بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
کد خبر : ۱۵۸۵۲۱
علیرضا کدیور معاون تأمین سرمایه نوین در گفت و گو با خبرنگار موج با بیان این مطلب گفت: در شرایط فعلی اقتصاد استفاده از اوراق استصناع بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و با وجود شرایط سیستم بانکی و بازار پول و با وجود سیاست‌های انقباضی و کنترلی بانک مرکزی امکان پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی برای آن‌ها وجود ندارد و در صورت امکان پرداخت، تسهیلات بسیار اندک بوده و مشکلی را حل نخواهد کرد.
وی در خصوص مزیت‌های اوراق استصناع بیان کرد: اوراق استصناع در یکی از ابزارهای تأمین مالی مبتنی بر بدهی محسوب می‌شود و این ابزار می‌تواند در شرایط فعلی برای تأمین مالی به شرکت‌های نقش مهمی را ایفا کند.
معاون تأمین سرمایه نوین در ادامه افزود: اوراق استصناع ابزاری است که برای شرکت‌ها با مبالغ بالا و دوره بلندمدت 3،4، حتی 5 ساله تأمین مالی کند و پروژه‌های مربوط به شرکت‌ها را اجرایی نماید و به همین دلیل مورد استقبال بسیاری از شرکت‌ها قرار گرفته است.
کدیور در توضیح هزینه تأمین مالی در بازار سرمایه اظهار کرد: هزینه تأمین مالی در بازار سرمایه نسبت به بازار پول پایین‌تر است و تأمین مالی مالی از طریق بازار پول هزینه‌ی بالا و زمان کوتاهی می‌خواهد و در مقابل از طریق بازار سرمایه هزینه‌ها کمتر و تأمین مالی در بلند مدت انجام خواهد شد.
وی با اشاره به سقف بالای تأمین مالی از طریق اوراق استصناع تصریح کرد: تأمین مالی از طریق بازار سرمایه به اندازه نیاز شرکت‌های بوده و محدودیتی در ارائه تسهیلات وجود ندارد ولی در مقابل بانک‌های برای پرداخت تسهیلات با محدودیت مواجه هستند.
معاون تأمین سرمایه نوین با بیان زمان بر بودن تأمین مالی از طریق بازار سرمایه گفت: تأمین مالی از طریق بازار در مقایسه با بانک بلند مدت بوده و دلیل آن هم ساختار قانونی و نظارتی بازار بر روند تأمین مالی است.
کدیور در ادامه تصریح کرد: از اوراق استصناع در بازار استقبال بسیار خوبی صورت گرفته و انتظار می‌رود در خواست برای تأمین مالی از طریق این اوراق با توجه به شرایط بانک‌ها و روند خوب بازار سرمایه بیشتر نیز شود.
وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای استفاده از ابزارهای تأمین مالی از طریق بازار سرمایه بیان کرد: قدمت تأمین مالی از طریق بازار سرمایه تنها به 10 سال می‌رسد و لزوم گسترش استفاده از این ابزار فرهنگ سازی لازم و ضروری است تا بتوان تأمین مالی از طریق بازار سرمایه را افزایش داد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: ارزش اسمی اوراق استصناع به 100 هزار تومان می‌رسد و 163 میلیارد تومان ارزش کل رقم اوراق منتشر شده برای تأمین مالی است و انتظار می‌رود در روزهای آینده استقبال بیشتری از این ابزارهای تأمین مالی در بازار سرمایه صورت گیرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
تامین مالی طرح های فولادسازی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
تامین مالی پروژه های عمرانی شهرداریها, مثل تعریض و عقب نشینی خیابان های باریک و ساخت زیرگذر و خیابان های جدید, ساخت کارخانه جات تولید شمش آلومینیوم با اوراق استصناع
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
نوسازی کارخانه جات فولاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
ساخت مترو کلانشهرها