بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر : ۱۵۴۵۱۹
 به نقل از ایرنا، سازمان بورس و اوراق بهادار طی اطلاعیه ای اعلام کرد: مطابق بند(2)تبصره(4)ماده 19 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، وصول مطالبات بانک ها و موسسات مالی و اعتباری با استفاده از ساز و کار بورس کالای ایران در اولویت قرار داده شده است.
این اطلاعیه می افزاید: همچنین در بسته سیاست های اقتصادی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود در سال های 1393 و 1394 استفاده از ظرفیت بورس کالای ایران برای فروش املاک و مستغلات بانک ها و موسسات دولتی مورد اشاره قرار گرفته است.
اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح دارد: به این ترتیب تمام بانک ها و دستگاه های دولتی برای فروش املاک مازاد و غیرمازاد خود می توانند به جای استفاده از روش مزایده از طریق بورس کالا اقدام کنند.
سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش دیگری از این اطلاعیه، مستند به بند (1) ماده (1)دستورالعمل بازار فرعی بورس کالای ایران مصوب 23 بهمن ماه 1391، اموال غیرمنقول را شامل املاک و مستغلات با کاربری های گوناگون اعم از اداری، تجاری، مسکونی و اراضی زراعی تعریف می کند که قابلیت معامله آنها باید در 'هیات پذیرش' بورس به تصویب برسد.
اطلاعیه در ادامه با بیان آنکه براساس بند (ج)مصوبه شصت و چهارمین جلسه هیات پذیرش بورس کالای ایران مورخ 18 تیرماه 1392 شرایط پذیرش اموال غیر منقول قابل معامله در بورس کالا تعیین شده است، تصریح می کند: با توجه به مطالب فوق، راه اندازی بورس جداگانه ای در قالب بورس مسکن در دستور کار سازمان بورس اوراق بهادار قرار ندارد و هدف، اجرای مصوبات دولت در بستر معاملات اموال غیرمنقول و براساس دستورالعمل بازار فرعی بورس کالای ایران است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر