بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲
مدیر پرتفوی شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد عنوان کرد:

دلایل بی توجهی بازار به کاهش نرخ سود بانکی/روند آتی بورس چگونه خواهد بود؟

گروهی از کارشناسان مرتبط با موضوع مذاکره هسته ای کشور بر این باورند که نتیجه مذاکرات لوزان توافق، تفاهم یا صدور بیانیه، هر چه باشد همان توافق نهایی است و تا پایان ژوئن شاهد تبدیل این بیانیه به پیوست های اجرایی تفصیلی خواهیم بود.
کد خبر : ۱۴۷۳۸۲
نویسنده :
جمشیدی
حرکت شاخص بعد از گذشت 16 روز معاملاتی از انتشار اخبار مربوط به صدور بیانیه لوزان و همچنین توافق شفاهی بانک های دولتی و خصوصی در خصوص کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات، انتظارات اولیه از رشد قابل ملاحظه قیمت ها در بازار را برآورده نکرده است.

مدیر پرتفوی شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: گروهی از کارشناسان مرتبط با موضوع مذاکره هسته ای کشور بر این باورند که نتیجه مذاکرات لوزان توافق، تفاهم یا صدور بیانیه، هر چه باشد همان توافق نهایی است و تا پایان ژوئن شاهد تبدیل این بیانیه به پیوست های اجرایی تفصیلی خواهیم بود. براین اساس می توان گفت یکی از بزرگترین ریسک های سیستماتیک کشور در حال رخت بر بستن از بازار سرمایه است و در پی آن طی اولین روز معاملاتی بعد از انتشار بیانیه لوزان شاهد تقاضای بیش از 1000 میلیارد تومانی در بازار سرمایه بودیم.

محمد بحرانی افزود: بازگشت قیمت نفت از بشکه ای کمتر از 50 دلار به محدوده 60 دلار و سیاست های انبساطی ین، یورو و یوان امیدها را در خصوص عدم کاهش قیمت انواع محصولات و رشد اقتصادی جهان زنده نگاه می داشت. با این وجود اما عرضه های بسیار عجولانه و گسترده برخی حقوقی ها به همراه تصمیمات ناگهانی در خصوص افزایش حجم عرضه های اولیه و شاید تا حدودی نگاه محافظه کارانه دولتمردان به بازار سرمایه این هیمه گُر نگرفته بازار را در بدو امر اطفاء کرد.

وی به کاهش نرخ سود سپرده بانکی و عدم توجه سهامداران به این رخداد اشاره کرد و اظهار داشت: این روند با ادامه اما و اگرها در خصوص اتفاق بزرگ تفاهم لوزان شدت گرفت و دست و دل های مردد و امیدوار خریداران لرزان شد و تقاضا به زمانی موکول شد که اخباری مستند و غیر قابل شک و شبهه از مسائل سیاسی و اقتصادی منتشر گردد. دقیقاً به همین خاطر توافق بانک ها جهت کاهش نرخ سپرده که بازار مدت ها تشنه آن بود از سوی فعالین بازار چندان مورد توجه قرار نگرفت.

بحرانی ادامه داد: بنابراین می توان گفت آنچه که واقعاً رخ داد، بی توجهی بازار به اخبار نبوده؛ بلکه صرفاً ورود پول غیر هوشمند و عمدتاً خرید و فروش های اعتباری کم عمق و عدم استقبال گرم از تقاضای در حال شکل گیری بود. حال می توان امیدوار بود با گذشت زمان و نزدیک شدن به مهلت 11 تیر ماه و انتشار اخبار مستند و بی شک و شبهه و همچنین رویت اقدامات عملی و قاطعانه دولت در عرصه های مالی و اقتصادی، آینده بازار از شرایط فعلی بهتر گردد.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه پیرامون روند آتی بورس گفت: بازار اردیبهشت شاید بازار کم حجم و یکنواختی باشد اما به همه دلایلی که شرح آن در بالا گذشت، می توان امیدوار بود با حرکت تدریجی و صعودی، صنایع بانک، لیزینگ، خدمات بندری و کشتیرانی، حمل و نقل و خودرو با پدیدار گشتن اولین آثار رفع تحریم ها و در ادامه شاهد رشد سایر صنایع کوچک و بزرگ بورس نیز باشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
رفتار مسئولین سازمان و برخی حقوقی ها بسیار غیر حرفه ای و شتابزده بود.

با این طرز رفتار ، همیشه هم انتقادشون به سمت حقیقی هاست که صبور باشید و هیجانی رفتار نکنید
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
2درصد کم شدن سود بانکی یعنی کاهش؟؟؟؟؟!!!!
عزت الکمونیسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
خوب از اون ور هم سود کمتری باید از دریافت کنننده های وام بگیرند !!!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
زنگنه بلایی به سر تولید این مملکت اورده است که اگر سود بانکها هم به صفر برسد اعتمادی به بورس نیست
محمد
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸
با سلام
چه ربطی به مهندس زنگنه داره؟
شما فکر میکنید درمان اقتصادی که مشکلات بسیاری داره کار راحتی باشه؟
در صورتی که مذاکرات هم به نتیجه برسه فکر نباید کرد که این بیمار (اقتصاد)شروع میکنه به دویدن,به نظر من فردای روز توافق بازار سبز پوش میشه مثل 15 فردردین,منتهی چند روز بیشتر,فکر میکنم گزارش های شش ماهه شرکتها (مخصوصا صورت جریان وجوه نقد)بتونه سرمایه گذاری یکنفر رو هدفمند تر کنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
اقتصاد ایران بیمار است و اینکه بخوایم فکر کنیم به این زودیها این مریض خوب میشه کار اشتباهی است باید تمام هم و غم مسولین روی اقتصاد تولید محور متمرکز بشه و مردم همه حمایت کنند از تولید داخلی با وجود کیفیت پایین کالای ایرانی ولی تا از جانب خود مردم حمایت نشه این بیماری اقتصاد خواهد بود و اگه دیگه افتخارمون داشتن و خرید کالای خارجی نباشه بالاخره این مشکل با همدلی دولت و ملت باید یک روز حل بشه هر چند که زمان طولانی میطلبد و ما از دنیا خیلی عقب تریم ولی تا تولید حمایت اساسی نشه بورس هم فقط محل جولان سفته بازان و رانت خواران خواهد بود.