بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
مستطيل شيشه اي تالار

بورس بال پرواز ندارد !

با روی کار آمدن دولت دهم و خط سیاسی و اقتصادی متفاوت آن، بورس با شوک مواجه شد و شاخص به مدت طولانی با افت مواجه گردید و شاید بعد از حوادث سال های 82 تا 83 و رشد حبابی قیمت ها در آن دوران ،این افت قیمت لطمه فراوانی به سرمایه اصلی بازار سرمایه که همان اعتماد است وارد نمود و بطور قطع بسیاری از فعالان آن دوره برای همیشه عطای بورس را به لقای آن بخشیدند.
کد خبر : ۱۵۸۳۳۲
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 94.09.25 شاخص بازار اول ( تالار اصلي) با 25 واحد کاهش به رقم 42731 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 387 واحد کاهش عدد 140336 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 33 واحد کاهش به رقم 24192 واحد رسيد.

همچنین در این روز "پارسان" با 22 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "تاپیکو" با 38 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 4 واحد کاهش به رقم 685 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 770 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 373 میلیارد ریال رسید.

روز گذشته، خبری منتشر شد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بخصوص کارشناسان حوزه اقتصاد و بخصوص فعالان بازار سرمایه می توانست پایانی باشد بر 12سال خوف و رجا در بورس و در نگاه کلی تر فضای اقتصادی کشورمان، اما واکنش امروز تالار حافظ خط بطلانی شد بر تمامی این اعتقادات و در یک کلام باید گفت « زهی خیال باطل » چون ظاهرا بورس بال پرواز ندارد.

به گزارش بورس نیوز: محترم داده باشیم در ادامه بصورت مختصر نمایی از روند کلی بورس طی سال های گذشته برای شناخت بهتری از وضعیت فعلی بورس به شما خوانندگان می دهیم.

با روی کار آمدن دولت دهم و خط سیاسی و اقتصادی متفاوت آن، بورس با شوک مواجه شد و شاخص به مدت طولانی با افت مواجه گردید و شاید بعد از حوادث سال های 82 تا 83 و رشد حبابی قیمت ها در آن دوران، این افت قیمت لطمه فراوانی به سرمایه اصلی بازار سرمایه که همان اعتماد است وارد نمود و بطور قطع بسیاری از فعالان آن دوره برای همیشه عطای بورس را به لقای آن بخشیدند.

در ادامه دولتمردان جدید در دولت دهم به تدریج به اهمیت بازار سرمایه و کارکرد آن واقف شدند و طی یک دوره نسبتاً بلند مدت بورس در دولت دهم و یازدهم سر و شکل قابل قبولی از تمامی جهات برخوردار گردید اجرای اصل 44 ورود سخت افزار و نرم افزار و اصلاح قوانین و گسترش کمی و کیفی بورس موجب شد رونق قابل قبولی در بورس شکل بگیرد که در آن مدت بورس کشورمان در ابعاد مختلف توانست حائز رتبه های بین المللی شود اما رویای خوش بورس ها انگار قرار نبود سرانجام خوشی داشته باشد.

با اتخاذ سیاست هایی که در این مقال قصد بررسی آن را نداریم کشور دچار بحران سیاسی از ناحیه مسائل هسته ای شد. هرچند مسئولین در ابتدا کوچکترین وقعی به تحولات بین المللی مرتبط با این موضوع و تأثیرات آن پیرامون شرایط کشورمان نداشتند. اما سایه سنگین تهدید های بین المللی به تدریج باعث افزایش ریسک سرمایه گذاری در بورس شد که به ناگاه با وضع تحریم های بی سابقه و ظالمانه علیه کشورمان، بورس شروع به حرکت بر خلاف انتظار کرد، به خاطر دارید که بحران ارزی در سال های 91 و 92 باعث کاهش ارزش ریال در مقابل دلار گردید و علی رغم کاهش سود عملیاتی شرکت ها به دلیل تأثیر نرخ تسعیر ارز بر صورت های مالی شرکت های بورسی به ناگاه رشد حبابی در سود آوری به وجود آمد و در پی آن علی رغم هشدارهای دلسوزان شاخص بورس در زمانی که همگان سرخوش از افزایش قیمت سهام خود بودند تا مرز90 هزار واحد نیز پیش روی کرد. اما همه می دانستند این روند امکان تداوم ندارد، عده ای در بزنگاه خود را از معرکه خارج کردند اما بسیاری در سیاه چاله بورس باقی ماندند و تا امروز نیز ناباورانه به ذوب شدن سرمایه خود خیره هستند. پر واضح است که بخش عمده دیگری از اعتماد فعالان اقتصاد کشور نیز به بازار سرمایه در این جریان از دست رفت.

دولت تدبیر امید بصورت عملی در اواخر سال 92 درمصدر امور کشور قررار گرفت و با شعار عقل گرایی، درمدت دو سال تمامی مسائل کشور به دو عامل عملکرد دولت پیشین و سایه سنگین تحریم ها ارتباط داده می شد البته تا این استدلال چندان هم غلط نبود و اغلب بزرگان نیز در محاورات خود در این دو سال به این صحت این استدلال به انحای مختلف تاکید داشتند البته یک گله کوچک باقی می ماند چرا در همان دوران بزرگان سکوت کرده بودند که از آن نیز بگذریم.

باید فعالان بازار سرمایه را فهیم ترین فعالان اقتصادی کشور دانست چراکه در این دو سال نیز به خوبی نشان دادند با قبول شرایط تا حد توان به ایفای نقش خود در این شرایط بحرانی پرداختند و با سعه صدر به تماشای اقدامات دولت جدید که ادعای واقعی سازی بورس را داشت پرداختند. همه ما به این امر واقفیم که بهترین شرایط برای بورس، شرایط واقعی و به دور از هیجان می باشد. اصلاً یکی از ارکان سودآوری متناسب و مطمئن و کاهش ریسک در بورس همین وجود جریان شفاف اطلاعاتی است.

اما به نظر می رسد دیگر باید زمان واقعی سازی به سر آمده باشد چراکه بحران هسته ای کشورمان ختم به خیر شد که از این باب از دولت محترم قدردانی می شود و هم اکنون سطح قیمتی نماد های بورسی در صنایع مختلف نیز نه تنها واقعی است بلکه دیگر باید گفت رویایی است بطور مثال پر حجم ترین نماد بورس در این سال ها نماد بانک صادرات بوده است ارزش سهام این بانک هم اکنون 88 تومان است .

به گزارش بورس نیوز امروز پس از مختومه شدن مهمترین پرونده سیاسی کشورمان در دنیا اما روند بورس خلاف تمامی انتظارات بود به نظر می رسد تصمیمات داخلی وزن بیشتری در حوادث بورس ایفا نموده است و مسئولان دیواری کوتاه تر از مسایل هسته ای پیدا نمی کردند، نرخ خوراک، نرخ سود بانکی .... این دست عوامل در حال حاضر نشان دادند که قوی تر از تهدیدات اقتصادی و حتی نظامی در بورس عمل کرده اند.

به عقیده اهالی تالار اگر دولتمردان به فکر تتمه اعتماد فعالان بورس به بازار سرمایه نباشند دیگر نباید انتظار رونق در بورس را داشت و واکنش بازار سرمایه در روز جاری می تواند نشانه واضحی از این حالت باشد بورس مدت هاست وارد کما و حیات نباتی شده و تنها یک شوک می تواند آن را از وضع فعلی خارج سازد.

به هر حال چه بخواهیم و چه نخواهیم امروز بازار سرمایه همچون یک بیمار آسیب دیده نخاعی می باشد که برای تحرک مجدد و بازگشت به زندگی عادی نیازمند یک کمک کننده به جهت تحرک اندام های بی حس خود می باشد، شاید در شرایط فعلی بهترین تصمیم دخالت دولت در بازار سرمایه برای احیای مجدد دماسنج اقتصاد باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
مشکل در عدم شفافیت هست وجماعتی که در مدت این 3سال این بازار رانتی وغیر شفاف بخش
عمده ای از سرمایه شان را به باد داده است واقعا چه معنی میدهد وقتی اکثر سهام شرکتها با افت بین پنجاه تا هفتاد درصدی مواجه اند شاخص به مدد معاملات بلوکی سوری کمتر از سی در صد افت داشته است
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
بورس نيوز بس كن از اين داستان سرايي،

