به گزارش تسنیم، محمدرضا نجفی منش گفت: همه دوست دارند خودروها قیمت مناسب داشته باشند، اما باتوجه به روند افزایشی قیمت دلار در سالهای اخیر،باید بگوییم در این سال ها قیمت خودرو افزایشی نداشته است.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران افزود: اگر نگاهی به افزایش قیمت دیگر کالاها بیندازیم پی خواهیم برد که قیمت خودرو در مقایسه با آنهاکمترین میزان افزایش قیمت را داشته است.
وی گفت: اگر می خواهید قیمت خودرو کاهش یابد، باید قیمت دلار را کم کنید در این صورت قیمت خودرو به قیمت چند سال گذشته خود یعنی 6 تا 7 میلیون تومان برخواهد گشت.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران افزود: اعتقاد دارم صادرات برای خودروساز سود آورتر از تولید و عرضه در داخل کشور است .
وی با اشاره به خصوصی سازی شرکت های خودروسازی در داخل گفت: در حقیقت شرکت های خودرو ساز ایرانی از طریق دولت مدیریت می شوند و به معنای واقعی خصوصی سازی صورت نگرفته است.
نجفی منش افزود: منظور مردم از بی کیفیت بودن خودروهای داخلی، در حقیقت قدیمی بودن این خودروهاست که ادعای کاملا درستی است.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت: برای آینده در نظر داریم تلاش کنیم به گونه ای برنامه ریزی شود که یک خودرو بیش از ده سال در کشور تولید نشود.
وی افزود: طراحی پلتفرم خودرو برای نخستین بار در ایران با همکاری یک شرکت ایتالیایی در دست انجام است و در مدت دو تا سه سال آینده به نام و مالکیت ایران عرضه خواهدشد.
نجفی منش گفت: ارائه پلتفرم داخلی سبب خواهد شد که قیمت تمام شده خودرو برای خودروسازان پایین تر بیاید تا مشتریان هم بتوانند با قیمت پایین تری خودروی داخلی را خریداری کنند.
عضو هیات مدیره انجمن خودروسازان اضافه کرد: بانک مرکزی می خواهد ارز را تک نرخی کند تا قیمت ارز را بازار تعیین کند و با توجه به این مسئله مردم نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشته باشند.
وی گفت: مردم تصور می کنند که با توجه به توافق هسته ای،خودروسازان خارجی وارد بازار ایران می شوند و تولیدات خود را ارائه خواهندکرداما این اتفاق نخواهد افتاد و قیمت خودرو کاهش نخواهدیافت.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت : اگر قیمت نان سنگک به 500 تومان و دلار به 1000 تومان باز گردد می توان امیدوار بود که خودرو هم ارزان شود وچون کاهش قیمت نان و دلار غیر ممکن است به ارزان شدن خودرو هم نباید امیدوار بود.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران افزود: اگر نگاهی به افزایش قیمت دیگر کالاها بیندازیم پی خواهیم برد که قیمت خودرو در مقایسه با آنهاکمترین میزان افزایش قیمت را داشته است.
وی گفت: اگر می خواهید قیمت خودرو کاهش یابد، باید قیمت دلار را کم کنید در این صورت قیمت خودرو به قیمت چند سال گذشته خود یعنی 6 تا 7 میلیون تومان برخواهد گشت.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران افزود: اعتقاد دارم صادرات برای خودروساز سود آورتر از تولید و عرضه در داخل کشور است .
وی با اشاره به خصوصی سازی شرکت های خودروسازی در داخل گفت: در حقیقت شرکت های خودرو ساز ایرانی از طریق دولت مدیریت می شوند و به معنای واقعی خصوصی سازی صورت نگرفته است.
نجفی منش افزود: منظور مردم از بی کیفیت بودن خودروهای داخلی، در حقیقت قدیمی بودن این خودروهاست که ادعای کاملا درستی است.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت: برای آینده در نظر داریم تلاش کنیم به گونه ای برنامه ریزی شود که یک خودرو بیش از ده سال در کشور تولید نشود.
وی افزود: طراحی پلتفرم خودرو برای نخستین بار در ایران با همکاری یک شرکت ایتالیایی در دست انجام است و در مدت دو تا سه سال آینده به نام و مالکیت ایران عرضه خواهدشد.
نجفی منش گفت: ارائه پلتفرم داخلی سبب خواهد شد که قیمت تمام شده خودرو برای خودروسازان پایین تر بیاید تا مشتریان هم بتوانند با قیمت پایین تری خودروی داخلی را خریداری کنند.
عضو هیات مدیره انجمن خودروسازان اضافه کرد: بانک مرکزی می خواهد ارز را تک نرخی کند تا قیمت ارز را بازار تعیین کند و با توجه به این مسئله مردم نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشته باشند.
وی گفت: مردم تصور می کنند که با توجه به توافق هسته ای،خودروسازان خارجی وارد بازار ایران می شوند و تولیدات خود را ارائه خواهندکرداما این اتفاق نخواهد افتاد و قیمت خودرو کاهش نخواهدیافت.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت : اگر قیمت نان سنگک به 500 تومان و دلار به 1000 تومان باز گردد می توان امیدوار بود که خودرو هم ارزان شود وچون کاهش قیمت نان و دلار غیر ممکن است به ارزان شدن خودرو هم نباید امیدوار بود.
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اخبار روز
خبرنامه
پس اصولا نیازی به دلار آمریکا ندارن و قیمتها هم ربطی به دلار آمریکا نداره چون تو ایران قیمت اجناس به تومنه.
مگر اینکه احتمالا تولید داخل بودنشونو شوخی کرده باشن!
آی شیطون! با ماهم آره...؟!
در جواب اظهارات شما :
1- در صورتیکه سودآوری صادرات خودروهای تولیدی بیشتر است لطفاً حتماً این کار را انجام داده و هم سود بیشتری به مملکت برسانید و هم دست دولت را برای دادن مجوز برای واردات خودروهای با کیفیت خارجی با تعرفه گمرکی کمتر باز بگذارید .
2- اتفاقاً علیرغم نظر شما بیشتر مردم (یکی هم خودم) به کیفیت بسیار نازل خودروها و مواد تشکیل دهنده قطعات اعتراض دارند و نه به مدل قدیمی آن ، علیرغم برچسب های کنترل کیفی منصوبه بر روی خودروهای خارج شده از کمپانیهای ایرانی (صفر کیلومتر) هیچ نظارت و کنترلی بر کیفیت محصول خروجی انجام نشده و کنترل و رفع عیوب را به مشتری و پس از تحویل آن و با استفاده از گارانتی های بی ضابطه موکول می کنند .
3- مشکل مدیریتی شما و سایر مدیران خودروسازی ایران در این است که متاسفانه قیمت خودروهای داخلی را با قیمت آب و نان و افزایش دلار محاسبه می کنید که قیاس درستی برای مشتری و تولید کننده نیست بلکه باید قیمت و کیفیت خودروی داخلی را با قیمت و کیفیت خودرویی در همان کلاس و در کشوری مشابه ایران مقایسه کنید .
4- عمده ترین مشکل اینکه تا زمانیکه مدیران ارشد یک صنعت سعی در کتمان حقیقت و نقاط ضعف داشته باشند ، هیچ امیدی به بهبود وضعیت آن صنعت نیست .
در پایان ضمن آرزوی توفیق برای شما و سایر مدیران این مرز و بوم ، اعتراف میکنم که من هم یکی از شهروندان ایرانی هستم که دوست دارم ، که نه تنها مردم ایران بلکه مردم سایر کشورها نیز برای محصولات با کیفیت تولیدی ایران در صف انتظار باشند لیکن این مهم جز با پذیرش و اصلاح واقعی مشکلات میسر نمی شود .
ریخت و پاش ها و پاداش های سنگین به هیئت مدیره و حق ماموریت برای سفر های بیهوده و حق حضور در جلسات تشکیل نشده و ... را کاهش بدید . فیمت های تمام شده قطعا" میاد پایین
خسته ام پینوکیو،
اینجا ادم ها دروغ های شاخدار می گو یند و دماغِ درازِ خود را جراحی پلاستیک می کنند
خودرو ملی که در داخل تولید می شه چه ربطی به قیمت دلار داره...