بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
در گفتگو با مدیر عامل شرکت کارگزاری رضوی مطرح شد:

رفتار عجولانه سهامداران ناشی از تغییر دیدگاه سرمایه گذاری است

گروه های پتروشیمی، خودرو و بانک همراه با بهبود وضعیت سیاسی شرایط بهتری را خواهند داشت. چراکه واحدهای پتروشیمی بزرگترین صادر کننده محصولات نفتی و پتروشیمی هستند که در صورت گشایش روابط بین المللی می توانند بازارهای صادرات محصولات خود را توسعه دهند و درآمدهای ارزی حاصل از این محل را در جریان نقدینگی و اجرای طرح های توسعه ای بکار ببرند.
کد خبر : ۱۴۸۲۰۵
نویسنده :
جمشیدی
کمبود نقدینگی مشکل اصلی شرایط فعلی بازار سرمایه به شمار می رود و به نظر می رسد پس از ارائه بیانیه لوزان و افزایش تقاضا برای خرید سهام سرمایه قابل توجهی وارد بازار نشده است.

مدیر عامل شرکت کارگزاری رضوی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: به نظر می رسد پس از فروکش شدن جو هیجانی حاکم بر بورس ناشی از مذاکرات هسته ای طی فروردین ماه سال جاری و در پی آن عرضه های اولیه انجام شده پولی وارد بازار سرمایه نشده و به دلیل کمبود نقدینگی روند نوسانی بورس شکل گرفته است.

کمال خانزاده به راهکار های موجود جهت خروج از وضعیت فعلی بورس اشاره کرد و گفت: رفع ابهامات موجود در صنایع مختلف همچون نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی و پالایشی و نیز قیمت فروش فرآورده های نفتی از جمله مشکلات اصلی بورس است. به گونه ای که برطرف شدن این ابهامات به بهبود شرایط فعلی بورس کمک شایان توجهی خواهد کرد.

وی افزود: انتشار برخی اخبار پیرامون گروه های مختلف همچون عدم تقسیم سود نقدی بانک ها در کنار گزارشات عملکرد شرکت های مختلف بورسی موجب شده تا بازار سرمایه در بلاتکلیفی به سر ببرد و سهامداران به دلیل ذهنیت منفی و عدم انتظار مثبت از وضعیت آتی سودآوری صنایع چندان رقبتی برای سرمایه گذاری نداشته باشند.

علاوه بر این، فشار عرضه سهام توسط سهامداران حقوقی در حالی رو به افزایش است و قیمت سهام شرکت ها افت یافته اند که به نظر می رسد سرمایه گذاران در این شرایط رفتار عجولانه ای از خود نشان می دهند که این امر از تغییر دیدگاه سرمایه گذارای آنها از بلند مدت به کوتاه مدت نشأت می گیرد و آثار آن بر وضعیت کلی بورس مشاهده می شود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در صورت دستیابی به توافق جامع هسته ای اغلب صنایع از پتانسیل رشد سودآوری برخوردارند، در این خصوص افزود: گروه های پتروشیمی، خودرو و بانک همراه با بهبود وضعیت سیاسی شرایط بهتری را خواهند داشت. چراکه واحدهای پتروشیمی بزرگترین صادر کننده محصولات نفتی و پتروشیمی هستند که در صورت گشایش روابط بین المللی می توانند بازارهای صادرات محصولات خود را توسعه دهند و درآمدهای ارزی حاصل از این محل را در جریان نقدینگی و اجرای طرح های توسعه ای بکار ببرند.

علاوه بر این شرکت های خودرویی نیز می توانند با خودروسازان خارجی مشارکت کنند و گام های موثری در راستای بهبود سودآوری خود بردارند.

مدیر عامل شرکت کارگزاری رضوی در مقابل به تهدید های پیش روی گروه ها ی مذکور اشاره کرد و گفت: خودروسازان در شرایط فعلی زیان انباشته قابل توجهی دارند و بانک ها نیز مطالبات معوقی دارند که در حال حاضر با آن مواجه هستند و از این رو توصیه می شود جهت سرمایه گذاری در سهام این شرکت ها فرصتها و چالش های پیش روی آنها مد نظر قرار بگیرد. این در حالی است که مجموعه های پتروشیمی همچنان برای سرمایه گذاری مناسب هستند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
«دبه» آمريكايي براي فردو
حیدری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
8 سال است سهامداران شرکت ابگینه و.... صبوری کردند تا شرکت رو پا شود ولی مدیران شرکت ضرر شرکت را بیشتر کردند وسود پرداخت نکردند بورس وبازار سرمایه نیاز به کنترل ونظارت دقیق دارد تا سود سهامدار تبدیل به ریخت پاش و.... نشود