بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
رییس هیأت مدیره شرکت کشت و صنعت پیاذر عنوان کرد:

افزایش نرخ فروش محصولات "غاذر" از سه ماهه دوم امسال

درآمد حاصل از فروش پودر آب پنیر در حالی طی سه ماهه نخست سال گذشته مبلغ 250 میلیون تومان بوده که این رقم طی دوره مشابه امسال به 130 میلیون تومان کاهش یافته است که همانطور که عنوان شد این امر متأثر از تعطیلی کارخانجات مصرف کننده محصول مذکور همچون شکلات سازی و بیسکویت سازی رخ داده و امیدواریم تا بهبود شرایط اقتصادی آنها مقدار فروش این محصول طی دوره های آینده افزایش یابد.
کد خبر : ۱۵۲۰۰۶
نویسنده :
جمشیدی

شرکت کشت و صنعت پیاذر پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 خود را بر اساس عملکرد سه ماهه نخست امسال منتشر کرده و درآن خبر از پوشش 33 درصدی سود برآوردی 215 ریالی داده است.

در همین ارتباط، رییس هیأت مدیره شرکت کشت و صنعت پیاذر در ارزیابی عملکرد سه ماهه ابتدای امسال در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: طی دوره مذکور علیرغم افزایش هرینه های دستمزد و تولید، هیچ افزایش نرخی در قیمت فروش محصولات اعمال نشده و علاوه بر آن به دلیل تعطیلی کارخانجات مصرف کننده پودر آب پنیر، این محصول به فروش نرفته است. این در حالی است با توجه به برنامه های شرکت برای کنترل هزینه ها و فروش مستقیم محصولات انتظار می رود تا سود برآوردی تا پایان سال محقق گردد.

خلیل قلیپور با بیان اینکه به طور معمول وضعیت فروش محصولات طی ماه های آتی بهتر از سه ماهه ابتدایی است، در این خصوص افزود: درآمد حاصل از فروش پودر آب پنیر در حالی طی سه ماهه نخست سال گذشته مبلغ 250 میلیون تومان بوده که این رقم طی دوره مشابه امسال به 130 میلیون تومان کاهش یافته است که همانطور که عنوان شد این امر متأثر از تعطیلی کارخانجات مصرف کننده محصول مذکور همچون شکلات سازی و بیسکویت سازی رخ داده و امیدواریم تا بهبود شرایط اقتصادی آنها مقدار فروش این محصول طی دوره های آینده افزایش یابد.

وی در خصوص برنامه های "غاذر" برای رفع موانع پیش آمده برای فروش محصول پودر آب پنیر اظهار داشت: این مجموعه در صدد جایگزین کردن محصول شیر خشک به جای پودر آب پنیر است که این محصول پس از دریافت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت وارد چرخه تولید شرکت می شود و اگر چه قیمت فروش شیر خشک کمتر از پودر آب پنیر، اما تقاضا برای آن بیشتر است.

رییس هیأت مدیره شرکت کشت و صنعت پیاذر در خصوص افزایش قیمت فروش محصولات ابراز داشت: درخواست افزایش 10 تا 15 درصدی نرخ فروش محصولات تولیدی "غاذر" به اداره بازرگانی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ارسال شده که انتظار می رود این رشد قیمت فروش محصولات پس از موافقت سازمان های مربوطه از سه ماهه دوم امسال اعمال شود.

قلیپور در خاتمه خاطر نشان کرد: قیمت سهام "غاذر" طی ماه های اخیر نسبت به سایر سهام شرکت ها افت کمتری داشته و تا حد ممکن از ورود سفته بازان به روند معاملات "غاذر" جلوگیری به عمل آمده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر