بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
استاندار همدان گفت: ۱۰ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان به شهرستان فامنین تخصیص داده خواهد شد که این اعتبارات از محل ماده ۱۸۰، عمرانی، ملی و استانی تامین می شود.
کد خبر : ۱۴۹۸۷۵

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ناصر نیک بخت عصر پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان فامنین با بیان اینکه توسعه کشور و استان ها به خصوص توسعه متوازن در زمینه اقتصاد، کشاورزی، گردشگری و غیره به عنوان توسعه عمومی کشور تلقی می شود و در سالی که باید اقتصاد مقاومتی اجرا شود این امر مورد توجه و حساسیت دولت و از خطوط حساس دولت است، اظهار داشت: قول هایی که دولت درخصوص توسعه اقتصادی داده مورد توجه است و شهرستان فامنین از این قاعده مستثنا نیست.

وی با بیان اینکه در شهرستان فامنین باید در حد شایستگی توسعه لازم ایجاد شود و پروژه های مهمی در فامنین در دست اجرا و یا برنامه ریزی است، عنوان کرد: به پروژه منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد ظلم شده است.

دولت برای نجات اقتصاد آمده و یکی از راه های نجات اقتصاد تولید است

وی با بیان اینکه سال ۹۰ بر اساس توافق اجرای پتروشیمی در اختیار سرمایه گذاری اصفهانی قرار گرفت اما اکنون در سال ۹۴ اتفاق خاصی نیفتاده و حتی شنیده شده که قرار است پتروشیمی بهشخص دیگری داده شود که اگر این کار انجام شود آن را لغو می کنم، ابراز داشت: دولت برای نجات اقتصاد آمده و یکی از راه های نجات اقتصاد تولید است.

استاندار همدان با بیان اینکه در شهرستان فامنین منطقه ویژه جهان آباد، پتروشیمی ابن سینا و فولاد فامنین وجود دارد، عنوان کرد: اگر این سه پروژه به نتیجه برسند و اقدامات اجرایی شود مشکل بیکاری فامنین حل خواهد شد.

محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه امروز بازدیدی از بخش های تولیدی و کشاورزی فامنین داشتیم که وجود برخی مسائل باعث خوشحالی و برخی مسائل باعث ناراحتی شد، ادامه داد: یکی از طرح های خوب در شهرستان فامنین گاوداری صنعتی و مدرن است که ظرفیت سه هزار راس دام دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه گاوداری سه هزار راسی فامنین با توجه به داشتن ۵۵۰ هکتار یونجه کاری می تواند در غرب کشور بی نظیر باشد، ادامه داد: طرح دوم مرغداری ۱۰۰ هزار قطعه ای مرغ تخم گذار است که در کل استان همدان چنین پروژه ای وجود ندارد.

سال گذشته انجام ۱۲ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان همدان پیش بینی و ۱۰ هزار هکتار اجرا شد

نیک بخت همچنین به افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان فامنین اشاره کرد و با بیان اینکه انجام ۵۰ یا ۶۰ هکتار آبیاری تحت فشار زیاد نیست اما عزم جهاد کشاورزی به درستی است چراکه یکپارچه کردن تعداد زیادی کشاورز کار سختی است، عنوان کرد: سال گذشته انجام ۱۲ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان همدان پیش بینی و ۱۰ هزار هکتار اجرا شد امسال نیز انجام ۱۲ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در برنامه است.

وی با بیان اینکه با توجه به کم آبی استان همدان انجام آبیاری تحت فشار دارای اهمیت است، عنوان کرد: ۱۳۰ هکتار آبیاری تحت فشار در استان همدان انجام شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه مشکل کم آبی قابل نادیده گرفتن نیست به همین دلیل در رابطه با انتقال پسآب همدان برای نیروگاه اقداماتی انجام شده است، ابراز داشت: موضوع آزادراه و راه آهن در فامنین پیگیری خواهد شد.

محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه شهرستان فامنین استعداد جهش و پرش را دارد اما نیاز به کار کردن نیز دارد و مشکل کم آبی را نباید دست کم گرفت، اظهار داشت: عدم استقرار دستگاه های اجرایی در شهرستان مسئله مهمی است که در این راستا فرماندار فامنین باید فهرست دستگاه هایی که در فامنین حضور ندارند را اعلام کند تا به ادارات اعلام شود و در این زمینه فرماندار فامنین نباید به نمایندگی رضایت دهد.

استاندار همدان با بیان اینکه درخصوص آزاد راه، راه آهن، امور آب و غیره همه وزرای دولت به خصوص وزیر راه و مسکن و نیرو در رابطه با استان همه نوع همکاری داشته اند و هر زمان مراجعه کرده ایم در حد توان کمک کرده اند، بیان کرد: هم اکنون تنها مشکل بحث ریل گذاری است چراکه مشخص نیست وضعیت فاینانس چگونه شده است.

نیک بخت با بیان اینکه برای ایجاد راه آهن باید چانه زد و فشار آورد چراکه به مردم قول داده شده که تا پایان امسال به بهره برداری برسد، بیان کرد: یکی از مشکلات شهرستان فامنین این است که دستگاه های دولتی عوارض ساختمان به شهرداری نداده اند و هیچگونه عوارض سالانه نمی دهند و هیچ مجوز ساخت وسازی ندارند.

وی با بیان اینکه شهرداری در فامنین درآمدی ندارد، عنوان کرد: نمی توانیم به شهرداری بگوییم اقدام قانونی نکند چراکه این درست نیست و باید این عوارض به شهرداری پرداخت شود.

۴۰۰ یا ۵۰۰ واحد صنفی فامنین پروانه ندارند و غیر مجاز هستند

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه از شهرداری فامنین و صنعت، معدن و تجارت گلایه مند هستم چراکه ۴۰۰ یا ۵۰۰ واحد صنفی فامنین پروانه ندارند و غیر مجاز هستند، بیان کرد: به واحدهای صنفی نباید فشار آورد که به یک باره همه مبلغ را پرداخت کنند و یا پلمب شوند بلکه باید با مماشات با آنها رفتار کرد.

محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه در مجموع ۱۰ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان به شهرستان فامنین تخصیص داده خواهد شد که این اعتبارات از محل اعتبارات ماده ۱۸۰، عمرانی، ملی و استانی تامین خواهد شد، بیان کرد: شهرستان فامین میزبانی مسابقات استانی و کشوری فوتسال و کشتی را تقبل کرده که در این راستا نیاز به اعتبار دارد.

وی با بیان اینکهBOTتصفیه خانه فاضلاب ملایر با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شد، بیان کرد: برای فامنین نیز کاری در همین رنج در نظر گرفته شود و از سرمایه گذاران دعوت به عمل آید چراکه ممکن است با توجه به نزدیک بود فامنین به مرکز استان متقاضی بیشتر باشد.

نیک بخت با بیان اینکه مردم پس از دریافت وام بدهی های خود را ندادند و این مسئله به صورت زنجیره ای بود چراکه همه ضامن هم بودند، ادامه داد: چند بار موضوع باز پرداخت تسهیلات زلزله رزن در مجمع نمایندگان مطرح و مصوبه ای داده شد اما راهکاری داده نشد.

وی با بیان اینکه اکنون همه بانک ها موافقت کردند و مردم راضی بودند که در صورت ندادن جریمه بدهی های خود را پرداخت کنند و در این زمینه نیز موافقت بانک ها گرفته شد، عنوان کرد: بدهی مردم رزن بابت وام زلزله ۶۵ میلیارد تومان بود که مردم رزن اصل پول معادل ۲۸ میلیارد تومان را که دریافت کرده بودند پرداخت می کنند.

شهرستان فامنین در صنعت، معدن و تجارت به نیروی بیشتر نیاز دارد چراکه باید قطب صنعتی شود

استاندار همدان با بیان اینکه نیروی صنعت، معدن و تجارت در شهرستان فامنین کم است، افزود: شهرستان فامنین در صنعت، معدن و تجارت به نیروی بیشتر نیاز دارد چراکه باید قطب صنعتی شود.

محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه جای تاسف است که اداره کار در شهرستان فامنین از عملکرد فنی و حرفه ای راضی نیست و فنی و حرفه ای در فامنین حضور ندارد، بیان کرد: همچنین اداره محیط زیست و اوقاف نیز در شهرستان فامنین حضور ندارند و رئیس اداره ندارند.

وی با بیان اینکه برای ایجاد فنی و حرفه ای در فامنین یک و نیم میلیارد منهای تجهیز آن نیاز است، بیان کرد: فنی و حرفه ای باید به مردم آموزش دهد تا حرفه و مهارتی یاد بگیرند و باید در شهرستان فامنین حضور داشته باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه برای ایجاد فنی و حرفه ای ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده می شود تا امسال این اداره در فامنین راه اندازی شود، بیان کرد: تا هفته آینده باید مسئول داره فنی و حرفه ای در شهرستان فامنین مشخص و منصوب شود.

نیک بخت همچنین از انتقال متخصص جراح عمومی فامنین به شهرستان رزن انتقاد کرد و ابراز داشت: دولت علارغم کسری بودجه و شرایط کشور طرح تحول نظام سلامت را اجرا کرد و ۱۲۰ میلیاد از محل اجرای این طرح به استان پول داده شد.

وی با بیان اینکه دولت عاجز از تجهیز اتاق عمل نیست، ادامه داد: در نخستین فرصت باید برای شهرستان فامنین پزشک پیش بینی و تا پایان شهریور پزشک بازگردانده شود.

روستایی در فامنین نزدیک ناحیه صنعتی ۵۰ تا ۶۰ قطعه ساز دارد که باید یک خوشه صنعتی برای آنها راه اندازی شود

استاندار همدان همچنین به ناحیه صنعتی فامنین اشاره کرد و با بیان اینکه ناحیه صنعتی زیبایی در فامنین در حال ساخت است اما شخصی به خاطر اینکه سه تیر برق باید از زمین وی رد شود راه نمی دهد، عنوان کرد: روستایی در فامنین نزدیک ناحیه صنعتی ۵۰ تا ۶۰ قطعه ساز دارد که باید یک خوشه صنعتی برای آنها راه اندازی شود.

محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه فرد مالک زمین به دلیل اینکه تیر برق ها نویز دارند و برای سلامتی مضر هستند راه نمی دهد، بیان کرد: کسی ندانسته حرفی زده و یا بهانه می کنند پول بگیرند و من بعید می دانم درصورت توضیح اصل موضوع کم لطفی کنند و خواهش دارم این مسئله حل شود و فرماندار، نمایندهها و امام جمعه فامنین کمک کنند که این موضوع حل شود.

وی با بیان اینکه ساختمان فرمانداری فامنین در دو سال آینده باید به بهره برداری برسد، ابراز داشت: سایت اداری خوبی در شهرستان فامنین در نظر گرفته شده و در کنار فرمانداری قرار دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه اجرای روکش آسفالت بلوار شهید بهرامی فامنین نیز مهم است، عنوان کرد: ورودی شهر فامنین نامناسب و استانی که می خواهد مقصد گردشگری باشد باید ورودی های زیبا تری داشته باشد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر