بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
رشد شاخص های بورس طی روز جاری در حالی اتفاق افتاد که بازار سرمایه نیز سراسر سبز بود و کمتر سهامی یافت می شد که روندی نزولی به خود گرفته باشد.
کد خبر : ۱۴۵۵۲۵
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 93.12.23 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 231 واحد رشد به رقم 47676 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 2155 واحد افزایش عدد 126548 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 234 واحد رشد به رقم 28068 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 122 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فخوز" با 104 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 4 واحد افزایش به رقم 723 واحد رسید.

در این شرایط امروز "جم" با 2 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "مارون" با 1 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 14280 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2484 میلیارد ریال رسید.

اولین روز معاملاتی از آخرین هفته سال 93 یادآور خاطرات شیرین نه چندان دوری بود که سهامداران اوایل سال گذشته شاهد آن بودند، روزهایی که در سال جاری ماه ها یکی پس از دیگری در حسرت آنها گذشتند، اما امروز حال و هوای بورس رنگی دیگر بود، بوی تازه شدن در بازار سرمایه روز جاری به راحتی قابل استشمام بود هرچند که هیچکس دلیل آن را متوجه نشد.

بنابر گزارش بورس نیوز، رشد شاخص های بورس طی روز جاری در حالی اتفاق افتاد که بازار سرمایه نیز سراسر سبز بود و کمتر سهامی یافت می شد که روندی نزولی به خود گرفته باشد.

جالب است که چنین بورسی با این روند هیجانی و مثبت برای خوشبین ترین سهامداران بورس نیز قابل تصور نبود و این همان به عینیت رسیدن ضرب المثل معروف بورسی بود که می گوید "اتفاق زمانی رخ می دهد که هیچکس انتظار آن را نداشته باشد."

براساس این گزارش آن موضوعی که از روند معاملات بازار سهام امروز بر می آید آن است که به احتمال بسیار زیاد این روند باید ناشی از بحث مذاکرات هسته ای باشد چراکه از یک سو نرخ دلار سوار بر سراشیبی تند سقوط امروز خود را به رقم های پایین تر از 3250 رساند و از سویی دیگر روند صعودی بورس در روز جاری با لیدری سه گروهی آغاز شد که به گفته اکثر کارشناسان بورس با حصول توافق هسته ای سردمدار رشد شاخص های بورس و روند صعودی قابل توجه بازار سرمایه خواهند بود.

امروز سه گروه بانک، خودرو و حمل و نقل با آغاز حرکت مثبت خود و در نهایت تشکیل صف خرید در اکثر نمادهایشان کلیت بازار سرمایه را تحت تأثیر قرار دادند و در نهایت جو روانی مثبت در کل گروه های فعال بورس تشکیل شد.

اتفاقات امروز در حالی به وقوع پیوست که قرار است از فردا مجدداً دور جدید مذاکرات محمدجواد ظریف با جان کری آغاز و روز دوشنبه نشست چهار جانبه ای بین وزرای خارجه ایران و سه کشور اروپایی در بروکسل برگزار گردد.

از سویی دیگر در حالی طی روز سه شنبه شاهد ادامه مذاکرات تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با تیم آمریکایی خواهیم بود که قرار است انتخابات کابینه اسرائیل در همین روز برگزار شود که در این خصوص تا این لحظه نظرسنجی های به دست آمده حکایت از عقب افتادن حزب کلود به ریاست دلقک اسرائیلی (بنیامین نتانیاهو) از دیگر رقبای خود از حزب چپ میانه دارد بطوریکه تا این لحظه حزب لکود با اختلاف چهار کرسی از رقبای خود در حزب چپ میانه در رتبه دوم قرار گرفته است.

اما مذاکرات هسته ای کشورمان در روز جمعه این هفته به حساس ترین قسمت خود یعنی برگزاری مذاکرات چند جانبه بین ایرن و گروه 1+5 می رسد بطوریه ممکن است چند ساعت مانده به تحویل سال 1394 نتیجه ای حاصل شود که منجر به تبدیل سال 94 به یکی از بیاد ماندنی ترین سال های تقویم تاریخ شود، جشن عید نوروز در کنار جشن هسته ای چیزی است که می تواند خستگی و خاطره بد سال های گذشته را از ذهن ها پاک کند آن هشت سالی که اگر خاطرش پاک شود اما تبعاتش همچنان باقی است.

امیدواریم که بازار سرمایه امروز آغاز نمایان شدن تلاش های خستگی ناپذیر و بی وقفه ریس مقتدر اما خوش روی دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره کننده همراه وی باشد.

چند نکته صرفاً جهت اطلاع:

"حفاری"، "شنفت"، "سدور"، "َشفن": امروز برای اهالی بازا سرمایه مسجل شد که این شرکت ها ساز ناسازگاری خود با بورس را کوک کرده اند، ظاهراً سهامداران عمده این شرکت ها فراموش کرده اند که سهامشان در بورس کشور پذیرفته شده و در یکی از بهترین روزهای بازار سرمایه با بلوکه کردن پول مردم غم و اندوه را بر دل سهامدارانشان نشانده اند. واقعاً حضور چنین شرکت هایی با این طرز تفکر سهامداران عمده جز ایجاد بی اعتمادی در بازار نتیجه دیگری ندارد لذا از مسئولین سازمان بورس خواهشی داریم. لطفاً همانگونه که با حرکتی قابل تقدیر و به جا برای مدیران و شرکت های پالایشی ضرب العجلی مشخص برای ارایه اطلاعات مالی تعیین گردید. برای چنین شرکت های مثلاً با صاحب نیز ضرب العجلی به جهت ارایه اطلاعیه شفاف سازی تعیین کرده تا مردم تکلیف سرمایه هایشان مشخص گردد، به هر حال اگر قرار است این شرکت ها تعدیل منفی بدهند یا اصلاً به زیان بنشینند یا حتی منحل بشوند باید برای سهامدارانشان شفاف شود، نمی شود که پول مردم را قفل کنند، اجازه افت قیمت هم به سهام ندهند و قصد حمایت هم نداشته باشند. ببخشید پس سهامدار عمده وظیفه اش چیه؟ فقط روز مجمع به جای همه تصمیم بگیرید و پاداش آخر سال را نوش جان کنید! به نظر می رسد با یک توقف و بازگشایی نماد به همراه دستور متعادل سازی به سهامدار عمده مردم بتوانند شب عیدی به پولشان برسند.

پالایشی ها: ظاهراً نرخ های اعلامی شرکت ملی پالایش و پخش را قبول ندارند و قصد عدم ارایه اطلاعات را دارند، گفته می شود در جلسه امروز آنها با متولیان بازار سرمایه قرار بر این شده که اطلاعات مالی آنها در دو سناریو به سازمان بورس ارایه شود، اینکه سناریوها چیست را در اغلب رسانه ها در روزجاری خوانده اید اما نکته مهم آن است که بازگشایی آنها چه تأثیری بر بورس خواهد گذاشت لذا به نظر می رسد اگر در چنین روزی و با این جو مثبت بازگشایی شوند و شرایط بازار این چنین مثبت باشد تأثیر منفی آنها بر بازار و شاخص ها گم شده مضاف بر اینکه نقدینگی آزاد شده از محل فروش آنها صرف خرید دیگر سهام خواهد شد که این نیز روند صعودی بازار را بیشتر خواهد کرد.

"وبصادر": در بهترین روز بورس حقوقی سهم برای فروش خودکشی کرد. اما در نهایت بازارنشان داد که اگر بخواهد برای رشد قیمت شرکتی با هر دلیل و نگاهی اقدام کند هیچ چیز جلودار آن نخواهد بود، حتی حقوقی همیشه فروشنده "وبصادر".

"حخزر": گفته می شود که این شرکت قراردادی را با منطقه آزاد تجاری صنعتی افزای منعقد کرده که قرار است براساس آن خط کشتیرانی گردشگری انزلی باکو در حال آینده راه اندازی شود. مدیر عامل منطقه آزاد انزلی خبر از راه اندازی این خط پس از خرید کشتی جدید توسط "حخزر" در سال آینده را داده است.

در پایان اهالی تالار معتقدند در صورتیکه طی روز آتی هم شاهد چنین بازاری با این هیجان و پویایی باشیم احتمالاً باید انتظار قفل شدن بازار را تا آخر هفته در ذهن خود متصور شویم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عطا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
قربونت مگه دلیل خیلی از این پایین اومدنا معلوم بود که دلیل این بالا رفتن معلوم باشه ؟؟؟ ایشالله همونقدر که بی دلیل پایین اومد همونقدر بی دلیل بالا بره که تازه یر به یر بشیم.
راستی " رئیس مقتدر اما خوش روی دستگاه دیپلماسی" رو خیلی خوب اومدی. ماهم دوسشون داریم همشونو. ظریفو، عراقچیو، روانچیو، بعیدیو، ...
خلاصه همشونو
فرهاد آزادمنش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
با یا علی مدد به پیشباز عید بهار و و جشن هسته ای می رویم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
فقط به کام یک عده رانت خوار ارست وگرنه مردم عادی طرفی نمی بندندو هرگز به اصل سرمایه شان هم نمی رسند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
"جشن عید نوروز در کنار جشن هسته ای چیزی است که می تواند خستگی و خاطره بد سال های گذشته را از ذهن ها پاک کند آن هشت سالی که اگر خاطرش پاک شود اما تبعاتش همچنان باقی است."
این تیکه رو خیلی عالی اومدی. ای دمت گررررررررررررررررررررررررم
پسرخاله
ROMANIA
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
تکلیف پارس خودرو را نیز مشخص کنند.
لاماسیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
بورس نیوز افرین بر شما
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
آقا چرا اسمی از شکف نمیارید که بیش از یک ساله پول مردم رو بلوکه کرده و ما رو بلاتکلیف گذاشته؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
عزیز دل برادر , بیزحمت یه اشاره ای هم از طرف ما به پدرخش بکن , بخدا پولم حلال بود و باهاش این سهم رو خریدم 514 تومن الان مدتی است که 317هم هیچ خریدار نداره و حقوقی شرکتش هم زیر لحافه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
سلام من اخرش نفهمیدم این حقوقیه صادرات چه منظوری داره که وقتی صف خرید هست اینقدر مفت فروشی میکنه اصلا با عقل جور در نمیاد
علی
ROMANIA
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
چرا برای صعود بازار دنبال دلیل خاصی میگردید..یعنی نمی شود بعد از چند روز روند نزولی یک روز روند صعودی شود..حتما باید یه موضوعی باشد..خود بازار سرمایه این پتاسیل را ندارد برای رشد؟..تعجب میکنم از شما
سهامدارنا امید معدنی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
به جز این 4شرکت ازهمه بدتر کنور میباشدکه پس از افت سیصد درصدی وپس از یکسال هنوز،هم صف فروش سنگین داره،واقعا چشم مسببین وومعادن،روشن
malek
UNITED STATES
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
دلقک اسراییلی رو خوب اومدی خوشمان امد. اما از تو بورس نیوز یه انتقادی دارم من پیام میدم شما سانسورش میکنی یا کلا ثبت نکن یا همه مطلب رو بگذار نمیدونم شاید شما هم خط قرمزی داری ولی از اینکه پیگیر مطالبلت مردم هستی ازت ممنونم توافق هسته ای در راهه و انشاله سهامدارای ماهم دست از هیجان خرید و فروش بی مورد بردارن تا سالس خوبی و پر سود واسه همه مردم مملکتمون باشه درود بر روحانی و کابینش که صلاح مملکتو میخوان
malek
UNITED STATES
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
دلقک اسراییلی رو خوب اومدی خوشمان امد. اما از تو بورس نیوز یه انتقادی دارم من پیام میدم شما سانسورش میکنی یا کلا ثبت نکن یا همه مطلب رو بگذار نمیدونم شاید شما هم خط قرمزی داری ولی از اینکه پیگیر مطالبلت مردم هستی ازت ممنونم توافق هسته ای در راهه و انشاله سهامدارای ماهم دست از هیجان خرید و فروش بی مورد بردارن تا سالس خوبی و پر سود واسه همه مردم مملکتمون باشه درود بر روحانی و کابینش که صلاح مملکتو میخوان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
بازار امروز عالی بود . اقا هرچی می خریدیم سود می کردیم .

همه چیز خوب بود .

از گروه های خودرو بانک و لیزینگ و بیمه تا تک سهم هایی مثل سمگا و...

اگر توافق بشه بازار حداقل دو سال خوبه .
حقگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
عالی بود ... زنده باشید
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
چیز زیاد عجیبی نیست دوستان
همیشه همینطور بوده
هفته قبل عید همیشه بازار مثبته حتی نمادهای بدون کشش هم اکثرا سبز میشن
بعد عید برمیگردن به روال قبل
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
سلام
لطفا در مورد نماد خاهن هم گزارشی تهیه کنید .
وقتی با شرکت تماس می گیریم بعد از ده ها بار تماس گرفتن شاید بشود با امور سهامش صحبت کرد که می گویند دو هفته است که گزارش ها را به سازمان بورس داده ایم ولی وقتی با مسئولین بورس تماس می گیریم می گوین شرکت تا به حال گزارشی نداده . لطفا پیگیری کنید
عليرضا
-
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴
دلقك اسرائيلي رو خوب اومدي بورس نيوز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
ببخشید پنج نماد , پدرخش هم هست !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
لطفاً راجع به سهم کسرا هم یادآوری بفرمائید
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
امیدم به این بود آخر سالی وپارس باز میشه ولی نشد...
کسی دلیلشو میدونه
جذر
GERMANY
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
ضرب الأجل به معنای مهلت زمانی
فریبرزفرامرز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵
باسلام بورس نیوزرابطه شمابافخاس چگونه است که توسط تحلیلگران دیده نمیشود که پول سهامداران رابلوکه کرده ویکبار هم ازگر ه عبور کرده ولی جناب ناظر بازار چشماشو بسته؟!!
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
یکی پیدا نمشه از سردمداران بانک سرمایه سوال کند وپیگیر شود چرا نزدیک به یک سال است نماد ان متوقف شده وهر بار تماس وپیگیری نموده
ایم میگویند هفته اینده باز خواهد شد و ما بتوانیم پس از هشت سال به پول خود که اکنون به یک دهم نزول پیدا کرده برسیم ب
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
تکلیف این خپارس را هم روشن کنند خیلی عالی میشه.
این دیگه چه مشکلی داره؟؟؟؟؟؟؟؟/
امين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
بورس نيوز تكليف اون آدمايي كه رو دخترها اسيد ريختن چي شد؟ مطهري خاكي شد نگاه چند تا مقاله نوشتن و نامه دادن به هم. ولي اسيد پاشي ديگه پيگيري نشد
میثم دانشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
امروز 26 اسفند هم خاطره انگیز شد.
نزدیک به شش درصد کاهش ، چه روزی شد و چه عیدی شد.
سازمان حسابی زرنگی کرد نزدیک عید نماد پالایشی ها را باز کرد تا کسی سر صدا ، اعتصاب نکنه
بعد از عید هم که همه آروم و خوشحال میان ادامه ریزش را ببینن.
شرمنده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
بورس نیوز صادق و عزیز مسئولین محترم اینقدر خاطرشما برایشان عزیز بود نه تنها تکلیف آن 4شرکت را روشن کردند بلکه تکلیف شاخص کل و
کلیه سهامداران ریز و درشت پالایشگاه هم روشن
نمودند .خواهشا دیگر از این دست و دلباز ها تقاضا
جدیدی ننماید که قدرت سپاس گذاری کرامتشان را نداریم