بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
با درایت مدیریت و تلاش کارکنان

رشد 18 درصدی پرتفوی بیمه ملت در سال 1393

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه ملت. ( سهامی عام ) رأس ساعت 9 صبح روزچهارشنبه مورخ 1394.03.20 درمحل تهران- خيابان شيخ بهايي جنوبي- خيابان ايران شناسي- خيابان نهم- مرکز مطالعات بهره وري و منابع انساني با حضور بیش از 95 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۵۰۱۷۶

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه ملت. ( سهامی عام ) رأس ساعت 9 صبح روزچهارشنبه مورخ 1394.03.20 درمحل تهران- خيابان شيخ بهايي جنوبي- خيابان ايران شناسي- خيابان نهم- مرکز مطالعات بهره وري و منابع انساني با حضور بیش از 95 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای سعید موحدی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان هاشمی-صبایی و به دبیری آقای صلاحی نژاد تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس آقای محمدی و نماینده موسسه حسابرسی فاطر آقای نادریان نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای نورعلیزاده و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی1393

2- تقسیم 200 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی فاطر به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار



اعضای هیأت مدیره:

گزارش مجمع بیمه ملت

گزیده اطلاعات

گزارش مجمع بیمه ملت

پیام هیأت مدیره

خداوند بزرگ را سپاسگزاریم که یکبار دیگر توفیق پاسخگویی و مجال ارایه گزارش عملکرد سال 1393 به مجمع عمومی سهامداران مهیا گردید.

اتفاقات سال 1393 تحت تأثیر رویداد بزرگ مذاکرات هسته ای رقم خورد . بازارهای پولی مشتاقانه و متمرکز، به رخدادها و اخبار این فرآیند پاسخ می دادند و صنعت نیز علاوه بر تحمل مشکلات به ارث رسیده از سال های قبل، نیم نگاه امیدوارانه ای به سوی مرزها و کاهش غیر رسمی تحریم ها داشت. در سوی دیگر برخی از صنایع که تاخیر بیشتری در واکنش به وقایع داخلی و بین المللی داشتند (مانند بخش مسکن) با محافظه کاری بالاتری اخبار را رصد می کردند و با توجه به ادامه رکورد مستمر از سال های قبل، همچنان در سکون و عدم پیشرفت قرار داشتند.

با این حال، صنعت بیمه در سال 1393 رشد معقول 27 درصدی را تجربه نمود و بیمه ملت به دلیل کنترل هایی که در رشته های زیان ده داشت، با رشدی معادل 18 درصد پرتفوی هدفمند خود را مدیریت ریسک نمود. خسارت پرداختی شرکت بیمه ملت در سال 1393 بالغ بر 2.225 میلیارد ریال گردید که نسبت به سال قبل رشد 26 درصدی داشته است.

بیمه ملت در سال 1393 در کلیه فعالیت های خود، تلاش های منسجمی را به انجام رساند. از یک سو با افزایش دقت و انتخاب سیستماتیک و هوشمندانه ریسکها، تلاش نمود تا توازن و کیفیت را در پرتفوی بیمه ای خود افزایش دهد. نتیجه این اقدامات، در سود سالانه شرکت و پرداخت سود مشارکت در منافع به بیمه گذاران بیمه زندگی ظهور یافت. در سوی دیگر، بیمه ملت با توسعه و سرمایه گذاری در زیر ساخت های فناوری چون تلفن بیمه، پیامک بیمه و اینترنت بیمه ضمن بکارگیری فناوری های روز، دسترسی آسان تری برای مشتریان و شبکه فروش خود فراهم آورد.

از جنبه سرمایه گذاری نیز بیمه ملت با وجود رکود در اقتصاد کشور و عدم رشد بخش های مختلف اقتصاد همچون بازار بورس و مسکن، موفق گردید رشد مناسبی را در سرمایه گذاری خود به دست آورد.

البته تمامی تلاش ها و نتایج بیمه ملت مرهون درک و همکاری سهامداران، کارکنان خلاق و مدیران با کفایت این شرکت بوده است که لازم است از همگی آن تشکر نماییم.

گزارش حاضر که به منظور ارایه عملکرد شرکت بیمه ملت در سال 1393 به مجمع عمومی صاحبان محترم سهام تهیه شده است، خلاصه ای از اهم فعالیتهای هیأت مدیره، مدیران، کارشناسان و کارمندان ساعی و زحمتکش بیمه ملت است.

کلیاتی درباره شرکت

تاریخچه

شرکت بیمه ملت (سهامی عام) در آبان ماه سال 1382 به شماره ثبت 211230 و با مجوز شماره 23863 بیمه مرکزی ایران بر اساس قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیکه گری، تأسیس گردید.

