بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
انجمن صنایع لبنی برای سال جاری درخواستی مبنی بر دریافت مجوز افزایش قیمت فروش محصولات از سازمان های مربوطه نداشته و تاکنون نیز هیچ افزایشی بر اساس مجوز در قیمت ها اعمال نشده است.
کد خبر : ۱۵۲۲۳۹
نویسنده :
جمشیدی

انجمن صنایع لبنی برای سال جاری درخواستی مبنی بر دریافت مجوز افزایش قیمت فروش محصولات از سازمان های مربوطه نداشته و تاکنون نیز هیچ افزایشی بر اساس مجوز در قیمت ها اعمال نشده است.

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: انجمن گروه تنها طی سال جاری نامه ای به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارسال نموده که طی آن افزایش شش درصدی بهای تمام شده محصولات طی سال 94 نسبت به سال 93 را مطرح کرد و هیچ تقاضایی مبنی بر رشد نرخ فروش محصولات عنوان نشده است.

رضا باکری افزود: بنده هیچ اطلاعی از وضعیت شرکت ها مبنی بر اعمال افزایش قیمت ندارم و به نظر می سد وضعیت عرضه و تقاضا در بازار فروش محصولات تنظیم کننده قیمت ها است و شرکت های لبنی خود مسئول قیمت گذاری محصولات هستند و در صورت تحقق زیان می بایست پاسخگو باشند.

چرا که در شرایط کنونی در بازار فروش، محصولات متنوع می باشند و با قیمت های گوناگون به فروش می رسند. به طور مثال شیر در بازار از قیمت 1480تومان تا 2800 تومان عرضه می شود و همچنین ماست ها حتی با اینکه ظاهراً هم فرمول هستند، اما طیف قیمتی متفاوتی دارند.

وی ادامه داد: برخی کارخانجات لبنی می پذیرند که زیان داشته باشند، اما سطح تولید و فروش خود را حفظ کنند و در مقابل برخی نیز پس از بررسی در می یابند که افزایش قیمت فروش محصولات موجب کاهش فروش می شود و این کاهش را نمی توانند از هیچ طریقی جبران کنند. بر این اساس می توان گفت شرایط شرکت ها گوناگون است.

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه طی سال های گذشته دیدگاه ها در قیمت گذاری کالا اشتباه بود، در این خصوص اظهار داشت: عملاً نمی توان فرمول واحدی را در قیمت گذاری کالا اعمال نمود و این موضوع که دولت برای یک کالا یک قیمت در نظر بگیرد، اشتباه تلقی می شود و می بایست محصولات در بازار و بر مبنای عرضه و تقاضا قیمت گذاری شوند.

چرا که کارخانجات برای رقابت با شرکت های هم گروه و به منظور جذب مشتری از راهکارهای مختلفی استفاده می کنند و امتیازهایی را به مشتریان می دهند تا تنها از برند آنها استفاده شود. از این رو، در صورتی که کالا تنها یک قیمت را داشته باشد رقابت پذیری میان شرکت ها از بین می رود و این امر به ضرر مصرف کننده نیز تمام می شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر