنید توروخدا...
سیسی
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
به نظرم ایشان بیشتر توصیف کرده و گفته اگه توافق نشه اوضاع خرابه و در همه موارد از جمله بانک و خودرو هم این رو تاکید کرده
کجای حرفهاش اشتباهه؟؟
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
چرا>>> جون بوی مثبت میاید. بانکها و کل سهام بنیادی اخبار خوبی در پیش دارند ؟؟؟
علی شاه
GERMANY
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
واقعا این همه منفی نگری و تحلیل نا امید کننده را تا حالا یک جا نذاشته بودی بورس نیوز جان

اگه مذاکرات به نتیجه برسه ، بازار جواب شما را در مورد بانکیها و خودروییها خواهد داد
شما بشین برای دل خودت تحلیل کن آقای کارشناس.
به امید روزهای بهتر و تحلیلهای کارشناسی کمک کننده برای بازار آسیب دیده ی ما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
بورس نیوز ول نمیکنی . چرا فاز منفی میدی؟؟؟ هنوز با پالایشگاه مشکل داری؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
بورس همچنان در مدار نزولي فرسايشي است
کاشف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
واقعاً باید تاسف خورد به حالت بورس نیوز که با چنین کارشناسانی در ارتباط هستی که راجع به مطلبی صحبت می کنند که اطلاعات کاملی از آن ندارند. بیشتر شرکت های پالایشی در بحث کیفی سازی پیشرفتهای بیش از 60 درصدی داشته اند.
رضا
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
دوست عزیز
کیفی سازی یک حرف است اثر ان در سود آوری شرکهای پالایشی چیز دیگری است
کیفی سازی انجام هم بشود کاهش جدی سود را در بر دارد
اصولا اقای وزیر نفت هم اعتقادی به سود اوری و قبل از آن خصوصی سازی پالایشی های نداشته اند
رحمتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
متاسفم برای این کارشناس که نمیدونه بحث کیفی سازی پالایشی تقریباً تمام شده است و تا نیمه اول سال بعد اکثر پالایشی ها کیفی سازی را انجام دادند.
رحمانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
واقعاً جای سواله که چرا بورس نیوز انقدر از پالایشی ها متنفره و راجع به آنها با هر کارشناس بی نام و نشانی مصاحبه میکنه تا راجع به آنها بد بنویسه؟؟؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
مسئولین عزیز شما را به خدا قسم میدم مذاکرات را بی خیال شوید ملت دارن داغون میشن با این همه امروز و فردا نمیدونم تو این سی و چهار سال چرا اینهمه به مذاکرات اهمیت نمیدادید چرا در این دوران همه چی رو بیخیال شدن و چسبیدن به این مذاکرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
چرا همه چیز رو به هسته ای گره میزنید؟علت عدم رشد بازار که همش مسئله هسته ای نیست و سیاست های ضد تورمی دولت مهمترین علتشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
هنوز که شرکتهای پالایشی سودی اعلام نکرده اند این کارشناس محترم و این سایت غیب می داند، یا فاز منفی می دهد.
علی
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
اصولا از اولیات و بدیهیات است که سود را باید کارشناسان تحلیل کنند و پیش بینی
وگرنه اگر انها بگویند اینقدر و شما هم دنباله رو شرکت باشید که دیگر تحلیل نشد
به نظر من نظر ایشان کاملا در مورد پالایشیها درست و دوراندیشانه است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
شاهین شایان آرانی كارشناس ارشد بازار سرمايه سپرده گذاری در بانک ها را به عنوان بهترین گزینه برای کسب بازدهی مناسب طی سال آینده دانست و در این خصوص ابراز داشت: با توجه به شرایط کنونی حاکم بر بازار سهام و ریسک بالای سرمایه گذاری در آن در کنار عدم پوشش ریسک سرمایه گذاری با بازدهی های محقق شده در این بازار، می توان گفت بازار سرمایه از پتانسیل مناسب برای سرمایه گذاری در سال 94 برخوردار نیست و با توجه به وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور ریسک سرمایه گذاری در بورس بسیار بالا می باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
مطمئن باشید با این اوضاع بورس، اگر سود بانکی ۱۰ درصد هم که شود کسی پولش را جهت به باد دادن ولرد بورس نمیکند . و چه بسا شرکتها سودهای خود را هم طراز با بانکها کاهش دهند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
اساس می توان گفت سپرده گذاری در بانک ها به دلیل ریسک بسیار پایین سرمایه گذاری و اعطای بازدهی متناسب با نرخ تورم بهترین محل برای سرمایه گذاری می باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
اگه دوستان توافق نشد دور بورس را خط بکشید .چونکه اوضاع اقتصادی خیلی خراب است . این جریان اقتصاد مقاومتی هم باید سالیان پیش اجرا میکردند تا الان نتیجه بدهد نه اینکه حالا که گیر افتاده اند حرف از اقتصاد مقاومتی بزنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
ای بابا اقاجان شما دیگر چرا... شما که سنی ازتان گذشته باید فهمیده باشی این نظام کلا با بورس مخالف است تمام اقداماتی را که انجام میدهد در جهت نابودی بورس است
چه ملت ساده ای هست این ملت ایرانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
دولت فکرمیکندباپایین اوردن ارزش سهام میتواند تورم راکنترل کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
بازار پول و سپرده گذاری در بانک ها برای افراد ریسک گریز بهترین گزینه می باشد که با توجه به تورم حدود 14.5 درصدی و نرخ بهره واقعی بالا کسب بازدهی بسیار پایین و حتی منفی از سپرده گذاری در بانک ها چندان دور از ذهن نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
توجه به عدم تصمیم گیری های قطعی در مسائل کلیدی صنایع مختلف، در حال حاضر نمی توان پیرامون پتانسیل های موجود در صنعت خاصی اظهار نظر کرد و به نظر می رسد تا تعیین تکلیف عوامل اثرگذار بر وضعیت سودآوری صنایع مطرح بورسی باید منتظر ماند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تحريمهاي ايران را يكسال ديگر تمديد كرد
کاشف
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
وضعیت اضطراری را تمدید کرد نه تحریم ها را. این ها دو مقوله ی کاملاً متفاوتند که متاسفانه صدا و سیمای ما هم از روی هدف خاصی کلمه ی تحریم را می گوید در حالیکه وضعیت اضطرار هست و آن هم طبیعی است چون هنوز آشتی و توافقی بین دو طرف صورت نگرفته است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
هيچ توافق قابل توجهي در پيش نخواهد بود و تحريمها هم به سرعت برداشته نخواهد شد
ناشناس
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
عقب موندی از خرید؟؟ دیر نشده هنوز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
18 ماه فقط ضرر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
رکود و بحران در بورس از زمان اتخاذ تصمیمات نادرست دولت و مجلس آغاز شده و علیرغم تداوم روند نزولی تاکنون از سوی مقامات مسئول اقدام اساسی جهت رفع مشکلات موجود انجام نگرفته است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
12ماه در شپنا و 8 ماه در شبندر سرمایه ام بلوک شده
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
بسمه تعالی
شاخص باز وحشی شد -مثبت شد. آدم از این حالت بیشتر میترسه تا در حالت حالت منفی
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
اين حجم مبنا بازم جا داره ها!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
قيمت نفت دوباره افت كرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
چون همه پالايشگاهها میخان با منفی وحشتناک باز بشن واسه همین از الان دارند بازار را مثبت می کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
پالايشگاهيها رو زودتر باز كنيد
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
با این کارشناسی ادم یاد کارتون گالی ور میفته . {من میدونم کارمون تمومه}
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
بلوك زنيهاي امروز جالبه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
چند برابر امروز ، پس از بازگشايي پالايشگاهها از شاخص پس گرفته ميشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
نرخ دلار در بازار امروز هم افت کرد و به زیر 3300 تومان رسیده است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
همه رو كه غيرقابل انتشار ميكني !!! خوب راست ميگم وضعيت بورس خرابه الكي مثبتش كردن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
بورس ناكارآمد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
مدیران سازمان بورس برای بازگشایی دوباره نماد پالایشگاه ها در بورس و فرابورس با مدیران شش شرکت پالایشی در روز جاری جلسه ای برگزار کنند تا شرایط بازگشت این نمادها به بورس در روز یکشنبه فراهم شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
نفت 44 دلار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
افت قيمت دلار بعث ضربه به شركتهاي صادرات محور ميشود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
آثار منفي كاهش قيمت نفت به زودي در بورس نمايان ميشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
چقدر نظرات رو دير منتشر ميكنيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
با باز شدن پالایشی ها حجم بسیار زیادی از نقدینگی بلوکه شده در این سهم ها آزاد میشه و به سهم های دیگه تزریق میشه و باعث رشد چشمگیر سهمهایی مثل خودرویی و بانکی که قیمت های خیلی پایین و پتانسیل بالایی دارن خواهد شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
به نظر من توافق در فروردین انجام خواهد شد. چون اگه قرار باشه آمریکا توافق نکنه اوباما هیچ وقت اینجوری در مقابل مجلس سنا جبهه نمیگرفت و از مذاکرات حمایت نمیکرد.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
بر فرض که حرفت درست باشه که نیست حداقل سودشو کاهش میده بهتر از 330 سهام دیگر بورس است که نه تنها سودده نیستند بلکه از جیب سهامدار ارتزاق میکنند بنده خدا بعدشم نمیخواد شما به فکر ضرر سهامدار باشی
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
شاوان با نگاهی به امارتولید 11ماهه شاوان مقدار تولید2850344 اگه به 12ماه تعمیم بدیم به 3109466میرسیم و اگر در کدال گزارش فعاليت هيئت مديره دوره 12 ماهه منتهي به 1392/12/29 صفحه 9 را بررسی کنیم و پس از تبدیل واحدها و محاسبه متر مکعب و تولید روزانه به تولید سالانه را بدست اوریم مقدار تولید سالانه پس از افتتاح طرحهای توسعه به3699930مترمکعب میرسد به عبارت ساده تر افزایش تولیدبالای 20 درصد نسبت به سال 93 بیشتر خواهد شد که روزانه 1میلیون لیتر سوخت جت اضافه خواهد شد که قیمت سوخت جت 20درصد بالاتر از بنزین معولی میباشد میدانیم شاوان از اسفند 93 روزانه 3میلیون لیتر نفت گاز یورو4 تولیدش را افتتاح کرده ولی از ابتدای سال94 حسابش کنیم یعنی اینکه شاوان تمام گازوییل تولیدش صادر خواهد کرد 3000000*365روز =1095000000لیتر و اگه تقسیم بر هر تن گازوییل که برابر با1190 لیتر هست بشه *نرخ هر تن گازوییل معادل518$*400تومن اختلاف نرخ ارز از 2650 تا2850 تومن بودجه سال 94=184میلیارد تومن میشه تقسیم بر 1.143میلیارد سهم شاوان بشه میشه بازای هر سود هر سهم161تومن فقط ازصادرات گازوییل سود اوری داریم و + البته با قیمت های امروز نزدیک به 330میلیون دلار دیگر از صادرات نفت کوره که خودش بازای هر سهم 58تومن سود سازی داره....ارز اوری داریم دلار 2450تومنی سال 92 در سال 94 با نرخ2850تومن تسعییر خواهد شد یعنی 400تومن بنفع پالایشی ها و اگر توافق شود ارز تک نرخی 3150 تومنی خواهد شد و 300تومن دوباره افزایش بازای هر دلار سود خواهیم داشت البته احتمال دارد دستهای کثیف پنهان کاری کنند و بعد از جمع اوری سهام حقیقی ها بعدا شفاف سازی کنند دوستان خودتان حواستان جمع باشد. خودتان تبدیل واحد کنید و تولید روزانه را به سالانه تعمیم بدهید و با امار 11ماهه تولید که چندروز پیش اعلام شده بسنجید البته سالانه متوجه خواهید شد 20 درصد افزایش تولید خواهیم داشت.این لینک خبری صادرات نفت گاز که خود زنگنه تایید کرده روزانه 56میلیون لیتر برابر با 20میلیون تن سالانه میباشدhttp://tsenews.com/وزیر-نفت-افزایش-ح...ورده-های ببینید خود زنگنه میگوید از سود صادرات فراورده ها طرح های نفت را ادامه خواهیم داد ....... دوستان همین دو سناریو اعلام بودجه یعنی سهامداران خرد حواستان باشد سهم را جمع خواهند کرد سپس شفاف سازی خواهند کرد من خودم شاوان و شپنا شبندر دارم الان همقید تعطیلات عید را زده ام و خودروم را فروخته ام اماده هستم اگر منفی باز شوند 100تا 200هزار بسته به رنج قیمت خرید خواهم کرد و اصلاسهمی نخواهم فروخت انهم وقتی طرح های توسعه در حال افتتاح هستند و اگر توافق بشه دلار تک نرخی 3150 تومن شاهد خواهیم بود و تازه صادرات فراورده ها اغاز شده محال ممکن یکدونه سهم بفروشم اگر تازه منفی باز شوند. تازه 2سال از عمر دولت و زنگنه گذشت فقط 2سالش مونده اینم میگذره.... شبندریها حواستان باشد افتتاح طرح توسعه15میلیون لیتری بنزین و گازوییل را جدی بگیرید شپنا داران از اول امسال بزرگترین طرح تولید بنزین را افتتاح خواهد کرد یادتان باشد در تاریخ 92/12/10 بلوک شپنا را 3410 تومن فروختند بالای 410 میلیون سهم گ.ش به حرف اینها ندهید و اصلا فراموش کنید که سهم دارید و مواظب سهمتان باشید...
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
باشیب ملایم سود سپرده و سود وام را کم کنند تا بحران ایجاد نشه مثلا از 22 بشه 20 و در سال 95بشه 18در صد