بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
با تلاش بی وقفه مدیریت و کارکنان در سال 93

کشت و صنعت پیاذر افتخار آذربایجان و مورد وثوق سهامداران شد

قلی پور در خاتمه به روند قیمتی سهام "غاذر" اشاره کرد و اظهار داشت:قیمت سهام این شرکت بر خلاف سایر شکت های بورسی طی یک سال گذشته افت اندکی را تجربه کرده و نقد شوندگی آن مناسب بوده است. علاوه بر این، نماد معاملاتی "غاذر" هیچ گاه طولانی مدت متوقف نبوده و رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و اطلاع رسانی آن نیز ارتقا یافته است.
کد خبر : ۱۴۹۹۳۷

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کشت و صنعت پیاذر( سهامی عام ) رأس ساعت 15:00 روز چهارشنبه مورخ 1394.03.20درمحل قاونی شرکت واقع در تبریز با حضور بیش از 81 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای خلیل قلی پور به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان محمدرضا خداوردی زاده و حسن شکیبایی و به دبیری آقای اسماعیل قصاب صاحب کار تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای اسماعیل قصاب صاحب کار و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.12.29

2- تقسیم450 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی آزمون پرداز به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی همیار حساب به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار


غاذر

غاذر

حاشیه مجمع:

در ابتدا رییس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت پیاذر به تاریخچه فعالیت "غاذر" اشاره کرد و گفت: این مجموعه در حالی در سال 1348 تاسیس شد که عمده فعالیت آن خشک کردن سبزیجات به شمار می رفت. این در حالی است که با راه اندازی خطوط تولید سایر محصولات همچون پودر کتلت و با توسعه سبد محصولات وضعیت تولید، فروش و سودآوری "غاذر" رو به بهبودی پیش رفت.

خلیل قلی پور با اشاره به برنامه های شرکت برای توسعه سبد محصولات، در این خصوص اظهار داشت: خط تولید آب پنیر طی 10سال اخیر راه اندازی شده و علاوه بر آن تولید آبلیمو نیز جزو برنامه های آتی شرکت به شمار می رود. به گونه ای همراه با شناسایی بازار های فروش این محصول، اقدامات لازم جهت راه اندازی خطوط تولید آن در حال پیگیری است. همچنین منابع مالی لازم در راستایی انجام این برنامه ازمحل اجرای برنامه افزایش سرمایه تامین می شود.

وی افزود: پودر کیک طی دو سال اخیر به سبد محصولات تولیدی "غاذر" افزوده شده ودر حال حاضر نیز همبرگر گیاهی به صورت آزمایشی تولید و به بازار فروش عرضه شده که با متقاضی مناسبی مواجه شده و تولید انبوه آن جزو برنامه های آتی شرکت است.

رییس هیات مدیره شرکت کشت و صنت پیاذر به وضعیت تولید پودر آب پنیر اشاره کرد و ابراز داشت: تولید این محصول به آب پنیر ویژه ای نیاز دارد که می بایست از کارخانجات تولید کننده پنیر دریافت شود و در شرایط کنونی این نوع از پنیر تولید نمی شود که امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی مشکل مذکور نیز مرتفع گردد.

قلی پور در خصوص وضعیت فروش محصولات اظهار داشت: توزیع محصولات "غاذر" در حالی همواره توسط شرکت پخش البرز انجام می شد که از فروردین ماه سال 93 توسط خود شرکت کشت و صنعت پیاذر انجام می شود. این موضوع مزایای همچون تسریع در دریافت مبالغ حاصل از فروش محصولات و نیز کنترل نقدینگی برای "غاذر" به همراه داشته و در مقابل موجب کاهش مقدار فروش محصولات طی سال 93 شده است.

این در حالی است که این امر سبب کاهش هزینه های مالی و بهای تمام شده ممحصولات گردید و در نهایت موج افزایش سود آوری "غاذر" شد.

وی افزود: درآمد فروش محصولات از ابتدای امسال تا کنون در حالی مبلغی حدود یک میلیارد تومن محاسبه می شود که این رقم طی دوره مشابه سال گذشته حدود 400تا 500میلیون تومان بوده است.

رییس هیات مدیره شرکت کشت وصنعت پیاذر با ابراز امیدآوری نسبت به آینده شرکت، گفت: با اجرای برنامه افزایش سرمایه و تامین منابع مالی لازم برای راه اندازی طرح های توسعه ای امیدورایم که امسال وضعیت سود آوری شرکت بیش از پیش بهبود یابد.

قلی پور در خاتمه به روند قیمتی سهام "غاذر" اشاره کرد و اظهار داشت:قیمت سهام این شرکت بر خلاف سایر شکت های بورسی طی یک سال گذشته افت اندکی را تجربه کرده و نقد شوندگی آن مناسب بوده است. علاوه بر این، نماد معاملاتی "غاذر" هیچ گاه طولانی مدت متوقف نبوده و رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و اطلاع رسانی آن نیز ارتقا یافته است.

گزيده اطلاعات

غاذر

پیام هيأت مدیره

همانطوریکه سهامداران گرامی شرکت مستحضر هستند محصولات کشاورزی سهم عمده‌ای را در تولیدات شرکت دارا می‌باشد به همین علت عوامل طبیعی از قبیل آب و هوا و میزان بارندگی در نقاط مختلف کشور نقش مهمی در افزایش تولید ، راندمان تولید و قیمت تمام شده تولید دارد در سال 93 علیرغم افزایش بی رویه قیمتها و نوسانات نرخها با عنایت به تجارب سالهای گذشته ، با جدیت تمام تلاش نموده که مواد اولیه خود را در زمان مناسب خریداری نموده و توانست از بابت تأمین مواد اولیه أعم از سبزیجات ، سویا ، کارتن ، سلفون و سایر نیازهای اساسی تولید دغدغه های اساسی شرکت را حل نموده و تلاش خود را در جهت بسط و گسترش فروش محصولات خود بنماید که در این راستا با ایجاد شبکه فروش مویرگی با پرسنل توانمند در استان و منطقه شمالغرب وبیشتراستانهای کشور با موفقیتهای چشمگیری از بابت کسب سهم بازار و سهم مشتری روبرو شده و تا حدودی مشکلات نقدینگی خود را حل نماید .

هیأت مدیره و مدیریت شرکت معتقد است تمامی افتخارات و موفقیت­های کسب شده، در سایه حمایت­های بی دریغ و با پشتوانه سهامداران محترم حاصل شده است. تعامل مطلوب و استفاده از نظرات و انتقادات سازنده شما سهامداران محترم بی ­شک چراغ راه گذشته، حال و آینده بوده و هست. در این راستا بهره­ مندی از نظرات و رهنمودهای شما عزیزان را ارج نهاده و آن را بستری یگانه در راستای بهبود فرآیندهای تصمیم ­گیری و برنامه­ ریزی خود می­دانیم.

در خصوص تولید محصولات جدید کماکان با تلاش و پیگیری های لازم در خصوص تنوع محصولات شرکت و افزایش سبد تولیدات شرکت موفق گردید محصولاتی مثل پودر فلافل ، جو پرک ، آبلیمو ، جو پوست کنده ، انواع مرباجات در سایزهای مختلف را به سبد خود بیفزاید . همچنین با عنایت به افزایش سرمایه شرکت و با انجام مقدمات لازم انشاء ا... در سال جاری تولید محصولات گلخانه‌ای نیز صورت می‌پذیرد .

نگاه جدید به امر تبلیغات در سال گذشته و سال جاری از سایر مواردی است که مورد نظر هیأت مدیره می‌باشد . در این راستا شرکت اقدام به تهیه جعبه محصولات با فرمت های جدید نموده است .

در سال 93 شرکت در تمامی نمایشگاه های بهاره و پاییزه حضور فعال جهت عرضه مستقیم محصولات خود نموده است .

طی سال 93 با توجه به تکلیف مجمع سال گذشته اقدامات اساسی در جهت تسویه مالیات عملکرد شرکت طی سالهای گذشته انجام گردید .

کلیاتی در باره شرکت

- تاریخچه

شرح مختصري از تاريخچه ،موضوع فعاليت ومحل شركت و ساير اطلاعات اوليه بـه شـرح زيـر ميبـاشـد :

شركت كشت و صنعت پياذر درسال 1348 باهدف توليد محصولات خشك ازمحصولات كشاورزي منطقه (سيب زميني ، پياز و سبزي) تاسيس گرديده و با شماره 17 درتاريخ 28/7/1348 در اداره ثبت شركتهاي اسکو به ثبت رسيده و در مرداد ماه سال 1351 با اخذ مجوز شماره 314350 از وزارت اقتصاد مورد بهره برداري قرارگرفته است .

در سال 1383 شركت كشت و صنعت پياذر پس از انطباق ساختار مالي و توليدي خود با سازمان بورس اوراق بهادار توانست بعنوان چهارصد و دومين (402 ) شركت پذيرفته شده در بورس ، سهام خودرا ارائه نمايد.

عمده محصولات توليدي شركت بدين شرح ميباشد : سبزي قورمه 40 گرمي جعبه اي و سلفوني ، سبزي كوكو40 گرمي جعبه اي ، سبزي پلو40 گرمي جعبه اي ، سبزي آش 40گرمي جعبه اي ، سبزي شويد 40 گرمي جعبه اي ، سبزي نعناع 40 گرمي جعبه اي ، چاشني ماست و خيار 20 گرمي ، پودرسير70 گرمي ، پودرنان سوخاري 150 گرمي جعبه اي ، پروتئين سويا 120 گرمي سلفوني، پودركتلت گياهي 110 گرمي جعبه اي و سلفوني ، پودر کیک نیمه آماده جعبه‌ای 500 گرمی در 6 طعم ( وانیل ، کاکائو، موز، آناناس ، توت فرنگی ، پرتقال ) ، پودر فلافل گیاهی 110 گرمی سلفونی ، جو پوست کنده 350 گرمی جعبه‌ای ، جو پرک 200 گرمی جعبه‌ای ، پودرآب پنير سفيد ، پودرآب پنير رنگي ، انواع سبزيجات خشك فله اي .

- سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 10 میلیون ریال (شامل تعداد 1000 سهم به ارزش اسمی هر سهم 10000ریال ) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 30000 میلیون ریال ( شامل تعداد 30میلیون سهم به ارزش اسمی هرسهم 1000 ریال ) در پایان سال مالی منتهی به 29/12/1393 افزايش یافته است .

شركت درسال 94اقدام به تشكيل مجمع عمومي فوق العاده درتاريخ 03/02/94 درخصوص افزايش سرمايه نموده است كه طبق اين افزايش سرمايه تعدادسهام شركت به 000/000/75 سهم به ارزش اسمي هرسهم 1000ريال افزايش يافته است.

همچنین سهامداران شرکت در پایان سال مالی منتهی به 29/12/1393 و تاریخ تائید گزارش ، به شرح جدول زیر است :

غاذر

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

غاذر

وضعیت معاملات و قیمت سهام شرکت در تاریخ 4/8/1383 در بورس اوراق بهادار تهران درگروه صنایع غذایی و آشامیدنی بجز قند و شكر با نماد " غاذر " درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 15/9/1383 مورد معامله قرار گرفته است . وضعیت سهام شرکت طی 3 سال اخیر به شرح زیربوده است :

وضعيت نقد شوندگي سهام وكيفيت افشاء اطلاعات شركت

رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و نقد شوندگی سهام

وضعیت رتبه بندی شرکت ازلحاظ نقدشوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در سال مالی منتهی به 29/12/1393 براساس ارزیابی سازمان بورس اوراق بهادار ، به شرح زیر بوده است :

غاذر

اطلاعات مقايسه اي پيش بيني هاي درآمد هر سهم در طي سال و عملكرد واقعي آن به شرح جدول زير مي باشد .

غاذر

جایگاه شرکت درصنعت

شركت دربخش فرآوري و صنايع تبديلي محصولات كشاورزي فعاليت مي كند . رشد فروش صنعت مذكور درسال جاري نسبت به سال قبل تقريباً ثابت است . سهم فروش محصولات مختلف اين شركت از كل بازار داخلي و صادرات به شرح زير است .

غاذر

مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی شرکت درسال جاری

الف ) توزیع و فروش :

در سال 1393 یکی از بخشهای پیشرو و قابل ذکر ، بخش توزیع و فروش بوده است این بخش در سال مورد گزارش از دو جنبه قابل ذکر است الف ) تجهیز امکانات توزیعی ب ) محصولات توزیعی متنوع

در بخش تجهیز امکانات توزیعی پس از بررسی های لازم و امکان سنجی موضوع و با لحاظ نمودن اینکه برند آسان یکی از معتبرترین برندهای کشور محسوب می‌شود در خرداد ماه سال 1391 بخش توزیع مویرگی شروع به فعالیت نمود که اکنون در سال 1393سطح پوشش این بخش از شهرستان تبریز شروع و به استان آذربایجان شرقی ، غربی ، اردبیل ، کردستان ، گیلان ، فارس ، مازندران ، کرمان و ... رسیده است. با توجه به هدف برنامه ریزی شده در سال 1392 ، در سال 1393 شركت فروش خودبه پخش البرزرا ازخرداد ماه 93 قطع كرد و بخش فروش مويرگي خود شركت اقدام به فروش محصولات ورسيدن به اهداف شركت وتوسعه درسطح استان وكشوركرد.

در بخش تنوع محصولات تولیدی گامهای مهمی در سال 1393 برداشته شده است . اضافه نمودن آردگندم،آردبرنج،پودرهمبرگرگياهي،پودركيك ادويه جات،پودرادويه جات ، توليدپودرآب پنيربراي خودشركت ازجمله اين گامهابوده است.

در سال 1393 حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی یکی از اهداف شرکت بوده که خوشبختانه فعاليت شركت در نمايشگاه مذكور نتيجه بخش بوده است.حضوردرنمايشگاههاي عرضه مستقيم محصولات آسان آينده درخشان را براي شركت كشت و صنعت پياذر نويد مي دهد.

غاذر

بهای تمام شده محصولات نیزنسبت به سال قبل با کاهش مقدار تولید و فروش کاهش یافته كه به شرح زير است :

غاذر

کاهش قیمت تمام شده نسبت به سال قبل ناشی از قطع رابطه با شرکت پخش البرز جهت فروش محصولات شرکت می باشد ، بدین ترتیب که پس از قطع فروش به پخش البرز ، تولید به اندازه سفارشات اخذ شده توسط پخش مویرگی انجام میپذیرد.لذا مقدار تولید سال جاری به نسبت سال قبل کاهش یافته است.

ب) تولید :

در بخش تولید یکی از مهمترین قسمتهای کارخانه سالن سرند سبزیجات می‌باشد که با درایت مديريت توليد شرکت دستگاه بوجاری و سرند ماشینی با انجام چهار مرحله سرند در کارگاه فنی شرکت ساخته و به کار گرفته شد که نتایج ایده آلی از نظر کیفی و کمی برای شرکت به همراه داشت در ضمن در سال 93 سرند سبزی جات از دستی به ماشینی تبدیل شده است .

جدول زیرآمارمقایسه ای مقدار تولید و فروش برحسب محصولات عمده را نشان میدهد .

غاذر

جدول زیرآمارخرید و مصرف مواد اولیه عمده شرکت را نشان می دهد . همانطوریکه ملاحظه می‌شود مبلغ اقلام عمده مصرفی شرکت نزدیک 100 درصد به طور متوسط در طی سال افزایش داشته است .

برنامه هاي آينده شركت

برنامه هاي آينده شركت در زمينه هاي مختلف بشرح ذيل ميباشد :

الف ) تولید : با عنایت به روند تولید و عرضه محصول در سال 1393 برنامه های تولید در سال 1394 بدین شرح می باشد .

- تکمیل سالنهاي توليدجديددردست احداث.

- بازسازی خطوط تولیدی و بسته بندی .

- بازسازي سالنهاي قديمي وابنيه هاي موجود

- تجهیز خطوط بسته بندی به جهت کاهش نیروی انسانی

- ايجادخطوط بسته بندي وتوليدي جديد.

ب ) بخش توزیع و فروش : در این بخش لازم است کارهای زیربنایی و اصولی جهت بالا بردن توان فروش شرکت انجام گیرد .

- تکمیل و تجهیز فروش مویرگی .

- بسط فروش در سایر شهرستانها از طریق خودشرکت.

- اضافه نمودن اقلام جدید به سبد توزیعی .

- حضور فعال در نمایشگاههای بهاره و پاییزه .

- تشکیل شرکت نگين پخش آسان جهت ساماندهی سیستم توزیع مویرگی .

ج ) تأمين مالي : در خصوص تأمین مالی موارد ذیل برای سال آتی برنامه ریزی شده است .

- اخذ تسهیلات بانکی به منظور پاسخگویی به نیاز مالی سرمایه در گردش درصورت نيازشركت.

د ) منابع انسانی : در خصوص نیروی انسانی برای قسمتهای تولیدی ، خدماتی ، و اداری نیازی به جذب نیروی انسانی وجود ندارد . لکن جهت تقویت و تکمیل نیروهای مجرب در قسمت فروش به طبع تشکیل شرکت نگين پخش آسان نیروی انسانی اضافه خواهد شد .

ترازنامه:

غاذر

صورت سود و زیان:

غاذر


آدرس وبسایت شرکت:

www.piazar.com


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مصطفی کوهجانی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
سلام شماره حساب شرکت چند هست