بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
در نظر داریم تا انتشار اولین گزارش "چه خبر از بورس" را از امروز آغاز کنیم. روزی که با اتفاقات مختلف سیاسی و اقتصادی طی روزهای پایانی هفته گذشته شروع شده است.
کد خبر : ۱۵۲۶۶۳
نویسنده :
جمشیدی

بازار سرمایه جزو بازارهایی است که هر لحظه اخبار رسمی و غیر رسمی در خصوص آخرین وضعیت شرکت های فعال در آن روی سامانه کدال یا سایت رسمی شرکت منتشر می گردد و اغلب شنیده هایی مبنی بر امکان وقوع اتفاق با اهمیت اثر گذار بر وضعیت سودآوری مجموعه های فعال در بازار سرمایه به گوش می رسد.

بر این اساس پایگاه خبری بورس نیوز در نظر دارد جهت اطلاع رسانی در خصوص اطلاعاتی که در ساعات پایانی روز و پس از اتمام معاملات و وقت اداری بویژه در روزهای پایانی هفته روی سامانه کدال منتشر می شود، خبری با عنوان "چه خبر از بورس" منتشر کند که این خبر علاوه بر موارد عنوان شده، خبرهایی که در قالب شنیده پیرامون شرکت ها در بازار سرمایه مطرح می شود را ارئه می کند. بر این اساس، در نظر داریم تا انتشار اولین گزارش "چه خبر از بورس" را از امروز آغاز کنیم. روزی که با اتفاقات مختلف سیاسی و اقتصادی طی روزهای پایانی هفته گذشته شروع شده است.

ذوب آهن اصفهان: این شرکت که از ماه های گذشته بحث اجرای برنامه افزایش سرمایه را مطرح کرده بود، طی پنج شنبه هفته گذشته خبری را روی سامانه کدال منتشر کرد که موجب گردید تا معاملات امروز "ذوب" با تشکیل صف تقاضای حدود 50 میلیونی آغاز گردد. ذوب آهن اصفهان طی گزارش مذکور خبر از تصویب اجرای برنامه افزایش سرمایه 380 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها توسط هیأت مدیره شرکت داد.

فرآورده های نسوز پارس: "کفپارس" در حالی آگهی دعوت به مجمع عمومی بطور فوق العاده شرکت به منظور انتخاب اعضای هیأت مدیره را منتشر کرده که به نظر می رسد پس از برگزاری مجمع و انتخاب اعضای هیأت مدیره نماد معاملاتی این شرکت که طی ماه های گذشته نوسانات متعددی را پشت سر گذاشته بتواند به حرف و حدیث ها پایان دهد و راه اصلی و منطقی خود را آغاز کند.

صنایع آذرآب: نماد معاملاتی این شرکت پس از اعلام پیش بینی سود تلفیقی گروه طی یازدهم مرداد ماه جاری با رشد قیمتی حدود 10 درصدی بازگشایی شد و با حجم سنگین معاملات مواجه گردید.

خبرها و شنیده ها از "فاذر" حاکی از آن است که قرار است امروز در حاشیه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه خبرهایی را به گوش سهامداران خود برساند که مورد توجه آنها قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال شنیده هایی در خصوص "فاذر" در میان فعالان بازار سرمایه مبنی بر برنامه های این مجموعه برای فروش زمین های خود به شرکت اطلس ایرانیان یا همکاری با شرکت مذکور برای پروژه مشارکتی مطرح می شود. به نظر می رسد حضور سهامداران در مجمع عمومی "فاذر" خالی از لطف نباشد و شاید امروز سهامداران علت حجم معاملات سنگین این نماد طی روزهای گذشته را دریابند.

سرمایه گذاری صنعت نفت: این مجموعه طی روزهای گذشته پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد سه ماهه نخست امسال را با پوشش 67 درصدی سود برآوردی 610 ریالی روی سامانه کدال منتشر کرد و علت درصد بالای پوشش سود برآوردی خود را ناشی از درآمدهای حاصل از فروش 51 درصد از پروژه نفت قشم اعلام نمود.

"ونفت" در حالی معاملات امروز خود را لب مرز صعود و نزول دنبال کرد که به نظر می رسد این روند متأثر از جو منفی حاکم بر کلیت بازار سرمایه شکل گرفته و در صورتیکه که روند معاملات امروز اندکی بهتر از روز چهارشنبه بود، شاید شاهد روند صعودی پر قدرت تری در این نماد می بودیم.

گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی: بعد از دو روز معاملات مثبت و به نسبت پر حجم "سمگا"، امروز شاهد روند منفی این نماد هستیم. گفته می شود این مجموعه اجرای برنامه افزایش سرمایه را در نظر دارد و قرار است از پروژه جدیدی رونمایی کند.

علاوه بر این، خبرهای ضد و نقیض و البته تا حدود بسیار زیادی رسمی از نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی شنیده می شود که حاکی از اعلام نرخ خوراک رسمی 13 سنتی به عنوان نرخ خوراک مصرفی مجموعه های پتروشمی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی است.

به نظر می رسد سیاستهای وزارت نفت در مورد نرخ خوراک شرکت های پالایشی و پتروشیمی به جای حمایت از تولید و هم افزایی در این گروه ها به گونه ای است که موجب شده تا تیشه به ریشه این صنایع زده شود.

توسعه خدمات دریایی و بندری سینا: این مجموعه در حالی طی پنج شنبه هفته گذتشه خبر از عدم انعقاد قرارداد یا تفاهم نامه با شرکت های خارجی داده که در سایت رسمی شرکت در قسمت اخبار رسمی، خبری مبنی بر انعقاد قرارداد میان "حسینا" و شرکت Contship Italia منتشر شده است.

نماد معاملاتی "حسینا" امروز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و انتشار گزارش عملکرد سه ماهه نخست با افت قیمتی کمتر از سه درصدی بازگشایی شد.

شرکت های تولید کننده روغن نباتی: در حالی برخی اخبار از افزایش پنج درصدی قیمت روغن نباتی حکایت دارد که سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان این موضوع را رد می کند و باید دید که این موضوع به کجا کشیده می شود.

شرکت های لیزینگی: اگر چه این مجموعه ها معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شده اند، اما تا این لحظه روند قیمتی سهام شرکت های لیزینگی به گونه ای است که به نظر می رسد این موضوع فقط در حد شایعه و شنیده بوده است.

در پایان این گزارش می افزاید، طی روزهای پایانی هفته گذشته مجمع عمومی عادی در مجموعه های پالایش نفت بندر عباس و تبریز برگزار شد و در نهایت به تنفس کشیده شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
قدیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
بورس نیوزاز بابت راه اندازی چه خبر از بازار بسیار تشکر میکنم عالی بود
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
هیچ چیز خنده دارتر و مسخره تر از خصوصی سازی پالایشگاهها نیست. دولت پالایشگاهها را خصوصی کرد و پول سهامشان را گرفت و برد و مکدام با نامه های دستوری نرخ و کیفیت خوراک و همچنینی نرخ و زمان خرید محصولاتشان را بگونه ای تعیین میکند که مثلا یک سال پول مردم را بلوکه کنند و بعد با بالای 50% زیان از روی اصل سرمایه بیایند برای زیاندهی یا عدم سوددهیشان نیز افسانه بافی کنند که مثلا نامه حاکمیتی به آنها دشتور داده که نفت گران و بی کیفیت بخرند و محصولشان را ارزان بفروشند، مثل پالایشگاه لاوان (گزارشش در کدال را بخوانید). حالا سهامداران پالایشی باید با هم این شعر را بخونن : سهام پالایشگاه میخریم همچین و همچین گل گندم، پول سهامش از ما سودش مال دولت گل گندم. واقعا دولت هیچ نقشی در ساقط شدن بورس و زیان هنگفت سهامدارانش نداشته و نداره؟!!
شهرام
ROMANIA
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
آذر اب که نمادش باز نشده!!!!!!
راهی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
با سلام چه خبر از بورس کار قشنگ و درستی به نظر میرسه خسته نباشید
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
حسینا با contship italia قراد داد امضا کرده و تو سایت خودش و سایت contship italia خبرش درج شده . و جالب اینکه در کدال تکذیب کرده