بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

عدم وجود برنامه عملی بورس را با چالش بیشتری مواجه می کند

همواره بازار سرمایه با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده و با ارائه پیشنهاداتی در برخی موارد با جذب سرمایه های سنگینی همراه شده و برخی موارد نیز این نقدینگی از بورس خارج و بازار سرمایه را با افت مواجه ساخته است.
کد خبر : ۱۴۹۹۱۶
نویسنده :
یارمحمدی

بازار بورس کشور ما پشتوانه قوی از طرف دولت ندارد و معمولاً این خواسته ها و تقاضای سهامداران حقیقی است که بازار به حرکت در می آورد.

یک عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: همواره بازار سرمایه با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده و با ارائه پیشنهاداتی در برخی موارد با جذب سرمایه های سنگینی همراه شده و برخی موارد نیز این نقدینگی از بورس خارج و بازار سرمایه را با افت مواجه ساخته است.

ناصر موسوی لارگانی در ادامه در رابطه با راه کار نجات از وضعیت رکود 18 ماهه بازار سرمایه گفت: بهتر است دولت دخالتهای خود را در بورس کمتر کند و بازار سرمایه را به حال خود بگذارد تا روند عرضه و تقاضای فعالان بازار سرمایه مسیر درست را تشخیص و بازار را به آن سمت هدایت کند. چراکه تزریق نقدینگی تنها در بازه ای از زمان می تواند جلوی ریزش بازار را بگیرد و در بلند مدت جوابگوی سرمایه گذاران نیست و افت بورس باعث خروج نقدینگی از آن می شود.

وی وضعیت فعلی بازار را نابسامان عنوان و بیان کرد: اگر تصمیمی که در خصوص بازار های مالی بخصوص بازار سرمایه گرفته می شود برای 10 سال و به صورت بلند مدت اعلام و عملی شود، مشکلی وجود ندارد اما در حال حاضر و با ادامه همین روند وضعیت بازار با چالش های بیشتری روبرو خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
بنده فقط می گویم خلایق انچه لایق
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
تا وقتی تحریم هست تا وقتی دزدی و فساد هست تا وقتی دروغ تو مملکت هست دم از رشد و شکوفای زدن واقعا خنده داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
بانك حكمت به سمت صف خريد... درشرايط لغو تحريم اين بانك بايد 350 تومان باشد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
برنامه دارن اون هم سقوط بورس با ترفند ونیرنگ دستندرکاران بورس، اگر شما راست می گید پشت پرده معاملات غیر قانونی را کشف کنید.
سهامدار مظلوم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
فقط نگاه و رويكرد دولتي ها به نابودي سرمايه هاي مردم منجر شده و الا مذاكرات و تحريم و تورم و ... بهانه هست چون قبلا بدتر از حالا بوده ولي اينها با اين بهانه ها مي خواهند بورس از سكه بيافتد!!! سكه كه چه عرض كنم البته الان ديگر سكته قلبي و مغزي را بورس با هم زده از هنرهاي وزير اقتصاد و مديران بي كفايت!!!!!
ناشناس
GERMANY
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
در زمان تحریم در زمینه هسته ای پشرفت چشمگیری داشتیم و همینطور در زمینه ساخت سلاح پس چی شد اقتصاد ما می لنگد ؟؟؟؟
محسن
SPAIN
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
دوستان طنز بسیار تلخی بود:
با این غارت سرمایه مردم در بورس و در معرض ورشکستگی بودن نظام بانکی کشور، رییس جمهور محترم در کنفرانس خبری امروز، نگران تضییع حقوق مردم با لغو برخی از کنسرتها بودند!

ایشان غافلند از اینکه شرایط و خواسته های امروز مردم با مدل 1376 و بحثهای دوم خرداد که پس از سالها فضای بسته دهه 60 و 70، بیشتر فرهنگی بود خیلی فاصله داره... هرچه تلاش بشه نمیشه نیازهای اقتصادی مردم و ریزش شدید طبقه متوسط را بعد از تصحیح پایه پولی کشور و این رکود عمیق تر شده را با مطرح کردن نیازهای فرهنگی/روشنفکری درصد کمی از مردم، پوشاند یا به فراموشی سپرد.