همه اقتصاد ما به نفت مربوط ميشود، اگر الان قيمت نفت 100دلار بشود اقتصادي ايران رشد خواهد كرد و .................
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
هرکی فروخت واقعا برد کرد امروز هم تیر خلاص شلیک شد و خیلی تمیز اب پاکی رو دست همه ریخته شد بورس تهران به جز ضرر هیچی نداره بفرما این هم از برجام و پی ام دی دیگه چه بهانه ای دارید بورس به هیچ عنوان به این چیزا ربطی نداره مشکل بدتر از این حرفاس فقط سرمایه مردم این وسط سوخت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
خدایا گناه ما اخه چیه به دعوت خودشون پولی رو که واسه قرون قرونش زحمت کشیده بودم اوردم بورس .جناب روحانی من ایمان دارم اولین رییس جمهور چهار ساله هستی .
ناشناس
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
سادگی
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
بورس نیوز می دانم که به خاطر منافعت در این دولت هیچگاه این کامنت را پخش نمی کنی فقط جهت اطلاع خودت می گویم و بس.......
همگان دیدید که تصور بسیاری از کارشناسان درباره تاثیرات مسائل سیاسی در اقتصاد ایران ادعایی بی اساس است....همین طور کارشناسان درباره سیاستهای آقای دکتر احمدی نژاد هم چنین تصورات اشتباهی نیز داشتند.....
آقای احمدی نژاد کشور را در شرایط بحران جهانی و در اوج تحریمها به بهترین شکل اداره کرد و به دشمن جنایتکار باج نداد...در شرایطی که در سال 88 نفت به 40 دلار رسید و سایر قیمتهای جهانی کالاهای اساسی مانند برنج شکر گندم و... افزایش های 3 برابری داشتند 6 سال بزرکترین کارهای عمرانی و اچرائی را به سرانجام رسانید....و متاسفانه 2 سال پایانی به خاطر مسائلی که اکنون می بینیم هیچ ربطی به سیاست خارجی احمدی نژاد نداشت و صرفا دلیل آن انتقام گیری سرمایه داران داخلی از احمدی نژاد بود بزرکترین تهمت ها به چنین مرد شریف و بزرگی زده شد
علی
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
واقعا این ساده اندیشی شما جای تاسف داره درزمان احمدی نژاد هیچ کار بنیادی در کشور انجام نشد ،دولت احمدی نژاد فقط تونست پولهای باد آورده نفتی رو حیف ومیل کنه ونتیجه اون رکود تورمی در کشور بود وحالا باید ملت تاوان اون حیف ومیلهارو با نفت 35دلاری پس بدن
ناشناس
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴
صد بار لایک
حسن
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
با سلام
از این که همیشه تاسف گذشته را می خوریم متاسفم
دوست گرامی با کمی واقع بینی و تحلیل متوجه می شویم مشکلان فعلی نتیجه عملکرد غلط دولت قبل است همیشه اثرات کارهای بی برنامه فوری ظاهر نمی شده چرا نمی خواهیم واقعیت دازمدت را بپذیریم و فقط جلوی جشم خود را می بینیم؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
خواهشا پرواز کردن را بگذارید برای کشورهای پیشرعته و با جساب و کتاب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
تحریم ها ظالمانه نبود ایران دایما برضد دنیا شعار سر داد و دنیا را تهدید کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
فاتحه.
ناشناس
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
ناشناس جان دیر رسیدی حلواش رو خوردند و ظرفهاش رو دزدیدند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
با سلام، این عبارت شما در انتهاست:"شاید در شرایط فعلی بهترین تصمیم دخالت دولت در بازار سرمایه برای احیای مجدد دماسنج اقتصاد باشد.".
دیدید خودمان و خودمان مقصریم. آخر گل گلات این دولت بود و هست که این بازار را داغون کرد و ترکاند. سیاست دستوری دولت در کنترل شاخص. چرا این را می فرمایید. چرا می فرمایید بورس حبابی بود؟ بخدا که نه شما و نه صاحب اقتصاد فهمیده و یا خواهد فهمید.نظارت را محکم کنید، رانت را بردارید و این نحوه مدیریتی حاکم که بورس حبابی بودرا اصلاح کنید، جلب اعتماد کنید، آنموقع این بازار هم بر می گردد.
ناشناس
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
ناشناس عزیز من دفاع نمیکنم ولی خدائیش رشدش حبابی بود . در نظر بگیرید یک ظرفی که هزار بیشتر نمی ارزه بخاطر تبلیغات یک مشت دلال وسفته باز باهمکاری متولیان بازارقیمتش میکشه به ده هزار که واقعا دیگه خریداری نداره . خوب عزیز اون 9 هزار دروغ بود و کلک و رذالت که باید گفته میشد اما بخاطر خیلی از مسائل پشت پرده که الان همشون روشدن به ما نگفتند . قبول کنیم که کارخانه هامون همه ورشکسته اند و ارزشی بیشتر از این سهامشون ندارندو در مواردی حتی کمتر از این می ارزند
