بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
کد خبر : ۱۵۳۸۹۸
به گزارش تسنیم، محمدرضا نجفی منش گفت: همه دوست دارند خودروها قیمت مناسب داشته باشند، اما باتوجه به روند افزایشی قیمت دلار در سالهای اخیر،‌باید بگوییم در این سال ها قیمت خودرو افزایشی نداشته است.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران افزود: اگر نگاهی به افزایش قیمت دیگر کالاها بیندازیم پی خواهیم برد که قیمت خودرو در مقایسه با آنهاکمترین میزان افزایش قیمت را داشته است.
وی گفت: اگر می خواهید قیمت خودرو کاهش یابد، باید قیمت دلار را کم کنید در این صورت قیمت خودرو به قیمت چند سال گذشته خود یعنی 6 تا 7 میلیون تومان برخواهد گشت.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران افزود: اعتقاد دارم صادرات برای خودروساز سود آورتر از تولید و عرضه در داخل کشور است .
وی با اشاره به خصوصی سازی شرکت های خودروسازی در داخل گفت: در حقیقت شرکت های خودرو ساز ایرانی از طریق دولت مدیریت می شوند و به معنای واقعی خصوصی سازی صورت نگرفته است.
نجفی منش افزود: منظور مردم از بی کیفیت بودن خودروهای داخلی، در حقیقت قدیمی بودن این خودروهاست که ادعای کاملا درستی است.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت: برای آینده در نظر داریم تلاش کنیم به گونه ای برنامه ریزی شود که یک خودرو بیش از ده سال در کشور تولید نشود.
وی افزود: طراحی پلتفرم خودرو برای نخستین بار در ایران با همکاری یک شرکت ایتالیایی در دست انجام است و در مدت دو تا سه سال آینده به نام و مالکیت ایران عرضه خواهدشد.
نجفی منش گفت: ارائه پلتفرم داخلی سبب خواهد شد که قیمت تمام شده خودرو برای خودروسازان پایین تر بیاید تا مشتریان هم بتوانند با قیمت پایین تری خودروی داخلی را خریداری کنند. 
عضو هیات مدیره انجمن خودروسازان اضافه کرد: بانک مرکزی می خواهد ارز را تک نرخی کند تا قیمت ارز را بازار تعیین کند و با توجه به این مسئله مردم نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشته باشند. 
وی گفت: مردم تصور می کنند که با توجه به توافق هسته ای،خودروسازان خارجی وارد بازار ایران می شوند و تولیدات خود را ارائه خواهندکرداما این اتفاق نخواهد افتاد و قیمت خودرو کاهش نخواهدیافت.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران گفت : اگر قیمت نان سنگک به 500 تومان و دلار به 1000 تومان باز گردد می توان امیدوار بود که خودرو هم ارزان شود وچون کاهش قیمت نان و دلار غیر ممکن است به ارزان شدن خودرو هم نباید امیدوار بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
منظور از خودرو پراید است دوستان.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
آقای محترم که از طرف مردم اظهارنظر میکنی کی گفته بی کیفیت بودن خودرو یعنی قدیمی بودن آن تو کدوم فرهنگ لغت این رو نوشته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
ببخشید مگر تولید ملی نیست؟ با دلار چیکار دارید!
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
شعار ندهید اگر دلار را هفت تومان کنند باز یک ریال خودرو را ارزان نخواهید کرد اگر حرف خودت راقبول داشته باشی دلار الان سه هزار وسیصد تومان یعنی سه برابر خودرو بیست میلیون وسه میلیون میشود چرا پبجاه شصت میلیون میفروشید مطمعن باشید کمپین تحریم خرید خودرو ادامه ودیگر مردم خودرو گران وبی کیفیت نخواهند خرید پیاده میروند وسربلند
ايراني حامي صنايع ايران
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
لطفا ابتدا محاسبات درست رياضي را بياموزيد سپس اظهارنظر نموده و يا در كمپين ها مشاركت نماييد . با دلار 1000 تومان خودروي پرايد 7 ميليون تومان بود . امروز كه دلار بيش از 3400 تومان است طبق محاسبات ساده رياضي قيمت آن بايد حدود 22 ميليون تومان شود كه هنوز جاي رشد قيمت دارد . حال آيا اين خودرو 50 يا 60 ميليون تومان قيمت گذاري شده ؟!! كمي منطق داشته باشيد و اينقدر احساسي و جو گير در كمپين ها اظهارنظر نكنيد چرا كه اينگونه برخوردها با صنعت كشور تنها به نفع وارد كنندگان خودروهاي بي كيفيت چيني است . اين را بدانيد كه در تمام دنيا مردم از صنايع خود حمايت ميكنند و صنايع نيز با اين حمايت با رشد و توسعه خود در جهت بهبود تلاش كرده و در نهايت به نفع همه ميباشد هم صنعت و هم مشتري .پس بياييد بجاي تخريب يكديگر در جهت رشد و اعتلاي صنعت كشور بخصوص خودروسازي كه از صنايع اصلي اين مملكت ميباشد تلاش نماييم و مطمئن باشيد با حمايتهاي صورت گرفته چه از سوي دولت و چه از سوي مردم اين صنعت ميتواند موجب سرافرازي نام ايران گردد . به اميد روزهاي بهتر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
مشکل شما قطعه سازان اینکه اصلا تولید کننده نیستید وفقط قطعات را از چین وارد میکنید برای همین هم وابسته به دلار هستید.
matin
ROMANIA
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
تا پیش از این میگفتند تحریمها باعث گرانی خودرو شده حالا که رفع شده دبه در میارند و میگن دلار باید به هزار برگرده تا خودرو ارزون بشه فردا اگه دلار هم بیاد پایین میگن دستمزدها بیاد پایین پس فردا بیمه و عوارض ومالیات بر ارزش افزوده و ..... واقعا چه رویی دارند اینا!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
مگه خودروسازا نمیگفتن خودروهامون تولید داخله؟
پس اصولا نیازی به دلار آمریکا ندارن و قیمتها هم ربطی به دلار آمریکا نداره چون تو ایران قیمت اجناس به تومنه.
مگر اینکه احتمالا تولید داخل بودنشونو شوخی کرده باشن!
آی شیطون! با ماهم آره...؟!
ناشناس
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
احسنت .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
پس به فروش فرغون هاتون هم امیدوار نباشید!
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
هر 2 عامل گرانی دلار رفته است البته برخی از حضرات میگفتند اینها عامل گرانی هستند حالا که اینها دیگر رفته اند چرا ارزان نمیشود ؟ هم احمدی نژاد رفت هم تحریم ها پس چرا دلار هر روز قله جدیدی فتح میکند و صعودی است ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
همون 7 میلیون هم زیاده.قیمت پراید فوقش 4 میلیون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
جناب نجفی منش با سلام
در جواب اظهارات شما :
1- در صورتیکه سودآوری صادرات خودروهای تولیدی بیشتر است لطفاً حتماً این کار را انجام داده و هم سود بیشتری به مملکت برسانید و هم دست دولت را برای دادن مجوز برای واردات خودروهای با کیفیت خارجی با تعرفه گمرکی کمتر باز بگذارید .
2- اتفاقاً علیرغم نظر شما بیشتر مردم (یکی هم خودم) به کیفیت بسیار نازل خودروها و مواد تشکیل دهنده قطعات اعتراض دارند و نه به مدل قدیمی آن ، علیرغم برچسب های کنترل کیفی منصوبه بر روی خودروهای خارج شده از کمپانیهای ایرانی (صفر کیلومتر) هیچ نظارت و کنترلی بر کیفیت محصول خروجی انجام نشده و کنترل و رفع عیوب را به مشتری و پس از تحویل آن و با استفاده از گارانتی های بی ضابطه موکول می کنند .
3- مشکل مدیریتی شما و سایر مدیران خودروسازی ایران در این است که متاسفانه قیمت خودروهای داخلی را با قیمت آب و نان و افزایش دلار محاسبه می کنید که قیاس درستی برای مشتری و تولید کننده نیست بلکه باید قیمت و کیفیت خودروی داخلی را با قیمت و کیفیت خودرویی در همان کلاس و در کشوری مشابه ایران مقایسه کنید .
4- عمده ترین مشکل اینکه تا زمانیکه مدیران ارشد یک صنعت سعی در کتمان حقیقت و نقاط ضعف داشته باشند ، هیچ امیدی به بهبود وضعیت آن صنعت نیست .
در پایان ضمن آرزوی توفیق برای شما و سایر مدیران این مرز و بوم ، اعتراف میکنم که من هم یکی از شهروندان ایرانی هستم که دوست دارم ، که نه تنها مردم ایران بلکه مردم سایر کشورها نیز برای محصولات با کیفیت تولیدی ایران در صف انتظار باشند لیکن این مهم جز با پذیرش و اصلاح واقعی مشکلات میسر نمی شود .
الکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
تو روز روشن دروغ میگی؟ تو این سالها که دلار افزایش یافته خودرو افزایش قیمت نداشته؟؟؟ پس همین ماشینی که اسمش پرایده چطور از 7 میلیون رسید 20 میلیون؟؟؟
koko
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
اگه دلار1000تومان بشه خودروهای بی کیفیت شما 7میلیون هم نمیارزه مفتش گرونه
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
آقای قطعه ساز همچنان تا ارتقا کیفیت این فرغون های داخلی و ترکیدن حباب قیمت داخلی و وارداتی و نیز ارائه سرویس کارانتی قابل قبول آقا خودرو صفر نمیخریم . حالا هی شعار نخ نما شده افزایش نرخ بدید . نمیخریم
مهتاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
راهکار کاهش نرخ بسیار ساده ست .
ریخت و پاش ها و پاداش های سنگین به هیئت مدیره و حق ماموریت برای سفر های بیهوده و حق حضور در جلسات تشکیل نشده و ... را کاهش بدید . فیمت های تمام شده قطعا" میاد پایین
ترابیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
عجب تاثیر جالبی داشته این کمپین خررید ممنوع . با انتشار زرت و زورت نعمت زادن امروز یکی از همکارانم که ودیعه داده بود برای خرید .رفت پس بگیره . فرقون سازان : آن ممه را لولوبرد و گذشت زمانی که اجحاف میکردید
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
جایی خواندم ، که چه خوب نوشته بود که :
خسته ام پینوکیو،
اینجا ادم ها دروغ های شاخدار می گو یند و دماغِ درازِ خود را جراحی پلاستیک می کنند
ناشناس
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
بامزه بود .
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
مگر خودروی داخلی نیست نماینده مجلس میگوید با دلار 3هزار تومانی که ضمنا جز شورای رقابت هم مباشد پراید 4 تا5 میلیون است قیمت واقعی بازهم اگر لوازم خارجی هم بخواهد شما لوازم اصلی نمی اورد بصورت فله ای از چین وما لزی وارد می کنید مردم از همه چیز خبر دارند شما ساده هستید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
چوب خدا صدا ندارد، فکر مي کرديد هيچ قدرتي حريف شما نبوده و نخواهد بود اما از قدرت اتحاد مردم غافل بوديد، ظلم اگر از حد بگذرد آنوقت خدا دلهاي مردم را باهم يکي ميکند تا ظالم برافتد،
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
دلار باید دوباره هزار بشه خودرویی ها سود خوبی می برن بقیه صادراتی ها ( فولادی ها پالایشی ها پترویی ها نخرید که سقوط خفنی دارن )
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
بهترین کار همین تحریم خرید خودروی گران وبی کیفیت است . خودرو اپتیما فول آپشن که لذت میبری سوارش بشی با دلار 3500تومن بدون درنظر گرفتن حق گردن کلفتی گمرکی که تماما بنفع خودروسازان داخلی برای بی رقیب بودن وضع شده الان هفتادمیلیونه . خوب حالا ماباید خودروی بی کیفیت داخلی را هم همینقدر بخریم . مگه برخودروداخلی عوارض گمرکی میخوره که باید اینقدر گرون باشه؟
مهدی
-
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
شما آقایون هی می گید خودرو ملی...
خودرو ملی که در داخل تولید می شه چه ربطی به قیمت دلار داره...