موضوع فعالیت شرکت عبارتست از:

- انجام عملیات بیمه ای مستقیم در انواع رشته های بیمه زندگی و غیر زندگی بر اساس پروانه های فعالیت صادره از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

- تحصیل پوشش بیمه ای اتکایی در رابطه با بیمه نامه های صادره.

- قبول بیمه های اتکایی از صندوق بیمه محلی، منطقه ای و بین المللی به صورت متقابل و در محدوده مورد تأیید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

- سرمایه گذاری از محل سرمایه و ذخایر اندوخته های فنی و قانونی در چارچوب ضوابط مصوب شورای علی بیمه.


اهداف کلان و استراتژی های اصلی

اهداف کلان

- ارایه پوشش های بیمه ای و متناسب با نیاز فعالیت های اقتصادی کشور به منظور توسعه بازار و فعالیت های شرکت و تأمین آسایش خاطر مشتریان.

- کمک و مساعدت به بیمه مرکزی و دولت در راستای ایجاد یک محیط رقابتی سالم، ترویج فرهنگ بیمه، توسعه فعالیت بخش خصوصی، افزایش اشتغال، افزایش رفاه اجتماعی، ایجاد بسترها و زیرساخت های لازم برای نخبگان و نوآوران و ارایه خدمات جدید.

- گسترش بازار بیمه و کسب سهم بازار مناسب و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی و کسب منافع برای سرمایه گذاران و چشم اندازهای آتی رو به رشد سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار در بازار بیمه کشور.

- مشاوره فنی در زمینه تحلیل ریسک، پیشگیری و ایمنی و کاهش آسیب پذیری سیستم ها و مشتریان.


استراتژی های اصلی

- نوآوری در ارایه خدمات.

- توسعه، کارآفرینی بهره وری و یکچارگی سیستم ها.

- بهره گیری از تکنولوژی اطلاعات (IT) و تجارت الکترونیک و راه اندازی بیمه الکترونیکی (E-Insurance).

- جذب و گسترش نمایندگی های بیمه و مراکز پرداخت خسارت در سراسر کشور.

- سرمایه گذرای در صنایع پربازده و بلندمت به منظور صیانت از منافع سهامداران و مشتریان.

- همکاری با شرکت های بین المللی و شرکت های بیمه گر اتکایی.

- ایجاد ارزش افزوده اقتصادی برای همه ذینفعان.


سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه اولیه ثبت شده شرکت در آبان ماه سال 1382 معادل 200 میلیارد ریال منقسم به 200 میلیون سهم یک هزار ریالی با نام بود. پس از چند ماه فعالیت در بازار بیمه کشور، با تصویب مجمع فوق العاده شرکت در تاریخ 1383.4.24 با افزایش سرمایه این شرکت به 1200 میلیارد ریال موافقت گردید و در تاریخ 1384.4.28 در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید. شرکت بیمه ملت در تاریخ 1391.6.29 سرمایه خود را به 1500 میلیارد ریال رساند و پس از برگزاری مجمع فوق العاده، افزایش سرمایه به میزان 500 میلیارد ریال در موره 1392.4.26 تصویب گردید و در تاریخ 1393.9.5 در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید. همچنین با تصویب مجمع فوق العاده شرکت در تاریخ 1394.1.26 با افزایش سرمایه این شرکت به 2600 میلیارد ریال موافقت و اختیار آن به هیأت مدیره شرکت واگذار گردید.

گزارش مجمع بیمه ملت
گزارش مجمع بیمه ملت

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

شرکت در تاریخ 1391.3.8 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه بیمه وصندوق بازنشستگی به جز تأمین اجتماعی با نماد "ملت" درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1391.4.19 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت در سال گذشته به شرح نمایه زیر بوده است.

گزارش مجمع بیمه ملت

جایگاه شرکت در صنعت

رشد فروش صنعت در سال 1393 نسبت به سال قبل 27.4 دردص بوده که شرکت بیمه ملت با حجم فروش 3.762.141 میلیون ریال سهم بازاری معادل 1.8 درصد داشته است.

گزارش مجمع بیمه ملت

مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی شرکت بیمه ملت در سال 1393

گزارش مجمع بیمه ملت

طراحی محصولات جدید

طراحی محصولات جدید در بیمه ملت از اولویت های سال 1393 شرکت بود. در این راستا شرکت اقدام به طراحی و یا عرضه اولیه محصولات زیر نمود:

· بیمه اعتبار رهنی

· بیمه های مسئولیت قراردادی پیمانکاران (پیشنهاد مزایده و مناقصه، حسن انجام کار، پرداخت و نگهداری و تعمیر)

· بیمه درمان بیماری های صعب العلاج

· بیمه SOS خودرو

· بیمه نامه اوراق زندگی

· بیمه مستمری آنی

· بیمه مکمل بازنشستگی


توسعه شبکه فروش

توسعه شبکه فروش نیز از جمله راهبردهای اصلی بیمه ملت در سال گذشته بوده است بر این اساس:

· تعداد نمایندگان فعال بیمه ملت در سال 1393 به 1214 نفر رسید.

