وی افزود: انتشار اطلاعات و تحلیل های مختلف در زمینه بازار سرمایه و شرکت های موجود در آن موجب شده تا رانت اطلاعاتی که سال های اخیر در بازار بود و منجر شده بود تا عده ای به اطلاعات نهانی دسترسی داشته و عده ای بی بهره باشند از بین برود.
خانزاده تصریح کرد: دسترسی به این شبکه های اجتماعی موجب شده تا کاربران از طریق سیستم اینترنتی و این شبکه ها به شکل خلاصه و مفیدتر اطلاعیه ها و اخبار مربوط به شرکت های حاضر در بورس را به دست آورند و به نوعی اگر از این دید به این موضوع نگاه شود که این ابزارها میتواند به شفاف شدن اطلاعات کمک کند، نگاه نامربوطی نخواهد بود.
مدیرعامل کارگزاری پگاه یاوران نوین در تشریح سایر مزایای این شبکه های اجتماعی خاطرنشان کرد: همین موضوع را می توان در مورد اختلالاتی در سیستم معاملاتی یا مشکلات اینچنینی در بازارایجاد می شود؛ مشاهده کرد که با اطلاع رسانی سریع متولیان را از این موضوع آگاه کرده و این افراد نسبت به رفع آن اقدام کنند.
خانزاده افزود: از آنجایی که پایه بازار سرمایه و بورس بر مبنای توزیع اطلاعات بنا شده است می توان در یک تقسیم بندی؛ سهم این شبکه های اجتماعی و آثار مثبت آن را تا ۷۰درصد ارزیابی کرد.
مدیرعامل کارگزاری پگاه یاوران نوین تصریح کرد: در مقابل این آثار مثبت، نگرانی ها از تاثیرات منفی این شبکه های اجتماعی از آنجایی نشات میگیرد که برخی اخبار و شایعات منتشر شده در این شبکه ها منجر به سوء استفاده و متضرر شدن سهامداران شود.
خانزاده با بیان اینکه منابع موثق انتشار اطلاعات که قابل قبول و استناد است می توانند هدایت اخبار منتشر شده در این شبکه ها را نیز در اختیار داشته باشند، خاطرنشان کرد: به نظر میرسد این قبیل نهادها در کنار گسترش اطلاعیه ها و اخبار مورد نیاز می توانند به گونه ای اخبار را در این فضاها منتشر کنند که امکان دستکاری و تغییر محتوای آن وجود نداشته باشد.
مدیرعامل کارگزاری پگاه یاوران نوین با تاکید بر این موضوع که فعالان و سرمایه گذاران این بازار افرادی با درصد هوش بالا هستند، تصریح کرد: در صورتی که انتشار اخبار در این قبیل شبکه های اجتماعی مدیریت شده صورت گیرد می تواند به شفاف شدن هرچه بیشتر آن کمک کند ضمن اینکه حضور مدیران در آن نیز میتواند اطلاعات و بازخوردهای مطلوبی را کسب کنند.