بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
بعد از ارائه عملکرد سه ماهه "شپنا":

اولین نشانه برای بازگشت پالایشی ها نمایان شد

طی معاملات روز جاری با پیغام ناظر، نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت اصفهان بعد از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود و مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی آماده انجام معامله شد که به نظر می رسد این اولین نشانه از بازگشایی دیگر نمادهای شرکت های پالایشی باشد.
کد خبر : ۱۵۲۷۶۶
نویسنده :
یارمحمدی
با توجه به اینکه پیش شرط بازگشایی نماد معاملاتی شرکت های پالایشی ارائه گزراش های سه ماهه نخست سال جاری اعلام شده، شاهد بازگشایی نماد معاملاتی "شپنا" بودیم.

به گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز جاری با پیغام ناظر، نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت اصفهان بعد از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود و مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی آماده انجام معامله شد که به نظر می رسد این اولین نشانه از بازگشایی دیگر نمادهای شرکت های پالایشی باشد.

روز گذشته "شپنا" گزارش پیش بینی سود هر سهم بر اساس عملکرد سه ماهه نخست سال مالی جاری را روانه کدال کرد.

بر اساس این گزارش برآورد سود هر سهم سال 94 با سرمایه 2 هزار میلیارد تومان مبلغ 420 ریال می باشد که در سه ماهه ابتدایی سال تنها موفق به پوشش 17 درصدی این مبلغ یعنی 72 ریال سود، شده است. در حالی که این شرکت در اولین پیش بینی سود هر سهم سال جاری با سرمایه هزار میلیارد تومانی مبلغ 871 ریال سود برآورد کرده بود.

"شپنا" با حجم معاملات بیش از 5 میلیون سهم با رشد حدود 4 درصدی در محدوده 2770 ریال قیمت خورد، با این اوصاف به نظر می رسد اطلاعات سایر شرکت های این گروه در روزهای آینده منتشر و نماد آنها نیز آماده انجام معامله شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
شپنا مثلا جز مواردی بود که گزارششون خیلی بد نبود . اینجوری باز شد .


وای به حال شاوان و شبندر !

کل بازار رو هم نزولی می کنند .
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
دستکاری قیمت می کنن
به حساب اینکه شاخص نریزه سهمی که تعدیل منفی داده و تازه همون تعدیل منفی هم 17 درصد پوشش سه ماهه داده تو این بازار بی رمق مثبت باز می کنند تا منفی فرداش رو جبران کنن !!!
پیش بینی شپنا تو بودجه نفت 65 دلاریه و الان نفت 40 دلاره با قیمت نفت کنونی همین حالا بالای 40 درصد فروشش محقق نمنیشه
فرمول هم که مشخصه 5 درصد تخفیف نفت به فوب خلیج فارس !!!!این درآمد پالایشگاه است یعنی 100 تومان 5 درصدش میشه 5 تومان و 40 تومان 5 درصدش میشه 2 تومان هزینه های کارگری و نگهداری هم کم کنید شپنا 20 تومان سود داشته باشه هنر کرده
فاتحه
سبزواری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
خیلی از سهام خوب را خراب کرده اند از جمله سهام منگنز سهام شلعاب سهام قند نیشا بور سهام کروی و.............بورس بایستی بستر رشد منطقی باشد تا سرمایه گذار نابود نشود
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
تمامی بلاهایی که سر این بورس واقتصاد امده است مقصر اصلی اش زنگنه می باشد که می خواهد با مخالفت با پالایشگاههای خصوصی و واردات محصولات نفتی از خارج کمر انها را شکسته و انها را بصورت مفتی مصادره کند
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
مثل اينكه شپنا افزايش سرمايه صد در صدي داشته كه اين جور باز شده .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
وقتی یک شرکت بورسی میخواهد افزایش سرمایه دهد از طریق مطالبات و اورده حال سهامداران, چه نیازی به پرداخت سود سالانه قبل از افزایش سرمایه است.شبریز. چه کار اشتباهی که شرکتها اول سود میدن به سهامداران بعد یک شماره حساب برای واریز حق تقدم ناشی از افزایش سرمای اعلام میکنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵
لطفا تکمیل مشخصات سهامداران از طریق سایت شرکتها انجام شود و گزینه ای با همین عنوان در سایت اینترنتی شرکتها ایجاد شود