بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر : ۱۵۲۶۱۹

مدیرعامل تامین سرمایه امین در نشست خبری خود با خبرنگاران با اعلام خبر راه اندازی اولین صندوق پروژه ایران به ارزش 4000 میلیارد ریال، خواستار هماهنگی و برنامه ریزی مناسب برای حضور هیات های سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران شد و افزود: بخش عمده ای از سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری مدیریتی در واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک به ایران می آیند.

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران: فعالان بازار به مسئولان بی اعتمادند

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی امین ، دکتر علی سنگینیان در نشست خود با نمایندگان رسانه های گروهی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با اعلام اینکه تا پایان شهریور ماه و با توجه به تجربه موفق عرضه 1000 میلیارد ریال اوراق سلفت استاندارد نفت کوره، عرضه 5000 میلیارد ریال اوراق سلف استاندارد متانول توسط نیز تامین سرمایه امین صورت خواهد گرفت، اضافه کرد: این اوراق به درخواست شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) عرضه شده و پیش بینی می شود سود 24 تا 28 درصدی را در طی یکسال نصیب خریداران کند.

مدیرعامل تامین سرمایه امین همچنین از عرضه واحدهای اولین صندوق پروژه ایران تا یک ماه آینده خبر داد و افزود: این صندوق به منظور تامین مالی ساخت یکی از نیروگاه های شرکت مپنا به ارزش 4000 میلیارد ریال و به صورت فاز به فاز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پس از حصول توافق هسته ای، سرمایه گذاران خارجی علاقمندی جدی خود را برای ورود به بازار سرمایه ایران اعلام کرده اند، اضافه کرد: یکی از استراتژی های تامین سرمایه امین در سال جاری اولویت بخشی به موضوع ادغام و تملیک در بازار سرمایه ایران است که بر همین اساس این شرکت از سال گذشته معاونت ادغام و تملیک خود را فعال کرده و تا کنون 2 قرارداد مهم نیز در این زمینه منعقد کرده است.

دکتر سنگینیان با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از درآمد شرکت های تامین سرمایه در جهان از طریق واحدهای ادغام تملیک کسب می شود ادامه داد: با این وجود هم اکنون در ایران ساز و کارهای مناسب و فضای مناسب قانونی در این خصوص وجود ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: این خدمت جدید حتی برای شرکت هایی که علاقمند به انجام معاملات بلوکی در بازار سرمایه ایران هستند نیز قابل ارائه است.

به گفته وی راه اندازی واحد اغدام و تملیک در امین با توجه به اهداف ویژه سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار سرمایه ایران صورت گرفته بگونه ای که در اغلب نشست ها و مذاکرات صورت گرفته عمده سرمایه گذاران خارجی علاقمندی خود را به خرید بلوک های مدیریتی شرکت های کوچک و بزرگ غیر بورسی در ایران اعلام کرده اند و بخش کوچکی از آنها بدنبال گرفتن کد بورسی و خرید سهام شرکت های بورسی هستند.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین با انتقاد از اینکه این روزها گروه های مختلف هر کدام به نوبه خود افراد و سرمایه گذاران خارجی را برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران دعوت می کنند در حالیکه این اقدامات بدون برنامه ریزی و هماهنگی لازم انجام می شود، اضافه کرد: برای اینکه بازار سرمایه ایران بدرستی بتواند از حضور سرمایه گذاران خارجی منتفع شود لازم است که دعوت از سرمایه گذاران خارجی برنامه ریزی شده صورت گیرد چرا که بخش کوچکی از آنها علاقمندی جدی برای خرید سهام در بازار سرمایه داشته و اغلب سرمایه ها و سرمایه گذاران بزرگ بدنبال خرید بلوک های مدیریتی و تملک شرکت های ایرانی هستند.

وی افزود: سرمایه گذاران خارجی بیشتر علاقمند هستند که با همکاری یک شرکت ایرانی در بازار سرمایه ایران فعال شوند، لذا موضوع تاسیس صندوق های سرمایه گذاری خصوصی و هچنین جوینت ونچر شدن با آنها در دستور کار قرار گرفته است.

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران: فعالان بازار به مسئولان بی اعتمادند

صنایع غذایی، دارویی و ساختمانی اولویت سرمایه گذاری خارجی ها

وی با اشاره به اینکه تامین سرمایه امین برای کمک به تسهیل تصمیم گیری سرمایه گذاران خارجی هم اکنون اطلاعات شرکت های غیر بورسی ایرانی را نیز جمع آوری کرده و به طرف های خارجی علاقمند به سرمایه گذاری در ایران ارائه می دهند، خاطر نشان کرد: عمده صنایعی که سرمایه گذاران خارجی علاقمند به سرمایه گذاری در ایران هستند و برای آن برنامه ریزی کرده اند در وهله اول صنایع غذایی با امکان رشد سریع و بالا؛ همچون صنایع شکلات سازی؛ نوشابه، بیسکویت و ... است و از سوی دیگر اولویت دوم آنها صنایع بزرگ غذایی است.

مدیرعامل تامین سرمایه امین ادامه داد: صنایع دارویی و بهداشتی ایران نیز بدلیل جمعیت بالای ایران؛ شبکه بهداشت و درمان گسترده و بالا بودن سهم هزینه های بهداشتی در سبد هزینه های خانوارها برای آنها جذابیت مطلوبی دارد ودر انتها و اولویت چهارم آنها ساخت و ساز و صنایع ساختمانی است.

تشریح سه استراتژی سرمایه گذاران خارجی برای تملیک صنایع ایرانی

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق در بخش دوم این نشست و در پاسخ به پرسش های خبرنگاران در خصوص نقش اتاق تهران در بازار سرمایه با بیان اینکه اتاق تهران بعنوان نماینده بخش خصوصی نظرات فعالان اقتصادی را به سمع مسئولان دولتی می رساند اضافه کرد: بر هیمن اساس دیدگاه های فعالان اقتصادی هم اکنون در آیین نامه های مربوط به تولید اعمال شده است.

وی در خصوص حضور سرمایه گذارن خارجی در بازار ایران و کسب سود از آن تصریح کرد: سرمایه گذاران خارجی با استراتژی های مختلفی در این خصوص وارد می شوند؛ اول اینکه شرکت های کوچک را خریده و محصولات آنها را با برند خودشان عرضه خواهند کرد. دوم اینکه بازار فروش محصولات را گسترش داده و اقدام به صادرات خواهند نمود و سوم اینکه ساختار شرکت های ایرانی را مطابق با استانداردهای خودشان اصلاح خواهندکرد.

فرصت مناسب دولت برای انتشار اوراق بدهی ارزی فرآهم است

مدیرعامل تامین سرمایه امین در پاسخ به سوالی در خصوص بازار اوراق بدهی ایران اعلام کرد: هم اکنون ایران یکی از کمترین نسبت های بدهی به تولید ملی را در جهان داراست و همین امر پتانسیل و فرصت مناسبی در اختیار دولت برای انتشار اوراق بدهی ارزی قرار داده است که با توجه به سابقه خوب ایران در انتشار این اوراق، استقبال از آن در بازارهای جهانی مناسب خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: البته این امر در صورتی است که اوراق بدهی منتشره توسط شرکت های بین المللی رتبه بندی شده و بعد در بازار عرضه شود.

دکتر سنگینینان در پاسخ به چرایی حضور گسترده تامین سرمایه ها در بازار اوراق بدهی و فراموش کردن دیگر خدمات خود در بازار تصریح کرد: دیگر خدمات عمده تامین سرمایه ها در بازار سرمایه به موضوع ارزشگذاری ، پذیرش شرکت ها و مشاوره مالی باز می گرد که بدلیل درآمد کم و هزینه های بالای آن اغلب شرکت های تامین سرمایه بدنبال آن نیستند؛ البته تامین سرمایه امین سالیانه بیش از 70 قرارداد ارزشگذاری منعقد کرده و می توان به جرات گفت بخش عمده ای از معاملات بلوکی در بورس ایران توسط امین ارزشگذاری می شود.

دولت و ارکان بازار سرمایه ناهماهنگ هستند

مدیرعامل تامین سرمایه امین در خصوص عدم استفاده دولت از ظرفیت های بازار بدهی ایران برای تامین مالی افزود: هم اکنون بین دولت و ارکان بازار ناهماهنگی برای تامین مالی از طریق بازار بدهی وجود دارد که اگر این نقص برطرف شود امکان انتشار گسترده اوراق وجود داشته اگرچه اخیرا دولت نسبت به انتقال تامین مالی از بازار پول به بازار سرمایه با توجه به ناتوانی بانکها به پرداخت وام و تسهیلات تاکید دارد.

وی کاهش درآمدهای دولت را یکی دیگر از دلایلا تمایل دولت به استفاده از ابزار بدهی برای تامین مالی عنوان کرد و افزود: متاسفانه سهم کوچک بازار سرمایه ایران باعث شده است که دولتمردان اهمیتی برای بررسی اثرات تصمیماتشان در بورس ندهند و همین امر موجب تصمیم اخیر بانک مرکزی در خصوص بانک ها شده است.

سیستم نظارتی در بازار مالی ایران باید تک ناظری شود

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران در مسیر توسعه قرار گرفته خواستار ایجاد ساختار نظارتی تک ناظری در بازار مالی ایران شد و گفت: این امر موجب کاهش تناقض بین تصمیم گیری ها می شود.

دکتر سنگینیان در خصوص دلایل عدم حضور تامین سرمایه ها در بخش ساختمان تاکید کرد: طرح صندوق های زمین و ساختمان باوجود اصلاحات و تغییرات متعدد اما نتوانسته جذابیت بالایی برای تامین سرمایه ها ایجاد کند ضمن اینکه فعالان بازار ساختمان نیز به علت پیچیدگی های آن راغب به استفاده از این ابزار نیستند .

فعالان بازار به مسئولان بی اعتمادند

رئیس کمیسیون بازار پول سرمایه اتاق در خصوص سیاسی شدن بازار ایران و دلایل تشدید این امر و اینکه چرا بازار پس از توافق روند مناسبی به خود نگرفت تصریح کرد: اولین دلیل این امر بی اعتمادی فعالان بازار به سیاستگذاران و مدیران بازار است.

وی افزود: بازار اعتقاد ندارد که تصمیمات مسئولان بر اساس منافع آنها اتخاذ می شود و بر همین اساس هر تصمیمی که گرفته می شود در تالار شاهد بازخوردهای منفی آن هستیم

به گفته سنگینیان بازار هم اکنون دچار پارادوکس شده است مبنی بر اینکه با وجود اعلام توافق اما شرایط اقتصادی و مالی در هیچ بخش اقتصادی مناسب نیست، در نتیجه در کوتاه مدت شرایط اقتصادی مناسب ارزیابی نمی شود.

وی در پایان با انتقاد از سیاست رشد تعداد سهامداران در بازار سرمایه اعلام کرد: متاسفانه استراتژی افزایش تعداد سهامداران درست نبوده و همین امر یکی از دلایلی است که موجب شده این روزها شاهد بازار منفی باشیم.

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران: فعالان بازار به مسئولان بی اعتمادند

بزودی: فعال شدن صندوقETFیکم امین آوید

کارگزاری امین آوید با حجم معاملات 14 هزار میلیارد تومان در سال 93 رتبه چهارم برترین کارگزاری در ایران را در سال 93 کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی، شهیدی مدیرعامل شرکت کارگزاری امین آوید در نشست خبری خود با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: این کارگزاری هم اکنون بازوی اجرایی شرکت تامین سرمایه امین در بازارگردانی اوراق بدهی است.

وی در ادامه با بیان اینکه صندوق سرمایه گذاری امین آوید نیز در سال 93 بلحاظ بازدهی توانست رتبه اول را در بین صندوق های سرمایه گذاری از آن خود کند ادامه داد: بر همین اساس کارگزاری امین آوید برای سال جاری مجوز تاسیس صندوقETFیکم امین آوید را از سازمان بورس دریافت کرد که بزودی واحدهای آن در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

وی از تمرکز کارگزاری امین آوید بر معاملات آنلاین در سال 94 خبر داد و افزود: این اقدام با استفاده از بسته های تشویقی و به منظور ارتقا سطح فرهنگ سهامداری در بین اقشار مختلف جامعه صورت می گیرد.

سامانه انگلیسی انتشار صورتهای مالی شرکت های بورسی ایران راه اندازی شد

ثبت اولین شرکت پردازش اطلاعات مالی ایرانی در لندن

مدیرعامل شرکت نوآوران امین از راه اندازی سامانه انگلیسی انتشار اطلاعات مالی بازار سرمایه ایران برای استفاده سرمایه گذاران خارجی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، نوروزی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر ادامه داد: این سامانه تمامی اطلاعات مالی شرکت های بورسی و فرابورسی ایرانی را به زبان انگلیسی در اختیار علاقمندان قرار می دهد.

وی همچنین از راه اندازی سیستم جامع تهیه گزارش هوشمند شرکت های بورسی ، فرابورسی و صنایع ایران خبر داد و گفت: این سیستم تمامی اطلاعات صورت های مالی را دریافت کرده و پس از پردازش در اختیار فعالان بازار قرار می دهد.

وی همچنین از ثبت اولین شرکت پردازش اطلاعات مالی ایرانی در لندن خبر داد و گفت: این شرکت با همکاری یک شرکت انگلیسی فعالیت خود را در لندن آغاز خواهد کرد و هدف از تاسیس آن ارائه آخرین اطلاعات بازارهای مالی ایران در رسانه های انگلیسی زبان و سرمایه گذاران اروپایی است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
محمد سقایی:
لاریجانی ضرورت ارسال «برجام» به مجلس در قالب لایحه را به دولت اعلام کرده است
عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس اعلام کرد رئیس مجلس ضرورت ارائه لایحه درباره برجام را به دولت اعلام کرده است، طبق متن «برجام» دولت ایران تعهداتی را می‌پذیرد، لذا یک موافقتنامه است و باید برای تصویب به مجلس برود.
محمد رضا
ROMANIA
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
نه نگو اینو ما کاملا اعتماد داریم.