بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کد خبر : ۱۵۴۷۶۶
اکبر کمیجانی شب گذشته در حاشیه جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره دلایل رشد نرخ ارز و شایعه دست کاری این نرخ برای تامین یارانه نقدی شهریور ماه، افزود: هرچند نرخ ارز به دلایل اعلامی در افزایش یافت اما دست کاری برای تامین یارانه نقدی را رد می کنم.

** تهیه گزارش عدول نرخ سودی بانک ها از مصوبات شورای پول و اعتبار

کمیجانی در پاسخ به پرسشی درباره عدم رعایت نرخ های سود سپرده و تسهیلات در بانک ها، اظهار داشت: ما هم این موارد را می شنویم؛ گاه از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار عدول می شود که گزارش هایی در بانک مرکزی در حال تهیه است.
وی ادامه داد: بخش نظارت بانک مرکزی مرتب به بانک ها مراجعه می کند و گزارشی در این زمینه تهیه شده که به شورای پول و اعتبار ارائه خواهد شد. انتظار داریم بانک ها براساس مصوبه شورا عمل کنند. اقدامات برخی بانک ها و موسسات پسندیده نیست و باید مصوبه شورا اولویت قرار گیرد و هدف ما هم این است که بانک ها در این مسیر حرکت کنند.

** طرح افزایش تسهیلات خرید خودرو و لوازم خانگی در جلسه امروز شورای پول و اعتبار

قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به برنامه این بانک برای افزایش تسهیلات خرید کالای بادوام صنعتی مانند خودرو و لوازم خانگی با استفاده از ابزار خرید دین، ابراز امیدواری کرد که این طرح خارج از نوبت در جلسه امشب شورای پول و اعتبار مطرح شود.
وی درخصوص جزئیات برنامه بانک مرکزی برای تقویت بخش تقاضا در راستای تقویت تولید، افزود: در این راستا گزارشی برای ارائه به شورای پول و اعتبار در حال تهیه است.
وی افزود: در این طرح استفاده از ابزار خرید دین زمینه پرداخت تسهیلات خرید کالاهای بادوام صنعتی مانند خودرو و لوازم خانگی فراهم می شود؛ امیدواریم این طرح خارج از نوبت در جلسه امشب شورای پول و اعتبار مطرح شود.
قائم مقام بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا در قالب این سیاست (تقویت تقاضا) نرخ سود سپرده و تسهیلات هم کاهش می یابد، گفت: فعلا این موضوع مطرح نیست.

** برنامه ریزی بانک مرکزی برای پاسخ به تقاضای تسهیلات ازدواج

وی درخصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، اظهار داشت: در گذشته برخی بانک ها متصل به سامانه پرداخت تسهیلات ازدواج نبودند اما هم اکنون فعال شده اند و امیدواریم با فعال شدن همه بانک ها تمام نیازها پوشش داده شود.
وی تاکید کرد: منابع قرض الحسنه محدود است و باید امکانات بانک ها در برابر تقاضا را در نظر بگیریم اما برنامه ریزی ما پاسخ به تقاضای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج است.
قائم مقام بانک مرکزی درباره اعطای مجوز به موسسه ثامن، گفت: تیم حسابرسی در حال بررسی اسناد و مدارک این موسسه است.

** تمدید مهلت صرافی ها نیازمند تعامل با بانک مرکزی

قائم مقام بانک مرکزی درباره تمدید مهلت صرافی ها برای دریافت مجوز، گفت: صرافی ها برای ارائه اسناد و دریافت مجوز نیاز به زمان دارند اما تمدید دوباره مهلت اقدام به تعاملات آن ها با بانک مرکزی بستگی دارد.
وی با اشاره به اینکه زمان صرافی ها برای دریافت مجوز تمام شده است؛ تصریح کرد: با این حال تلاش بانک مرکزی همچنان بر این است که صرافی ها برای تکمیل مدارک و طی مراحل دریافت مجوز مراجعه کنند.
کمیجانی ادامه داد: صرافان برای فراهم کردن اسناد خود به زمان نیاز دارند اما تمدید مهلت آن ها بسته به تعاملات شان با بانک مرکزی است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
باید هم رد کنی یارانه این ماه را هم از جیب مردم به خودشان پرداخت کردی
امیر
UNITED STATES
سه‌شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
توقع دارین تایید کنند و بگویند آره ارز را بردیم بالا تا با سود فروش ارز دولتی در بازار آزاد پول یارانه را تامیین کنیم چقدر مردم را ساده فرض کردن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
نزديك آخر ماه دوباره دلار گرون خواهد شد دليلش هم مشخصه پرداخت يارانه