بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
مستطيل شيشه اي تالار

کیمیایی در دسترس

روند تعادلی و کم رمق بورس امروز هم دنبال و نهایتاً با رشد اندک و ناچیز شاخص کل همراه شد اما کمی وضعیت بهتر از دیروز بود.
کد خبر : ۱۵۸۵۶۶
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز چهار شنبه 94.10.02 شاخص بازار اول ( تالار اصلي) با 5 واحد افزایش به رقم 42167 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 11 واحد افزایش عدد 139070 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 2 واحد افزایش به رقم 23909 واحد رسيد.

همچنین در این روز "اخابر" با 46 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وصندوق" با 20 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.2 واحد کاهش به رقم 676 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 914 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 561 میلیارد ریال رسید.

روند تعادلی و کم رمق بورس امروز هم دنبال و نهایتاً با رشد اندک و ناچیز شاخص کل همراه شد اما کمی وضعیت بهتر از دیروز بود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، اینکه روند بازار تعادلی است نکته ای واضح و مشخص می باشد اما تفاوت روزهای معاملاتی در میزان تعادل مثبت یا منفی است مثلاً امروز از آن روزهای تعادلی اما کمی مثبت بود.

همچنین بازار سرمایه امروز شاهد دو خبر مثبت بود. ابتدا موضوع کاهش نرخ سود بین بانکی از 29 درصد به 21 درصد و دوم ثابت ماندن درصد مالیات بر ارزش افزوده در سال 95 نسبت به سال جاری.

بر این اساس این دو خبر نیز اگرچه تا حدودی قابل توجه و حائز اهمیت می باشند، اما همچون دیگر اخبار مثبت با بی تفاوتی بازار سرمایه مواجه شدند که البته موضوع مهمی نیست چون جدید نیست.

فعلاً کاری به گروه های فعال در بورس نداریم هر چند که حرف و حدیث در خصوص برخی نمادهای بورسی و فرابورسی زیاد است و تنها به چند نماد دارای اطلاعات و یا اخبار خاص بسنده می کنیم.

کیمیا: در اولین روز پس از حضور در بازار سرمایه خیلی با مهربانی اهالی تالار مواجه نشد، شاید اگر به همین منوال پیش برود این نماد نیز جز رکورد دارهای کمترین زمان برای رسیدن به قیمت زیر عرضه اولیه شود. البته ناگفته نماند سهامدار عمده و مالک شرکت فردی است که گروه روی بورس با نام او و تیم همراهش در بورس مطرح شد و خیلی ها با سهام تحت مدیریت وی خاطره خوبی دارند.

شاراک: شاید اگر کارشناسان بورس اندکی حرفه ای تر می بودند الآن نماد این شرکت متوقف شده بود اما چه بگوییم که هیچ نگوییم بهتر است. این شرکت در حالی سهام شرکت زیر مجموعه خود به نام پتروشمیران را در مزایده اخیر با نرخی حدوداً 10 درصد بالاتر از قیمت پایه به فروش رسانده که هنوز خبری از گزارش شفاف سازی این شرکت به جهت اعلام تأثیرات سودآوری این اتفاق در سایت کدال منتشر نشده است. خیلی واضح بگوییم که عدم تعدیل مثبت این نماد از محل مذکور یعنی وجود تعدیل منفی حدود 30 درصدی در نماد "شاراک" در گزارش 9 ماهه.

کنتورسازی: ارزش معامله بیش از 18 میلیارد تومانی این نماد در روز جاری خیره کننده بود، مدیر عامل این شرکت در گزارش شفاف سازی که ارایه کرده ظاهراً بازار را در انتظار اتفاقی قرار داده که می تواند برای این شرکت و بر سود آن با اهمیت باشد. جالب است که این بار این شرکت با تغییر رویه در نحوه اطلاع رسانی ظاهراً قصد دارد فقط سایت کدال را به عنوان محل انتشار گزارشات خود قرار دهد. نکته قابل توجه آنست که قطعاً ارزش معامله این نماد در حدود سرمایه شرکت طی روز جاری حکایت از خبری مهم دارد.

قندی ها: تلخ یا شیرین و فارغ از صورت های مالی داغون و اسفناکی که دارند فعلاً با رشد قیمتی خود هم کام برخی سهامداران را شیرین می کنند هم اندک رنگ سبزی به بازار بخشیده اند. فعلاً همین کافی است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
هفته دیگه عالیه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
اگر ریسک پذیر نیستید از ورود به قندی ها خودداری کنید. کوچکترین نسیمی که باعث مثبت شدن بازار شود منجر به قفل شدن قندیها در صف فروش خواهد شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
معجزه امروز بورس این بود که شاخص در ساعت 12/20 دقیقه 30 واحد منفی بود. ساعت 12/21 یهویی شد 10 واحد مثبت.
چرا شماها به معجزه در بورس اعتقاد ندارید. همون اعتقادتون ضعیفه که هی هر روز ضرر میکنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
بورس نیوز تو هم دیگه خسته شدی ها. شاید بهتر باشد به جای حرف زدن کمی هم عمل باشد مثلا طوماری ، شکایتی ، اجتماعی .بهر حال معلوم شد با حرف زدن کار به جایی نمی رسد وکسی از مسئولان هم اهمیت نمی هد
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲
نمی دونم چرا فقط به این قندی ها گیر دادن. نه اینکه بقیه سهم ها صورت مالیشون گل و بلبل
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
ظاهرا افت بورس پاياني ندارد.
منو توپوووووووول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
با این قیمتهای جهانی سهامدار عمده جناب جمیلی مجبوره همه سهم فروخته شده را دوباره خریداری کنه. وقتی کوچکترین حمایتی برای جلب اعتماد سهامداران نمیشه ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
بورس نیوز !!!!! بنویس بنویس , که داری خوب مینویسی , بنویس بنویس