بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
کد خبر : ۱۵۰۳۸۳

دبیر ستاد مردمی جشن بزرگداشت ۲۴ خرداد در سرخه اخبار مربوط به ساخت مجسمه رییس جمهور را تکذیب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، مهدی غلامی سرخه با ارسال یادداشتی ضمن انتقاد از انتشار اخبار کذب پیرامون جشن مذکور در زادگاه رییس جمهور درباره اخباری که اثر هنری ساخته شده به وسیله تعدادی از هنرمندان را "مجسمه" نامیده بودند نوشت: این اثر حجمی نه قرار بود سردیس باشد و نه مجسمه ای که اساسا ساخت آن با هنر دینی و اسلامی و روحیات و اخلاقیات جناب رئیس جمهور همسو نیست؛ بلکه یک اثر هنری فاخر ماندگار است که تصویر پرتره رئیس جمهور با کنار هم قرار دادن تعدادی میله فلزی نمادی از سالهای مبارزه ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون می باشد طراحی شده است که پیشنهاد شد در ورودی زادگاهش نصب شود.

او همچنین عنوان "روحانی تنها نیست" برای مراسم مذکور را اشتباه رسانه ها دانست و نوشت: این جشن تحت عنوان "جشن همدلی و همزبانی دولت و ملت" طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب و در تحقق شعار سال ، برگزار شده است.

او در بخش دیگری از یادداشت خود دروغ برخی رسانه ها مبنی بر اینکه سورنا ستاری معاون رییس جمهور به جای گلزار شهدای سرخه به مزار والدین رییس جمهور رفته را به شدت تکذیب و اعلام کرد: اینکه آقای دکتر ستاری بلافاصله در بدو ورود بر گلزار شهدای شهر سرخه حضور یافته و حتی اجازه استقبال رسمی در مدخل ورودی شهر سرخه را ندادند و به مقام شامخ شهدای سرخه ادای دین و احترام نموده است. سپس به منظور احترام به خانواده محترم رئیس جمهور بر مزار والدین فقیدشان حضور یافته و به قرائت فاتحه پرداخت.

متن کامل یادداشت دبیر ستاد مردمی جشن بزرگداشت ۲۴ خرداد در سرخه که در اختیار شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید قرار گرفته، به شرح زیر است:

سرخه...
شهری مذهبی با مردمانی خون گرم و انقلابی که از پیش از انقلاب در عرصه های مختلف مبارزه با رژیم طاغوت، پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سازندگی و تا کنون نقشهای بی بدیلی ایفا نمودندو کم ندارد سردارانی از این خطه که در عرصه های مختلف استانی و ملی خوش درخشیدند...


خدمت مردم و نخبگان شهر سرخه نه منحصر به دوره زمانی خاص بوده و نه مختص به دولتی مشخص که نامدارانش در مقاطع مختلف انقلاب ، خادمانی صدیق بوده اند.

هیچ کجا اهلی از این دیار در هیچ مقطعی از انقلاب اسلامی، دستخوش افراط یا تفریط نگردیده و نامدارانش همواره در آزمونهای انقلاب سربلند برآمده اند.
****


و اما روزهای آغازین ماه میهمانی خداست...
دلها آماده می شود برای صیقل بخشیدن روح و جسم و چه دعایی زیباتر از آنکه خدا توفیق حضور موفق و سربلند در این میهمانی را نصیبمان کند. در این روزهای عزیز قلم را بهانه کردم که نه از سر پاسخ بلکه از باب دل نوشته ای چند سطر از احوال مغفول مانده رکن اصلی رسالت آخرین نبی خدا (ص) که فرمود : " من مبعوث نشدم مگر برای اکرام اخلاق" را یاد آور شوم.


تورق صفحات منتشر شده چاپی و مجازی در این روزها نشان دهنده جملاتیست که برخی از روی دلسوزی، بخشی ناآگاهانه و بعضی آگاهانه یک رویداد خودجوش و صمیمی و مردمی را ، با تفسیر به رای خود، گونه ای جلوه دادند که باعث رنجش خاطر مردمانی بزرگ و خون گرم گردید که با عشق به زادگاه خود و نخبگانش خالصانه جشنی را برنامه ریزی کردند که حضور حداکثری همشهریان سرخه ایی از اقشار مختلف با نگرشهای متفاوت سیاسی مهر تاییدی بر این اقدام بود و تلخ تر اینکه این بد اخلاقی و دروغ موجب انحراف و تشویش افکار عمومی گردید.


در این خصوص ذکر چند مورد خالی از لطف نیست:


نخست به «عنوان» جشن میپردازیم؛ در برخی رسانه ها اشاره گردید در شهرستان سرخه زادگاه رئیس جمهور ایران مراسم بزرگ "روحانی تنها نیست" برگزار گردیده در حالی که همانگونه که در بالا ذکر شد این جشن بدون هیچگونه جهت دهی سیاسی صرفاً و صرفاً از باب تجلیل از یک همشهری ارزشمند، که باعث افتخار دیار خود گردیده و به عنوان عالی ترین مقام اجرائی کشور قصد خدمت به کشورش و انقلاب اسلامی را دارد، تحت عنوان "جشن همدلی و همزبانی دولت و ملت" طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب و در تحقق شعار سال، برگزار نموده اند.


نکته دوم پرداختن بدون اطلاع و اشاعه غیر اخلاقی موضوع ساخت تندیس یا مجسمه رئیس جمهور است؛ کم نیست آثار متعدد وهنری فاخر که توسط هنرمندان نامی و انقلابی شهر سرخه به یادگار مانده است و حتی برخی از این آثار در سطح شهر سمنان به نمایش درآمده است. به پیشنهاد همین هنرمندان و به نشانه عرض ارادت این قشر به همشهری نامدارشان که نه تنها در حال حاضر رئیس جمهور بلکه در گذشته نیز مسئولیتهای متعدد ارشد کشوری را چه به نمایندگی از مردم و مهمتر به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب را در پرونده درخشان خود دارد، قرار شد یک اثر حجمی به یادگار گذارند. این اثر حجمی نه قرار بود سردیس باشد و نه مجسمه ای که اساسا ساخت آن با هنر دینی و اسلامی و روحیات و اخلاقیات جناب رئیس جمهور همسو نیست؛ بلکه یک اثر هنری فاخر ماندگار است که تصویر پرتره رئیس جمهور با کنار هم قرار دادن تعدادی میله فلزی نمادی از سالهای مبارزه ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون می باشد طراحی شده است که پیشنهاد شد در ورودی زادگاهش نصب شود.


بنابر این دور از اخلاق بود که بدون اطلاع کافی حتی از سر دلسوزی اعلام گردد ساخت مجسمه رئیس جمهور در زادگاهش پوست خربزه دوستدارنش برای ایشان است و عضو مجلس خبرگان رهبری را با آقا میرزا آغاسی و هرکس دیگر مقایسه نمایند.


اما نکته سوم که در جای خود قابل تأمل است نگارش مقاله ای در یکی از خبرگزاریها بود که صراحتا بد اخلاقی بزرگی نمود و مطلبی کذب را متوجه معاون محترم علمی و فناوری رئیس جمهور و برخی مسئولین محلی و استانی نشانه رفته بود و متاسفانه بیان نموده شد که معاون رییس جمهور برخلاف عرف تشریفاتی به جای حضور در گلزار شهدای سرخه در بدو ورود بر مزار والدین رئیس جمهور محترم رفته و به ایشان ادای احترام نموده است. در حالیکه این اتهام لااقل برزانده یک فرزند شهید والامقام نیست که هم اکنون در مسند معاونت علمی و فن آوری رئیس جمهور تکیه زده است. چرا که اینگونه تذکر ها به کسی که خودش بر آمده از خانواده بزرگ ایثارگر جامعه است، به نوعی زیره به کرمان بردن است. افسوس دو چندان اینکه آقای دکتر ستاری بلافاصله در بدو ورود بر گلزار شهدای شهر سرخه حضور یافته و حتی اجازه استقبال رسمی در مدخل ورودی شهر سرخه را ندادند و به مقام شامخ شهدای سرخه ادای دین و احترام نموده است. سپس به منظور احترام به خانواده محترم رئیس جمهور بر مزار والدین فقیدشان حضور یافته و به قرائت فاتحه پرداخته است. ( البته این امر نه تنها برای ایشان که منصوب رییس جمهور است بلکه برای هر فرد مسئول و غیر مسئول دیگری محتمل است و هرچند اگر ایشان حضور نمیافت همین موضوع دست آویز برخی رسانه ها می‌گردید.)

و در نهایت حضور اقشار مختلف جامعه از خانواده های معزز شاهد تا کسبه محترم بازار و افراد متعدد با گرایشهای مختلف سیاسی و در رأس آن خانواده گرانقدر شهدای هسته ایی در این جشن بزرگ ، مبین خوبی برای جامعیت این برنامه و پرهیز از هرگونه اقدام سیاسی و یا دولتی میباشد.
امید است کلیه رسانه های محترم در انعکاس اخبار ، صداقت و امانت را مد نظر قرار دهند و عشق و علاقه صادقانه مردم به نظام مقدس اسلامی و خدمت گذاران صدیق را دست مایه اهداف سیاسی خود قرار ندهند ...
در پایان بنمایندگی از ستاد مردمی جشن فوق ، از حضور ارزشمند و یکپارچه و همدلی بزرگ مردم نجیب و انقلابی سرخه و قبول دعوت رسانه ها ، دکتر ستاری فرزند شهید بزرگوار سرلشگر ستاری معاون محترم رئیس جمهور و استاندار محترم سمنان و عموم مدیران ملی و استانی و معتمدین محلی قدر دانی مینمایم ...

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار
مهدی غلامی سرخه
دبیر ستاد مردمی جشن بزرگ همدلی وهمزبانی دولت و ملت و بزرگداشت ۲۴ خرداد - سرخه

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
تامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
اره مجسمه نیست اثر هنری ایرانیا استاد بازی با کلمات
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
مجسمه هست تعجب ندارد
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
سلام: معمولا مجسمه کسانی میسازند ودر میادین وغیره را میگذارند که کاری بزرگ کرده باشد ایشان چه کاری انجام داده که باید مجسمه اش را بسازند از بستن در انرزی اتمی درسال 80باید تقدیر شود ویا بستن فوردوواب سنگین اراک و... برای کدام یک باید مجسمه اش را بسازند
ناشناس
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
هنوز خیانت سعد اباد ناشی از همین طرز فکر کمر خانواده ها را دارد میشکند

خیانت سعد اباد باعث شد غربیها بر همان اسا تحریمها را وضع کنند