بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر : ۱۴۵۷۱۳

انتشار تصویر مأمور 007 در پوستر رسمی «اسپکتر»


پوستر جیمز باند

پوستر رسمی بیست‌و‌چهارمین فیلم فرانشیز جیمزباند که هنوز در مرحله فیلم‌برداری است، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، فیلم «اسپکتر»، تازه‌ترین جیمزباند سینمایی در مرحله فیلم‌برداری پوستر رسمی پیدا کرد. به گزارش تایم، شرکت سونی اولین پوستر جیمزباند را از طریق شبکه توییتر منتشر کرد.

فیلم «اسپکتر» قرار است با پخش شرکت سونی در تاریخ 23 اکتبر 2015 (1 آبان 94) در انگلستان و 6 نوامبر (15 آبان) همان سال در آمریکا و سراسر جهان به‌روی پرده برود، در لوکیشن‌های باکینگهام‌شایر، لندن، رم، طنجه و ارفود مراکش، مکزیکو سیتی و شهرهای سولدن و اوبرتیلیاخ و دریاچه آلتوسی در اتریش ساخته می‌شود.

عنوان فیلم «اسپکتر» از نام یک سازمان مخوف تروریستی گرفته شده است. این نام قبلاً در فیلم‌ها و داستان‌های جیمز باند نیز مطرح شده و مخفف عبارت Special Executive for Counter-intelligence, Terrorism, Revenge, and Extortion است. فیلم‌نامه‌ «اسپکتر» را جان لوگان نوشته است و نیل پورویس و رابرت وِید بازنویسی کرده‌اند. در این فیلم قرار است مأمور 007 اینتلیجنت سرویس یا همان جیمز باند مشهور با دریافت پیامی مخفی از یکی از آشنایان قدیمی وارد دسیسه‌هایی شود و در این ماجرا مدیر بخشی در اینتلیجنت سرویس که جیمزباند زیر نظر اوست (با نام سازمانی M که رالف فاینس به‌عنوان جانشین جودی دنچ فیلم‌های قبلی نقش او را بازی می‌کند) مجبور می‌شود با نیروهایی سیاسی بجنگد تا سرویس مخفی او سر پا بماند و در همین حال، جیمز باند باید تلاش کند تا لایه لایه از پوشش توطئه و فریبی را که در اطرافش گسترده است، بشکافد و به واقعیت هولناکی که پشت نام اختصاری SPECTRE مخفی شده است، پی ببرد.

هفته گذشته اعلام شد که استفانی سیگمن، بازیگر مکزیکی فیلم‌های «خانم بالا» (Miss Bala) و «رودخانه طلا» (Río de oro) نقش مقابل جیمز باند را بر عهده بگیرد. همچنین رسانه‌ها موضوع دریافت مبلغ 20 میلیون دلار از دولت مکزیک را برای ارائه تصویری مثبت از آن کشور که بدنامی کارتل‌های قاچاق مواد مخدر و پلیس‌های فاسد را از ذهن‌ها پاک کند، افشا کرده‌اند.

در «اسپکتر» به کارگردانی سام مندز که کارگردانی فیلم قبلی موفق و پرفروش جیمز باند با عنوان «اسکای‌فال» را نیز بر عهده داشت، دنیل کریگ برای چهارمین بار در نقش اصلی، مأمور 007 بازی می‌کند. تعدادی از بازیگران فیلم «اسکای‌فال» که در فیلم «اسپکتر» نیز دارند، عبارتند بن ویشا در نقش Q ، نیومی هریس در نقش ایو مانی‌پانی و روروی کینر در نقش بیل تَنر. همچنین کریستوف والتز، بازیگر «اراذل بی‌آبرو»، «جانگو زنجیر گسیخته»، «آب برای فیل‌ها» و «سه‌تفنگدار» در فیلم «اسپکتر» نقش دشمن شرور جیمزباند را ایفا می‌کند. این شخصیت ظاهراً اوبرهاوزر نام دارد و احتمالاً نام او در اصل استاورو ارنست بلوفلد است، شخصیت خبیثی که در 7 فیلم جیمز باندی قبلی، از جمله در «الماس‌ها ابدی‌اند» و «فقط بخاطر چشم‌های تو» حضور داشته است و بازیگرانی همچون دانالد پلیزنس و تلی ساوالاس در نقش او ظاهر شده‌اند. «اسپکتر» در فیلم‌های قبلی جیمزباند نام گروه تحت رهبری استاورو ارنست بلوفلد بود و چند بار در فیلم‌ها به این نام اشاره شده بود.

مونیکا بلوچی، بازیگر 50 ساله ایتالیایی و بازیگر فیلم‌های «مالنا»، «مصایب مسیح» و مجموعه «ماتریکس» در فیلم تازه جیمز باند در نقش شخصیتی به‌نام لوسیا اسکیارا ظاهر خواهد شد. لئا سیدو بازیگر فرانسوی «اراذل بی‌آبرو»، «مأموریت غیرممکن: پروتکل شبح»، «آبی گرمترین رنگ است»، «هتل بزرگ بوداپست» و «سن‌لورن» نیز در این فیلم در نقش شخصیتی به‌نام مدلین سوان در مقابل مأمور 007 ایفا خواهد کرد.

در پوستر منتشر شده فیلم «اسپکتر» دنیل کریگ با پیراهن اسپورت خاکستری یقه اسکی، اسلحه همیشگی والتر پی‌پی‌کی مأمور 007 و غلاف هفت‌تیری در زیر بغل تصویر شده است.

پیش از دنیل کریگ، بازیگر 46 ساله انگلیسی که به روال سه فیلم اخیر جیمز باند («کازینو رویال» محصول 2006، «تسکین ناچیز» محصول 2008 و «اسکای‌فال» 2012) نقش شخصیت اصلی را در فیلم «اسپکتر» بر عهده خواهد داشت و از سال 1962 که اولین فیلم جیمزباند با عنوان «دکتر نو» اکران گرفت، شان کانری، راجر مور، جرج لازنبی، تیموتی دالتن و پیرس برازنان نقش مأمور 007 را در این فرانشیز سینمایی ایفا کرده‌اند. کریگ قرار است در فیلم «باند 25» نیز نقش مأمور 007 اینتلیجنت سرویس را بر عهده داشته باشد.

گزارش از: ساسان گلفر

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
بهترینشون راجر مور بود.