بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
در بررسی فهرست نمادهای متوقف در بورس بدست آمد:

نمادهایی که در مسیر بازگشت به تابلوی معاملات درجا زدند

در حالی عمدتاً دلایل توقف نماد معاملاتی شرکت های بورسی برگزاری مجامع عمومی عادی و فوق العاده سهامداران و تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم اعلام می شود که در بسیاری از موارد عدم ایفای تعهدات مدیران مجموعه در این خصوص و عدم ارائه اطلاعات درخواستی به سازمان بورس موجب توقف نماد معاملاتی شرکت بیش از یک هفته می شود.
کد خبر : ۱۵۸۱۹۹
نویسنده :
جمشیدی
توقف نماد معاملاتی شرکت های فعال در بازار سرمایه برنامه ای است که همواره به دلیل جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد دارای اطلاعات نهانی و اطلاع رسانی عمومی در خصوص آخرین اتفاقات با اهمیت اثر گذار بر وضعیت سودآوری شرکت ها اجرایی می شود و در عین حال در برخی از موارد این امر به دلیل طولانی شدن زمان توقف نماد موجب نا رضایتی سهامداران می شود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در حالی عمدتاً دلایل توقف نماد معاملاتی شرکت های بورسی برگزاری مجامع عمومی عادی و فوق العاده سهامداران و تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم اعلام می شود که در بسیاری از موارد عدم ایفای تعهدات مدیران مجموعه در این خصوص و عدم ارائه اطلاعات درخواستی به سازمان بورس موجب توقف نماد معاملاتی شرکت بیش از یک هفته می شود.

در این شرایط بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت بورس تا تاریخ 17 آذر ماه جاری نماد معاملاتی 23 شرکت بورسی متوقف بوده که در میان آنها طولانی ترین زمان توقف به شرکت های کاشی اصفهان و سرامیک های صنعتی اردکان اختصاص دارد و هر دو نماد به دلیل عدم ارائه اطلاعات درخواستی سازمان بورس و اوراق بهادار هنوز موفق به دریافت مجوز بازگشایی نماد نشده اند. بر این اساس نماد معاملاتی شرکت کاشی اصفهان در حالی طی دوم آذر ماه سال 93 متوقف شده که پس از گذشت یکسال علیرغم برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به تابلوی معاملات بورس بازنگشته است.

همچنین نماد معاملاتی شرکت سرامیک های صنعتی ارکان به دلیل عدم رفع مشکلات موجود در خصوص انتقال بدهی سهامدار عمده شرکت از تاریخ 25 تیر ماه سال گذشته متوقف باقی مانده است.

در کنار دو نماد "کاصفا" و "کسرا"، نمادهایی همچون "وخارزم"، "وساپا"، "فایرا" و "خاور" نیز در جرگه نمادهایی که طولانی ترین زمان توقف را به خود اختصاص می دهند، قرار می گیرند به طوریکه دو نماد "وخارزم" و "وساپا" طی روزهای پایانی مهر ماه سال جاری و نمادهای "فایرا" و "خاور" طی سوم آبان ماه امسال به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی و تعدیل پیش بینی درآمد ممنوع المعامله شدند و همچنان در این حالت قرار دارند.

بر اساس اطلاعات موجود، نماد معاملاتی شرکت های داده پردازی ایران و فولاد خراسان طی 12 آبان ماه سال جاری به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شده و هنوز مورد بازگشایی قرار نگرفته است.

بعد از آن شرکت ایران مرینوس در جدول مشاهده می شود که توقف نماد آن طی 20 آبان ماه امسال جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده در خصوص تغییر سرمایه اتفاق افتاده و لیزینگ خودرو و غدیر نیز به دلیل سایر موارد در 25 آبان ماه سال جاری ممنوع المعامله شده و تاکنون به تابلوی معامله باز نگشته است.

در نهایت طی 30 آبان ماه سال 94 نماد معاملاتی شرکت تأمین ماسه ریخته گری در نماد "کماسه" و پارس پامچال در نماد "شپمچا" متوقف شده و تاکنون در همین حالت باقی مانده است.

در پایان این گزارش می افزاید، مابقی نمادها همچون "پاسا"، "خوساز"، "رکیش"، "سپاها"، "سدشت"،"کفپارس"، "کنیلو"، "لپارس"، "وبیمه"، "وتوصا" و "خاور" در آذر ماه جاری متوقف شده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
مداران رو چرا نمیگی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
مداران چرا دو ماه است که بسته است؟!