بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
شاخص کل به همراه دیگر شاخص های بورس در معاملات روز جاری روندی نزولی در پیش گرفتند که در نهایت نماگر بورس افت 156 واحدی را تجربه کرد و به مرز مدار 61 هزار واحدی خود را نزدیک تر نمود.
کد خبر : ۱۵۷۹۷۶
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 94.09.15 شاخص بازار اول ( تالار اصلي) با 138 واحد کاهش به رقم 42858 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 174 واحد کاهش عدد 141307 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 61 واحد کاهش به رقم 24304 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وبملت" با 20 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل " پارسان " با 47 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 4 واحد کاهش به رقم 687 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1097 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1072 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل به همراه دیگر شاخص های بورس در معاملات روز جاری روندی نزولی در پیش گرفتند که در نهایت نماگر بورس افت 156 واحدی را تجربه کرد و به مرز مدار 61 هزار واحدی خود را نزدیک تر نمود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، معاملات امروز بازار سرمایه که در عین وجود اخبار مثبت با روندی نزولی تر از روز گذشته همراه بود اغلب اهالی تالار را به یاد نامه چهار وزیر به رییس جمهور انداخت خصوصاً آن قسمت از نامه که عنوان کرده بودند «بر اساس پیش بینی های بودجه ای شرکت ها که در بازار سرمایه موجود است و واقعیات موجود در عملیات صنایع مختلف بورسی در برهه کنونی اگر بصورت ضرب الاجل و بر اساس قواعد حاکم در شرایط بحران اتخاذ تصمیم نگردد، بیم آن می رود که این رکود تبدیل به بحران و آنگاه بی اعتمادی شود که برای زدودن آثار آن شاید مدتها وقت لازم باشد.»

در آن زمان خیلی از مسئولین و کارشناسان به این نامه خرده گرفتند و سعی در پاک کردن صورت مسئله داشتند به جای اینکه راه حلی برای آن بیابند اما امروز خیلی ها مضمون نامه 4 وزیر را به عینه در بازار سرمایه دیدند، اعتمادی که رفت و بازگشت آن دیگر به این راحتی نیست. اعتمادی که حالا دیگر برجام هم نمی تواند آن را باز گرداند.

چقدر جای امضاء وزیر نفت در ذیل این نامه خالی بود، وزیری که تصمیمات آن با استناد به آمار ارایه شده در نامه مذکور بر روی 35 درصد بازار سرمایه تأثیر مستقیم دارد. شاید اگر در آن زمان که نامه 4 وزیر منتشر شد تنها به یک مورد از عوامل تأثیر گذار بر افت بازار توجه شده بود امروز وضع به گونه ای دیگر در حال رقم خوردن بود، کافی بود تنها نرخ خوراک گازی پتروشیمی ها و تکلیف نرخ خوراک و محصولات پالایشی ها مشخص می شد تا 35 درصد از ابهام بازار رفع و امید تازه ای به بورس باز می گشت اما افسوس و صد افسوس که این نامه آنچنان در کوران انتقادات و حواشی قرار گرفت که اصل و ماهیت آن گم شد.

قصد نداریم گذشته را دوباره زنده کنیم، فقط خواستیم یادی کنیم از آن نامه پر سر و صدا و آن همه نقد و تحلیل کارشناسی که تنها کارشان حرف های بی پایه و اساس و نقد صحبت های دیگران است و از خود هیچ ایده و پیشنهاد کارایی ندارند.

راستی چقدر تا بحران راه مانده؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جلال
GERMANY
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
واقعا این چه مملکتی هستش که ما داریم که اصلا انگار هیچیش سرجاش نیست و کسی وجدان کاری نداره کل کشور داره وارد بحران میشه جوانان این مملکت چه دلخوشی باید داشته باشن نه کاری نه ازدواجی نه امیدی این چه وضعشه اخه این دولت تدبیر و امید هم بیشتر از قبل ما رو ناامید کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
سرمایه مون به باد رفت...واگذار به همون خدایی که نمیشناسین
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
بورس نیوزعزیزالان توبحران هستیم . صدای بحران بزودی بگوش همه خواهدرسید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
باز به دكتراي اقتصاد و ٢٠ سال تجربه در بورس اعلام ميكنم كه زود تر از انچه فكر ميكنيد، قبمت بعضي از هلدينگها و بانكها تا ختي ١٠ برابر افزايش مييابد چون فعلا دارند بين ١٠ تا ٢٠ برابر زير قيمت معامله ميشوند. خيلي از مسيايل تا يك ماه اينده روشن ميشود و سيلي از نقدينگي كه غير قابل تصور در تاريخ معاصر است، روانه بازار ميشود و سود بعضي از هلدينگهاي پتروشيمي در نفت و گاز به ٤ برابر در يك سال افزايش پيدا ميكند و بانكها بخاطره سفيفت و همكاري با بانكهاي خارجي حتي به ١٠٠٠ تومان ميرسند. نترسيد و نظارگر باشيد.
ناشناس
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
بنده هم که چند ده سالی میشه که تکنیکال کار میکنم حرف ایشون رو تایید میکنم.
اونایی که الان دارن خارج میشن از بورس زودتر از آنچه که تصور میکنن پشیمان خواهند شد .
اشکال کار این افراد اینجاست که خیال میکنن میتونن با خوندن چند تا کتاب در مورد بورس ویاحداکثر رفتن به چند جلسه آموزش تکنیکال و یا فاندامنتال یه تریدر بورسی بشن در صورتیکه این یه خیال خام هست و تبدیل شدن به یک تریدر احتیاج به فراگیری علم و تجربه و حتی ضرر کردن به صورت توامان در یک پروسه طولانی مدت بالای 8 سال داره...
حیف که گقتن بعضی مسائل و روشن ساختن پشت پرده بعضی از سهام نقض یکی از اصول اساسی اوستا وارن بافت هست که میگه (( سهامدار هر سهمی که هستی و بهش ایمان داری در موردش با هیچکس صحبت یا حتی اشاره ای هم نکن ))...
روز خوش
مهدی
-
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
سقوط وحشتناک بورس ، هنوز هم با شدت ادامه دارد و اگر این تیم اقتصادی کلاه بردار ، معاملات بلوکی تو این مدت نزده بود الان شاحص کل زیر 30000 بود. با اعتماد از دست رفته دیگر هیچ سرمایه گزاری حاضر نیست توی این کوره پول سوزی وارد شود تنها راه نجات اینه که دولت اعتماد را به بازار برگرداند و انهم بدینصورت که امکان سود سازی فوری برای برخی از شرکتها فراهم کند تا در کوتاه مدت چندصد درصد رشد کنند و عده ای از سهامداران به سود برسند همین باعث تشویق دیگران به ورود مجدد به بورس خواهد شد وگرنه حتی با لغو تحریم هم اوضاع فرقی نخواهد کرد. و البته از این دولت بی تدبیر بعید است که بدنبال مهار این بحران خانمانسوز باشد ، تمام هست ونیستمان در این بازار برباد رفت .
اماندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
و روحانی همچنان چشم امید به حارجی ها دارد

هر جند این خود حربه ای میشود برای دور بعدی انتخابات

که یک عام را محمود نامی را بعنوان ناجی معرفی کنند.

بورس نیوز شما هم مشکوک میزنی

اینقدر تند مینویسی مشکوکی ..بمثابه ان سیاست

که میگه : قبل از اینکه مردم فحش بهت بدهند "

خودت خودت را فحش باران کن تا اتش مردم بخوابه.

ایا شمااز جانب دولت فخیمه چنین ماموریتی نداری.؟؟؟..

چون تاثیر حرفهایت باید اتش فشانی کند نه اتش نشانی

میگویی و میبینیم به جای اینکه اصلاحی صورت گیرد

فردا روز زخمی تازه تر برقلب سهامداران زده میشود!

لطفا کامنت این ستمدیده را درج بفرما و در ذیل ان

جواب خودتان در مورد بی اثر بودن کلامتان را مرقوم

بفرمایید که برای اهل تالار بسیار جای سوال شده.

چهار سال است که نقد تند میکنی اما ندیدیم

که در این میان فقط مچ یک متهم را بگیری و به جامعه معرفی کنی

توی 20.30زنگ میزنه طرف " فرداش فلان وزیر کله پا توی مجلس استنطاق میشه

ایا شما رسالتتان پهن کردن دنده سهامداران نسبت به تضییع خقوقشان است؟

از این یابت مطمئن هستم که در مقابل رسالت مقدس رسانه ای تان

خود را مسئول پاسخ گویی به این حقیر میدانید ..

باز هم از زحمات شما ممنون هستم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
نگران نباشید ..روحانی با این کاراش گل به خودی می زنه .. انشالله دو ماه دیگه انتخابات مجلس ما سهامداران هم نتیجه اعتمادمون را به ایشون نشان خواهیم !!!!!
ناشناس
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
آخه شما سهامداران فعال فكر مي كنيد مگه چند درصد جامعه ايد كه انقدر توهم گرفتيد؟!
نوید
RUSSIAN FEDERATION
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
بیچاره سهامداران

من تیر ماه همه سهامهامو فروختم الان دارم سایت رو میبینم چه بلایی سر سهامدارا اومده

خدا صبرتون بده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
تا رفع مشکل بورس کمتر از دوسال زمان باقی است.
به امید خدا حدود یکسال و نیم دیگر از حکومت روحانی باقی مانده. مطمئنا با این تدبیر و امیدی!!! که در دل مردم ایجاد شده باید منتظر رئیس جمهوری جدید با ایده یا نو باشیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
بورس نیوز جان خدامیدونه وزیر نفت اگر هر ده انگشت خودش رو پای اون نامه میزد چیزی عوض نمیشد . چون اولا ایشون کاره ای نیست تصمیم گیرنده کس یا کسانی دیگر در جائی دیگرند ودوما اوضاع اقتصادی خیلی از آن چیزی که نمایش داده میشود بدتراست وسوما دزدی و رانتخواری چنان مثل موریانه داره اقتصاد مملکت رو از داخل تخریب میکنه که تا قوه قضائیه قوی و ضرب الاجلی با آن برخورد نکند هیچ چیزی عوض نمیشود
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
سیاستهای اقتصادی این دولت دیگر برای ملت به مرحله تهوع آور رسیده ولی متاسفانه هنور دولت چشم بینا و گوش شنوا برای این حرفها ندارد.
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
به نظر خود این 4 وزیر و رئیس جمهور باید چاره ای بیندیشند نه کس دیگر .....چرا همش چشماتون را بستید و می خواهید مشکلات را گردن دیگران بیندازید....مثل اون روزی که توافق شد و افت بورس را انداختید گردن دلواپسان!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
مشکل بورس فقط با برکناری زنگنه و نعمت زاده حل میشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
دولت با فلج کردن اقتصاد فقط بدنبال کاهش تورم است . چهار تا استاد دانشگاه اقتصاد کشور را دارند به بهانه کاهش تورم فلج می کنند . دولت تدبیر فقط شعار کاهش تورم می دهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
سلام سیرتحولات از قبل وبعد یازده سپتامبر این سنار یو وفیلمنامه نمادین نشانهای کویائی دارد از اتفاقات اینده البته باید از اتفاقات فیامنامه کذشته لارنس عربستان و اتفاقات دیکر همسو می توان خرکات اینده را شناخت بعد از اعلام عمومی کاندوایزا رایس بر خاورمیانه جدید یا بهتر بکوئیم پروزه از نیل تا فرات اسرائیای صهیونیستی بهائی وتخریب نماد اقتصادی جهانی دوقلو حکایت ازتخریب نظام فعلی اقتصاذ جهانی دارد وساختن نظام جدیذ دارد و اقتصاد دانها و مسئولان نظام توجه به این حرکات داشته باشند وباید ساختار اقتصادی مطمئن ومحکم را ساخته وفراهم نمایند .......
فیروز
ROMANIA
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۹
نگران نباشید، روزهای خوبم میاد! فرستادیم چین بسازه که ارزون دربیاد، همین روزاس که دیگه بیاد! روزهای خوبو میگما! بورس نیوز! سلام ما رو هم خدمتش برسون! روزای خوبو میگماااااااا........
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۹
محسن پهلوان مدیر عامل پدیده که با کمک صداو سیمای اسلامی مال یک میلیون نفر آدم بیچاره را که اعتماد کردند ودر سرکت پدیده مشهد سرمایه گزاری کردند کشیده بالا وهیچکس پاسخگو نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
در بحرانیم دیگه هنوز چقدر مانده؟
شایان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کار بورس تمومه نا ک دان شدیم خلاص تو این مملکت فقط دلال بازی و نزول خوری مبارک مسولین ومتولیانش
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
سلام
شما را بخدا سیاست بازی را کنار بگذارید و همفکری کنید تا بیشتر از این مردم در رنج نباشند از همه مدیران و متخصصین استفاده کنید .
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
تا روحاني هست وضع مملكت همين است دعا كنيد زودتر اين يك سال ونيم تمام شود.