بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر : ۱۵۴۶۲۸
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلاناز این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

رقابت ساده کمدین های خندوانه به یک جنگ سیاسی تبدیل شد / قطع چندین ساعته سرور خندوانه / امیرمهدی ژوله از امین حیایی جلو افتاد

در شرایطی که آخرین نتایج رای گیری رقابت حساس امیرمهدی ژوله و امین حیایی ، با فاصله ای بسیار کم به سود حیایی در جریان بود، سرور رای گیری دچار اشکال شد!

به گزارش «انتخاب» ؛ ساعتی پیش آخرین نتیجه رای گیری حکایت از آن داشت که حیایی بار دیگر از ژوله جلو افتاده و تنها 150 رای از او بیشتر دارد.

اما طی یکی دو ساعت اخیر ، امکان مشاهده نتیجه یا رای گیری وجود ندارد و اروری با این عنوان «Error performing request Unknown » مشاهده می شود.

به نظر می آید این ارور ، یا به دلیل اشکال در سرور رای گیری است یا آنکه افزایش یک رقابت ساده تلویزیونی به درگیری و جنگ سیاسی ، توسط مسئولان ، بسته شده است.

این نزاع سیاسی به حدی سنگین و مملو از توهین های عجیب و غریب هواخواهان هر دو جریان سیاسی بود که به بخث نخست شبکه های اجتماعی و موبایلی تبدیل شده است!


تکمیلی/

مشکل قطعی سرور رای گیری خندوانه رفع شد.

در حال حاضر، مشکل رای دهی به خنداننده های برتر رفع شده، اما همچنان این پروسه با مشکلاتی روبرو است.

براساس اخرین نتایج، ژوله با کسب 1223081 رای از امین حیایی که 1222248 رای بدست آورده، پیشی گرفته است.

ماجرای چشمک نعمتی در کمیسیون برجام؟

سخنگوی سابق هیئت رئیسه مجلس گفت: روند بررسی توافق هسته ای در کمیسیون برجام جناحی شده که این یک اشتباه استراتژیک است.

بحث حضور شخصیت ها و حواشی آن در کمیسیون برجام هر روز داغ‌تر می شود. حضور سعید جلیلی و 100 ایرادش به برجام و توافق هسته ای نکته ای بود که واکنش های زیادی را با خود به همراه داشت، اما این تنها مسئله این کمیسیون نیست. عدم پخش کامل جلسات، ایرادات وارد شده به نحوه اداره جلسات، عدم وقت دهی به نمایندگان و مسائلی از این دست موضوعاتی است که بهروز نعمتی، سخنگوی پیشین هیات رییسه مجلس و نماینده مردم اسد آباد در مجلس آن را مطرح می کند.

در قسمت هایی که از جلسات کمیسیون برجام که از صدا و سیما پخش شد هم شاهد این موضوع بودیم که نعمتی در جلسات به روند اجرای کار در کمیسیون برجام انتقاداتی را داشت و در آخرین جلسه حضور جلیلی در این کمیسیون این انتقادات به بیشترین حد خود رسید. نعمتی معتقد است که روند بررسی توافق هسته ای در کمیسیون برجام جناحی شده است و این را یک اشباه استراتژیک می داند.

وی همچنین درباره حضور سعید جلیلی در کمیسیون برجام و عملکرد تیم مذاکره کننده سابق تصریح کرد: همانطور که در جلسات کمیسیون دیدید من سئوالاتی درباره حضور ایشان در جلسات داشتم. به نظر من موضوع مذاکرات هسته ای موضوعی مهم، فراجناحی و فراقوه ای است و متعلق به کل نظام است. این که کسی بیاید از این نمد برای خودش کلاهی ببافد را برنمی تابیم و کسی به آن شخص اجازه چنین کاری نخواهد داد.

وی افزود: 6 سال از 12 سال مذاکرات هسته ای را آقای جلیلی و تیمش انجام داده اند. به اعتقاد من در همان دوره آقای جلیلی در خیلی از مقاطع مانند آلماتی می توانستیم به نتیجه برسیم که دلایل نشدنش را باید پاسخگو باشند و این یک سئوال جدی است.

نعمتی تاکید کرد: آقای جلیلی - خیر، 6 بار هم در این 6 سال برای ارائه گزارش به مجلس نیامدند تا مردم در جریان کار قرار بگیرند. نقد امری پسندیده است، اما نقد اول به خود آقای جلیلی وارد است که ایشان هم اکنون عضو شورای عالی امنیت ملی هستند. مسائلی که امروز مطرح می کنند را باید قبلا مطرح می کردند تا اگر ایرادی در کار است برای آن ها تدبیری اندیشیده شود. در این رابطه آقای جلیلی چه پاسخی دارند که به ملت و تیم مذاکره کننده بدهند؟

وی همچنین درباره کمیسیون برجام اظهار کرد: من فکر می کنم بحث ها، خیلی رنگ و وبوی جناحی پیدا کرده است و این موضوع بسیار بد است و نباید اینگونه باشد. مذاکرات صورت گرفته ملی و تصمیمی ملی است. تنها تیم مذاکره کننده متولی این امر نبوده و نیست. دولت، مجلس، سران نظام و سایر نهادها نیز در مقابل آن مسئولند. این که با توافق هسته ای به شکل جناحی برخورد شود یک اشتباه استراتژیک است.

وی همچنین عملکرد زاکانی در کمیسیون برجام را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ما تذکرات متعددی را به آقای دکتر زاکانی داده ایم.در ماده 72 آیین نامه مجلس اعلام شده است که به غیر از رییس مجلس، همه نمایندگان می توانند در کمیسیون های مشترک حضور پیدا کنند و اظهار نظر کنند، اما حق رای ندارند. متاسفانه دوستان، قسمتی که در این نامه گفته می شود نمایندگان می توانند در جسات حضور پیدا کنند را می بینند، اما قسمتی که گفته می شود حق اظهار نظر هم دارند را نمی بینند و من تا الان بیش از 5 بار این تذکر را به آقای زاکانی دادم که شما دارید بحث "نماینده تر" را مطرح می کنید و از ابتدای شروع کار مجلس هم اعلام کردیم که کسی بر دیگری برتری ندارد و نباید بعضی ها نماینده تر باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جماران، نعمتی همچنین در پاسخ به سئوال درباره چشمکی که وی در کمیسیون برجام به عراقچی زد و در سایت های خبری و شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای پیدا کرد، گفت: من از نظر شخصیتی، آدمی شوخ طبع هستم و با خیلی از دوستانم مزاح دارم، اما پشت چشکمی که به آقای عراقچی در جلسه اخیر زدم واقعا هیچ نیتی نبود. اینکه چشمکی بخواهد با هدف زده شود بینی و بین الله واقعا اینگونه نبوده است. من برای خیلی از نمایندگان هم چشمک می زنم. آدم برای دوستش چشمک می زند برای دشمنش که چشمک نمی زند.اگر هم موضوعی که دوستان می گویند باشد یعنی همه مشکلات این کمیسیون به چشمک من است(خنده). ممکن است دوستان برای غریبه چشمک بزنند من برای دوستم چشمک زدم.

مراقب خودروسازان باشید / فرار سرمایه ها از صنعت خودروسازی کلید خورد

اقتصاد > صنعت - تسنیم به نقل از آرش محبی نژاد، دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور نوشت: سرمایه‌های داخلی را از صنعت خودرو فراری ندهیم، سرمایه خارجی پیش‌کش

موج ورشکستگی قطعه سازان و بحران خودرو سازان شروع شده و موج سواران مشغولند. مسوولان هم فعلا منفعل عمل میکنند تا '' ضرورت '' ایجاب کند.

در شرایطی که از یک طرف تعرفه اسمی واردات خودرو از 90 به 40 و تعرفه واقعی موثر به حدود 30 درصد کاهش یافته است و از طرف دیگر تعرفه اسمی واردات قطعات از 25 به 12 و تعرفه موثر واقعی به کمتر از 10 درصد رسیده و از طرف دیگر تثبیت نسبی نرخ ارز و حتی کاهش آن باعث کاهش قیمت محصولات وارداتی در بازار داخلی گردیده است و به نظر میرسد این قضیه تا خوردن کفگیر ارزی کشور به ته دیگ ادامه داشته باشد، عکس العمل طبیعی و منطقی سرمایه دار ، سرمایه گذاری در صنعت خودرو داخلی نیست. وانگهی فضای ملتهب هیجانی علیه صنعت خودرو داخلی انگیزه خروج سرمایه را تشدید میکند.

چه دلیلی وجود دارد سرمایه دار داخلی یا خارجی در کشوری سرمایه گذاری نماید که نرخ بهره بیش از 24 درصد و تورم بیش از 20 درصد است و در شرایط تحریم داخلی و خارجی ( که فراموش نکنیم هنوز پا برجاست ) قیمت محصولش باید با وارداتی رقابت کند که تولید کننده اش بهره مالی 2 درصدی میپردازد و تورم کشورش تک رقمی است؟!

دولتمردان و سیاستگذاران صنعت خودرو در این شرایط به فکر دعوت جهت توسعه صنعت خودرو داخلی نباشند چرا که اگر سرمایه گذاران به دعوت ایشان لبیک بگویند، فقط سرمایه خود را هدر داده و بخت خود را کور میکنند!

با محاسبه ای ساده سرمایه گذاری در یکی از کشورهای همجوار با بهره بانکی 5 درصد و تورم تک رقمی و متعاقبا صادرات خودرو و قطعه به کشور بسیار با صرفه تر است. اگر محل تولید نزدیک مرز ایران باشد که چه بهتر! حداقل سود تولید به جیب هموطنان میرود.

موج ورشکستگی قطعه سازان و بحران خودرو سازان شروع شده و موج سواران مشغولند. مسوولان هم فعلا منفعل عمل میکنند تا '' ضرورت '' ایجاب کند. ولی متاسفانه خیلی زود دیر می‌شود. باید کاری کرد......

بنیامین با بهاره افشاری ازدواج کرد؟!+تصاویر

چند روزی است که خبر ازدواج بنیامین با بهاره افشاری روی خط یرخی رسانه ها و شبکه های مجازی رفته است.
چند روزی است که خبر ازدواج بنیامین با بهاره افشاری روی خط یرخی رسانه ها و شبکه های مجازی رفته است.خبری که بنیامین را وادار کرده تا در صفحه اینستاگرام خود به شایعات پاسخ دهد.او نوشت: دارم برای زندگی خودم و بارانا تصمیم مهمی می گیرم.اگه نظر من براتون مهمه دوست دارم فعلا و تا وقتی خودم جزئیات را اعلام نکردم با همین دعای خیر و انرژی مثبت، راه را برای آیندمون روشن تر کنید.


بنیامین با بهاره افشاری ازدواج کرد؟!+تصاویر

بنیامین با بهاره افشاری ازدواج کرد؟!+تصاویر


وقتی قهرمان آسیا در بازار تهران دست‌ فروشی می‌ کند (عکس)


وقتی قهرمان آسیا در بازار تهران دست‌ فروشی می‌ کند


قهرمان پرتاب وزنه جوانان آسیا می‌گوید حاضر است برای ادامه ورزش همه کار کند و حتی به دست فروشی در بازار ادامه دهد.

طرفداری- شاهین جعفری، با ابراز ناراحتی از شرایط فعلی خود بعد از کسب مدال طلای قهرمانی جوانان آسیا، اظها‌ر کرد: "از سال 86 به مدت هشت سال به طور حر‌فه‌ای د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کار می‌کنم و سال 91 موفق شدم رکورد نو‌جو‌ا‌نان ایران را در ماده پرتاب وزنه جابه جا کنم. این رکورد شکنی هم در مسابقات داخل سالن و هم در فضای باز اتفاق افتاد، اما دریغ از یک حمایت یا پاداش از مسئولان."

وی ادامه داد: "بعد از رکودشکنی موفق شدم ورودی مسابقات قهرمانی آسیا که در چین تایپه برگزار می‌شد را کسب کنم. در چین تاپیه با رکورد 18 متر و 64 سانتیمتر به مدال نقره رسیدم. بعد از چندین ماه نفر اول این مسابقات که یک ایرانی بود تست دوپینگش مثبت شد و به همین دلیل باید مدال طلای او را به من بدهند. برای این کار پیگیری‌های زیادی انجام دادم و نامه‌های زیادی را به آقای داوری و طباطبایی ارسال کردم، اما هیچ کدام پاسخی به من ندادند."

جعفری در ادامه افزود: "نه تنها این مدال به من داده نشد و حتی حکم قهرمانی هم برای من از فدراسیون آسیا نگرفتند ،‌ بلکه یک سال است که هیچ کس به این موضوع اهمیتی نمی‌دهد و من هنوز مدال طلای آسیا را که حق من است به دست نیاورده‌ام. حتی بعد از این ر‌قا‌بت‌ها من یک مصدومیت از ناحیه مچ پا داشتم و فدراسیون به فدراسیون پزشکی ورزشی نامه‌ای ارسال نکرد تا من بتوانم رایگان مصدومیتم را درمان کنم."

او با بیان این که در تمام این مدت هیچ کس پشتوانه ام نبوده، ا‌دا‌مه‌ داد: "من هنوز هم پیگیر د‌و‌و‌مید‌ا‌نی هستم، اما رکوردهایم افت کرده است و کاری هم نمی‌توانم انجام بدهم. در این چند سالی که من د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کار می‌کنم هیچ کس پشتوانه ام نبوده و خودم تمام سختی‌ها را به دوش کشیدم. من از یک طبقه ضعیف جامعه هستم و حتی خانواده‌ام هم نمی‌توانند از لحاظ مالی به من کمک کنند."

قهرمان پرتاب وزنه جوانان آسیا درباره شرایط نامناسب خود، اظها‌ر کرد: "تا الان هر کاری که توانسته‌ام انجام دهم و هر هزینه ای که کرده‌ام با دستفروشی بوده و هیچ کس کمک نکرده است. یک سالی است که این شرایط حکمفرماست و به نظرم نمی‌توان این گونه کار کرد. این هم زندگی من است که باید در بازار تهران دستفروشی کنم."

به گزارش ایسنا؛ جعفری با بیان این که من این حق را برای خودم قائل هستم که حکم قهرمانی‌ام را به دیوار خانه‌ام آویزان و پدر و مادرم را خوشحال کنم، گفت: "من نمی دانم مشکل کجاست. از پاداش که بگذریم و از برگرداندن مدال طلا هم چشم پوشی کنم، به چه امیدی می‌خواهم زنده باشم؟ آیا من این حق را ندارم که حکم و مدال قهرمانی‌ام در آسیا را به دیوار خانه بزنم تا با دیدن آن خوشحال شوم؟ این هم حق من نیست؟ من از گرفتن این مدال به دنبال خوشحال کردن پدر و مادرم هستم."

او ابراز ناراحتی از عدم کمک مسئولان به او، تصریح کرد: "عده‌ای گفته‌اند که مهم نیست شاهین جعفری باشد یا نه. مهم نیست که او دستفروشی می‌کند یا نه؟ من در حال‌ حاضر کار می‌کنم و از کار کردن‌ هم خجالت نمی کشم، اما در حال‌ حاضر وقتم را به بطالت می‌گذرانم. به دلیل تمرینات نامنظمی که داشتم امسال رکورد خوبی نزدم. من در حال‌ حاضر 19 ساله هستم و فکر می‌کنم خیلی دیر نیست. امیدوارم که مسئولان به من توجه کنند. اگر شرایط به همین ترتیب ا‌د‌ا‌مه‌ داشته باشد، من دست از تلاش بر نمی دارم و همه کار می‌کنم تا به هدفم برسم، حتی اگر مجبور باشم در کنار ورزش، دستفروشی هم کنم."

قهرمان پرتاب وزنه جوانان آسیا در پایان گفت: "امسال با تیم نیروی هوایی در لیگ شرکت کردم که این تیم هم به دلیل این که سرباز می‌گیرد هیچ پولی به من نداد. برای این در لیگ بودم تا فقط شرکت کرده باشم و از شرایط آمادگی دور نشوم، اما اگر پول هم نباشد دیگر هیچ انگیزه‌ای ندارم و فقط برای عشق خودم تمرین می‌کنم."


منبع:تابناک

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
پسر جان.
توي ايران به قهرماني كه براي آقايان نفع سياسي نداشته باشد اهميتي نميدن.
بهتره از الان به فكر رفتن به خارج از كشور باشي و براي اينده خودت از الان تصميم بگيري.

اگر دير اقدام كني مثل بعضي ها پشيمان خواهي شد.