· تعداد بازاریابان فعال شرکت بیمه ملت از 1178 نفر در پایان سال 1392 به 1424 نفر در انتهای سال 1393 رسید.

برگزاری جلسات با حضور نمایندگان

علاوه بر برگزاری جلسات متعدد به منظور ارتباط نزدیک تر و مؤثرتر و همچنین دریافت نقطه نظرات نمایندگان، همایشی یک روزه با حضور نمایندگان برتر شرکت، مدیر عامل، معاونین و مدیران شرکت در سال 1393 برگزار گردید.


توسعه سهم نمایندگان از پرتفوی حق بیمه شرکت

استراتژی شرکت تقویب شبکه نمایندگان حقیقی موجب افزایش سهم آنها در پرتفوی شرکت گردید. این روند سهم نمایندگان حقیقی از پرتفوی شرکت را از 33 درصد در سال 1390 را به 78 درصد در سال 1393 افزایش داد.

 شبکه خسارت بیمه ملت

شبکه خسارت بیمه ملت در دو بخش خسارت اتومبیل و خسارت غیر اتومبیل فعال می باشد. شبکه خسارت بخش اتومبیل نیز خود به دو بخش خسارت جانی و خسارت مالی تقسیم می شوند. تعداد شبکه خسارت مالی اتومبیل در حال حاضر 280 مرکز می باشد که بزرگترین و گسترده ترین شبکه های خسارت شرکت های بیمه می باشد.

تعداد شبکه خسارتی جانی نیز 54 مرکز است که در 31 استان کشور وجود داشته و به ارایه خدمات به مشتریان می پردازد. شبکه خسارت غیر اتومبیل شامل 97 مرکز از برخی نمایندگی های برتر شرکت تشکیل یافته است. وظیفه این مراکز، تشکیل اویله پرونده خسارت بیمه نامه های غیر اتومبیل است.


گسترش مراکز و ارزیابان خسارت در رشته درمان

از جمله برنامه های شرکت در سال گذشته توسعه شبکه خسارت بیمه های درمان بوده است. بر این اساس، تعداد 64 بیمارستان، 24 مرکز دندانپزشکی، 9 مرکز چشم پزشکی و جراحی مجاز، 5 مرکز تصویربرداری، 8 آزمایشگاه، 2 مرکز اپتومتری و عینک سازی و 1 مرکز فیزیوتراپی به عنوان طرف قرارداد بیمه ملت فعال بوده اند. همچنین شرکت بیمه ملت جهت توسعه خدمات به شهرستان ها با یک شرکت امدادرسان قرارداد همکاری منعقد نموده است.


حضور گسترده در کنفرانس ها و نمایشگاه ها

در راستای برنامه های تبلیغاتی و برندسازی، بیمه ملت در سال 1393 در کنفرانس ها و نمایشگاه های مختلفی در تهران و برخی شهرستان ها حضور فعال داشت. تعدادی از مهمترین این برنامه ها عبارتند از همایش جانبی کنگره نفت، نمایشگاه فولاد، نمایشگاه کتاب، همایش بیمه و توسعه، کنفرانس مدیریت.


اینترنت بیمه، تلفن بیمه، پیامک بیمه و موبایل بیمه

شرکت بیمه ملت به عنوان شرکتی پیشتاز در استفاده از راهکارهای فناوری اطلاعات در صنعت بیمه در سال 1392 اقدام به ایجاد سیستم جامع اینترنت بیمه نمود و در سال 1393 به توسعه آن پرداخت. این سیستم این امکان را به مشتریان می دهد که کلیه اطلاعات مربوط به بیمه نامه های خود را اعم از الحاقیه ها، خسارت ها، تاریخ شروع و پایان قرارداد مشاهده کند. همچنین با استفاده از این سیستم می تواند بیمه نامه های جدید خریداری و یا تمدید نماید.

تلفن بیمه با شماره 85334 نیز در حال حاضر جهت صدور الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث، مسئولیت و استعلام بیمه نامه به کار می رود.

بیمه ملت همچنین در نظر دارد با توسعه و راه اندازی پیامک بیمه و موبایل بیمه عرصه ای جدید در صنعت بیمه و ارایه خدمات به مشتریان معرفی نماید.

 فعالیت های مربوط به خدمات پس از فروش

· رسیدگی به 8.352 پرونده خسارت جانی تشکیل شده و پرداخت 6.884 مورد (82%)

· رسیدگی به 27.165 پرونده خسارت مالی تشکیل شده و پرداخت 24.763 مورد (91%)

· اعزام کارشناس به محل حادثه و برآورد میزان خسارت در اسرع وقت

· ارسال پیامک جهت تمدید بیمه نامه ها قبل از سررسید آنهاگ

· پیگیری جهت توسعه دفاتر هماهنگی استانی

· اجرای برنامه جامع توسعه سخت افزاری و نرم افزاری مرکز ارتباط با مشتریان

· بازدیدهای منظم و هدفمند از دفاتر و تجهیزات نمایندگان سراسر کشور براساس شاخص ها و فرم های جدید طراحی شده

 گسترش سیستم های نرم افزارهای عملیاتی و پشتیبانی

ارتقاء و توسعه بخش فناوری اطلاعات شرکت از جمله راهبردهای محوری بیمه ملت بوده است. در کنار ایجاد نرم افزارهای بیمه ای و زیرساخت هایی که به طور مستقیم، رشته های بیمه ای را پیشتیبانی می کند، شرکت سرمایه گذاری های بزرگ دیگری در این زمینه طراحی و اجرا نموده است که در زیر برخی از نمونه های آن تشریح می گردد.

· مرکز ارتباط با مشتریان (CRM)

· مرکز داده (Data center)

· بیمه متمرکز (Core insurance)

با ایجاد مرکز داده و سیستم ارتباط با مشتریان، کلیه بیمه گذاران شرکت می توانند بدون مراجعه به نمایندگان صرفاً از طریق ارتباط با این مرکز از آخرین وضعیت پرونده بیمه ای خود مطلع شوند. با راه اندازی بیمه متمرکز (Core insurance) امکان برقراری ارتباط مشتریان، نمایندگان، کارگزاران و بازاریابان شرکت بیمه ملت از طریق کانال های وبگاه، پیام کوتاه و پست الکترونیک و مرکز پیام فراهم شده است. مرکز داده بیمه ملت، از پیشرفته ترین تکنولوژی در ذخیره سازی و پردازش اطلاعات بهر می جوید و قادر است همزمان، پاسخگوی 50 هزار نماینده و 200 هزار مشتری اینترنتی باشد. اطلاعات تمامی بیمه نامه های صادره در بیمه ملت به مدت 10 سال به صورت برخط در انبارهای اطلاعاتی این مرکز نگهداری می شود. مهمترین تأثیر تأسیس بیمه متمرکز، بهبود خدمات بیمه ای، افزایش رضایت مشتریان و بهبود بهره وری و دقت عملکرد فرآیندهای بیمه ملت است. بیمه ملت همچنین اولین شرکت بیمه است که با استقرار سیستم بیمه متمرکز توانسته است، سیستم ارتباط با مشتریان (CRM) را در صنعت بیمه راه اندازی نماید. این تکنولوژی، نظیر بانکداری متمرکز، این امکان را فراهم می سازد تا بیمه گذاران با مراجعه به هر کدام از نمایندگی های بیمه ملت در نقاط مختلف کشور، به حساب و پرونده بیمه ای خود دسترسی داشته و مبادلات بیمه ای خود را انجام دهند.

شرکت بخش فناوری اطلاعات و تکنولوژی خود را در چند بخش توسعه داده است:

الف) راه اندازی فروش بیمه های الکترونیکی

· فروش بیمه نامه های عمر و حوادث انفرادی

· فروش بیمه نامه های مسئولیت پزشکان و پیرا پزشکان

· فروش بیمه نامه های بدنه اتومبیل


برنامه های آینده شرکت

· توسعه کیفی نمایندگان سراسر کشور

· طراحی و عرضه بیمه نامه های جدید

· تنظیم و تعادل در پرتفوی بیمه ای شرکت

· ارتقای جایگاه برند بیمه ملت

· افزایش سطح کیفی و کمی تبلیغات

· ارایه بسته های تبلیغاتی با توجه به فرهنگ و جاذبه های منطقه ای

· افزایش سهم در بازار قبولی اتکایی

· تعادل بخشی در پرتفوی سرمایه گذاری شرکت براساس آیین نامه ها و ریسک و بازده سرمایه گذاری

· توسعه و پیاده سازی نرم افزارهای بیمه ای

· مدیریت ریسک و نرخ گذاری

· افزایش سرمایه

ترازنامه

گزارش مجمع بیمه ملت

صورت سود و زیان

گزارش مجمع بیمه ملت

آدرس لینک سایت شرکت:

WWW.melat.ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر