بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
این اوراق منضم به اختیار خرید و فروش تبعی با نام، قابل معامله در بورس انرژی و معاف از مالیات است. میزان مجاز عرضه اولیه اوراق حداکثر در دو مرحله در فواصل یک‌هفته‌ای و در هر مرحله حدود 55000 قرارداد معادل 500 میلیارد ریال خواهد بود.
کد خبر : ۱۴۶۷۶۴
نویسنده :
تأمین سرمایه امین
برای اولین بار در ایران 1000 میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره شرکت ملی نفت ایران با همکاری تامین سرمایه امین ، در بورس انرژی عرضه می گردد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی، دکتر علی سنگینیان مدیرعامل تامین سرمایه امین با اعلام عرضه 1000 میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره 380 سانتی استوک در دومرحله از روز دوشنبه 31 فروردین، ادامه داد: این اوراق منضم به اختیار خرید و فروش تبعی با نام، قابل معامله در بورس انرژی و معاف از مالیات است.

وی هدف از عرضه اوراق مزبور را تأمین مالی طرح های توسعه ای شرکت ملی نفت ایران بیان کرد و گفت: میزان مجاز عرضه اولیه اوراق حداکثر در دو مرحله در فواصل یک‌هفته‌ای و در هر مرحله حدود 55000 قرارداد معادل 500 میلیارد ریال خواهد بود.

سنگینیان تصریح کرد: زمان‌بندی این ابزار جهت پرداخت وجه معامله به روش نقد انجام می‌شود. همچنین مهلت تسویه در دوره عرضه اولیه و معاملات ثانویه یک روز کاری پس از انجام معامله و تسویه نقدی در سررسید حداکثر پنج روز کاری پس از آخرین روز معاملاتی خواهد بود.

به گفته وی سود روز شمار این اوراق 23 درصد است که در پایان دوره زمانی قرارداد یکسال 25 درصد سود تضمینی به دارندگان آن پرداخت شده که این سود می تواند تا سقف 28 درصد هم افزایش یابد.

ورود اولین گروه سرمایه گذار خارجی به بازار سرمایه ایران به دعوت تأمین سرمایه امین

یکی از بزرگترین گروه های سرمایه گذاری خصوصی در منطقه برای بررسی شرایط سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشور و مذاکره با مدیران بازار سرمایه و سازمان سرمایه گذاری خارجی به دعوت تأمین سرمایه امین به ایران سفر کرده اند.

بر اساس این گزارش ، سرپرستی این گروه بلند پایه که پس از برگزاری چندین نشست مشترک میان مدیران تامین سرمایه امین و این گروه سرمایه گذاری طی چند هفته اخیر، در ایران حضور پیدا کرده است.

این گزارش حاکی است اولویت اول این گروه، سرمایه­گذاری در بخش سلامت و مواد غذایی با هدف کنترل مالکیت و بهبود ساختارهای مالی و اقتصادی شرکتهای سرمایه پذیر بورسی و خارج از بورسی است.

بنابر این گزارش، این گروه سرمایه ­گذاری ضمن مذاکره با مقامات بازار سرمایه و سازمان سرمایه گذاری خارجی، در مورد برخی فرصت های سرمایه گذاری انتخاب شده نیز با شرکت های ایرانی مذاکره خواهند کرد.

گروه سرمایه گذاری مورد اشاره حدود 8 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارد و بازار ایران به عنوان یکی از بازارهای جذاب منطقه، مورد توجه آنهاست.

تأمین سرمایه امین تلاش می­کند با برقراری ارتباط با بانک های بزرگ دنیا و منطقه و همچنین سرمایه گذاران نهادی فعال در منطقه، مسیر تازه ای برای ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور ایجاد نماید.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
بیچاره اون خارجی های بی اطلاع که دارن وارد بورس ایران میشن حتما قبلش بیان پیش من تا بهشون اطلاع رسانی کنم تو ایران چه خبره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
بورس نیوز تو رو به ناموست پیگیری کن چرا سیمان کارون سود 92 رو هنوز پرداخت نکرده.طرح توسعه چی شده.یه مصاحبه بکن.
علی
UNITED ARAB EMIRATES
سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
اصولا تا ارز در یک کشور تک نرخی نشده مگر می شود سرمایه گذاری خارجی وارد شود؟
با چه نرخی پول خود را وارد کند؟ با چه نرخی پول خود را برگرداند؟ تا ارز تک نرخی نشود سرمایه گذاری خارجی امکان ندارد و فقط تبلیغات است.