بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
کد خبر : ۱۵۰۵۲۸

معاون عملیات بازار شرکت بورس درباره معاملات دیروز دو پالایشگاه اصفهان و بندرعباس توضیحاتی ارایه کرد و از بررسی موضوع در کمیته تخلفات خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از بورس پرس، علی صحرایی، درباره معاملات دیروز دو پالایشگاه اصفهان و بندرعباس که با حذف سفارش خرید حدود 40 میلیون سهمی و خرید بیش از دو میلیون سهم پالایشگاه اصفهان توسط 8 نفر و طرح شائبه ای همراه بود، توضیح داد: در رابطه با حذف سفارش40میلیون سهم این دو شرکت ، کمیته تخلفات در حال رسیدگیاست که باید نتایج بررسی ها مشخص شود. بنابراین در این شرایط نمی توان از قطعی بودن یا نبودن تخلف سخن گفت.

ویدر مورد انجام معامله سهام پالایشگاه اصفهان بعد از اتمام زمان گفت: نکته اول این است که سفارش این سهام قبل از اتمام زمان و حدود 12:29 دقیقه وارد سامانه شده اما معامله آن بعد از زمان معاملات ثبت شده است. نکته دوم هم این است که چنین معاملاتی مسبوق به سابقه بوده و کارگزاران و فعالان حرفه ایی با چنین معاملاتی آشنا هستند،بنابراین مشکلی در انجام معامله آن نبود.

صحرایی در مورد نقش صندوق توسعه در عرضه سهام "شپنا" توضیح داد: درحالی برخی با جزییات معاملات آشنایی ندارند که هنگام بازگشایی نماد شرکت ها با دامنه نوسان محدود، حجم مبنای تعیین شده، تغییری نمی کند و به عدد یک محدود نمی شود. بر همین اساس با توجه به لزوم معامله سهام پالایشگاه اصفهان به اندازه حجم مبنا، صندوق توسعه اقدام به عرضه کرد که مانعی هم در آن نبود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
يعني ممكنه اينم يه دليلي برا بستن نماد بشه؟
مهدی
GERMANY
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
((ویدر مورد انجام معامله سهام پالایشگاه اصفهان بعد از اتمام زمان گفت: نکته اول این است که سفارش این سهام قبل از اتمام زمان و حدود 12:29 دقیقه وارد سامانه شده اما معامله آن بعد از زمان معاملات ثبت شده است. نکته دوم هم این است که چنین معاملاتی مسبوق به سابقه بوده و کارگزاران و فعالان حرفه ایی با چنین معاملاتی آشنا هستند،بنابراین مشکلی در انجام معامله آن نبود))

ایرادی نداره. ولی پس چــــــــرا توی شاخص تاثیر پیدا نکرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
davar
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
بازار سرمایه یعنی بازار اعتبار و0 هر چه معاملات بر اساس ضوابط و مقررات مستند باشد
اعتماد افزایش یافته و موجب جذب پس انداز ملی میگردد.جناب اقای صحرایی ناظر محترم این چه استدلالی است. که سفارش ساعت 12.29 وارد شده و معامله پس از ساعت قانونی توسط سیستم مکانیزه صورت گرفته است !!!!!چگونه انتظار دارید اینده این بازار با اعتماد ملی مواجه شود؟ خیلی ساده است این معامله باید ابطال میشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
اقا لازم نیست همش بزنید.
بعد این همه مدت یه مثبت به این سهم ها خورد و سهم گیرتون نیومد باز جنجال راه انداختید.
بسه دیگه کشتین مارو.فقط یه خورده از ضررمون کم شده ها....