بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
کد خبر : ۱۵۸۰۴۷
نویسنده :
محمد اسدنژاد

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت بیمه سامان براساس گزارش شفاف سازی در خصوص پیش بینی بودجه سال مالی منتهی به 1394.12.29 به شرح ذیل عنوان نموده است:

1-همانگونه که مستحضرید ضریب سهم اجباری در سال های 1392 به قبل 25 درصد و در سال 1393، 20 درصد و در سال 1394 معادل درصد می باشد. با توجه به این روند کاهشی و اینکه عمده خسارت های مربوط به سنوات قبل در شش ماهه اول سال پرداخت گردیده است.بر این اساس ضریب خسارت معوق بیمه اتکایی منتهی به 1394.06.31 معادل 22 درصد می باشد.لیکن با توجه به کاهش پرداخت عمده خسارت های سنوات گذشته در شش ماهه دوم میانگین شریب اتکایی در پایان سال به حدود 17 درصد قابل پیش بینی می باشد.

2-هزینه های مالی مربوط به تسهیلات دریافتی در سال مالی 1393 می باشد که در شش ماهه اول سال جاری به طور کامل تسویه گردیده است و شرکت هیچگونه تصمیمی جهت اتخاذ وام نداشته،لذا شناسایی هزینه مالی در شش ماهه دوم موضوعیت ندارد.

3-اهم مبلغ سرفصل سایر درآمد ها بابت تفاوت سود حاصل از معامله انجام شده با بانک سامان در خصوص کارشناسی ملک یزد پس از اخذ مجوز شهرداری به مبلغ 19.2 میلیارد ریال بوده که در شش ماهه ابتدای سال 1394 رخ داده است.

4-با توجه به تصمیمات هیئت مدیره مبنی بر افزایش درآمد سرمایه گذاری از محل سپرده های بانکی و خرید اوراق با درآمد ثابت این شرکت از سه ماهه دوم سال اقدام به خرید سپرده بانکی و اوراق با درآمد ثابت نموده است.

لذا حجم خرید سپرده ها به مراتب افزایش و به سود بانکی پیش بینی بودجه خواهد رسید.ضمنا همانگونه که در یادداشت سرمایه گذاری ها در شش ماهه سال 94 و بودجه تعدیلی ملاحظه می فرمایید،سود بانکی در 6 ماهه 40 درصد را پوشش داده و امیدواریم با خرید سپرده های بانکی با سود بالاتر طی مذاکره انجام شده با بانک ها به پوشش مناسب بودجه برسیم ولی در خصوص زیان کاهش ارزش سهام و زیان حاصل از معاملات سهام شرکت معتقد است آنچه در شش ماهه ابتدای سال رخ داده تا پایان سال مالی قطعیت خواهد داشت و تعدیل منفی برای موارد فوق ضرورت ندارد و نیز مبلغ افزایش سرمایه که به صورت نقدی از سهامداران اخذ می گردد پس از مراحل ثبت به سپرده بانکی اضافه خواهد شد.

همچنین این شرکت براساس مقررات سازمان بورس و اوراق بهادر متعهد خواهد بود تا زمان مجمع عمومی عادی سالانه مربوط به عملکرد سال 1394 افزایش سرمایه خود را به ثبت برساند


اشتراک گذاری :
ارسال نظر