بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت فقط باید برای مرز دانش سرمایه‌گذاری کند، گفت: کار تجاری باید در بخش خصوصی انجام شود بنابراین باید برای احقاق این مهم راه را برای شرکت‌های خصوصی هموار کنیم.
کد خبر : ۱۵۰۲۰۵
به گزارشگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در نشستی با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با محوریت پیشبرد اقتصاد مقاومتی و به‌مثابه آن اقتصاد دانش‌بنیان که امروز در پارک پردیس معاونت علمی برگزار شد، گفت: یک اکوسیستم کارآفرینی مبتنی بر پژوهش درآمدزا در کشور وجود دارد، که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال عرضه آن است. در این زمینه باید در نظر داشت که درآمد حاصل، از سرمایه‌گذاری در هر بخش دیگری بیشتر است.

وی بابیان اینکه باید دانشگاه‌های پژوهش محور داشته باشیم که هزینه‌های خود را با تکیه‌بر پژوهش تأمین کنند، افزود: دانشگاه‌ها باید بین 2 تا 5 سال مسئولیت کارآفرینی فارغ التحصیلان خود را بر عهده داشته باشند که پارک‌های علمی و فناوری می‌توانند ایفاگر نقش موثر در حصول این مهم باشند.

** درآمد یک هزار و هفتصدمیلیارد تومانی پارک فناوری پردیس معاونت علمی

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تأکید کرد: کل سرمایه‌گذاری دولت در پردیس پارک علم و فناوری به 60 میلیارد تومان نمی‌رسد و این در حالی است که فروش محصولات این پارک از مرز یک هزار و هفتصد میلیارد تومان گذشته است.

ستاری با بیان اینکه خوشبختانه بخش‌های تجاری و کار آفرینی پارک فناوری پردیس معاونت علمی بسیار مناسب و مطلوب است، گفت: تا جایی که می‌توانیم از درون این پارک، شرکت‌های پژوهش محور و درآمدزا خارج می‌کنیم و این بخشی از آن اکوسیستمی است که ما در پی عرضه آن هستیم.

** کار تجاری‌سازی باید در بخش خصوصی انجام شود

وی با اشاره به اینکه دولت فقط باید برای مرز دانش سرمایه‌گذاری کند، افزود: کار تجاری باید در بخش خصوصی انجام شود بنابراین باید برای احقاق این مهم راه را برای شرکت‌های خصوصی هموار کنیم و با پرداختن به مقوله فن‌بازار به تجاری‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان بپردازیم.

در ادامه این نشست، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس معاونت به تبیین برنامه و فعالیت‌های این پارک در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی، مشاوره با شرکت‌های دانش‌بنیان، فن بازار، همکاری با نهادها و مراکز علمی و کشورهایی چون اسپانیا سوئد آلمان و هند در حوزه‌های علمی و فناورانه و همچنین عضوگیری استارتاپ ویکندها پرداخت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کدام بخش خصوصی حاضر است با سیاستهای مداخله گرانه وبی ثبات شما کار کند؟بخش خصوصی در جایی سرمایه گذاری میکند که کسی برایش رنگ لباس ویا اندازه لباس ویا عکس روی لباس تعریف نکند.بخش خصوصی مگه مغز ...خورده که با بهره وام 30 درصدی کار کند ؟بخش خصوصی در یک جامعه ازاد و امن سرمایه گذاری میکند نه اینکه شما به زور مسلمانش کنید وبرای سرمایه اش تکلیف تعیین کنید.این سرمایه داران داخلی همان عده ای بوده اند که در نابه سامانی داخلی با رانت و رابطه و اختلاس پولدار شده وفقط در همین سیستم میتوانند کار کنند.