بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه عنوان شد:

چشم انداز مثبت اقتصادی بعد از گذشت 6 ماه

در حال حاضر مشکلات اقتصاد داخلی و خارجی روی هم جمع و بر بازار سرمایه ایران تحمیل شده است که به طور کل از فاکتورهای اثر گذار روی بورس می توان به اقتصاد جهانی، مسائل مربوط به نرخ سود سپرده بانکی، نرخ تورم، سیاست های اقتصادی دولت و مسائل سیاسی مرتبط با برجام اشاره کرد.
کد خبر : ۱۵۸۰۹۲
نویسنده :
یارمحمدی
بخشی از عواملی که در ماه های اخیر باعث رکود در بازار سرمایه شده، مربوط به کاهش قیمت های جهانی بوده که شرکت های بورسی را تحت تاثیر خود قرار داده و بر بخش واقعی اقتصاد نیز اثر داشته و از سود آوری شرکت های بورسی کاسته است.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در حال حاضر مشکلات اقتصاد داخلی و خارجی روی هم جمع و بر بازار سرمایه ایران تحمیل شده است که به طور کل از فاکتورهای اثر گذار روی بورس می توان به اقتصاد جهانی، مسائل مربوط به نرخ سود سپرده بانکی، نرخ تورم، سیاست های اقتصادی دولت و مسائل سیاسی مرتبط با برجام اشاره کرد.

محمد اقبال نیا در ادامه گفت: به نظر من با توجه به چشم انداز سال های آتی، چالش های داخلی اقتصاد کشور رو به بهبود باشد و همچنین با کنترل نرخ تورم و کاهش آن، شاهد افزایش نسبت پی بر ای صنایع مختلف و شرکت های فعال در بازار سرمایه باشیم، ضمن اینکه با توافقات سیاسی و کاهش ریسک های سیاسی، تحریم ها علیه ایران کم و در نتیجه هزینه تجارت بین المللی و تامین مالی از طریق وام های خارجی ارزانتر و هزینه حمل و نقل و بیمه نیز کم خواهد شد. این امر و موضوع های مشابه دیگر به اقتصاد کمک کرده و در ادامه شاهد تأثیر مثبت آن روی بورس خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به صحبت های وزیر نفت با لغو تحریم ها، فروش نفت بلافاصله500 هزار بشکه و در بازه زمانی یک ساله یک میلیون بشکه رشد می کند و از این طریق به اقتصاد کمک زیادی خواهد شد، چرا که از این طریق درآمد های نفتی دولت نزدیک به دو برابر می شود.

اقبال نیا تصریح کرد: از عوامل منفی و اثر گذار دیگر بر بورس می توان به عدم نقدینگی در بازار اشاره کرد، در حال حاضر نقدینگی موجود در اقتصاد به سمت پروژه های تولیدی حرکت نمی کند و بیشتر در بانک ها سپرده شده است، بنابراین با لغو تحریم های بین المللی می توان به حل این مشکل نیز امیدوار بود. چرا که با فروش نفت، تامین مالی از طریق بازار های بین المللی و سرمایه گذاری خارجی در ایران، نقدینگی لازم به سمت بازار بورس کشور هدایت خواهد شد و شاهد رشد و شکوفایی آن خواهیم بود.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: رکود قسمت های مختلف اقتصاد، درآمد شرکت های بورسی را کاهش داده و انگیزه برای سرمایه گذاری جدید در آن را از بین برده است، همچنین باعث شده برخی از سهام که چشم انداز مناسبی دارند نیز از حجم معاملات اندکی برخوردار باشند، اما به طور کل در بازه شش ماهه آینده و با شرط کاهش نرخ سود سپرده بانکی و بهبود اقتصاد جهانی به نظر من می توان انتظار رشد و رونق شرایط اقتصادی و بازار سرمایه را داشت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
متسفانه همه گیر داده اند به سپرده بانکی،یکی نیست بگه اگه نرخ کم شد وبورس درست نشد آن وقت باید کی پاسخ بده دوما" وقتی قیمت نفت روز به روز کاهش می یابد حالا ظرفیت تولید هر چی می خواد بشه آخرش چی بشه 10 میلیون بشکه وقتی رایگان داری نفت رو می دی چه فایده
ناشناس
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
دقیقا هم همینطوره من هم بارها اشاره کرده ام سیاست خارجی غلط و پایین امدن قیمت نفت ضربه اصلی را به اقتصاد ایران می ند و خواهد زد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
مسیله بی ثباتی سیاسی را نیز باید بدان اشاره کرد بطور مثال درگیری لفظی ایران و ترکیه اگر به جنگ بیانجامد اینده ای برای اقتصاد ایران نخواهد گذاشت
ایینستین
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
با اشاره به سفر «آدام زوبین» معاون خزانه داری آمریکا به اروپا، نوشته است که مقامات آمریکایی سیگنال‌های متفاوتی را در مورد دوران پس از اجرای توافق هسته‌ای فرستاده‌اند. او با اشاره به بیانیه زوبین پیش از سفر این هفته‌اش به آلمان،‌ انگلستان و ایتالیا، نوشته است: «ایالات متحده برای انجام تعهداتش در زمینه رفع تحریم‌های مربوط به اجرای توافق هسته‌ای آماده می‌شود. با این حال، بسیاری از تحریم‌های ایالات متحده مرتبط با حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و دیگر رفتارهای منفی، باقی خواهند ماند.»
خامنه
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
قیمت نفت به 36 دلار رسید
ناشناس
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
قیمت نفت به 35 دلار رسید و سیتی بانک امریکا ان را تا قیمت 20 دلار محتمل می داند
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
واقعا جالبه تورم 13درصدی سود بانکی 24درصدی راحت بگید نزول خوری وتمام اقایان این وضع اقتصاد و بورس وبازار فقط مقصرش دولت است وبس وهی دنبال پر تقال فروش نگردید
امینی
ROMANIA
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
در دولت قبل وقتی نفت بالای 100دلار بود بورس خراب بود علت را جویا شدیم کارشناسان می گفتند دولت وقتی پول هنگفت نفت را دارد بورس به چه دردش می خورد احتیاج به بورس ندارد هرموقع قیمت نفت پاینتر از 50 دلار شد آن وقت به سراغ بورس می اید کمبودش را جبران کند حالا برعکس شده الان کار شنا سان می گویند چون نفت پائین است دست دولت بسته است آیا دست دولت اینقدر بسته است که به اندازه سفته بازان شرکت شپلی لازما پیام لپارس که کلی زیان دارند به این قیمت رساندنددولت نمی تواند لا اقل از شرکتهای سوده خودشان حمایت کند
یاور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
تحریم ها از در خارج ولی از پنجره داخل خواهند شد به خاطر مسایل حمایت ایران از تروریسم و نقض حقوق بشری