بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
یک سال و سه ماه از آغاز سیر نزولی بورس گذشت و پس از 15 ماه تداوم روند فرسایشی در بازار سرمایه که عایدی آن خروج بخش زیادی از نقدینگی سرمایه گذاران از بازار سهام و ذوب سرمایه های سهامداران شد.
کد خبر : ۱۴۶۴۰۴
نویسنده :
کیوان فر
یک سال و سه ماه از آغاز سیر نزولی بورس گذشت و پس از 15 ماه تداوم روند فرسایشی در بازار سرمایه که عایدی آن خروج بخش زیادی از نقدینگی سرمایه گذاران از بازار سهام و ذوب سرمایه های سهامداران شد، چند روزی است بازار با صدور بیانیه مشترک بین ایران و گروه 1+5 تغییر نگرش داده تا سهامداران صف های پرحجم و سنگین خرید سهام خود را در حالی نظاره گر باشند که تمایل چندانی به عرضه ندارند.

به گزارش بورس نیوز، این روزها با امیدواری به افزایش احتمال دستیابی به توافق نهایی هسته ای بورس همانند بیماری است که دوران نقاهت خود را برای بازیابی تدریجی توان گذشته خود آغاز کرده و نیاز دارد حداقل در ابتدای این دوره آسیب پذیر مورد حمایت قرار گیرد.

این نیاز در حالی احساس می شود که طی روزهای اخیر رفتار برخی بازیگران حقوقی بازار سهام انتقادات سایر فعالان بورس به ویژه حقیقی ها را در پی داشته است.

یکی از این بازیگران حقوقی بازار، صندوق بازنشستگی نفت است که این روزها و در زمانی که به نظر می رسد روند فرسایشی قیمت ها خاتمه یافته، در عرضه های سنگین و میلیونی سهام آن هم در نمادهای مختلف و بزرگ بازار به عنوان فروشنده پرقدرت یکه تازی می کند. به گونه ای که شاید بتوان با قاطعیت تمام گفت این مجموعه تنها حقوقی عرضه کننده پرحجم سهام طی روزهای گذشته به شمار می آید.

عرضه 90 میلیون سهمی طی 10 فروردین ماه جاری و 95 میلیون سهمی طی دو روز گذشته و در نهایت 200 میلیون سهمی طی معاملات دیروز همگی در نماد "وبصادر" و یا فروش پرحجم سهام در نمادهایی همچون "وغدیر"و نیز "وسینا" از جمله این عرضه ها بوده که این امر با انتقادات زیادی مواجه شده است.

برخی گمانه زنی ها علت این عرضه ها را برای پرداخت اقساط بدهی های حاصل از خرید سهام هلدینگ خلیج فارس عنوان می کنند تا با این اقدام نقدینگی های لازم این حقوقی بزرگ بازار تأمین شود.

در همین ارتباط مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آینده نگر در خصوص این عرضه ها به خبرنگار بورس نیوز گفت: مدیریت پرتفوی صندوق بازنشستگی نفت در حالی به عهده ما است که سیاست عرضه و تقاضای آن براساس استراتژی های هیأت مدیره و شناختی که اعضای آن از بازار سرمایه دارند، تشکیل می شود.

مصطفی امیدقائمی افزود: این روزها عرضه های زیادی نداشتیم و دیگر بازیگران نیز در این زمینه فعال بودند. ما نیز به عنوان یکی از بازیگران نه مجبور هستیم و نه موظف، که استراتژی های سرمایه گذاری خود را برای فعالان بازار توضیح دهیم.

وی ادامه داد: اما می توان گفت برحسب تقاضای بازار برخی سهامی را که به اعتقاد ما برای فروش مناسب هستند عرضه می کنیم، با این وجود تأکید می کنم که وظیفه ای در قبال توضیح دلایل اقدامات خود در بازار نداریم و این موضوع در حوزه اختیارات هر مجموعه ای است که بسته به شرایط نسبت به خرید یا فروش سهام اقدام کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اینکه ما به عنوان یکی از بازیگران بازار چه تصمیمی می گیریم، در حوزه اختیارات سایر فعالان بازار نیست و بایستی در نظر داشت که در هر اقدامی نمی توان نظر همه را تأمین کرد؛ بطوریکه در هر شرایطی منافع برخی افراد با دیگران سازگار نیست.

وی گفت: اما این رفتار شایسته نیست که نسبت به هر حرکتی تهمتی را به یک مجموعه وارد دانست؛ چراکه اگر ما به عنوان یک سهامدار در شرایطی خریدار سهم باشیم برخی اعتراض می کنند و در هنگام فروش نیز برخی دیگر انتقاداتی را به عملکرد ما وارد می دانند.

امیدقائمی با بیان اینکه آیا وقتی سایر شرکت های سرمایه گذاری و نیز صندوق های سرمایه گذاری سهم خود را می فروشند، دلیل عملکرد خود را به فعالان بازار سرمایه توضیح می دهند؟،گفت: در مدتی که بازار شرایط مساعدی نداشت، ما به عنوان سهامدار عمده دورنگری که در بورس دیدگاه بلندمدت دارد، نزدیک به 400 میلیارد تومان نقدینگی تزریق کردیم که عمدتاً از محل دریافت تسهیلات بانکی با نرخ سود حدود 28 درصد بوده است، الان نیز بایستی بتوان این بدهی ها را پرداخت کرد و این ما هستیم که به عنوان یک حقوقی فعال در شرایطی که لازم باشد، دوباره منابع مالی خود را به بازار تزریق خواهیم کرد. اما در تمام این حالات عملکرد ما با منافع همه بازیگران بازار سازگار نیست و کسی این حق را ندارد که نسبت به این موضوع اعتراض کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا منابع حاصل از فروش های اخیر صندوق مذکور بابت تأمین منابع مالی جهت پرداخت اقساط خرید سهام هلدینگ خلیج فارس صرف خواهد شد، گفت: ارقامی که طی روزهای گذشته از بابت فروش سهام حاصل شده، چندان قابل توجه نیست که بتوان اقساط این مجموعه را تأمین کرد و فروش های اخیر سهام ارتباطی به این موضوع و قسط خرید سهام "فارس" ندارد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آینده نگر در خصوص دورنمای بازار سرمایه اظهار داشت: بنده دورنمای بورس را مثبت ارزیابی می کنم و معتقدم افرادی که دیدگاه بلندمدت دارند، با توجه به برنامه رفع تحریم ها با سرمایه گذاری در بورس می توانند بازدهی مناسبی کسب کنند.

این مقام مسئول در خصوص برنامه های جدید سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت و نیز تصمیم برای ورود زیر مجموعه های غیر بورسی به بازار سرمایه گفت: در نظر داریم در برخی نمادها برای خرید فعال شویم؛ اما نمی توان تمام صنایع و یا سهام مدنظر مجموعه را اعلام کرد. علاوه بر این، حسب شرایط برای ورود سهام برخی شرکت های پتروشیمی زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس و نیز زیرمجموعه های صندوق به بازار سرمایه پیگیری هایی صورت گرفته که تا این لحظه به نتیجه نهایی نرسیده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
احسن
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
با توجه به چیدمان بازار هیچ توضیحی باندازه سر سوزن ارزش ندارد لطفا وقت خود را برای بهبود بازار ارایه نمایید
سهامدار خرد
-
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
واقعا احسنت
جملات حضرتعالی تعریف کاملی از به شما چه و به من چه بود.
حالا بیایید ماسهامدارای خرد رو فحش بدید که بی حساب کتاب عمل کی کنیم.
آخه برادر شمادر قبال سایر سهامداران هم مسئول هستید و به تنهایی کل بازار رو متوقف کردید و جو بدبینی رو تشدید کردید یعنی چی به کسی چه .
ناشناس
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
اونچه این آقا گفته نشون میده که در این زمینه هم دانش داره و هم تجربه، بیخودی هم شلوغ نمیکنه، دوستانی که فکر میکنند بازار سهام و معامله توش میتونه یک بازی برد برد باشه سخت در اشتباه هستن، تو بازار سهام ضرر یکی سود نفر دیگه هستش و هر بازیگری باید برد خودش رو تو این بازار با انتخاب استراتژی مناسب حداکثر کنه، بجای اینکه همش با انتقاد از عملکرد حقوقی ها و حقیقی های بی سواد اونها رو مقصر ضرر خودتون بدونید باید از عملکردشون درس گرفت برای پیدا کردن راه رسیدن به سود!
اگر این آقا که تو قیمت پایین این سهم رو جمع کرده بود تو عرضه اش دست دست میکرد و یک سهامدار عمده دیگه این کار رو زودتر انجام میداد چه کسی ضرر میکرد؟؟؟ اون موقع سهامدار خرد حتماً تشکر میکرد از ایشون بابت حمایتش و به اون حقوقی عرضه کننده دیگه فحش میدادن که کمر سهم رو با عرضه ات شکوندی....
ناشناس
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
نه عزیز همش بشما چه بود .
ناشناس
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
ناشناس 10:32 رفیقشی یا کارمندشی یا اصلا خودتی؟
مصطفی
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
حرف مفت میزنی ناشناس بی سواد
این سهامدار وبصادر رو رو قیمت 75 تومن هم عرضه میکرد
ایرانه دیگه کنتور نمیندازه که الکی این مهملات رو بافتی که یعنی باسوادی؟؟؟
این اقایون هم برای قسط فارس کم دارند هرجی به هر قیمتی میفروشند همین
ناشناس
جمعه ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
مصطفی جون رفتی یک کد آنلاین گرفتی فکر میکنی کل مجموعه بورس باید حمایت کنند که ارزش سهام پرتفوی تو که کلاً 10 میلیون نمیشه بره بالا عزیزم؟؟؟ چقدر راضیت میکنه؟؟؟ صد میلیون خوبه؟؟؟ حالا چون پارسال تو همون جو خریدن، بانک صادرات 110 تومنی خریدی و الان هنوز از اصل پولت عقب هستی به فروشنده خرده میگیری؟؟؟ یه نگاهی به ارزش معاملات بورس بنداز (نه تعدادشون، ارزششون) که بفهمی بعضی از شما آنلاین ها که تو فرومهای مختلف هی میرین مینویسید که:
"من عرضه اولیه نمیخرم"
"بازار با این توافق تا 3 ماه یکسره مثبته"
"حقوقی این پولهاخورد نداره خرج سرطان میشه"
"صد رحمت به دولت قبلی"
"روحانی بیچاره کردیم من خونه ام رو فروختم و الان شرمنده زن و بچه ام شدم"
و اقسامی از این مزخرفات، تو کل ارزش خرید و فروش روزانه بازار یک اقلیت 5 تا 10 درصدی بیشتر نیستید. شماها هستید که بیسوادید تو این کار و حتی تحمل ضرری که در نتیجه بیسوادی خودتون بهتون خورده رو ندارید، اگر کسی عرضه نمیکرد صف وبصادر رو تا قیمت این سهم به 200 تومن میرسید و اون روز این آقا عرضه میکرد باز هم همین حرفها رو میزدید بهش که خیانت کرده، چون توقعتون حمایت کل بازار از منفعت شما خوش خیال هاست، مگر اینکه خودتون 10000 تا سهمتون رو زودتر نقد کرده بودید، چون نه حد سود حالیتونه، نه حد ضرر، نه استراتژی، براساس طمع و حرص اومدید تو این بازار و استراتژی سرمایه گذاریتون هم ثروتمند شدن یک شبه است بر اساس همین حرص و طمعه!!! خوب اصلاً قسط فارس رو کم داره، به تو چه؟؟؟ اینم جز استراتژیش هستش که وبصادر رو بده فارسش رو قطعی کنه، نفعش تو اینه، اونو ارزنده تر میبینه، باید قبلش برای فروختن مالش از سهامدار خرد آنلاین فعال تو فضای مجازی نظرخواهی و کسب تکلیف بکنه؟؟؟ یک خورده مطالعه کن، اینا که من نوشتم مقدمات این کاره که اگر 5 ساعت براش دوره رفته بودی تو نیم ساعت اولش بهت میگفتند، حالا دیدی کی تو این کار بیسواده؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
بگو نمیخوایم بورس پا بگیره.و خودت را راحت کن .نقدینگی را هم که شما وارد بازار کردیدیک دفعه که نبود هر روز به اندازه حجم مبنا خریدید تا قیمت سهما با نزولش کمر ما سهامدارا خرد را شکست.با عرضه هایی هم که شما کردید اصلا" بورس به کما رفت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
چقدر مودب و موقر!! آدم لذت می بره واقعا از حضور چنین افراد کاربلد و فهمیده در راس برخی شرکت ها !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
واقعا" یک سال است ما سهامداران خرد داریم ضرر میدیم این چند روزه امیدوار شدم که بخشی از ضررهایمان جبران میشه اماافراد بد خواه نگذاشتن.خدا از اونا نگذره.حالم از دلیلاشون به هم میخوره.
میثم دانشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
به کسی ربطی نداره شما با سهامتون چ کار میخواین بکنین ، ولی مرد حساب حداقل برای سود خودتون و به قول خودتون برای سود 28% بانک با یک روز تاخیر عرضه می کردید مرد حساب پول لازم هستید در 2-3 مرحله عرضه میکردید نه اینکه در یک مرحله به بازار شوک مرگبار بدید.
علی
UNITED ARAB EMIRATES
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
کار بورس به کجا رسیده که برای خوب شدنش باید دست به دامن یک شرکت شد.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
شرکت محترم طی 14 ماه اخیر که قیمت سهام به یک سوم رسید بازار را با عرضه های خود وادار به سقوط کردید حال بعد از 14 ماه زیان فقط 2 روز مثبت
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
دولت خودش هم بنا به دلایل مشخص قصد نداره قیمت سهام تغییر کند پس باید به قیمتها باتوجه به سود بانکی p/eبدهیم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
قیمت ها به قبل از توافق برگشتند. راحت شدید؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
چه اتفاقی افتاده که باز صف فروش شده؟؟؟ قیمتها هم که برگشت به قبل از توافق و صف فروش هم هست. چی شده واقعا؟؟ قراره جنگ بشه؟؟ چه دلیلی میتونه داشته باشه؟؟؟
ناشناس
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
دلیلش جلسه غیر علنی ظریف در مجلس و خبرهای رسیده از اون جلسه به برخی از سهامداران بزرگ است .اتفاقی که دفعه ی قبل هم افتاد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
خدا از سر باعث و بانی این قرمز شدن بازار نگذره.
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
از رفتار قوقی ها گذته خودمون هم خیلی مقصریم و دقیقا حزب باد هستیم هر طرفی باد بره کورکورانه اون دنبال میکنیم.. الان حقوقی عرضه سنگین میکنه خب بذارید بکنه من و شمای حقیقی که یک و سال نیم تو ضرر هستیم دیگه چرا در نقش یک فروشنده ظاهر بشیم؟؟ هر چیزی شعور خاص خودش میخواد خیلی از ما هنوز شعور بورسی نداریم. نمیدونیم کی باید خرید کی باید فروخت.. الان فقط جو روانی راه انداختن. همین حقوقی که الان فروشندست سهام کسایی رو که با قیمت بالا خریده بودن و در دوران افت بورس جاهلانه دو دستی تقدیم همین حقوقی ها کردن ، خریدن و الانم دارن با سود کلان به یه عده جاهل دیگه میفروشن. جو بازار منفی میکنن و دوباره همین سهامی که به قیمت بالا فروختن با قیمت ارزان از دست حقیقی های جو زده و نادان میخرن!! از این بهتر چی میتونه باشه براشون؟؟ اما اگه یکم شع.ر بورس بود حقیقی ها الان دیگه در نقش فروشنده ظاهر نمیشدن حتی کسایی که دیروز سهام های مختلف خریدن شک نکن که ااگه جو زده نشن و سهامشون مفت نفروشن سود خوبی میکنن چون الان با منطق که که بخوای نکاه کنیم ظزفت افزایش کلیه سهام ها وجود داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
شما راست میگی اگه می خواستی عرضه کنی بازار کشش داشت تو 10 روز 200 میل 200 میل عرضه کنی نه همه ی سهام هات را.
دستور از بالا اومده بوده احتمالا
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
واقعا چقدر مودب هستند ایشون من که واقعا لذت بردم...!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
اینا کاره ای نیستن ، دولت خط میده چیکار کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
حالا بیا بازارو حمایت کن آقایی که ادعای حمایت بازارو داری .واقعا رفتار حقوقیای بازار رقت انگیزه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
یکی جلو حقوقی خکاوه رو بگیییییره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
بورس نیوز خواهشا ببینید چرا توی فایرا توی 2 روز 30 میلیون توسط وتوصا عرضه شد.بازار رو گند کشید.
ناشناس
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
وتوصا رو - رو مثبت خریدیم با امروز 10% امد پایین - این هم سود ما از توافق هسته ای - قیمتش شده دو ماه قبل - pe سهم نیز زیر 4
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
21 ماه ضرر
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
بورس که نباید مثل سریال شبهای برره باشه که تو کوچه پس کوچه هاش پر "کیوون پول زور بگیر" باشه! بورس ما مثل یه خیابونه که حقیقیهاش مثل عابر پیاده و حقوقیهاش راننده اتومبیلهای پر سرعت هستند، اگه یه راننده بیاد با سرعت 200 کیلومتر تو خیابون و حتی از روی خط عابر پیاده بگذره و ازش بپرسند چرا با این سرعت رانندگی میکنی و جون دیگران را بخطر میندازی و بگه دلم میخواد اتومبیل مال خودمه و به کسی توضیحی بدهکار نیستم این جواب منطقیه؟! اصلا یه سوال از حضور شما دارم : اگه کسی میره با تسهیلات مالی با بهره 28% تو بورس ایران سهام میخره باید یا رانت خیلی خیلی قوی داشته باشه که چی بخره و یا به این امید میخره که چون زورش زیاده بازار را بر هم بزنه و توش موج راه بندازه و موجسواری کنه! که هر دوی این کارها غیر قانونی و غیر اخلاقیه. اگه شما نمیخوای توضیحی در مورد کار این صندوق بدهی به همین دلیله که از هر کدوم از این دو روش که استفاده کرده باشید کارتون غیر قانوی و غیر اخلاقی بوده!
omid
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
آفرین بر شما جواب دندان شکنی میتونه باشه
حسن
UNITED ARAB EMIRATES
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
به نظر می آید موج هیجانی اعلام تفاهم فروکش کرده است
چون در عمل لغو تحریم ها به سال 95 می رسد و سال 94 با سال 93 فرقی نخواهد داشت.
احسان
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
موج فروکش نکرده ولی با این همه عرضه معلومه یکم استراحت میکنه ولی باز شروع به رشد میکنه دوما دکتر ظریف گفت از زمان انعقاد قرارداد تا لغو تحریمه یه پروسه جند ماهه است وبلافاصله با تایید اژانس لغو میشه ..بلافاصله افتاد واین هکم در همین فصل پاییز اوکی میشه
علی
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
پروسه تائید آژانس پائیز شروع شده حداقل تا آخر سال طول می کشه
ناشناس
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
همین که بدونی تحریما برداشته میشه 1 واحد p/e بازار میره بالا
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
خدا مادر احمدی نژاد رارحمت کند ,با صدای رسا میفرمود بورس قماره,الان این شهامت هم نیست!!!!
omid
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
دقیقا همین الان داشتم به جمله فکر میکردم که دیدم شما نوشتی.
خدایار
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
شهروند عزیز، بورس از ابزار های مالی جدید است که در تمامی کشور های جهان رواج دارد. با اتهام زدن به بورس و اینکه بورس محل قمار بازی است مشکل این نهادمالی حل نمی شود. انجام معاملات شبه ناک در بورس که چنین اعتقادی را دامن می زند، بطور عمده از جانب حقیقی های بازار نیست بلکه از جانب حقوقی های بازار است که اغلب آنها دولتی یا شبه دولتی هستند ( بیش از 70 درصد سرمایه بورس) کافی است که ساختار های بورس اصلاح شود و بر شفافیت آن افزوده شود تا اعتماد مردم هم به این نهاد مالی جلب شود در حال حاضر تصمیم گیر اصلی در این نهاد که بطور اصولی باید دست بخش خصوصی باشد، دولت است و عزل و نصب مدیران آن نیز توسط دولت صورت می گیرد ضمن اینکه شورای فقهی نیز بر معاملات بورس نظارت دارد
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
من نمیدونم ما شاالله با این هم مدیر توانا ولایق وپاسخگو چرا باز ما پیشرفت نمیکنیم بعد میگن مرگ بر امریکا ..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
خودتی خب ! کدوم شرکت سرمایه گذاری دوست داره کمتر سود کنه؟ تو 10 روز عرضه میکردی... تو 5 روز ... نه اینکه تو 1 ساعت؟ بگو دستور داد ما هم اجرا کردیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
رشد و ریزش بورس بخاطر توافق نیست ، سال قبل که ما در ژنو توافق کردیم پس چرا بازار ریزش کرد بعد از ژنو ؟ و شاخص 89000 ریزش کرد؟
هادي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
متاسفانه مشكل از خود ماست
چرا با عرضه سنگين ي حقوقي ميريم تو صف فروش !!!
مگه به واسطه حرف و رفتار حقوقي وارد ميشيم ..يني حقوقي ميفروشه بفروشيم حقوقي ميخره بخريم...همين ميشه ديگ

اگه با تحليل و بررسي با استراتژي خودمون وارد سهمي بشيم تا به هدف قيمتي نرسيديم از سهم خارج نميشيم حتي با عرضه سنگين حقوقي
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
با سلام اصلا وضعیت بورس ربطی به مسایل هسته ای ندارد والا سال 92 پرتنش ترین تاریخ وضعیت هسته ای بود مشکل بورس زنگنه و توکلی وعده ای دیگر از نمایندگان می باشند ودرمان ان فقط با برکناری زنگنه صورت می گیرد که هیچ اعتقادی به حصوصی سازی ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
آقایان حقوقی !
به فکر چهار تا آدم کم دست هم باشید که همه ی دسترنجشو گذاشته تو بورس و امید داره کمی از ضرر هاش جبران بشه ,
آه مظلوم اثرات مخربی داره .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
راستی چرا میگن : حقوقی گردن کلفت !
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
بيجاره سهامدار خرد از همه طرف داره اسيب مي بينه . سازمان بورس هم حامي 100% سهامدار حقوقيه .
manoell
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
خیلی ساده اس موضوع اخبار گفت نقدینگی دستت مردم زیاده و رو هواس.
دولتم دید جو گرفته مارو نه تحریمی برداشته شده نه چیزی خبر و اونقدر بزرگ کرد همه شروع کنن به خرید.
با حقوقی هام زد و بند کرد گفت عرضه کنید حالا نقدینگی دست دولت و جیب مردم خالی شرکتای حقوقی ام با خیال راحت از این به بعد سهامشونو میخرن قیمتا به روزای قبل.
فرمول ساده که کلاه برداری کردن~> عمل=عکس العمل
عمل=بزرگ کردن خبر و جو سازی
عکس العمل=هجوم حقیقی برا خرید
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
واقعا جاي تاسف داره كه موقع كاهش شديد شاخص هيچ حقوقي نمي ياد صف فروش رو جمع كنه بلكه فقط به اندازه حجم مبنا مي خرند ولي در موقع افزايش شديد شاخص تا جايي كه مي تونن عرضه مي كنند
نهاد ناظر معلوم هست داري چي كار مي كني نظارتت پس كو ؟؟؟؟ نبايد اجازه بدي اينجوري عرضه كنن يا اگه اجازه مي دي در زمان صف فروش بايد همه صف فروش رو جمع كنن ....
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
باسلام
اول از همه اگر بنده عاقل باشم در این بورس با این همه محدویتها که همه به نفع حقوقی و ضرر حقیقی است سرمایه گذاری کلان نمی کنم چون ارزش این همه جنگ عصاب را ندارد از همه مهمتر عرضه های اولیه را باید گفت تا دو روز بازار جان میگیرد به صورت رگ بار عرضه میشود ، در یک کلام این بازار شده قبرستان سرمایه حقیقی ها به نظر هم نمیرسد که قانون این بازار اصلاح شود تا کمی رنگ بورس جهانی را بخود بگیرد خیلی راحت به غیر از ارز و طلای در جای دیگر سرمایه گذاری کنید مثلا زمین بخرید که قابل تولید هم نیست .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
با تشکر فراوان از بورس نیوز که حامی سهامداران خرد هست // خدا خیرتون بده

لطفا یه مصاحبه هم با حقوقی وتوصا کنید که تو نماد فایرا مثل ... عرضه کرد / سهمی که داره با پی به ای 3.5 معامله میشه / ما به امید بازار مثبت خرید کردیم حالا توافق که شده 10% هم اومده پایین / رسیده به قیمت دو ماه قبل
matin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
حرف حق جواب نداره درود بر امید قائمی. صف نشستی عرضه کرده تازه باید ازش تشکر هم کرد نه گلایه.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
تا زمانیکه مدیران میانی که از دوره دکتر باقی مانده اند ،برکنار نشوند اوضاع بازار همین است که هم است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
احسنت
رضوی
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
این اقا میگه ما 400میلیارد تو اوضاع بد بازار اون هم .تسهیلات بانکی بوده رو به بازار تزریق کردیم .علی فرض اینکه400الی500میلیون سهم صادرات هم رو هم بده50میلیارد گیرش نمیاد .اون .شما میگید چرا عرضه کرده .پس کی می خواد تسهیلات این بابارو بر گردونه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
جناب روحانی ، اگر به دنبال موفقیت هستند باید به دنبال ساختن طبقه متوسط قوی باشید. صندوق نفت از زیر مجموعه های نفت هستش . به تو چه و به من چه از ادبیات دولت قبلیه. آدمی که اقدام به توهین و فحاشی می کنه جایی در دولت تدبیر و امید نداره.
امینی
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
باسلام همین کارشناسان چون سهام بانکی وخودرو دارند. همه آنها کفتند بعداز توافق سهام بانکی وخودروی برشکسته رشد می کنند حالا معلوم شد اعتفاد به رشد این سهام ندارند چون یا سود ندارن یا سود موهوم تقسیم می کنند ولی سیمانیها ودارویها و پترو شیمیها همیشه حتی در بحران سود تقسیم کردند
محمد
UNITED STATES
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
آقاي اميد قايمي فشار اجتماعي و كنترل آن جزو اصول اوليه مديريت است
بزرگان بايد بزرگوار باشند
radman
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲
هر استراتژی داشته باشی محترم ولی مگر میشه صف تقاضا 1000 برابر حج مبنا باشه و دو روزه عرضه کنی؟ استراتزیت سود بیشتره یا کمتر؟ توضیحات ایشون منطقی نبود
manoell
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۷
خبر دسته اول:مدیر عامل بانک ملت پسر خاله روحانی از طرف حقوقی ها نور چشمیا حمایت میشن خبرم دارم تا اخر سال به 400 تومنم میرسه.نمیگم بخریدا نظرمه فوش ندید فردا به ما.