ناشناس
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
لطفا بازار بورس را با بازار ارز مقایسه کنید- دلار یک شبه 4 برابر شد. لطفا ارزس پول یعنی ریال را که 55 برابر کمتر از یک افغانی است، در محاسباتتان مد نظر قرار بدهید. کجاش حبابی بود.در واقع کاهش ارزش پول. بدین ترتیب می بایست شاخص بالغ بر 100000 می بود و نه 80000. در اوج بقول آقایان حبابی بودن بورس سهام بصادر معادل کمتر از 100 تومان بود. فقط سرقفلی دفاتر بانک ارزشی بسیار بالا به سهام می داد، حال اختلاسها بماند. ما در مملکتی هستیم که بطور کیلویی آمار می دهیم و یک دفعه اعلان می کنیم بورس حبابی است. بله سفته بازی و رانت بلای جان همه فعالیتهای اقتصادی است. ولی چرا به بورس و حبابی بودن آن چسبیدیم؟ چون راحترین راه کاهش تیؤری و صوری حجم پول در گردش بود و می توانستیم بطور ظاهری بیان کنیم تورم کاهش پیدا کرده است.
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
هرکه به فکر کوتاه مدت دوران صدارت خویش است و غرق شدن بازار سرمایه را فقط فقط نظاره گرند و بس
عبداله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
بورس نیوز محترم چرا این حرفها رابرای خواندن ما که جگرمون از ابن بورس خون وزندگی مان رابه تباهی کشانده اند می نویسی .اگردستتان می رسد این معماها راازوزیروسخنگوی دولت ورییس دولت بکن که مال وآبرویمان رانشانه رفته اند.اخر چرا این همه بی تفاوتی وظلم .شکایتمون را به کی باید بکنیم وپاسخ بشنویم .
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
اقا تا کی ادرس غلط میدهی ؟ بورس در درجه اول ار وضع کلی اقتصادی مملکت قرمان میگیرد و در مرحله بعد عوامل دیگر . وضع اقتصادی مملکت هم همه اش ان نیست که شما فهمیده ای پس با مردم رو راست باش بگو سهامداران دعا کنند که وضع اقتصادی مملکت و در نتیجه وضع بورس درست شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
تانرخ خوراک پتروها و مشکل پالایشی ها و بهره مالکانه و پروانه معدنی ها و سودبانکی مشخص نشه وضع بورس بهتر نمیشه
علی
GERMANY
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
سلام بازهم ما باید دنبال دلیل و مقصر بگردیم ؟؟ تازمانیکه پول رانتی های وارداتی ( مانع تولید ) قوی است بازارکنترل میشود در هر خبرمثبت شروع بتخریب میکنند . ایا کسی یارای مقاومت رادارد ؟؟ باکدام پول !!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
سلام نفت بالای 100 مربوط به سیاست احمدی نزاد بود ونفت 20 دلاری مربوط به سیاست روحانی شاید جلیلی رئیس جمهور بود الان نفت بالای 150 بود و50 هزار سانتریفوز کار می کرد وهمه جیز به نفع ما بود
حمید
ROMANIA
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
دولت یازدهم بورس نیوز اصلاح کنید
حمید
ROMANIA
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
غمگینم از اینکه ایرانیم
محمود
ROMANIA
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
فعلا تاثیر گزارترین عامل کاهش قیمت نفت است با افزایش قیمت نفت حاشیه سود پالایشگاهها وپتروشیمی ها وپالایش تصفیه روغن ودر آمد دولت افزایش می یابد با افزایش در آمد دولت طرح های عمرانی وتوسعه ای دولت به حرکت در می آید وصنایع وبنگاه های اقتصادی از رکود خارج میشوند وموجب رشد سهام خواهد شد . احتمالا قیمت نفت به کف قیمت خود رسیده ودر میان مدت به رشد قیمت ها میتوان امیدوار بود ,در صورت رشد قیمت ها وافزایش قیمت سهام صنایعی دیگر همچون معدن وفولاد وبقیه صنایع در سایه این رشد منتفع خواهند شد . با تشکر از بورس نیوز بابت فرصت اظهار نظر کاربران
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
از شاهکارهای کشور ما این است که موقعی که قطعنامه علیه کشور تصویب میشد بورس بالا میرفت(کاذب)و حالا که همان قطعنامه ها لغو شده اند بورس افت میکنه!!!!!دخالت دخالت دخالت مدیرانی که همچون مین در رده های میانی مدیریت کاشته شده اند که فلان دولت را موفق و بهمان دولت را نا موفق جلوه دهند!!!













9
امینی
ROMANIA
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
اعتماد سهامداران را این مدیران شرکتها که دولتی هستند از بین بردند شرکت نیرو کلر 3ماه پیش از 280 تومان تا 210 تومان صف فروش بود با سود 35 تومان هروز 10000 هزار تا خریدند تا اینجا اوردند سهامدار عمده نگاه هم نمی کرد بعداز تقسیم سود 27تومانی امروز در 260تومان از طرف حقوقی حمایت می شود حا لا همین سناریو در شرکت کاشی سرامیک سینا در حال اجراست دیروز با 5500تا معامله سهام 5در صد منفی شد در حالی که کل صف 500000تا نیست سهم را تا 2500 به خلق خدا فروختند 2سال پول سهامدار خوابیده هنوز هم می خواهند مفت ازسهامدار خرد بخرند در حالی که این شرکت سود خوب ودارائی باارزش دارد چرا سهامدارهای عمده با مردم اینطور رفتار می کنند کسی نمی داند غیر از مسئولین بورس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
بورس نیوز جان ریزش بورس از شهریور 83 اتفاق افتاد نه روی کار آمدن احمدی نژاد .
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
قربان اون روح لطیف نویسنده این گزارش آخه خودت میدونید که مشکل کجاست چرا خودت رو نا راحت میکنی وماراهم گوش دراز.فکر کردید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۱
ما سهامدارها مثل کبک سرمون را کردیم تو برف و نمیخواهیم قبول کنیم این دولت هیچ اعتقادی به بورس نداره الان دو ساله میخوا هند نرخ خوراک را تعیین کنند پس چی شد
تا زمانی جیب گشاد سهامدارها هست وضعیت همینه ....
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵
فعلا تاثیر گزارترین عامل کاهش قیمت نفت است با افزایش قیمت نفت حاشیه سود پالایشگاهها وپتروشیمی ها وپالایش تصفیه روغن ودر آمد دولت افزایش می یابد با افزایش در آمد دولت طرح های عمرانی وتوسعه ای دولت به حرکت در می آید وصنایع وبنگاه های اقتصادی از رکود خارج میشوند وموجب رشد سهام خواهد شد . احتمالا قیمت نفت به کف قیمت خود رسیده ودر میان مدت به رشد قیمت ها میتوان امیدوار بود ,در صورت رشد قیمت ها وافزایش قیمت سهام صنایعی دیگر همچون معدن وفولاد وبقیه صنایع در سایه این رشد منتفع خواهند شد . با تشکر از بورس نیوز بابت فرصت اظهار نظر کاربران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
هشتاد در صد مشکل بورس ما حقوقی های حاضر در آن هستند . این حقوقی ها با مهندسی کردن قیمتها و جلوگیری از رشد سهم ها دوهدف عمده دارند . 1- خسته کردن وترساندن سهامدار حقیقی و خریدن سهام وی به ثمن بخس . 2- ناتوان نشان دادن دولت روحانی در اداره ی امور کشور و بالاخص اقتصاد و نا امید کردن مردم از ایشان
شکرستان
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
مگه توانمنده؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مجتبي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
ببخشيد فكر كنيد شوخيه
ولي اقاي بابك زنجاني قرار بود چند تا شركت بورسي رو از تامين اجتماعي و .. خريداري كنند خب اوناهم قيمت سهام رو بردند بالا كه بفروشند ولي بنده خدا بابك نتونست پول هاش رو بياره داخل و اين شد كه ميبينيد ......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
قیمت نفت با برداشته شدن تحریم ها نزولی خواهد شد چراکه عربستان اجازه رشد مالی را به ایران نخواهد داد بنابراین بال و پری برای اقتصاد ایران نخواهد ماند که با ان پرواز کند
ناشناس
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
ایران اقعا می بایستی تعامل داشته باشد با عربستان اگر می خواهد به اهدافش در برنامه اقتصادی برسد
ناشناس
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
طبق پیش بینی بانک امریکایی گلدن ساکس قیمت نفت به 20 دلار نیز خواهد رسید
یاور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
تازه روز خوبمان هست من پیش بینی میکنم روزی را که قیمت شتران به 20 تومان برسد