بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر : ۱۵۴۶۵۵

پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن شمالغرب از امروز 29 شهریور به مدت سه روز در فرابورس انجام می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، به نقل از روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، جلسه معارفه‌ای پیش از پذیره نویسی این صندوق، با حضور مدیر عامل و جمعی از مدیران فرابورس و نیز مدیران و معاونین گروه سرمایه‌گذاری مسکن و ارباب جراید، عصر روز شنبه 28 شهریور ماه 1394 در سالن اجتماعات شرکت گروه برگزار شد.

معزی، مدیر عامل گروه ‌سرمایه‌گذاری مسکن، اولین سخنران این جلسه بود که به ارائه گزارش از فعالیت‌های شرکت گروه پرداخت. ایشان در ادامه یاد آور شدند، در گذشته تامین مالی پروژه‌ها از طریق اعطای تسهیلات بانکی و پیش فروش واحد‌ها صورت می‌گرفت، ولی در سال‌های اخیر تنوعی که در روش ‌های تامین مالی در بازار سرمایه ایجاد شده است، گروه‌سرمایه‌گذاری مسکن را ترغیب نموده از روش‌هایمتنوع تامین مالی استفاده کند.

در همین راستا پس از انتشار موفقیت آمیز اوراق صکوک اجاره سال 91، برنامه‌ریزی برای انتشار اوراق صکوک اجاره استصناع انجام شده و در حال اجرا است. همچنین اولین صندوق زمین و ساختمان گروه سرمایه‌گذاری مسکن توسط شرکت شمالغرب عرضه خواهد شد، امروز معرفی‌ می‌شود، و در مهرماه سال جاری، دومین صندوق زمین و ساختمان گروه به نام پردیس پارسیان در فرابورس عرضه خواهد شد.

سخنران بعدی این جلسه هامونی، مدیر عامل فرابورس ایران بود. ایشان در ابتدا، پتانسیل‌های موجود بخش مسکن از نگاه بازار سرمایه را شرح داد و گفت: شرکت‌هایسرمایه‌گذاری و هلدینگ حاضر در بازار سرمایه می‌تواند از ابزارهای نوین مالی نهایت استفاده را ببرند که شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، نیز این موضوع را به خوبی درک و اجرا کرده است.

هامونی در ادامه گفت: ابزار نوین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان، این امکان را می‌دهد که سود پروژه مستقیما به سهام‌داران و مجموعه‌هایی که با خرید اوراق در آن سرمایه‌گذاری کرده اند برسد.

مدیر عامل فرابورس گفت؛ افتتاح این صندوق‌ها که در زیر مجموعه‌های بانک مسکن صورت گرفته، در بلند مدت و با ادامه این روند، تحول عظیمی در صنعت ساختمان ایجاد خواهد شد.

ایشان در پایان اشاره کردند، تلاش ما این است که نمونه‌های موفقی را به جامعه سهام داران و جامعه ایرانی ارائه کنیم. این صندوق ها نیاز به پرستاری و بزرگ شدن دارد، همه باید مراقب این شخصیتحقوقی که جدیدا به موجب قانون شکل گرفته باشیم تا این ابزار جدید شکوفا و موفق شود.

سخنران بعدی این جلسه دکتر کریمی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب بود، ایشان در ابتدا به صورت مختصر به معرفی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب پرداخت، و گفت: شرکت دارای پتانسیل بالا در حوزه صنعت ساختمان در منطقه شمال غرب کشور اشت.

بلگوری، سخنران بعدی این جلسه اظهار داشت: با اشاره به اینکه تامین مالی در کشور به شدت مطرح است گفت: بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی نقش به سزایی در پرداخت تسهیلات دارد و توانسته رکود پرداخت تسهیلات را بشکند.

وی در ادامه افزود: بانک مسکن با 1260 شعبه در کشور تنها بانکی است که با پرداخت منابع خرد تسهیلات مشارکتی ساخت و خرید مسکن را پرداخت کند.

بلگوری اظهار داشت: پرداخت تسهیلات80،60 و 40 میلیون تومانی درشهرهای مختلف و پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت، پیشترفت خوبی را در حوزه مسکن و ساختمان ایجاد کرده است.

رئیس هیات مدیره شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن توضیح داد: بانک مسکن در طی این سال‌ها تجربه خوبی کسب کرده و نقش موثری در خروج از رکود داشته است.

شایان ذکر است صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن شمالغرب، با شرایط و ویژگی‌های زیر، در حال پذیره‌نویسی در فرابورس تا روز 31 شهریور ماه است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر