بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر : ۱۵۶۰۲۰

انتشار صورت‌های مالی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه نشان می‌دهد که کلاهبرداری ۸۶ میلیارد ریالی از این شرکت، صنعت بیمه کشور را هم دچار زیان کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانک و بیمه، صورت‌های مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۱ تیرماه سال جاری منتشر شده و در آن از یک کلاهبرداری میلیاردی سخن گفته شده است. بر اساس این سند، شخصی به نام امید عامری که در سال ۱۳۸۵ از این شرکت استعفا داده،‌ با جعل مدارک شرکت ۸۶ میلیارد و ۲۴۱ میلیون ریال از حساب فروشگاه رفاه برداشت کرده است.

refah1

آیین نامه سرمایه‌گذاری مؤسسات بیمه به شرکت‌ها اجازه می‌دهد در مجموع حداکثر چهل درصد منابع سرمایه‌گذاری ابتدای دوره را در سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار و فرابورس سرمایه‌گذاری کنند. بر همین اساس سه شرکت بیمه البرز، بیمه ایران، بیمه آسیا و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بخشی از سهام شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه را خریداری کرده‌اند.

refah2

به صورت طبیعی این شرکت‌ها برای کسب سود سهام فروشگاه رفاه را خریده‌اند، اما هرگز تصور نمی‌کردند کلاهبرداری کلان یکی از کارمندان شرکت بتواند سود آنها را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. این رقم در فهرست مطالبات مشکوک الوصول شرکت فروشگاه رفاه قرار گرفته است.

refah3

سوال این است که در چنین موقعیتی، چه کسی سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه را تضمین و بیمه می‌کند؟ آیا این که بیمه مرکزی هم خود در این جریان مالباخته است، محل تامل نیست؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدي شمس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
در صورت مالي ارقام ميليون ريال است در حاليكه آنرا ميليارد درج كرده ايد
ناشناس
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
صورت مالی نخوندی تا حالا...
86 هزار میلیون ریال میشه 86 میلیارد ریال
ناشناس
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
یعنی ببین کیا تو بورس ما فعالن و نظر میدن!!! شما ک نمیتونی بفهمی تفاوتی"۸۶ میلیارد و ۲۴۱ میلیون ریال" و "86241 میلیون ریال" نیست انتقادم میکنی!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
بيمه ها زير 5/1 درصد سهم دارند
سهام عمده مربوط به بانكها و شهرداريها است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
حالا مگه بد سود میده تو این رکود بازار؟؟؟
تو این اوصاف که همه دارن ورشکست میشن 30% سود داده به سهامداراش